Ολόκληρο το άρθρο από το ΒΗΜΑ.Δε φτάνει που έρχεται να βεβηλώσει το ΙΕΡΟ θέατρο του ΘΕΟΥ Ασκληπιού,είναι και ένα "πολεμικό εγχείρημα" χωρίς υπόβαθρο!Αυτή την..."τέχνη" ξέρουν,αυτήν παρουσιάζουν!
Η συρρίκνωση του Αμος Γκιτάι στην Επίδαυρο
Το παρασκήνιο που οδήγησε στην ακύρωση της μιας από τις δύο προγραμματισμένες παραστάσεις με τη Ζαν Μορό
Ακυρώνεται τελικά μία από τις δύο προγραμματισμένες παραστάσεις του θεάματος «Ο πόλεμος των υιών του φωτός εναντίον των υιών του
σκότους» που πρόκειται να φιλοξενηθεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου την ερχόμενη εβδομάδα. Ετσι, αντί για Παρασκευή 24 και Σάββατο 25 Ιουλίου, η παράσταση θα παιχθεί τελικά μόνο τη δεύτερη ημέρα, δηλαδή το Σάββατο. Οσοι έχουν αγοράσει εισιτήρια για τις 24/7, ας απευθυνθούν στα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου), τηλέφωνο 210 3222.720.
Οι λόγοι που οδήγησαν στην ακύρωση δεν ανακοινώθηκαν από την ηγεσία του φεστιβάλ, το οποίο στην επίσημη ανακοίνωσή του αναφέρει μόνο «λόγους παραγωγής». Οι φήμες όμως θέλουν τον ισραηλινό σκηνοθέτη Αμος Γκιτάι (γνωστό κυρίως για τις πολιτικοποιημένες ταινίες του) να βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση μετά τις αρνητικές κριτικές που έλαβε από τον γαλλικό Τύπο την επομένη της παρουσίασης του «Πολέμου των υιών» στο Φεστιβάλ της Αβινιόν στις 7 Ιουλίου. Χαρακτηριστικά, η εφημερίδα «Le Μonde» έγραψε ότι «το θέαμα του Γκιτάι είναι εξαιρετικά αδύναμο, πρόχειρο, χωρίς ιδέες». Σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, αυτό που έσωσε την κατάσταση ήταν «η φωνή της Ζαν Μορό, που από μόνη της άξιζε μια βραδιά». Ενα θέαμα προβληματικό, χωρίς υπόβαθρο, που όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων προκάλεσε ανησυχία και ενδεχομένως πανικό στον δημιουργό του. Ο Γκιτάι καταφεύγει τώρα σε σπασμωδικές κινήσεις «σωτηρίας». Ως αποτέλεσμα, ο Δημήτρης Καταλειφός, ο οποίος επρόκειτο να λάβει μέρος στην παράσταση ως αφηγητής- συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις σκηνές- δεν θα συμμετάσχει τελικά στον «Πόλεμο των υιών». Ο ηθοποιός, όπως είπε στο «Βήμα», είχε ασχοληθεί για δύο μήνες με τη δουλειά αυτή, μελετώντας αλλά και ταξιδεύοντας στην Αβινιόν, όπου έμεινε 13 ημέρες παρακολουθώντας πρόβες και δίνοντας το παρών στην πρεμιέρα. Αφού επέστρεψε στην Αθήνα, ο έλληνας ηθοποιός δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από τη βοηθό του Γκιτάι, η οποία του ζήτησε να αφήσει τον αφηγητή και να ερμηνεύσει αντ΄ αυτού τον ρόλο του Τίτο, έναν από τους τρεις βασικούς ρόλους δηλαδή(!). Ο Καταλειφός αρνήθηκε υποστηρίζοντας ότι δεν προλαβαίνει να μάθει έναν ρόλο σε δέκα ημέρες. Ετσι οι δρόμοι χώρισαν...
Ολα αυτά, σε συνδυασμό με την εξαιρετικά χαμηλή προπώληση των εισιτηρίων για την Επίδαυρο, οδήγησαν- ύστερα προφανώς από συνεννόηση Γκιτάι και Γιώργου Λούκου, καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ- στη συρρίκνωση των δύο σε... μία. Οσοι πιστοί- και απτόητοι- προσέλθετε...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου