23 Δεκεμβρίου 2010

Πείθουν μόνο τους ηλίθιους

…Ο Μωυσής τώρα, έχοντας ακούσει με προσοχή κι έχοντας λάβει γνώση των δοξασιών αυτών που ήταν διαδεδομένες ανάμεσα στα σοφά έθνη και στους διακεκριμένους άνδρες, κατάφερε να δημιουργήσει γύρω από τον εαυτό του την φήμη ότι είχε θείες δυνάμεις. (Πολλά από όσα δίδαξε άλλωστε δεν είχαν καμία πρωτοτυπία. Η περιτομή, λόγου χάριν, προέρχεται από τους Αιγυπτίους. Και δίχως λογική αιτία, οι γιδοβοσκοί κι οι τσοπάνηδες, προφανώς εξαπατημένοι από τις απλοϊκές του δοξασίες, ακολούθησαν τον Μωυσή που τους δίδαξε ότι δεν υπάρχει παρά ένας θεός, που ονομάζεται Ύψιστος ή Αδωναΐ ή Ουράνιος ή Σαβαώθ ή δεν ξέρω πώς, και έπαψαν να αναγνωρίζουν κάθε άλλον. Οι Ιουδαίοι δεν κατάλαβαν ότι δεν έχει καμία σημασία πώς ονομάζει κανείς τον ανώτατο θεό, αν τον λέει Δία όπως οι Έλληνες ή αν χρησιμοποιεί ινδικό όνομα ή αιγυπτιακό. Χώρια που, παρά την αποκλειστικότητα του ενός ύψιστου θεού, οι ίδιοι και αγγέλους λατρεύουν και σε μάγια πιστεύουν, των οποίων μάλιστα ο Μωυσής ήταν ερμηνευτής. Θα ασχοληθώ με την αμάθεια των Εβραίων αργότερα·

Ομολογώντας ότι τέτοιου επιπέδου άνθρωποι είναι άξιοι του θεού τους, δείχνουν ότι επιδιώκουν -και μπορούν- να πείθουν μόνο τους ηλίθιους, τους τιποτένιους, τις γυναικούλες, τους δούλους και τα παιδάκια.

…Σ’ όλα αυτά, από κοντά κι ο θεός, ν’ ανακατεύεται παντού, να συμμετέχει… να δωρίζει γαϊδούρια και πρόβατα και καμήλες… μέχρι και πηγάδια ν’ ανοίγει για τους δίκαιους… κι οι δίκαιοι να συνουσιάζονται με τις νύφες και με τις υπηρέτριες τους. Ανηθικότητες που μπροστά τους ωχριούν τα Θυέστια… Κόρες να μεθούν τον πατέρα για να τεκνοποιήσουν μαζί του… αδερφός να πουλάει τον αδερφό για δούλο και να εξαπατά τον πατέρα… κι ο πουλημένος τελικά απελευθερώνεται και με συνοδεία πομπής πορεύεται στον τάφο του πατέρα του… και στις μέρες του το λαμπρό και θεσπέσιο γένος των Ιουδαίων που στο μεγαλύτερο μέρος του ζούσε διασκορπισμένο στην Αίγυπτο, δέχτηκε την εντολή να πάει να κατοικήσει και να βοσκήσει τα κοπάδια του αλλού.
Πηγή: «Κέλσος: Αληθής Λόγος κατά χριστιανών – Στο φως ύστερα από 18 αιώνες» (Μετάφραση-απόδοση «Θύραθεν»)


Διαβάστε περισσότερα:
http://www.pare-dose.net/?p=3515#ixzz18vpmj8en

6 σχόλια:

  1. καλα χριστουγεννα αγαπητοι συνελληνες και ευχομαι πιο λιγο μισος απεναντι στους ελληνες αδερφους σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήταν τόσο σκληρός ο Κέλσος; Ο Ιουλιανός τους παραχάιδευε. Μάλλον τους φοβόταν. Είχαν και 200 χρόνια διαφορά. Προφανώς στην εποχή του Κέλσου δεν ήταν τόσο επικίνδυνοι οι χριστιανοί. Πολύ ενδιαφέρον μοιάζει. Όμως αυτό το "Μετάφραση Θύραθεν" ψιλομυρίζει όχι απόδοση από τα αρχαία αλλά μετάφραση από την... αγγλική μετάφραση, όπως σε διάφορες "μεταφράσεις" έχει συμβεί στο παρελθόν. Βλέπεις, οι αρχαιομαθείς στην Ελλάδα σπανίζουν και μάλλον κοστίζουν... Ούτε αυτό είναι κακό όμως, αφού των χρόνων εκείνων τη γλώσσα μάλλον την καταλαβαίνουμε αρκετά. Οπότε ευκαιρία να τσεκάρουμε και το αρχαίο κείμενο να ξεστραβωθούμε λίγο περισσότερο. Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραιότατα και αξιοπρεπέστατα σχόλια κατά το ελληνικότερο. Ο φίλος www.anemos έθιξε ένα σοβαρό ζήτημα και έχει δίκιο. Γεγονός παραμένει ωστόσο ότι ο Κέλσος έζησε κοντά στην εποχή των γεγονότων, είναι δηλαδή κατά κάποιο τρόπο αυτόπτης μάρτυς, κάτι που ««ξινίζει» αρκετά σε πολλούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγνώμη φίλε Πέτρο, άργησα λίγο αλλά επανέρχομαι στο σχόλιο σου. Πριν να μας ευχηθείς καλά Χριστούγεννα θα ήθελες να μας ζητήσεις μια συγνώμη για τις γενοκτονίες και το μίσος εναντίον των Ελλήνων Εθνικών; Εάν δεν θέλεις, τότε εκλαμβάνω τις ευχές σου σαν ειρωνικές με μίσος εναντίον των ανθρώπων που τεκμηριώνουν τα ιστορικά γεγονότα. Εάν βέβαια, αγαπάς ειλικρινά τους Έλληνες αδερφούς σου, τότε να έχεις καλές γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αγαπητε εσεις λετε εβραιους τους γονεις σας.αν ειναι εβραιοι οι γονεις σας τοτε ειστε και εσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν θα ζητήσεις συγνώμη για το μίσος των χριστιανών εναντίον των Ελλήνων Εθνικών;
    Τώρα σε κατάλαβαν όλοι οι αναγνώστες μας. Οι δικοί μου οι γονείς μου έμαθαν το «μηδὲ γένος πατέρων αἰσχυνέμεν». Και οι δικοί σου τι σου έμαθαν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή