Ο δύο φορές Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπέντζαμιν Ντιζραέλι (Benjamin Disraeli)* αναφέρει στο έργο του Tancred or The New Crusade, μεταξύ άλλων, ότι ο Ιησούς Χριστός «προσευχήθηκε στον Ιεχωβά για να τους συγχωρήσει λόγω της άγνοιάς τους».
Η αναφορά είναι από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια:
κ. Syed Yousuf Raza Gilani Πρωθυπουργό του Pakistan Prime Minister House Islamabad PAKISTAN Fax: + 92-51-9221596 E-mail: secretary@cabinet.gov.pk Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη την Javascript για να το δείτε Brussels, 23 September 2009
Αγαπητέ Πρωθυπουργέ, Η Education International (Ε.Ι.), η παγκόσμια συνδικαλιστική Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών, η οποία εκπροσωπεί 30 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στην εκπαίδευση σε 172 χώρες, ανησυχεί για την απαγωγή στο Πακιστάν του Έλληνα εκπαιδευτικού Αθανάσιου Λερούνη, εθελοντή εργαζόμενου και συνδικαλιστή από την περιοχή της Αθήνας. Η E.I. έχει ενημερωθεί από το μέλος της στην Ελλάδα, την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (OΛΜΕ), ότι ο κ. Λερούνης απήχθη από ενόπλους στις 8 Σεπτεμβρίου 2009 στο Brun, ένα χωριό των Kalash στο Πακιστάν. Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες, οι απαγωγείς του, οι οποίοι έχουν ζητήσει λύτρα και ζητούν την απελευθέρωση τριών ηγετών των Taliban, τού συμπεριφέρονται καλά. Από το 1995, ο Αθανάσιος Λερούνης έχει αναπτύξει πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην Κοιλάδα Bumburate για τη μειονότητα των Kalash, μέσω μίας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης "Ελλήνων Εθελοντών". Έχουν οργανωθεί σχολεία, κλινικές και κέντρα μητρότητας αλλά και ένα μουσείο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της μειονότητας των Kalash στο Πακιστάν. Το 2009, η E.Ι. ενέκρινε μια Διακήρυξη για τις βίαιες πολιτικές και στρατιωτικές επιθέσεις ενάντια σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, σπουδαστές, δάσκαλους, ακαδημαϊκούς και όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών – συνδικαλιστών και των εθελοντών εργαζομένων στην εκπαίδευση. Στη Διακήρυξη αυτή δηλώνεται ότι: "η διεθνής Κοινότητα θα βοηθήσει στον τερματισμό της ατιμωρησίας για τις επιθέσεις στην εκπαίδευση, και θα φέρει τους ενόχους ενώπιον της δικαιοσύνης. Θα διασφαλίσει ότι τα εργαλεία για τα ανθρωπιστικά και ανθρώπινα δικαιώματα θα χρησιμοποιούνται για την ποινική δίωξη των δραστών των επιθέσεων στα σχολεία, στα κολλέγια, στα πανεπιστήμια, στα γραφεία εκπαίδευσης και άλλες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης ∙ ενάντια στους δράστες των επιθέσεων σε σπουδαστές, σε δάσκαλους, σε ακαδημαϊκούς, στο υποστηρικτικό εκπαιδευτικό προσωπικό, στα στελέχη της εκπαίδευσης, στους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης και στο βοηθητικό προσωπικό». Η E.I. καταδικάζει αυτή την απαράδεκτη επίθεση που στόχευε σε έναν τρωτό εκπαιδευτικό και κάνει έκκληση στις Πακιστανικές αρχές προκειμένου να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση απελευθέρωση του Αθανάσιου ΛερούνηΑθανάΑθαμν και για τη διασφάλιση της προστασίας του στο μέλλον. Η Ε.Ι. ζητεί, επίσης, από τις Πακιστανικές εθνικές και τοπικές αρχές να διασαφηνίσουν τις συνθήκες της απαγωγής και να φέρουν τους δράστες ενώπιον της δικαιοσύνης. Εκ μέΕκΕκ μέρους της E.I., ειλικρινά πιστεύω ότι η κυβέρνησή σας θα ενεργήσει άμεσα για τα παραπάνω αιτήματα. Μετά τιμής, Fred Van Leeuwen Γεν. Γραμματέας Πηγή...
Ψήφον εις Παπαθεμελήν!!!
Οι λιποθυμίες μου κάμνουν πολύ κακό, λέω να τις σταματήσω, διότι ζω εις μεγίστην εγκράτειαν και μεγιστοτάτη νηστείαν (τρώω μόνο αστακούς και καβούρια)
ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑ, ο άνθρωπός μας να φανεί τόσο Ανθέλλην ...; Καλέ, θέλει να φορολογήσει τον Ελληνοχριστιανισμόν!!!
Πριτς! ...; Θα ψηφίσω Παπαθεμελή.
Με αιτιολογικό ότι πρέπει να διορθωθούν φράσεις όπως «έγιναν ανασκαφές» σε... «οι αρχαιολόγοι έκαναν ανασκαφές» το Νέο Μουσείο Ακρόπολης αποκλείει, αυθαίρετα, οδηγό από το πωλητήριό του Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από τις- έντυπες - αντιδράσεις για τη λογοκρισία του φιλμ του Κώστα Γαβρά (με τις μαύρες φιγούρες που κατακρήμνιζαν τα Γλυπτά του Παρθενώνα για να τον μετατρέψουν σε χριστιανικό ναό, σε χρόνια σκοτεινά) από το βίντεο που προβάλλεται στον προθάλαμο της αίθουσας με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αποκαλύπτεται νέα επιχείρηση λογοκρισίας των ιθυνόντων του Μουσείου Ακρόπολης και του υπουργείου Πολιτισμού.
Αυτή τη φορά θύμα- όπως και σε όλες τις μαύρες εποχές της ανθρωπότητας- είναι ένα βιβλίο. Ο ελληνικός και αγγλικός οδηγός για παιδιά και εφήβους της Μαρίζας Ντεκάστρο «Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, τα μνημεία και τα έργα των ανθρώπων» (Εκδ. Μεταίχμιο), ο οποίος φέρεται να έχει αποκλεισθεί από τα πωλητήρια του Μουσείου, δίχως επίσημη αιτιολογία. Και αυτό, παρ΄ ότι δεν υπάρχει ανάλογη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου, δεν υπάρχει- ούτε και θεσμοθετείται- αρμόδιο όργανο ελέγχου για τα κείμενα των προς πώληση βιβλίων και, επιπλέον, παρ΄ ότι οι Εκδόσεις Μεταίχμιο είχαν υπογράψει από τις 16 Ιουνίου σύμβαση προμήθειας με το Μουσείο για τον εν λόγω οδηγό.
Όλα αυτά δε ακόμη και αν το περιεχόμενο έχει ελέγξει ο καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Πάνος Βαλαβάνης, μέλος και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Αρχικά το μέλος του Δ.Σ. του Μουσείου αρχιτέκτων Κατερίνα Παράσχη, αν και φερόμενη από τη συγγραφέα και τον εκδοτικό οίκο ως «αναρμόδια», ζήτησε προφορικά- όπως προκύπτει από την αλληλογραφία του εκδοτικού οίκου με το Μουσείο- να γίνουν κάποιες πρώτες διορθώσεις, «ώστε το κείμενο να εναρμονίζεται με τις γενικά αποδεκτές αρχαιολογικές απόψεις για τα συγκεκριμένα εκθέματα του Μουσείου στα οποία αναφέρεται». Οι διορθώσεις έγιναν στην ανατύπωση και του ελληνικού και του αγγλικού οδηγού.
Το εντυπωσιακότερο και ενδεικτικό της τρικυμίας εν κρανίω των υπευθύνων του υπουργείου Πολιτισμού και του Νέου Μουσείου είναι ότι ζητήθηκαν και νέες «ουσιαστικές διορθώσεις» στα κείμενα με ανυπόγραφη επιστολή της υπεύθυνης του πωλητηρίου (!) «για να μπορεί να πωλείται το βιβλίο από τα πωλητήριά μας».
Ποιες είναι οι «ουσιαστικές διορθώσεις»; Παραδείγματα: Στη σελ.
46 του βιβλίου η φράση «φοράει έναν απλό πέπλο» να γίνει «φοράει ένα απλό ρούχο, τον πέπλο» και η φράση «ψηλή, λυγερή με μακρύ ρούχο» να γίνει «ψηλή, λυγερή με λεπτό ρούχο» και στη σελ. 67 η φράση «έγιναν ανασκαφές» να γίνει «οι αρχαιολόγοι έκαναν ανασκαφές»!
Οι τρεις μάλιστα από τις επτά συνολικά «φραστικές διορθώσεις» που ζητά η υπεύθυνη του πωλητηρίου αφορούν στο κείμενο του αρχιτέκτονα- μαζί με τον Μπερνάρ Τσουμί- του Νέου Μουσείου Μιχάλη Φωτιάδη που φιλοξενεί το βιβλίο της Μαρίζας Ντεκάστρο.
«Επειδή πιστεύουμε ότι το κράτος και οι φορείς που αυτό ελέγχει δεν νομιμοποιούνται να ζητούν από τους πνευματικούς δημιουργούς να εγκαταλείπουν τον γλωσσικό και, γενικότερα, τον αισθητικό κώδικά τους, προκειμένου να προσαρμοσθούν σε κανόνες που το ίδιο θέτει», σημειώνουν στην τελευταία επιστολή τους προς το Μουσείο ο εκδοτικός οίκος (διά του εκδότη Νώντα Παπαγεωργίου) και η Μαρίζα Ντεκάστρο, «δεν αποδεχόμαστε καμία από τις αλλαγές που αυθαίρετα προτείνετε, γιατί θεωρούμε ότι αλλοιώνουν το ύφος του βιβλίου».
«Δίχως επιτροπές έγκρισης»
«Είναι ιστορία για αγρίους», είναι η πρώτη αντίδραση της συγγραφέως Μαρίζας Ντεκάστρο προς «ΤΑ ΝΕΑ». «Βγάζω μόνον τέτοια βιβλία και τα άλλα- για τα βυζαντινά, για την αρχαία Αγορά- έχουν περάσει από την αρμόδια επιτροπή του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) και έχουν εγκριθεί. Για το Μουσείο της Ακρόπολης, επειδή είναι ανεξάρτητος φορέας, δεν υπάρχει ανάλογη επιτροπή. Μετά τις πρώτες προφορικές επισημάνσεις διορθώσαμε το βιβλίο και το βάλανε στο πωλητήριο. Κι αφού πούλησαν 400 αντίτυπα μέσα σε τέσσερις ημέρες, ξαφνικά ζήτησαν τις νέες φραστικές διορθώσεις αποκλείοντας το βιβλίο. Και να φανταστεί κάποιος ότι έχω και άλλο βιβλίο υπό τον τίτλο “Στο Μουσείο”, για πολύ μικρά παιδιά, που διατίθεται από το ίδιο πωλητήριο κι επειδή ήταν μόνο στα ελληνικά μού ζήτησαν να μεταφραστεί και στα αγγλικά- κάτι που έγινε. Θεωρώ πως είναι τελείως ανήθικο αυτό που γίνεται. Ίσως είναι ότι υπάρχει ο τίτλος “Νέο Μουσείο της Ακρόπολης” που ενοχλεί...» Πηγή...
Pakistan’s North West Frontier Province (NWFP) is today arguably one of the most dangerous places in the world. But while that may be true of regions where the Taliban proliferate, there are still areas of NWFP where life goes on as normal. The most prominent of these is the Kalash region in the northern-most district of Chitral.
It is named after the Kalash tribe which has been settled here since time immemorialThe tribe, said to be descendants of Alexander the Great’s soldiers, still practise an ancient pagan culture unlike any other in this part of the world.
For centuries, the Kalash have been a people apart. In modern times, they have become a major tourist attraction, but in so doing have also attracted the ire of Islamic clerics. This has led to many of them derogatively referring to the Kalash region as Kafiristan, or “land of the unbelievers.” http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8083048.stm
Στο Βόρειο Πακιστάν η Δυτική Συνοριακή Επαρχία (NWFP) είναι σήμερα αναμφισβήτητα ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη του κόσμου. Αλλά ενώ υπάρχουν άλλες περιοχές όπου πολλαπλασιάζονται οι Ταλιμπάν, εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές NWFP όπου η ζωή συνεχίζεται κανονικά. Η σημαντικότερη από αυτές είναι η περιοχή των Καλάς στην περιοχή του Τσιτράλ.
Το όνομά του,"Τσιτράλ",είναι παραφθορά του ονόματος "Κεντρικόν"(λέμε εμείς), έχει δοθεί από τη φυλή Καλάς από τα πανάρχαια χρόνια,που λέγεται ότι είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου και που εξακολουθούν να ασκούν μια αρχαία "ειδωλολατρική" κουλτούρα που δεν μοιάζει με καμιά άλλη σε αυτό το μέρος του κόσμου.
Για αιώνες, οι Καλάς ήταν απομονωμένοι. Στη σύγχρονη εποχή, έχουν γίνει ένα σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο, αλλά με τον τρόπο αυτό έχουν προσελκύσει επίσης την οργή των κληρικών του Ισλάμ. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς από αυτούς derogatively να αναφέρονται στην περιοχή των Καλάς ως Kafiristan, ή «γη των απίστων."
Αυτή η οργή είναι που θέτει,όσο περνά ο καιρός,σε κίνδυνο αυτή τη φυλή.Η μανία των ισλαμιστών να εξισλαμίσουν τους πάντες δια της βίας,θα έχει αποτέλεσμα την εξαφάνιση και του τελευταίου θύλακα ανθρώπων που ασκούν αυτή την αρχαία..."ειδωλολατρική" κουλτούρα,απομεινάρι της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.Αυτός ο διωγμός μπορεί να συγκριθεί με τους διωγμούς των Ελλήνων επί Νέας Ρώμης-Κωνσταντινουπόλεως,με τα διατάγματα και τους κώδικες που εκδίδονταν τότε αφειδώς,αποτέλεσμα των οποίων ήταν οι σφαγές,οι δηώσεις,οι καταστροφές και οι δημεύσεις περιουσιών που δίδονταν ως δωρεές στα...χριστιανικά μοναστήρια.Αυτό για να γνωρίζει ο κάθε Έλληνας,από που προέρχεται η...περιουσία της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Α.Ε.Η "γη των απίστων",λοιπόν,των Καφίρ,είναι που τους κάθεται τσιμπούρι.Γι' αυτό δεν είναι περίεργη η...σιωπή των..."πολιτισμένων",επειδή ακριβώς τους βολεύει να εξαφανιστεί το...¨τελευταίο"; ίχνος της θρησκείας των Ελλήνων!Γιατί οι "πολιτισμένοι",άλλοι είναι χριστιανοί και άλλοι ισλαμιστές,οπαδοί δύο θρησκειών-αιρέσεων του Ιουδαϊσμού.Με την ίδια μανία και οι δύο καταδιώκουν κάθε διαφορετική θρησκευτικότητα.
[... Finally the magnificent, wood-hewn Kalasha-Dur museum was built in Broon village in Bamburet valley with financial assistance from Hellenic Aid society of the Greek Ministry of Foreign Affairs to showcase the Kalash culture. The museum had more than 2,000 objects depicting various stages in the more than 2,000 history of the Kalash people...]
[... Prof Athanasios was so obsessed with the welfare of the Kalash people that he launched a campaign by writing to Pakistan’s ambassador in Greece and other Pakistani authorities to complain against Saleh Muhammad Khan, director of Archaeology and Museums, NWFP for illegally appointing outsiders instead of Kalashas on four posts at the Kalasha-Dur Museum in violation of their memorandum of understanding ]'Ολο το κείμενο...εδώ Τέλος,το από λαξευμένο ξύλο υπέροχο μουσείο Kalasha-Dur που χτίστηκε στο χωριό Μπρουν στην κοιλάδα Μπαμπουρέτ,με την οικονομική βοήθεια της Hellenic Aid(ΥΔΑΣ) του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών,για την ανάδειξη του πολιτισμού των Καλάς.Το μουσείο έχει περισσότερα από 2.000 αντικείμενα που απεικονίζουν διάφορα στάδια της πάνω από 2.000 χρόνια ιστορίας του λαού των Καλάς.
Τώρα,πως γίνεται να μη γνωρίζει το ΥΠ.ΕΞ. τον Θανάση Λερούνη,είναι ένα ερώτημα που μόνο η Dorah,ο Κουμουτσάκος,ο Βαληνάκης,ο Κασσίμης και ο Βαρβιτσιώτης μπορούν να απαντήσουν!
Ο Θανάσης Λερούνης ενδιαφερόμενος για την ευημερία των Καλάς,ξεκίνησε μια εκστρατεία στέλνοντας γράμματα διαμαρτυρίας στον πρεσβευτή του Πακιστάν στην Ελλάδα και σε άλλες πακιστανικές αρχές για να παραπονεθεί κατά του Saleh Muhamnad Khan,διευθυντή αρχαιολογίας και μουσείων του Πακιστάν,γιατί παράνομα διόρισε ξένους(πακιστανούς) και όχι Καλάς σε τέσσερις θέσεις στο μουσείο Kalasha-Dur,παραβιάζοντας έτσι το Μνημόνιο Συνεργασίας τους.
Ενοχλητικός λοιπόν ο Θανάσης!Ενδιαφερόμενος για τους ανθρώπους του,γι' αυτούς που τον έχουν στήριγμά τους,δεν δίστασε να υπερασπιστεί ένα αναφαίρετο δικαίωμα των Καλάς! Να εργαστούν δικοί τους άνθρωποι στο μουσείο τους!Ένα μουσείο που περιέχει την ιστορία τους και τη ζωή τους!Ένα μουσείο,που τέλος πάντων δημιούργησε ο Θανάσης με χρήματα που μάζευε δεκάρα-δεκάρα ανά την Ελλάδα!Με χρήματα που έδωσε και το ΥΠ.ΕΞ.,στη Μ.Κ.Ο. του! Και ποιός μας λέει ότι δεν είναι όλοι συνεννοημένοι,για την απαγωγή; Όλοι έχουν λόγους να εγκαταλειφθούν οι Καλάς!Και η Πακιστανική κυβέρνηση και οι ισλαμιστές κληρικοί και οι Ταλιμπάν και οι...χριστιανοί! Αυτοί οι τελευταίοι κι αν έχουν λόγους!
Ανάμεσα σε άλλες πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει για την υπόθεση, οι Γιατροί του Κόσμου πραγματοποιούν εκστρατεία συλλογής υπογραφών για την άμεση απελευθέρωση του Θανάση Λερούνη, του Ελληνα διδασκάλου της φυλής των Καλάς, ο οποίος απήχθη και αγνοείται από τις 8 Σεπτεμβρίου.
Ο Ελληνας εκπαιδευτικός, που βρίσκεται μόνιμα στη γη των Καλάς από το 2001. Μετά την εισβολή των ενόπλων στο μουσείο, ακολούθησε μακελειό με έναν αστυνομικό φύλακα νεκρό, ένα δεύτερο αστυνομικό και έναν υπηρέτη τραυματισμένους βαριά και τον Θανάση Λερούνη απαχθέντα.
Μαζί του απήχθησαν ένας δάσκαλος Καλάς και ένας φύλακας, που τελικά αφέθηκαν ελεύθεροι. Η συλλογή υπογραφών γίνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Περιπετειώδης διαφυγή καθηγήτριας του ΑΠΘ από τους Καλάς, την ημέρα απαγωγής του Θ. Λερούνη Της Ειρήνης Ρακιτζή
Σ' ένα θαύμα, στην αγάπη και τη συμπαράσταση των μελών της φυλής των Καλάς, που ουσιαστικά τη φυγάδευσαν την ημέρα της απαγωγής του Έλληνα εθελοντή Αθανάσιου Λερούνη, αποδίδει τη σωτηρία της από τον ίδιο κίνδυνο, η επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Αγγλικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ελισάβετ Μελά - Αθανασοπούλου. Η κ. Μελά, η οποία βρέθηκε στο χωριό Μπρουν των Καλάς, στις απομακρυσμένες κοιλάδες του Πακιστάν, την ημέρα της απαγωγής του Έλληνα εθελοντή, διηγήθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τις στιγμές που ακολούθησαν. Μετέφερε μαρτυρίες των ντόπιων Καλάς που βίωσαν το γεγονός, αλλά και την αγωνία της για τη ζωή και την τύχη των θρυλούμενων ως γνήσιων απογόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι οποίοι, με πολλές δυσχέρειες, διασώζουν μέχρι σήμερα τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους.
Η καθηγήτρια του ΑΠΘ πραγματοποιεί από το 2007 πρωτογενή έρευνα για την καταγραφή της γλώσσας της φυλής και τη σύνδεσή της με την αρχαία ελληνική, ζώντας - ως ένα ακόμη μέλος τους - σε καλασικές οικογένειες. Από την 1η Αυγούστου, βρέθηκε για δεύτερη φορά στα χωριά των Καλάς και συγκεκριμένα στην κοιλάδα Μπουμπουρέτ (όπου βρίσκεται το χωριό Μπρουν), με στόχο να παραμείνει μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου, προκειμένου να συνεχίσει την πολυετή της έρευνα. Ωστόσο, η παραμονή της διακόπηκε εσπευσμένα, από το φόβο του κινδύνου για τη ζωή της, αλλά και τη ζωή των μελών της «νέας» της οικογένειας.
«Οφείλω τη ζωή μου στην αγάπη και την αφοσίωση των Καλάς, όταν τα ξημερώματα της Τρίτης (σ.σ. 8 Σεπτεμβρίου, οπότε κουκουλοφόροι από τη γειτονική επαρχία Νουριστάν του Αφγανιστάν, απήγαγαν τον Αθ. Λερούνη), με την είδηση της απαγωγής και το φόνο ενός από τους δύο αστυνομικούς που φυλούσαν τον Λερούνη, όλο το χωριουδάκι, άνδρες, γυναίκες με παιδιά και μωρά, συσπειρώθηκαν γύρω από το απόμακρο σπιτάκι, όπου έμενα, για να με προστατεύσουν. Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα τεταμένο και αποφάσισα να εγκαταλείψω την έρευνά μου και τους Καλάς, καθώς κινδύνευε η ζωή μου και η ζωή της καλασικής οικογένειας που με φιλοξενούσε. Άρχισα να κατηφορίζω το μονοπάτι για να φτάσω σε κάποιον δρόμο προκειμένου να αναζητήσω ένα τζιπ που θα με μετέφερε στο αεροδρόμιο του Τσιτράλ»
, διηγείται η καθηγήτρια.
«Εκεί, βρισκόταν ένα από τα λιγοστά καλασικά σχολεία. Ο δάσκαλος και οι μαθητές με φώναζαν να πάω μέσα για να μείνω μαζί τους, μέχρι να ησυχάσουν τα πράγματα. Αρνήθηκα, βέβαια, και προσπαθούσα να τους απομακρύνω από κοντά μου (από φόβο να μην τους θέσω σε κίνδυνο). Ηταν συγκλονιστική η ανησυχία τους για μένα. Με δάκρυα στα μάτια και με φωνές προσπάθησαν να με αποτρέψουν από την απόφασή μου να φύγω. Όταν έφτασε το τζιπ, σκαρφάλωσαν όσοι μπορούσαν για να με συνοδεύσουν», συνέχισε.«Ισως να αποτρεπόταν η επίθεση, εάν τα χωριά των Καλάς δεν ήταν έρημα»
-----------------------------------------------------------------------------------
Σύμφωνα με την κ. Μελά - Αθανασοπούλου, την ημέρα της απαγωγής τα χωριά των Καλάς ήταν έρημα, εξαιτίας μίας κηδείας στο απομακρυσμένο χωριό Μπιριού, στην οποία είχαν συρρεύσει οι κάτοικοι όλων των χωριών και από τις τρεις κοιλάδες. «Οι κηδείες αποτελούν ένα πολύ σημαντικό γεγονός για τους Καλάς, διαρκούν πολλές μέρες και συμμετέχουν σε αυτές όλοι», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «οι κουκουλοφόροι, προφανώς γνώριζαν ότι θα είχαν ελεύθερο το πεδίο πριν αποφασίσουν να επιτεθούν».
Η ίδια εκτιμά πως, πιθανώς, η απαγωγή να είχε αποφευχθεί ή τουλάχιστον να μην είχε την ίδια κατάληξη, εάν οι ντόπιοι βρίσκονταν στα σπίτια τους και για τον επιπλέον λόγο ότι οι Καλάς θα προσπαθούσαν να προστατεύσουν τον Έλληνα εθελοντή, εξαιτίας της έμπρακτης αφοσίωσης και ευγνωμοσύνης τους.
«Μία μέρα πριν από την απαγωγή (7 Σεπτεμβρίου), είχα μεταβεί με συνοδεία στο χωριό Μπιριού της κοιλάδας Μπιρίρ, για τους σκοπούς της έρευνάς μου, το οποίο όμως ήταν άδειο, όπως και τα υπόλοιπα χωριά που διασχίζαμε, καθώς όλοι οι Καλάς είχαν μεταβεί σε μία τελετή κηδείας που γινόταν εκεί. Είχε ήδη αρχίσει να νυχτώνει και εφόσον δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε, αποφασίσαμε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής με τα πόδια. Διασχίσαμε περίπου 30 χιλιόμετρα σε δύσβατο μονοπάτι, χωρίς φως, περάσαμε το χωριό Μπρουν, πριν φτάσουμε κατάκοποι στο σπίτι. Ήταν περίπου στις 5 τα ξημερώματα, όταν ο πατέρας της οικογένειας, όπου έμενα, μπήκε στο δωματιάκι και μού ανακοίνωσε ανήσυχος το δυσάρεστο συμβάν. Μαζεύτηκαν στο σπίτι περίπου 30 Καλάς και με παρακαλούσαν:
'μπάαμπα (αδελφή), μη φύγεις, πρέπει να σε σώσουμε'".
Ένα νεαρό αγόρι μετέφερε αφήγηση Καλάσας γυναίκας, που παρακολούθησε το συμβάν της επίθεσης και απαγωγής από το απέναντι σπίτι. Αναφέρθηκε στα αδίστακτα χτυπήματα των κουκουλοφόρων κατά των δύο αστυνομικών, που είχαν ως κατάληξη τον θάνατο του ενός, αλλά και στο βασανισμό του παριστάμενου Καλάς. «Μας είπαν ότι υπήρχαν παντού αίματα και ότι ένας αστυνομικός κατάφερε να διαφύγει», ανέφερε.
Η φυγή της καθηγήτριας, ύστερα απ' αυτά τα γεγονότα, θεωρούνταν ήδη δεδομένη. Σ' όλη τη διαδρομή προς το Τσιτράλ, το τζιπ που τη μετέφερε ακολουθούσε το αυτοκίνητο της αστυνομίας, που μετέφερε το νεκρόΠακιστανό φύλακα του Αθανάσιου Λερούνη, για τον ενταφιασμό του. Καλάς συνόδευσαν την καθηγήτρια μέχρι το αεροδρόμιο του Ισλαμαμπάντ, απ' όπου έσπευσε να επικοινωνήσει με την ελληνική πρεσβεία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου του Τσιτράλ, οι απαγωγείς ζήτησαν την καταβολή λύτρων για την απελευθέρωση του Έλληνα εθελοντή, ύψους δύο εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και την απελευθέρωση τριών σημαντικών ηγετών των Ταλιμπάν. Όπως γίνεται γνωστό, τοπικοί άρχοντες του Τσιτράλ και μέλη της λεγόμενης Τζίργκα επισκέφτηκαν την επαρχία Νουριστάν, προκειμένου να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με τους απαγωγείς και να ζητήσουν την απελευθέρωσή του. Στα ίδια δημοσιεύματα φιλοξενούνται δηλώσεις του πρώην άρχοντα της τοπικής αυτοδιοίκησης του Τσιτράλ, Αμπντούλ Ματζίντ, ότι κατάφερε να συναντήσει τον απαχθέντα, διαβεβαιώνοντας ότι είναι καλά στην υγεία του και ότι του παρέχεται κατάλληλη τροφή και στέγη. Ο ίδιος δήλωσε ότι ο Αθανάσιος Λερούνης κρατείται στην περιοχή Γκοουαρντές του Νουριστάν.
Έκκληση για την προστασία των Καλάς
-------------------------------------------
Η κ. Μελάελπίζει σε μία αίσια κατάληξη στο θέμα της απαγωγής και πως σύντομα θα ηρεμήσει η κατάσταση για να επιστρέψει στην περιοχή και να συνεχίσει την έρευνά της. Απευθύνει έκκληση προς την πακιστανική κυβέρνηση, καθώς και σ' αυτές του ανεπτυγμένου κόσμου να προστατεύσουν τους φιλήσυχους κατοίκους των κοιλάδων, ώστε να μην υποστούν τα δεινά ενός εσωτερικού σπαραγμού.
«Καλάς σημαίνει χαρούμενα πρόσωπα, σημαίνει μοιράζομαι και συμμερίζομαι. Διακατέχονται από το σπάνιο είδος της έμπρακτης αγάπης, γιατί στο λεξιλόγιό τους δεν υπάρχει το ρήμα ‘σ΄αγαπώ’», είπε χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου της καθηγήτριας, βρίσκονται υπό ολοκλήρωση, για την έκδοσή τους, πέντε αναγνωστικά της γλώσσας των Καλάς και μία πλήρης γραμματική (μαζί μ' ένα απλοποιημένο καλασικό αλφάβητο), τα οποία θα παραχωρήσει στους κατοίκους των χωριών για την εκπαίδευση των παιδιών, καθώς επίσης η καταγραφή περίπου 100 παραδοσιακών καλασικών τραγουδιών, καθώς και καλασικών ιστοριών, από θρύλους της παράδοσής τους, όπως αποτυπώθηκαν από αφηγήσεις γερόντων Καλάς.
Σύμφωνα με σύγχρονη καταγραφή (2008) που πραγματοποίησε και ανακοίνωσε σε διεθνή συνέδρια η καθηγήτρια του ΑΠΘ, οι Καλάς δεν ξεπερνούν κατά πολύ τους 3.100. Ζουν σε συνολικά 15 χωριά και κάποιους μικρότερους οικισμούς, στις απομονωμένες κοιλάδες των οροσειρών του βορειοδυτικού Πακιστάν, σε υψόμετρο 2.000 - 3.000 μέτρων. Οι κοιλάδες (Μπουμπουρέτ, Μπιμπίρ, Ρουμπούρ) ανήκουν διοικητικά στην περιφέρεια του Τσιτράλ.
ΜΑΣ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΜΑΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΑΣ TO BLOG ΠΑΠΑΤΖΗΔΕΣ ΕΒΓΑΛΕ ΣΤΗΝ ΦΟΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗ ΤΗΣ ΓΣΕΕ ΚΥΡΙΟΥ Γιάννη Παναγόπουλου
ο οποίος έκανε μήνυσητο παραξενο είναι ότι δεν ζήτησε εξηγησεις απο το συγκεκριμένο blog καν και απάντησε σε άλλο blog το τροκτικό
έχω υποβάλλει μήνυση για όσα ψευδώς και... συκοφαντικά αναφέρονται προκειμένου να με πλήξουν για σκοπούς των οποίων ο εκβιαστικός χαρακτήρας θα διερευνηθεί από τη Δικαιοσύνη.
Η ελληνική ψυχή που θελημένα ή άθελα της μέσα μας βαθιά κρυμμένη ζει, αγωνιεί και αιμορραγεί για την τύχη του κ. Αθανάσιου Λερούνη. Του Θανάση μας.
Τι κάνατε σήμερα για τον Θανάση μας;
Κάθε πολιτισμένος, φιλάνθρωπος καί αξιοπρεπής άνθρωπος της γης προσδοκεί και απαιτεί να ενημερώνεται καθημερινά από την Κυβέρνηση, την Αντιπολίτευση και γενικά όλους τους αρμόδιους για να μην υποθέσουμε ότι αυτοί είναι καγκουρό (το πρώτο πράγμα που έχουν κατά νου είναι το "τσέπωμα"...).
Ας θυμηθούμε λίγο τα παλιά:
Η επέμβαση των κομάντος της γερμανικής ειδικής αντιτρομοκρατικής ομάδας
GSG-9 στο αεροδρόμιο του Μογκαντίσου (13.10.1977) οδηγεί στην απελευθέρωση των ομήρων
(Σκότωσαν τρεις από τους τέσσερις απαγωγείς, ένας συνελήφθη, ένας των ειδικών δυνάμεων και μια αεροσυνοδός τραυματίστηκαν, αλλά όλοι οι όμηροι παρέμειναν σώοι και αβλαβείς).
Η αντίδραση του γερμανικού κράτους δεν περιορίσθηκε, όμως, σε μέτρα αστυνομικής και νομοθετικής καταστολής. Το γερμανικό κράτος πρωτοτύπησε εξασφαλίζοντας και την συνεργασία των ΜΜΕ .
Γιατί υπάρχει τόσο λίγο ενδιαφέρον σήμερα προς τα ΜΜΕ στην στην υπόθεση της απαγωγής του κ.Λερούνη;
Η ειδική αντιτρομοκρατική ομάδα GSG-9
Είναι εκπαιδευμένη στην απελευθέρωση των ομήρων και συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη γερμανικών στρατιωτικών δυνάμεων σε ξένες χώρες, στρατιωτικές επιχειρήσεις αλλά και διεθνείς αποστολές .
Υπάρχουν ψίθυροι ότι κάτι ανάλογο (π.χ. ΕΚΑΜ) υπάρχει και στην Ελλάδα.
Δεν θα ήταν σωστό να δώσετε την ευκαιρία σε αυτά τα παιδιά, χιλιάδες χρόνια μετά τους άθλους του Ηρακλέους να κάνουν και αυτά έναν αξιόλογο άθλο;
Ν. Σάμιος
Δείτε και αυτή την ανάλυση...από την Ελευθεροτυπία.
Ως «έναρξη πολέμου των Ταλιμπάν κατά της φυλής των Καλάς, απογόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου» ερμηνεύει η «Daily Telegraph» την απαγωγή του Ελληνα δασκάλου Θανάση Λερούνη στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Ο Λερούνης φέρεται να βρίσκεται στα χέρια των Αφγανών Ταλιμπάν στο Νουριστάν.
Οι ανταποκριτές της βρετανικής εφημερίδας σε Νέο Δελχί και Πεσαβάρ σημειώνουν ότι επί δεκαετίες οι Καλάς είχαν ένα είδος ασυλίας, ενώ άλλες θρησκευτικές ομάδες που διαβιούσαν στην παραμεθόριο ζώνη του Πακιστάν -σιχ, ινδουιστές και χριστιανοί- «είχαν σταδιακά εκδιωχθεί από εκεί». Απάγοντας τον Λερούνη, «τον Ελληνα εθελοντή που εξασφάλισε πάνω από 2,5 εκατομμύρια στερλίνες για την κατασκευή σχολείων, νοσοκομείων, υποδομών για καθαρό νερό και μουσείου», οι Ταλιμπάν «κήρυξαν τον πόλεμο στην κουλτούρα και την κληρονομιά» των Καλάς, γράφει η «Telegraph». Επικαλείται δε πρόσφατη δήλωση του ηγέτη των Ταλιμπάν μουλά Ομάρ, που καλούσε ΝΑΤΟ και Αμερικανούς «να πάρουν μάθημα από την ιστορία της εισβολής του Μεγαλέξανδρου στην περιοχή και την ήττα του από τις φυλές των Παστούν τον 4ο αι. π.Χ.». Την εκτίμησή της ότι οι Ταλιμπάν κήρυξαν πόλεμο στους Καλάς η «Telegraph» στηρίζει και σε δήλωση αξιωματούχου της τοπικής αστυνομίας στην επαρχία Τσιτράλ ότι ο «καθηγητής» Λερούνης, όπως τον αποκαλούν εκεί, «έγινε στόχος εξαιτίας της αφοσίωσής του στη διατήρηση της κληρονομιάς των Καλάς».
Από τις πρώτες ημέρες της απαγωγής του Θανάση Λερούνη οι γυναίκες των Καλάς διαδηλώνουν για την απελευθέρωσή του, ενώ οι ηλικιωμένοι της φυλής φέρονται να είναι σε επαφή με τους απαγωγείς του στο Νουριστάν.
ΕΡΣΗ ΒΑΤΟΥ (Πηγή: www.telegraph.co.uk)
Ώστε γι' αυτό τηρείτε σιγήν ιχθύος προδότες!
Γιατί ο Θανάσης είναι αφοσιωμένος στη διατήρηση της κληρονομιάς των Καλάς!
Γιατί ο Θανάσης δεν προσπάθησε να τους...εκχριστιανίσει!
Η Dorah Μητσοτάκη-Μπακογιάννη-Κούβελα,μετά από αυτή την αδράνεια για τη ζωή ενός Έλληνα πολίτη,που έχει απαχθεί και κινδυνεύει η ζωή του,αλλά και η θρησκευτική του ελευθερία,νομίζει ότι είναι ικανή να γίνει αρχηγός κόμματος;
Όταν δεν μπορεί να ενεργήσει για τη ζωή ΕΝΟΣ Έλληνα,θα μπορέσει ποτέ να υπηρετήσει τα συμφέροντα της Ελλάδας;
Αυτή η στάση εκτός από αδρανής και άχρηστη για την Ελλάδα,είναι δόλια,δουλική και προδοτική.
Όπως ήταν ίδια και η στάση του πατέρα της το '65,με την ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ!
Η παροιμία του Λαού ποτέ δεν έχει πέσει έξω:"Κατά μάνα,κατά κύρη,κατά γυιό και θυγατέρα"...ΠΡΟΔΟΤΕΣ!
Φόρο τιμής απέδωσαν εχθές οι Ελβετοί, παρουσία του Ρώσου προέδρου, σ’ αυτόν που οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες δολοφόνησαν.
Στο προηγούμενο άρθρο έγινε αναφορά σε έναν «απόδημο» Έλληνα, τρίτης γενιάς, ο οποίος διαπρέπει στην Αμερική και ο οποίος παίζει καθοριστικό ρόλο στην ισορροπία και ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας. Καταλήγοντας, στο χθεσινό άρθρο, έγραφα, πως οι άξιοι Έλληνες βρίσκουν αναγνώριση μόνο εκτός Ελλάδας και έρχομαι σήμερα να επιβεβαιωθώ, καθώς μαθαίνουμε από την ελβετική εφημερίδα «24eures» πως πραγματοποιήθηκαν εχθές στη Λωζάννη, τα αποκαλυπτήρια προτομής του Ιωάννη Καποδίστρια, ημέρα έναρξης της διήμερης επίσημης επίσκεψης του Ρώσου προέδρου Μεντβέντεφ στην Ελβετία, παρουσία της Ελβετίδας υπουργού Εξωτερικών, Μισελίν Καλμί-Ρέι και του Ρώσου ομολόγου της Σεργκέι Λαβρόφ.
Ένα γεγονός που θα έπρεπε κανονικά να μας χαροποιήσει-περισσότερο ίσως από την επιτυχία της …εθνικής μπάσκετ στην Πολωνία-αφήνει στη πραγματικότητα–είμαι βέβαιος-την πλειονότητα των Ελλήνων παγερά αδιάφορους. Όσους από την άλλη έχουν ακόμα συνείδηση, τους φέρνει ένα μούδιασμα καθώς θυμούνται πως ο άνδρας αυτός δολοφονήθηκε από «ελληνικά» χέρια, διότι είχε αποφασίσει να κτυπήσει τα συμφέροντα των μεγαλοτσιφλικάδων (κοτζαμπάσηδων) και να κάνει το λαό να πάψουν να είναι δουλοπάροικοι (κολίγοι), και να γίνουν νοικοκυραίοι στον τόπο τους. Ένα πολιτικό όραμα, που θα ήταν στην ουσία η φυσική ολοκλήρωση του επαναστατικού αγώνα. Κάποιοι όμως είχαν τότε διαφορετικά σχέδια, όπως γίνεται και σήμερα. Τα σχέδιά τους ήταν να μπουν στα τσαρούχια των τούρκων και να κρατήσουν τον ελληνικό πληθυσμό σε κατάσταση υποτέλειας.
Αυτόν τον σπουδαίο πολιτικό τιμούν σήμερα οι Ελβετοί και οι Ρώσοι, αναγνωρίζοντας το αλτρουιστικό, αγωνιστικό του πνεύμα. Από τους Ελβετούς θεωρείται ο Ιωάννης Καποδίστριας πρωταγωνιστής της διατήρησης της συνοχής της χώρας τους και προστάτης του καντονίου του Vaud, την ανεξαρτησία του οποίου στήριξε, ύστερα από αίτημα του τσάρου.
Το δημοσίευμα αναφέρεται, επίσης, στον αγώνα του Καποδίστρια για την ανεξαρτησία της Ελλάδας. Ως πρώτος Κυβερνήτης της χώρας επεδίωξε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, βασισμένη στις ιδέες του Ρουσσώ, εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας στην Ελλάδα και απώθησε τον τουρκικό κίνδυνο, επενδύοντας σε αυτόν όλη του την περιουσία, κάτι που ακούγεται σήμερα εξωπραγματικό, όταν σκεπτόμαστε τη «δράση» των σύγχρονων πολιτικών στη χώρα μας. Ωστόσο, ο αγώνας του τού στοίχισε το μίσος πολλών αρχηγών τοπικών φατριών, αναφέρει το δημοσίευμα, που παραθέτει το χρονικό της δολοφονίας του, “μιας μαύρης σελίδας στην ελληνική ιστορία”, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ελληνικού συλλόγου “Εστία” της Λωζάννης, Δημήτρη Κυρίτση.
Στην Ελλάδα, ο Καποδίστριας αποτελεί μια από τις προσωπικότητες που «σημάδεψαν τη χώρα», καταλήγει το δημοσίευμα.
«Σημάδεψαν την χώρα» και της κληροδότησαν το σύνδρομο της αλαζονείας, της ασύστολης αισχροκέρδειας και του παράλογου αλληλοσπαραγμού, θα πρόσθετα εγώ.
Οι συγγραφείς του παρόντος μπλοκ δεν είναι κομματικοί, δεν είναι ναζιστές ή οτιδήποτε άλλο, δεν δέχονται πλέον ηλίθιους και υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Είμεθα απλά Έλληνες χωρίς περαιτέρω χαρακτηρισμούς. Υβριστικά και δόλια σχόλια δούρειων ίππων δεν θα δημοσιεύονται καθώς το ποιόν των αναγνωστών μας αλλά και η δική μας αξιοπρέπεια δεν το επιτρέπουν.
Προσκυνητάρι για ευσεβείς πιστούς
Κάντε (με προσευχή) ευσεβή κλικ στην εικόνα
ΑΘΑΝΑΤΟΙ
Για κείνους που πέθαναν στις Θερμοπύλες, ένδοξη η τύχη, ωραίος ο θάνατος, βωμός ο τάφος, μνήμη παντοτινή αντί για θρήνος, κι η μοίρα τους αντικείμενο εγκωμίων. Σάβανο σαν κι αυτό μήτε η σαπίλα μήτε ο χρόνος ο πανδαμάτορας θα αμαυρώσει των γενναίων ανδρών. Και το μνήμα την καλή φήμη της Ελλάδας διάλεξε για ένοικό του. Μάρτυρας είναι ο Λεωνίδας, ο βασιλιάς της Σπάρτης, που μέγα στολίδι άφησε πίσω του την αρετή και δόξα αιώνια. (Σιμωνίδης, λυρικός ποιητής)
Παίδες Ελλήνων,σημερινοί... Έχετε τη δύναμη να αγωνιστείτε;;; Για τα παιδιά,τις γυναίκες, τους Πατρώους Θεούς και για τους τάφους των προγόνων που περιέχουν τα κόκκαλά τους;;;;;;; ΤΩΡΑ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ Ο ΑΓΩΝ!!!!!!!