Θαύμα ο καινούριος μου αποχυμωτής…
Εάν ισχύουν αυτά που αποκάλυψε ο Βγενόπουλος στην συνέντευξη τύπου σχετικά με την πραξικοπιματική συμφωνία στελεχών του ΥΠΕΞ απ’ ευθείας με τις Τουρκικές αρχές για την αεροπορική σύνδεση Κωνσταντινούπολης – Αθήνας, τότε ο Καραμανλής ορθώς παραδίδει την κυβέρνηση (με την σημερινή της μορφή) στον ΓΑΠ.
Ο Βγενόπουλος μίλησε ξεκάθαρα για
νοθευμένο ανταγωνισμό αναφέροντας ότι ύστερα από μνημόνιο που υπεγράφη μεταξύ τουρκικών αρμόδιων υπηρεσιών και αντιπροσωπείας του ελληνικού ΥΠΕΞ και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, «ακυρώθηκε» ουσιαστικά το προνομιακό δικαίωμα της Ολυμπιακής για πτήσεις στην Κωνσταντινούπολη, ρύθμιση που απέβη προς όφελος της AEGEAN, ενώ το μνημόνιο, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Βγενόπουλoς, δεν ανακοινώθηκε ποτέ και έγινε εν αγνoία του Υπουργείου Μεταφορών!
Εδώ μιλάμε για πραξικοπηματική κίνηση ερήμην του αρμόδιου υπουργείου μεταφορών. Το θέμα μάλιστα δεν είναι τόσο η “εύνοια” προς συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία. Είναι πολύ πιο σοβαρό:
Εάν ανατραπούν τα εως σήμερα δεδομένα, είναι θέμα χρόνου να εισέλθουν στη γραμμή Τουρκικές εταιρείες τσάρτερ που δραστηριοποιούνται εκτενώς. Θα πείτε “ελεύθερο ανταγωνισμό δεν έχουμε”; Λάθος. Οι πτήσεις τσάρτερ είναι ο κύριος λόγος της ανάπτυξης του Τουρκικού τουρισμού.
Το Τουρκικό κράτος επιδοτεί κάθε πτήση, κάθε “κεφάλι” με απίστευτα ποσά προκειμένου να καταστήσει την πρόσβαση των επισκεπτών στην Τουρκία ανταγωνιστική. Θα πείτε, γιατί δεν κάνει το ίδιο και η Ελλάδα που έχει ακριβώς την ίδια γεωγραφική ιδιαιτερότητα: Απομακρυσμένη οδική πρόσβαση με την Δυτική Ευρώπη.
Δεν το κάνει γιατί δεσμεύεται από τις κείμενες διατάξεις της Ευρωπαϊκής επιτροπής Ανταγωνισμού! Είναι το ίδιο νομικό πλαίσιο για το οποίο η Ολυμπιακή ετιμωρείτο με πρόστιμα από την κομισιόν, μετά από τις καταγγελίες της Aegean.
Οι καταγγελίες λοιπόν του Βγενόπουλου εκτός από σοβαρές είναι και εύκολα πιστευτές*. Εάν τα εμπλεκόμενα μέρη (τ ΥΠΕΞ και Βασιλάκης) δεν οδηγήσουν τον κύριο Βγενόπουλο στη δικαιοσύνη για να αποδείξει την ακρίβεια των λεγομένων του, τότε το θέμα που ανοίγει είναι τεράστιο.
Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που ο Καραμανλής αφήνει ανοιχτά τα ενδεχόμενα του Μαρτίου, ελπίζοντας ότι με αυτό και μια ενδεχόμενη εξέλιξη στο θέμα Siemens, γλιτώσει από έναν εσωκομματικό βραχνά επανακάμπτοντας. Αυτό θα το αναλύσουμε σε λίγο.
*Ας μη λησμονούμε και την έντονη πίεση της Ντόρας (ως αντιπολίτευση) στη Βάσω Παπανδρέου για να υλοποιηθούν οι επίμαχες συμφωνίες με τη Siemens:
Μια εβδομάδα νωρίτερα είχε συναντηθεί η υπουργός Ανάπτυξης κ. Βάσω Παπανδρέου με την υπεύθυνη του τομέα αναπτυξης της Ν.Δ. κ. Ντόρα Μπακογιάννη με πρωτοβουλία της κ. Παπανδρέου. Η κ. Μπακογιάννη είπε μετά τη συνάντηση ότι σε πολλά θέματα διαπιστώθηκε «ταυτότητα απόψεων με την κ. Παπανδρέου». Το υπουργείο Ανάπτυξης εκτίμησε στη συνέχεια ότι «θα προχωρήσουν πλέον γρήγορα οι συμφωνίες ΔΕΚΟ με εγχώριες βιομηχανίες για τις μεγάλες και μακροχρόνιες προμήθειες (εφημερίδα «Ναυτεμπορική» 19/9/1997).
http://olympia.gr/2009/08/17/siemens-greece-saic/