09 Νοεμβρίου 2009
Έγραψε για τον Θανάση Λερούνη και η Huffingtonpost.com.
By Iason Athanasiadis
ISTANBUL, Turkey -- The intensifying conflict in Afghanistan and Pakistan has claimed considerable collateral damage, including the kidnapping of Greek teacher and aid worker Thanassis Lerounis.
Lerounis was the only Westerner living in a series of lush interconnected valleys inhabited by a lost pre-Islamic tribe on Pakistan's mountainous frontier.
The Greek national thought the valley's isolation and his 15-year presence there ensured him safety, but he was kidnapped by a Taliban group in a violent dawn raid in September on the valleys of the Kalasha, the last remaining pagans of Central and Southeast Asia.
On Sept. 8, Taliban gunmen swarmed into the sparsely defended compound where Lerounis lived among 3,000 non-Muslim tribesmen called the Kalasha. They hauled him off, forcing a local shepherd to carry him on his back. Before leaving, they reportedly shot to death one of the two guards the Pakistani government assigned Lerounis and heavily wounded a servant and another guard.
Lerounis is now held captive in an unknown location in southeastern Afghanistan's Nuristan Province. As ransom, his captors are demanding the release from a Pakistani jail of several comrades, 2 million dollars and/or his conversion to Islam.
Lerounis, a schoolteacher from Athens, stumbled across the Kalasha tribes while mountain climbing in Pakistan in the mid-1980s. Fascinated by the myth that the fair-skinned Kalash are the genetic descendants of Macedonian settlers who arrived with the ranks of Alexander the Great's armies, Lerounis raised funds in Greece to build a school. Since then he lived in the Kalash valleys for up to six months every year and continued to raise funds for infrastructure projects.
For centuries the Kalash have lived in Chitral, an independent kingdom that upon the creation of Pakistan became its northwestern corner. Even then, Chitral remained an isolated mountain redoubt, closer to Afghanistan than the country of which it is a part. Visitors still ask passengers arriving on the shaky twin-engined airplanes that fly in from nearby Peshawar: "What is the news from Pakistan?"
http://www.huffingtonpost.com/2009/11/03/thanassis-lerounis-greek_n_343879.html
Σχόλιο Αλφειού:
Απόκτησε πιο μεγάλη δημοσιότητα το θέμα της απαγωγής του Θανάση.Μπράβο στην Ελληνίδα Huffington.Υπ'όψιν ότι η ηλεκτρονική εφημερίδα της είναι στις πρώτες θέσεις στις ΗΠΑ!
Αλλά,ήταν τόσο δύσκολο για τον κ.Ιάσωνα Αθανασιάδη(που φέρει και ένα από τα πιο παλαιά ελληνικά ονόματα),να γράψει ότι οι Καλάσα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "ειδωλολάτρες",αλλά κρατούν ακόμα,έστω και παραλλαγμένες,τις παλαιές ελληνικές παραδόσεις;
Πόσο μάλλον,που γράφοντας ότι οι Καλάσα(οι καφίρ-"άπιστοι" για τους Μουσουλμάνους),αντιστέκονται ακόμα στη δια πυρός και σιδήρου επιβολή της μιάς εκ των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών του ίδιου κατασκευαστή,κρατώντας την αρχαία ελληνική τυπολατρεία(ήθη και έθιμα),θα δημιουργούσε πιο μεγάλη δυναμική μεταξύ των Φιλελλήνων!
Τούρκικη υπηκοότητα για ιεράρχες του Πατριαρχείου
Γράφει ο/η Εθνικός Κήρυκας - Θεόδωρος Καλμούκος
Όσοι από τους Μητροπολίτες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, οι οποίοι υπηρετούν εκτός Τουρκίας, θα μπορούν να αποκτήσουν και την Τουρκική υπηκοότητα...
... Την εξέλιξη αυτή ανέφερε ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος...
διαβάστε περισσότερα...
Η Παναγιά Σουμελά και ο ιερός βράχος της Ακροπόλεως
Το 386 οι Aθηναίοι μοναχοί Bαρνάβας και Σωφρόνιος πήγαν στις απάτητες βουνοκορφές του Πόντου, με σκοπό να ιδρύσουν μοναχικό κατάλυμα. Eκεί, σε σπήλαιο της απόκρημνης κατωφέρειας του όρους, σε υψόμετρο 1063 μέτρα, είχε μεταφερθεί η εικόνα της Παναγίας της Aθηνιώτισσας*. Oι μοναχοί Bαρνάβας και Σωφρόνιος έκτισαν με τη συμπαράσταση της γειτονικής μονής Bαζελώνα κελί και στη συνέχεια εκκλησία μέσα στη σπηλιά, στην οποία είχε μεταφερθεί η εικόνα της Παναγίας της Aθηνιώτισσας . Καθώς ανάβλυζε νερό είπαν ότι το σοβαρό πρόβλημα της ύδρευσης του μοναστηριού λύθηκε, κατά θαυματουργό τρόπο.
Θαύμα θες, πάρε ένα...
Με ένα όνειρο τρελό...
Στο τέλος του 4ου αιώνα (380-386 μ.Χ.), η Παναγία η Αθηνιώτισσα εμφανίστηκε ως όραμα στους μοναχούς Σωφρόνιο και Βαρνάβα, στη Αθήνα και τους κάλεσε στην εκκλησία.
Εκεί είδαν την εικόνα να σηκώνεται από το προσκυνητάρι, να βγαίνει από το παράθυρο και να πετάει προς τα ουράνια. Συγχρόνως, άκουσαν την Θεοτόκο να λέει: "Πηγαίνω στην Ανατολή. Προπορεύομαι στο όρος Μελά. Ακολουθήστε με...".
Οι μοναχοί την ακολούθησαν και στο όρος Μελά, στον Πόντο, όπου στάθηκε, κτίστηκε μεγάλος Ναός και Μονή. Έτσι η εικόνα πήρε την ονομασία Σουμελά από τη φράση "στου Μελά".
*Η Παναγιά η Αθηνιώτισσα
Με την επικράτηση του χριστιανισμού, τα περισσότερα μνημεία της Αθήνας μετατράπηκαν σε χριστιανικές εκκλησίες. Ο Παρθενώνας αφιερώθηκε στην Παρθένο Μαρία, που στη συνέχεια ονομάσθηκε Παναγιά η Αθηνιώτισσα, ενώ στα τέλη του 11ου αιώνα αποτέλεσε τη μητρόπολη της Αθήνας**.
Τι βρήκαν να αντιγράψουν:
Η Αθηνά και ο Ποσειδώνας διεκδικούσαν την ίδια πόλη. Ανέβηκαν λοιπόν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και ενώπιον των Αθηναίων αποφάσισαν ότι όποιος προσέφερε το ωραιότερο δώρο θα την αποκτούσε.
Ο Ποσειδώνας χτύπησε σε μια πλευρά του λόφου με την τρίαινά του και αμέσως ανάβλυσε ένα πηγάδι. Ο λαός θαύμασε, αλλά το νερό δεν τους φάνηκε τόσο χρήσιμο όσο η ελιά. Το δώρο της Αθηνάς ήταν ένα δέντρο ελιάς, ήταν καλύτερο, μιας και παρείχε στην πόλη τροφή, λάδι και ξυλεία, επίσης η ελιά αποτελούσε πάντα το σύμβολο της ειρήνης και της ευφορίας. Έτσι, κέρδισε τη μονομαχία η Αθηνά και ονόμασε την πόλη της Αθήνα.
Τον Ποσειδώνα τον αντέγραψαν, αλλά εάν στον Πόντο φύτρωσαν και
ελιά είναι άγνωστο...
Η διαφορά είναι ότι ο λαός των Αθηνών δεν είδε όραμα, όλοι είδαν και άκουσαν...(όχι μόνο οι ιερείς).
Το σίγουρο είναι ότι ο ιερός βράχος της Ακροπόλεως ούτε μιλάει ούτε σωπαίνει, απλά σημαίνει.
Πηγές:
**Υπουργείο Πολιτισμού | Ακρόπολη Αθηνών
http://www.hri.org/news/greek/apegr/2008/08-08-15_1.apegr.html
Βικιπαίδεια
Υ.Γ : Οι ένθερμοι πιστοί της Παναγίας που βρίσκονται σε δίλημμα μεταξύ Παναγιάς Αθηνιώτισσας και Παναγιάς Σουμελά αύριο θα έχουν την ευκαιρία να διαβάσουν στο μπλοκ μας εναλλακτικές λύσεις...
Και για τον Λερούνη νοιάζεται κανείς;
Στην Σομαλία μετά την απαγωγή του πλοίου Alakrana και ισπανών ναυτικών οι Σομαλοί πειρατές απαιτούν λύτρα και την απελευθέρωση τριών Σομαλών πειρατών. Σας θυμίζει κάτι;
Στην Ισπανία γίνονται αμέτρητες διαδηλώσεις και είναι πρώτο θέμα στα ΜΜΕ, η κυβέρνηση άρχισε να παίρνει πρωτοβουλίες. Δείτε τις εικόνες από τα βίντεο.
Τώρα για τον Λερούνη θα μιλάμε;
Ποιος νοιάζεται αν ζει ή αν πεθαίνει...