05 Αυγούστου 2009

Υπέκυψαν στις πιέσεις

ΟΛΟΚΛΗΡΟ θα προβάλλεται τελικά το βίντεο του σκηνοθέτη κ. Κώστα Γαβρά.
Μπούμερανγκ για την Εκκλησία αποδεικνύεται η περικοπή ύστερα από παρέμβασή της στο φιλμ του Κώστα Γαβρά στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, καθώς η είδηση κάνει τον γύρο του κόσμου και πέφτει φως στις καταστροφές του Παρθενώνα από χριστιανούς που θέλησαν να αποσιωπήσουν την αλήθεια.
Κανονικά, και με τις κομμένες σκηνές, θα προβάλλεται τελικά το βίντεο
του σκηνοθέτη κ. Κώστα Γαβρά, το οποίο παρουσιάζεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπως ανακοίνωσε ο κ. Δ. Παντερμαλής μετά από συνάντησή του με τον σκηνοθέτη. Οι επίμαχες σκηνές είχαν κοπεί μετά από έντονες αντιδράσεις της Εκκλησίας.

Ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητής κ. Δ. Παντερμαλής συνομίλησε την Τρίτη με τον κ. Γαβρά.

Μετά την συνάντηση έκανε την εξής δήλωση:

«Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής. Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».

Ας θυμηθούμε τις δηλώσεις:

«Απαιτώ η ταινία να προβάλλεται ολοκληρωμένη. Δεν επιθυμώ να ασκήσω αγωγή εναντίον του Μουσείου της Ακρόπολης προσφεύγοντας σε ένα γαλλικό ή σε ένα ελληνικό δικαστήριο καταφέρνοντας έτσι- άθελα και με μεγάλη μου θλίψη- ένα διεθνούς εμβέλειας πλήγμα στη φήμη της Ελλάδας».

"Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας. Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους " παλαιοχριστιανούς".

Τα λόγια ανήκουν στον διεθνώς καταξιωμένο σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά

Δήλωση κ. Δ. Παντερμαλή

«Απορώ που αυτές οι επιστολές δεν έρχονται σε μένα. Δεν μπορώ να απαντήσω σε επιστολές που δεν έχω λάβει», έλεγε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. «Για μένα σημασία έχει να ενημερωθεί ο επισκέπτης για την ιστορική αλήθεια, ότι έγιναν δηλαδή καταστροφές στον Παρθενώνα από τους χριστιανούς. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Δεν υπάρχουν όμως ντοκουμέντα που να αποδεικνύουν πως οι καταστροφές έγιναν από ρασοφόρους» και διευκρινίζει πως δεν δέχθηκε πιέσεις από την Ιερά Σύνοδο, αλλά πως υπήρξαν πολίτες που δήλωσαν ότι «σκανδαλίζονται από τις επίμαχες σκηνές».


03 Αυγούστου 2009

Εκπλήξεις στην διαμαρτυρία πολιτών για τη λογοκρισία στο βίντεο για τον Παρθενώνα


Στην διαμαρτυρία παραβρέθηκε και συνετός θεολόγος!

Πολίτες πραγματοποίησαν χθες το πρωί διαμαρτυρία έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης ενάντια στην λογοκρισία τμήματος στην οποία έπεσε θύμα η ταινία του Κώστα Γαβρά για το Μουσείο, της Ακρόπολης. Το κομμάτι που αφαιρέθηκε έδειχνε Χριστιανούς να καταστρέφουν αρχαία γλυπτά.

Ανάμεσα στον κόσμο που παραβρέθηκε ήταν κι ο γνωστός από την τηλεόραση θεολόγος κ.Μουστάκης, ο οποίος δήλωσε κατά της εξουσίας των ιερατείων.

Συγκεκριμένα η δήλωση του είναι:

"Ήλθα στην συγκέντρωση σας και την χαιρετώ, και σαν ελεύθερος πολίτης ζητώ εδώ και τώρα τον χωρισμό Εκκλησίας από το κοσμικό Κράτος για να σταματήσουν τα αντιδημοκρατικά παρατράγουδα.

Γεώργιος Μουστάκης, καθηγητής θεολογίας και κοινωνιολογίας"


Η συγκλονιστική στιγμή που τράβηξε την προσοχή όλων ήταν όταν μπήκε σαν μάσκα το κακοποιημένο από τους χριστιανούς κεφάλι του αγάλματος της Αφροδίτης με το σταυρό χαραγμένο στο μέτωπο.

Πηγές http://kokorikoo.blogspot.com/2009/08/blog-post.html, http://www.patrasblogs.gr/, Ν.Σάμιος,

Γεώργιος Μουστάκης, καθηγητής θεολογίας και κοινωνιολογίας

Black μπεεε - Η βράβευση του σκηνοθέτη Θόδωρου Μαραγκού.


black μπεε: Η ταινία

ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ (ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ-ΚΛΗΡΙΚΩΝ-ΜΟΥΣΙΚΩΝ)


Το πρωτοφανές αυτό γεγονός για τα ορθόδοξα ήθη και έθιμα, συνέβη λίγες ημέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, την κορύφωση του Θείου Δράματος και τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. Στην απονομή του χρυσού δίσκου συμμετείχε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και η απονομή στον Πέτρο Γαϊτάνο έγινε μέσα στο ναό του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Για την ακρίβεια, η βράβευση ήταν τριπλή. Πριν από τον Αρχιεπίσκοπο, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης, Παύλος και ο δάσκαλος βυζαντινής μουσικής του καλλιτέχνη, Μανόλης Χατζημάρκος, απένειμαν στον Πέτρο Γαϊτάνο δύο χρυσούς δίσκους για τα άλμπουμ «Τα Θεία Πάθη» και «Ώρα Ενάτη», τα οποία πούλησαν 30.000 αντίτυπα.

Την κορυφαία βράβευση, όμως, έκανε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, αφού ο συγκεκριμένος τραγουδιστής έχει πουλήσει πάνω από μισό εκατομμύριο δίσκους με ύμνους της Ορθοδοξίας. Έτσι, για τη συνολική του προσφορά στην εκκλησιαστική μουσική και για το πάθος και τη συγκίνηση που μεταδίδει, ερμηνεύοντας τους κατανυκτικούς ύμνους, ο Πέτρος Γαϊτάνος έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης στην ιστορία της Ορθοδοξίας, που βραβεύτηκε μέσα σε εκκλησία! Μετά την απονομή, ακολούθησε και συναυλία, μέσα στον ιερό ναό. Μια συναυλία με τον τίτλο «Πορεία στο Θείο Πάθος», την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Γλυφάδας και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, λόγω της υψηλής αμοιβής του καλλιτέχνη, η οποία ανήλθε στις 38.000 ευρώ!

Πηγή

Αναγνώριση-Βράβευση

Ο πρόεδρος Δ. Σιούφας βράβευσε με το αργυρούν μετάλλιο της Βουλής των Ελλήνων τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης και πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ καθηγητή Δ. Παντερμαλή. Του το επέδωσε για το τι έκανε «για την ιστορία μας, για την ταυτότητά μας», όπως είπε ο κύριος πρόεδρος.

Το περί ταυτότητος αφορούσε προφανώς τη λογοκρισία στον Γαβρά...

Τι μας λέτε; Εάν δεν διαβάσατε το άρθρο Μια άβολη αλήθεια για τον Παρθενώνα

Δεν διαβάσατε το ΒΗΜΑ;...:ιδού:


«Οσον αφορά, τέλος, το καθαρά ιστορικό μέρος οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί μελετητές γνωρίζουν καλά το περιστατικό της καταστροφής των μετοπών του Παρθενώνα κατά την εποχή που είχε μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία Αθηνιώτισσα. Ο λόγος ήταν ότι οι μορφές των Κενταύρων, κυρίως, που εικονίζονται ανάγλυφα σε αυτές δεν ταίριαζαν με έναν χριστιανικό ναό. Από την καταστροφή γλίτωσε μόνο η μία από τις τέσσερις πλευρές του ναού, καθώς σε αυτή μια μορφή θύμιζε σε κάποιους την Παναγία.»




02 Αυγούστου 2009

Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών.!

Απάντηση στον ελληνορθόδοξο βουλευτή
του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού
κ. Άδωνι-Σπυρίδωνα Γεωργιάδη

Είναι γνωστές και παγιωμένες οι θέσεις του γνωστού πλέον τηλεοπτικού σταρ Άδωνι - Σπυρίδωνα Γεωργιάδη περί ελλην-ορθοδοξο-βυζαντινισμού. Οι δημαγωγικές προσπάθειές του να πείσει το χριστεπώνυμο ποίμνιον του κόμματός του, αλλά και του σε αφασία Νεορωμιού (μέσα από φωνασκίες, τσιριχτά και απειλές) είναι πραγματικά κωμικές...

Όμως, ο γνωστός βουλευτής προέβη σε έμμεση επίθεση κατά του άρθρου της «Ελεύθερης Έρευνας» Από τις εκκλησίες της Πλάκας να αρχίσει η επιστροφή των μαρμάρων, (το οποίο έχει ήδη αναγνωσθεί από χιλιάδες αναγνώστες του περιοδικού μας κι έχει αναδημοσιευθεί σε αναρίθμητα blogs και ιστοσελίδες) χαρακτηρίζοντας όσους δεν αποδέχονται το υβρίδιο του ελληνοχριστιανισμού, ότι είναι επικίνδυνοι για την ένωση του Ελληνισμού.

Ήμαρτον κ. Γεωργιάδη, ήμαρτον...

Λάσπη βυζαντινή, εβραιορωμαίικη, ελληνοχριστιανική, ραγιαδική...

Στην μεσημεριανή του εκπομπή (29 Ιουλίου '09) στο ιδιωτικό κανάλι του κόμματός του (είναι το μοναδικό πολιτικό κόμμα στην σύγχρονη Ρωμιοσύνη, που διαθέτει τηλεοπτικό σταθμό για να προπαγανδίζει τις πολιτικές του θέσεις) μεταξύ άλλων είπε, ότι οι πρόγονοί του Χριστιανορωμιοί και το ιερατείο που τους κατεύθυνε (και ακόμα τους κατευθύνει) «προξένησαν ελάχιστες καταστροφές στα αρχαία μνημεία και ειδικά στην Ακρόπολη των Αθηνών»! Ότι «ευτυχώς που χτίστηκε η Παναγία η Αθηνιώτισσα πάνω στην Ακρόπολη και διεσώθη το μνημείο μέχρι σήμερα»! Ότι «οι χριστιανικοί ναοί και η Ορθοδοξία αποτελούν συνέχεια του Ελληνισμού»! Ότι «ορθά οι εκκλησιές χτίστηκαν επάνω στους αρχαίους ναούς»! Και φυσικά, ότι όλοι εμείς όσοι διαφωνούμε με την άποψή του αυτή «είμαστε ύποπτοι κι επικίνδυνοι για την ένωση του Ελληνισμού»! Κι άλλα πολλά απίστευτα...



Σχόλιο ποταμού Αλφειού:Σας πήρε το ποτάμι,σας πήρε ο ποταμός!

Μα για ποιον Ελληνισμό ομιλείτε κ. Γεωργιάδη; Εννοείτε για τους Χριστιανορωμιούς κατοίκους αυτής της δύσμοιρης Βυζαντινής χώρας, που απλά ομιλούν Ελληνικά; (άν και αυτά ακόμα τείνουν να εξαφανιστούν απ' τα greeklish). Ανθρώπους, που το ιερατείο που υπηρετείτε, τους μετέτρεψε από Έλληνες σε βαρβάρους Βυζαντινορωμιούς;

συνέχεια...

Δείτε και το παρακάτω!

sibilla - σίβυλλα

Έτσι για επιδόρπιο!...
Ναι!Οι χριστιανοί έκαναν τις καταστροφές!Μόνο που αυτοί ήταν..."αρειανοί"!Δεν ήταν..."ορθόδοξοι"!Ήταν..."καθολικοί"!Ήταν...!

Άχνα για τα διατάγματα του "μεγααάλου" Κωνσταντίνου,του Θεοδόσιου,του Γιουδπράβδα και άλλων "ελλήνων"!
Οι..."αρειανιστές",όμως είχαν τη δύναμη για ένα χρονικό διάστημα...πενήντα περίπου ετών,από "μεγααάλου" Κωνσταντίνου και μέχρι του Θεοδοσίου,ο οποίος με διατάγματα τους..."κατετρόπωσε"!
Έτσι ο Θεοδόσιος το 380 εξέδωσε το διάταγμα:"
Και επειδή κρίνομεν ότι πάντες οι λοιποί είναι τυφλοί και μωροί,στιγματίζομεν αυτούς δια του μυσαρού ονόματος των αιρετικών και απαγορεύομεν εις τας συνελεύσεις αυτών να σφετερίζωνται το σεβαστόν της εκκλησίας όνομα.Παρεκτός δε της θείας δίκης,οι τοιούτοι έχουσι να υποβληθώσιν εις τας αυστηράς τιμωρίας τας οποίας η αρχή ημών,υπό της θείας Προνοίας καθοδηγουμένη,θέλει κρίνει εύλογον να επιβάλη αυτοίς."

Γράφει ο Παπαρρηγόπουλος:"
...ο βασιλεύς,εκβαλών αμέσως τον αρειανόν επίσκοπον Δημόφιλον,ενεχείρησε τον θρόνον εις τον Γρηγόριον και δια στρατιωτικής παρατάξεως,εγκαθίδρυσεν αυτόν,εί και άκοντα,εις τον ναόν της μητροπόλεως.Αξιομνημόνευτος δε υπήρξεν η ημέρα εκείνη'ημέρα θριάμβου δια τους μεν,αρών και τρόμου δια τους δε' καθ΄ήν ο Θεοδόσιος,περιεστοιχισμένος υπό των ταγμάτων αυτού,καθωδήγησε τον μακάριον άνδρα εις τον πρωτεύοντα ναόν τον οποίον μέχρι της στιγμής ταύτης κατείχον οι αρειανοί...."!!!!!

Και πιο κάτω:"
...οι αρειανοί έπασχον ήδη από των ορθοδόξων ό,τι άλλοτε κατά των ορθοδόξων έδρασαν'..."!!!!!

Δεν πειράζει κύριε...βο(υ)λευτά!Αρκεί που ομολόγησες ότι οι χριστιανοί έκαναν τις καταστροφές.Κι έτσι τώρα ως βο(υ)λευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου εγκαλείσαι να ζητήσεις την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας,ζητώντας να διδάσκονται τα σχετικά!
Άντε και καλή...αρχή!Ελληναρά...!!!

Τέρμα τα αστεία, Τουρκία! „Μιλάει“ η Μασσαλία...

Δεξιά ελληνική τριήρης

Αγανάκτηση και διαμαρτυρίες προκάλεσε η άφιξη στη Μασσαλία τουρκικού πλοίου, του "θα ήθελα να είμαι αντίγραφο" αρχαίας ελληνικής τριήρους που αποτελεί μία από τις ατραξιόν της «σεζόν της Τουρκίας στη Γαλλία», της οποίας οι εκδηλώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2010.

Οι κοινότητες των Αρμενίων, των Κυπρίων και των Ελλήνων (!) της Μασσαλίας κινητοποιήθηκαν με διαβήματα προς τον Δήμο και διανομή προκηρύξεων, για να εμποδίσουν να δέσει το «πλοίο της ντροπής» -όπως το αποκαλούν- στο λιμάνι, καταγγέλλοντας μια επιχείρηση «προπαγάνδας για πολιτική εκμετάλλευση» από την Αγκυρα.

Χθες, απουσία του δημάρχου της Μασσαλίας, το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου δέχτηκε ο εμπορικός σύμβουλος του δήμου. Μία ώρα αργότερα δέχτηκε τους εκπροσώπους των αρμενικών, κυπριακών και ελληνικών κοινοτήτων, οι οποίοι του επέδωσαν έγγραφη διαμαρτυρία για την έλευση του τουρκικού πλοίου. Για τους Αρμένιους, αποδεχόμενες το άραγμα του πλοίου οι γαλλικές αρχές «είναι σαν να παραβλέπουν πως η Τουρκία αρνείται να αναγνωρίσει την ενοχή της στην αρμενική γενοκτονία». Για τους Κυπρίους σημαίνει ότι «είναι σαν να ξεχνούν πως η Τουρκία κατέχει παράνομα από το 1974 το βόρειο τμήμα του νησιού».

Για... προληπτικούς λόγους και για να ηρεμίσουν τα οξυμένα πνεύματα των διαμαρτυρόμενων στον καπετάνιο διατάχθηκε να δέσει σε άγνωστο σημείο ,αργότερα έλαβε άδοξο τέλος και η προγραμματισμένη από τον καθηγητή διάλεξη όταν εισέβαλαν στον χώρο Αρμένιοι φωνάζοντας συνθήματα κατά της Τουρκίας .

Με παρέμβαση του Ελληνα γενικού προξένου της Μασσαλίας κ. Αντώνη Αλεξανδρίδη στον δήμαρχο της Μασσαλίας από τον περασμένο Δεκέμβριο, το τουρκικό πλοίο δεν άραξε τελικά στο κεντρικό πολυσύχναστο «παλιό λιμάνι». Ελλιμενίστηκε στην εξωτερική αποβάθρα Quai de Commerce, όπου αράζουν μόνο εμπορικά πλοία και από 1 μέχρι 8 Αυγούστου θα αράξει στον απέναντι ναυτικό όμιλο. Στη συνέχεια το πλοίο θα ανεβεί από τον Ρήνο μέχρι το Παρίσι και περνώντας από τον Δούναβη θα επιστρέψει στην Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για την «Ισταμπούλ, Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010».

Το τουρκικό πλοίο «Κυβέλη» είχε αποπλεύσει 2 Μαΐου από τη Φώκαια, στις ακτές της Μικράς Ασίας, με πλήρωμα από 20 φοιτητές κωπηλάτες και καπετάνιο τον αρχαιολόγο Οσμάν Ερκούτ. Με πλου 2.800 χιλιομέτρων, περνώντας από την Ελλάδα και την Ιταλία, το πλοίο έφτασε στις γαλλικές ακτές, την Τρίτη στο Κασίς και χθες στη Μασσαλία. Η Τουρκία επικαλείται σαν κίνητρό της την ιστορική αναπαράσταση μιας αρχαίας εποποιίας προ 2.300 ετών, την εκκίνηση των Ελλήνων αποίκων της Φώκαιας από τις τουρκικές ακτές και τη διαδρομή τους ώς το λιμάνι της Μασσαλίας.

Ας υπενθυμίσουμε πάλι ,πως και πότε εξολόθρευσαν τους πραγματικούς Φωκαείς οι θρασύτατοι ανατολίτες :

Οι σφαγές της Φώκαιας (1914)

Πηγές: troktiko,

«εν κρυπτώ»,

Αθηναϊκή Τριήρης " Ολυμπιάς "


Σχετικό θέμα : Γιαούρτωσαν τους Τούρκους στη Μασσαλία



01 Αυγούστου 2009

Δείτε ποιος διέφυγε από την αστυνομία...



Το πρωί της Κυριακής (26/07) το Αστυνομικό Τμήμα της Γιούτα έλαβε τηλεφωνήματα για έναν ιδιαίτερα απρόσεκτο οδηγό, που κινείτο παράξενα στους δρόμους της πόλης και ο οποίος, σύμφωνα μάλιστα με ένα από αυτά, παραβίασε ένα «στοπ».
Κατά του «απρόσεκτου» οδηγού εστάλησαν δύο αστυνομικοί, οι οποίοι άρχισαν να τον καταδιώκουν. Ο οδηγός ανέπτυξε όμως ταχύτητα και διέφυγε, μέχρι που λίγο αργότερα, σταμάτησε μπροστά από ένα σπίτι.
Περισσότερα

Μωρά ...για πέταμα!

Ένα πρωτότυπο και ριψοκίνδυνο θρησκευτικό φεστιβάλ λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στην Ινδία, το οποίο ονομάζεται Baby Dropping Festival.
Η παράδοση έχει ως εξής: Τα μωρά πετιούνται από αξιοσημείωτο ύψος, από ένα κτίριο σε μια κουβέρτα, την οποία κρατά το πλήθος που είναι συγκεντρωμένο από κάτω. Η εξήγηση αυτού του εθίμου, θέλει τα παιδιά αυτά να έχουν καλή τύχη στην υπόλοιπη ζωή τους.
Παρακολουθήστε τα βίντεο. Κάποιοι θα τα βρουν διασκεδαστικά, ενώ κάποιοι άλλοι όχι.


Πηγή

Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος μαζί με τον πρώτο Έλληνα αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη έσωσαν την Ακρόπολη


Ο Κυριάκος Πιττάκης (Ψυρή 1798-1863 Αθήνα) υπήρξε ο πρώτος Έλληνας αρχαιολόγος, από τους πρωτοπόρους στη διαμόρφωση της ελληνικής αρχαιολογίας. Γεννήθηκε στο Ψυρή της Αθήνας και η οικογένεια του ήταν από τις παλιότερες της περιοχής. Συμμετείχε ως αγωνιστής στην επανάσταση του 1821 και το 1824 πήγε στην Κέρκυρα για να σπουδάσει στην Ιόνιο Ακαδημία,

το πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Κατά τη διάρκεια του Αγώνα της Ανεξαρτησίας, την Ακρόπολη πολιορκούσαν ή υπερασπίζονταν διαδοχικά οι Έλληνες και οι Τούρκοι, με αποτέλεσμα να υποστεί ορατές ακόμα και σήμερα ζημίες. Τότε διαδραματίστηκε ένα άγνωστο σχεδόν εκτός συνόρων επεισόδιο. Κατά τη χρονική περίοδο 1821-1822, τους Τούρκους που είχαν κλειστεί στα τείχη, πολιορκούσαν οι εξεγερμένοι Έλληνες με αρχηγό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο.

Στην πολιορκία της Ακρόπολης, λίγο πριν αρχίσει ο βομβαρδισμός (11 Μαρτίου 1822), η Ελληνική Κυβέρνηση συνιστούσε «προσοχή» στον επικεφαλής Γερμανών φιλελλήνων, Γάλλο συνταγματάρχη Ολιβιέ Βουτιέ: «...μη λησμονήτε», υπεδείκνυε, «ότι μέσα εις το Κάστρον περικλείονται αυτά τα πολύτιμα λείψανα της αρχαιότητος, οπού ο πανδαμάτωρ χρόνος δεν ημπόρεσε να εξαφανίση· συνιστώμεν εις την αγάπην σας προς το ωραίον τα αριστουργήματα των προγόνων μας. Είθε η αιγίς της Αθηνάς να προφυλάξη τον ναόν της»...

Η επιχείρηση τραβούσε σε μάκρος και η έκβασή της ήταν αμφίρροπη. Αναπόφευκτη συνέπεια ήταν να εξαντληθούν όχι μόνον οι προμήθειες, αλλά και τα πολεμοφόδια των υπερασπιστών της τελευταίας θέσης που διατηρούσαν οι οθωμανικές αρχές σε ολόκληρη την Αττική. Τότε ήταν που ο νέος αγωνιστής -και αργότερα πρώτος Έφορος Αρχαιοτήτων-, ο Κυριάκος Πιττάκης, διέκρινε τους Τούρκους στρατιώτες τη στιγμή που ήταν έτοιμοι να σπάσουν τις κολόνες του Παρθενώνα, προκειμένου να αφαιρέσουν το μολύβι που τους έλειπε, αλλά που υπήρχε σε ικανές ποσότητες στα σφραγίσματα, στο κέντρο των σφονδύλων των κιονόκρανων.

Κατεχόμενος από συγκίνηση, ανέφερε το γεγονός στο στρατόπεδό του και έπεισε τους Έλληνες πολιορκητές να προμηθεύσουν οι ίδιοι τα βόλια που προορίζονταν για τα τουρκικά όπλα που θα έβαλλαν εναντίον τους.

Τότε οι Έλληνες δεν τους βομβάρδισαν, αλλά τους έδωσαν βόλια και εξαγόρασαν με το αίμα τους τα πολύτιμα εκείνα μάρμαρα.(Είναι πασίγνωστη η φράση τους "Να τα βόλια, μην αγγίξετε τις κολώνες").

Πηγή



31 Ιουλίου 2009

"Ευριπίδου Σπαράγματα" στον Επικούριο.

http://apia-epikourios.blogspot.com/

"Ευριπίδου Σπαράγματα" στον Επικούριο






Βασισμένη σε αποσπάσματα, εκτεταμένα ή μη, από τις χαμένες τραγωδίες του Ευριπίδη είναι η παράσταση «Ευριπίδου Σπαράγματα ή Απλά Μαθήματα μιας Άγνωστης Μυθολογίας», συμπαραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου και του Ελληνικού Φεστιβάλ που θα παρουσιαστεί το Σάββατο 1 Αυγούστου στο ναό του Επικούριου Απόλλωνα.
Ως γνωστόν σώζονται ακέραια 19 δράματα του μεγάλου τραγικού. Υπάρχουν όμως και αρκετά σπαράγματα (αποσπάσματα) από πολλές τραγωδίες του, που δεν διασώθηκαν ολόκληρες. Αποφθέγματα, διδάγματα, μέρη διαλόγων, μονολόγων, χορικά, υλικό πλουσιότατο, άκρως ενδιαφέρον, ακριβώς γιατί προσφέρει ερεθίσματα, νύξεις, εξαιρετικά γοητευτικές στον μυστηριώδη και όχι ξεκάθαρο ειρμό τους.
Σώζονται εκτεταμένα μέρη από τα έργα: Υψιπύλη, Κρήτες, Ανδρομέδα, Φαέθων. Υπάρχουν όμως και ενδιαφέροντα μέρη από πολλές άλλες τραγωδίες όπως: Τήλεφος, Οιδίπους (με παραλλαγή του γνωστού μύθου), Βελλεροφόντης, Μελανίππη, κ.ά..
Από σκηνοθετική πλευρά, θα επιχειρηθεί μια σύνθεση των σπαραγμάτων, χωρίς «λογικό» σύνδεσμο μεταξύ τους, βασισμένη ακριβώς στον αποσπασματικό τους χαρακτήρα, τονίζοντας την έννοια των «χαμένων» έργων, των «χαμένων»κόσμων. Η μουσική θα συνδέει τις διάφορες ατμόσφαιρες, δημιουργώντας έναν καμβά, βασισμένο στον αποσπασματικό χαρακτήρα του όλου θέματος. Ο θεατής κάθε φορά θα εισδύει με κάποιο τρόπο στον κάθε μύθο, στον κόσμο του κάθε έργου, χωρίς ωστόσο να μπορεί να τον συμπληρώσει ή να τον ολοκληρώσει λογικά.
Η όλη σύνθεση έχει γίνει με την συνεργασία του φιλολόγου Γιάννη Λιγνάδη, που έχει ασχοληθεί ειδικά με τον Ευριπίδη κι έχει ήδη μεταφράσει όλα τα σπαράγματα από τα χαμένα δράματά του. Η δραματουργική επεξεργασία και οι στίχοι είναι της Αγαθής Δημητρούκα.
Τη σκηνοθεσία του εγχειρήματος υπογράφει ο Βασίλης Νικολαΐδης, την επιμέλεια του σκηνικού χώρου και τον σχεδιασμό των κοστουμιών ο Γιάννης Μετζικώφ, τη μουσική ο Πέτρος Ταμπούρης, τις χορογραφίες η Έρση Πήττα, τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ, τη μουσική διδασκαλία και τα φωνητικά σχήματα η Αναστασία Κατσιναβάκη και ο Παναγιώτης Λάρκου, ενώ βοηθός χορογράφου είναι ο Παναγιώτης Λάρκου
Τους ρόλους ερμηνεύουν : Λουκία Πιστιόλα, Γιάννης Κρανάς, Άννα Κουτσαφτίκη, Θανάσης Κουρλαμπάς, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Μαρία Παρασύρη, Αναστασία Κατσιναβάκη, Παναγιώτης Λάρκου, Βαγγέλης Ψωμάς, Ζαχαρούλα Κλειματσάκη, Βασιλική Κυπραίου.