20 Σεπτεμβρίου 2008

Ελληνική σάτιρα του 1800 κατά του ανωτέρου κλήρου

Οι Έλληνες από την πρώτη στιγμή ήξεραν με τι κουμάσια είχαν να κάνουν!!!!
Όμως,τόσοι λίγοι που είχαν απομείνει μετά τις ανελέητες σφαγές και τους διωγμούς,μη έχοντας άλλο τρόπο να αντισταθούν,τους σατύριζαν για να κοροιδεύουν τη σκλαβιά τους!!!
Γνώριζαν ότι οι Τούρκοι ήταν απλά τα όργανα των πραγματικών εχθρών τους!!!!!
Όπως γνωρίζετε η σάτυρα πάντα σχολιάζει και χλευάζει πραγματικά γεγονότα της καθημερινής ζωής!!!!!
Έλληνες,που έχετε εγκλωβιστεί στην ξενόφερτη "θρησκεία",η οποία έχει επιβληθεί δια πυρός και σιδήρου από το Ανατολικό Ρωμαικό κράτος,και η οποία συνέχισε να υπάρχει αφού συνεργάστηκε με τους Τούρκους στους οποίους παρέδωσε προδοτικά την "Πόλιν",συνεχίζει και σήμερα να συνεργάζεται με τους πάντες,αρκεί να κρατά τα "έχει της",πουλώντας εκδούλευση και συνεργασία σε όλους τους εχθρούς των Ελλήνων!!!!!
Τρέμει στην ΙΔΕΑ της αφύπνισης του ΕΛΛΗΝΑ!! Γνωρίζει ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα χάσει "αυγά και πασχάλια"!!!!!!
Απολαύστε τη σάτυρα της εποχής του... 1800 και αισθανθείτε την απόλυτη ταύτιση με τα έργα και τις ημέρες των σημερινών ρασοφόρων!!!!
ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΤΕ,και για κάποιον που μπορεί να είναι "ταλιμπάν" χριστιανός,να μη παραπονιέται αν αύριο εμφανιστεί μπροστά του κανένας καλόγερος ή δεσπότης με κάποιο "χρυσόβουλο" στο χέρι και τον πετάξει έξω από το σπίτι που κοιμάται!!!!!!Θα του το έχει πάρει ο "θεός" του!!!!!!!



Ελληνική σάτιρα του 1800 κατά του ανωτέρου κλήρου

http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_content&task=view&id=169&Itemid=28

03.05.08
Ελληνική σάτιρα του 1800 κατά του ανωτέρου κλήρουΗ σάτιρα αναφέρεται από τον Βαρθόλδη, ενώ βρέθηκε στον Άθω, σε
μονή του, από τον Ευθύμιο Κουρίλα καί ο οποίος την δημοσίευσε στα
«Θεσσαλικά Χρονικά», τ. 3, 1931.
Κατά την ιστορία της σάτιρας, ήλθαν 3 ξένοι για να δουν πώς ζούσαν οι
Έλληνες καί συνομίλησαν με τους κατοίκους, σχετικώς με το πώς τα
πήγαιναν με τους Τούρκους. Όταν τελείωσαν την συζήτηση με τους κατοίκους, είπαν να
ρωτήσουν καί έναν αρχιερέα, ο οποίος έτυχε να περνά από εκεί, πώς έβλεπε τα
πράγματα. Να καί η απάντηση του αρχιερέα.

«Ιδού ας ερωτήσωμεν τούτον τον πολυγένην
Μητροπολίτης φαίνεται, κάμνει τον Δημοσθένην.
Σ’ αυτόν θέλει γνωρίσωμεν τον ζήλον της Γραικίας
αν είναι φιλελεύθερος ή φίλος τυραννίας.
Χαίρε πανιερώτατε καί γένος της Γραικίας,
πώς υποφέρεις τον ζυγόν της Τούρκου τυραννίας;
Γιατί εκαταντήσατε την φωτεινήν Ελλάδα
άθλιαν, κακορρίζικην. και ως σβυστήν λαμπάδα;

Ο Μητροπολίτης
Να έχετε τέκνα την ευχήν μου
κι ακούσατε την απόκρισίν μου.
Εγώ τον ζυγόν δεν τον γνωρίζω
ούτε ξεύρω να τον νομίζω. (τι ζυγό να γνωρίζει ο κατακτητής!)
Τρώγω, πίνω, ψάλλω με ευθυμίαν
δεν υποφέρω ποτέ τυραννίαν.
Τότε υποφέρω αδημονίαν
όστις με βλάψει στην επαρχίαν. (τρέμει μη χάσει το...μαγαζί ο τραγογένης!)
Αυτή του Τούρκου η τυραννία,
σ’ εμέ είναι ζωή μακαρία.
Αφού το ράσον τούτο εφόρεσα,
πλέον τινά ζυγόν δεν εγνώρισα,
δύο ποθώ, και μα τας εικόνας
άσπρα πολλά και καλάς κοκκώνας. (τα "άσπρα" είναι τα λεφτά!Τις κοκκώνες τις ξέρετε!!)
Περί της Ελλάδος που λέτε
δεν με μέλλει κι ας τυραννιέται.
Μ’ αν βαστάζει χωρίς να στενάζει
όλας τας αμαρτίας ευγάζει.
(….)
Πίστιν να έχουν στον Βασιλέα
και σέβας στον Αρχιερέα.
Στον Τούρκο τ’ άσπρα να μη λυπούνται
τότε γαρ την ψυχήν ωφελούνται.
Και Αρχιερέων παρρησίας,
και παπάδων πολλάς λειτουργίας.
Ο πνευματικός τούς διορίζει
πώς πρέπει κανείς να δεφτερίζει.
Αυτοί άρχισαν να παρακούσι
και όλοι ελευθερίαν φρονούσι.
Διά τούτο και ημείς συμφωνούμεν
Ομού με τους Τούρκους να τους βαρούμεν. (φτου σου κερατά τράγε,λέω τώρα Πλ.Πισ.)
(….)
Κ’ οι κοκκώνες είναι μέγα θαύμα
ευκολύνουν γαρ το κάθε πράγμα.
Φθάνει γουν η τόση απολογία
ιδού γυνή φέρει παρρησία.»
Τελευταία ανανέωση ( 03.05.08 )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου