17 Απριλίου 2010

Ο Ιώσηπος Φλάβιος, ο Μωυσής, ο Φρόιντ και τα πετρέλαια


Ο Ιώσηπος Φλάβιος μας παρέχει μια περίεργη ιστορία. Στο έργο του «Ιουδαϊκή Αρχαιολογία," ο Ιώσηπος μιλάει για ένα πολύ λίγο γνωστό κεφάλαιο της ζωής του Μωυσή.
Η Έξοδος αφήνει κενό το κεφάλαιο της ζωής του Μωυσή από τη στιγμή που σώθηκε σαν μωρό από την κόρη του Φαραώ μέχρι να δει τα δεινά του λαού του και να σκοτώσει τον Αιγύπτιο επιστάτη. Όμως, ο Φλάβιος παρέχει λεπτομέρειες.
Μας λέει ότι ο Μωυσής ανατράφηκε στο παλάτι του Φαραώ, και ότι, όταν ενηλικιώθηκε, διορίστηκε αρχηγός του στρατού και οδήγησε τα Αιγυπτιακά στρατεύματα σε πόλεμο εναντίον των εχθρών στην Αιθιοπία.
Ήταν μια σκληρή μάχη. Για να παραπλανήσει τον εχθρό, ο Μωυσής οδήγησε τον Αιγυπτιακό στρατό ακολουθώντας μια απροσδόκητη πορεία μέσα από την έρημο. Αλλά εκεί είχε να αντιμετωπίσει έναν εκπληκτικό εχθρό: ιπτάμενα φίδια, τα οποία, σύμφωνα με τον Φλάβιο, γεννιούνται σε μαζικούς αριθμούς από το έδαφος της ερήμου.
Ο Μωυσής σκέφτηκε μια λαμπρή στρατηγική για να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο: Διέταξε να φτιάξουν καλάθια, και τοποθέτησε μέσα σε αυτά τα πουλιά που είναι γνωστά στην Αίγυπτο ως ibises. Απελευθέρωσε τα πουλιά αυτά στην έρημο και κυνηγούσαν τα φίδια, ανοίγοντας το δρόμο για τον Αιγυπτιακό στρατό επικεφαλής του οποίου ήταν ο Μωυσής.
Όταν ο Αιγυπτιακός στρατός έφθασε στη Σίβα, την πρωτεύουσα των Αιθιόπων, ο Μωυσής αντιμετώπισε ένα άλλο πρόβλημα: η πόλη ήταν τειχισμένη και βρισκόταν σε ένα νησί μέσα στον Νείλο.
Οι Αιγύπτιοι θα έπρεπε να υποχωρήσουν αν δεν γινόταν  μια πράξη προδοσίας από την Αιθιοπική πλευρά. Η Therbis, η κόρη του βασιλιά της Αιθιοπίας, είδε τον Μωυσή πάνω από το τείχος και τον ερωτεύτηκε παράφορα. Έστειλε έναν από τους υπηρέτες της για να του κάνει μια προσφορά: η πόλη να παραδοθεί στον Μωυσή υπό την προϋπόθεση ότι θα την παντρευτεί.
Ο Μωυσής αποδέχθηκε τη συμφωνία και η πόλη παραδόθηκε χωρίς μάχη. Ο Μωυσής επέστρεψε στην Αίγυπτο με μία σύζυγο Αιθίοπα.
Ο Φρόιντ ενέκρινε τον ισχυρισμό ότι ο Μωυσής ήταν ένας Αιγύπτιος ιερέας. Υποστήριξε ότι η περιτομή είναι μία Αιγυπτιακή ιδέα, και ότι ο Μωυσής εισήγαγε τη μονοθεϊστική θρησκεία του Φαραώ Αχενατόν στους Εβραίους. Εκτός από το ότι ο σοφός Αιγύπτιος εξανάγκασε να πιστεύει σε αυτήν την πίστη ο λαός που είχε υιοθετήσει, αλλά οι Ισραηλίτες, ένας επίμονος λαός, τον παράκουσε και εξεγέρθηκε εναντίον του.
Σύμφωνα με τον πατέρα της ψυχανάλυσης, δεν θα μπορούσαν να υποφέρουν μια τέτοια πνευματική, αφηρημένη και ευγενή θρησκεία. Έτσι μια μέρα, επαναστάτησαν και σκότωσαν τον αρχηγό τους - ένα επαίσχυντο γεγονός που λογοκρίθηκε από το βιβλικό κείμενο και ως εκ τούτου ξεχάστηκε.
Όπως υποστηρίζει ο Φρόιντ, αφού δολοφόνησαν τον Μωυσή, οι Εβραίοι αποκήρυξαν την επιβληθείσα θρησκεία του Αχενατόν, και εισήγαγαν ως Θεό τον Γιαχβέ, "Έναν αγενή, στενόμυαλο, τοπικό θεό, βίαιο και αιματηρό," σύμφωνα με τα λόγια του Φρόιντ, ο οποίος(ο Γιαχβέ) διέταξε τους οπαδούς του να καταστρέψουν τους ανθρώπους που ζούσαν στη Χαναάν
Έτσι ήταν ένας Εβραίος, ο Φρόιντ, αυτός ο οποίος ήρθε με την θεωρία να σκιαγραφήσει με τα μελανώτερα χρώματα το λαό του Ισραήλ, σαν τον δολοφόνο του ηγέτη του και ιδρυτή της θρησκείας του. Εβδομήντα χρόνια από τότε που ο Φρόιντ δημοσίευσε το βιβλίο του, βουνά της κριτικής έχουν συσσωρευτεί για την θεωρία του περί του δολοφονηθέντος Μωυσή.
Ίσως, όμως, κάτι από τη θαμμένη μνησικακία των Εβραίων εναντίον των μεγαλυτέρων ηρώων τους ήρθε στην επιφάνεια με τις λέξεις της πρώην πρωθυπουργού Γκόλντα Μέιρ κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με δημοσιογράφους στη Γερμανία το 1973.
"Επιτρέψτε μου να σας πω κάτι που εμείς οι Ισραηλινοί έχουμε εναντίον του Μωυσή," είπε η Meir. "Μας τράβαγε 40 χρόνια μέσα στην έρημο, προκειμένου να μας οδηγήσει στο μοναδικό σημείο της Μέσης Ανατολής που δεν έχει πετρέλαιο!"
Πηγή...
Σχετικό θέμα: Ο Μωυσής είχε κέρατα

2 σχόλια: