(στο κέντρο της φωτογραφίας από το Google Earth βλέπετε την τοποθεσία της ελληνίδος πόλεως Ίππος,που βρίσκετε ανατολικά της θάλασσας της Γαλιλαίας,της Κοίλης Συρίας,στο σημερινό Ισραήλ)
(εδώ βλέπετε ό,τι απέμεινε από την ελληνίδα πόλη,την Ίππον,ενώ θα δείτε κι άλλες φωτογραφίες μπαίνοντας στο Google Earth)
[...Κοίλη Συρία Το τμήμα αυτό της Συρίας διετέλεσε διαρκώς το μήλον της έριδος μεταξύ Σελευκιδών και Λαγιδών.Έτσι εδώ ιδρύθηκαν πόλεις και από τους μεν και από τους δε.
-Λαοδίκεια η προς Λιβάνω-Απολλωνία
-Δαμασκός,η οποία ανοικοδομήθηκε από τους Μακεδόνες και τους Πτολεμαίους.Οι παραδόσεις της μαρτυρούν τον εξελληνισμό της.
-Λευκάς-Δίον-Πέλλα-Γέρασα
-Ίππος
-Γάδαρα-Αντιόχεια -Αντιόχεια άλλη -Αίνος-Φιλαδέλφεια-Φιλωτέρα-Άζωτος-Απολλωνία-Ανθηδών
-Στράτωνος Πύργος-Βερενίκη
-Πτολεμαίς,αξιολογώτατο φρούριο σε εκείνη την παραλία,που κτίσθηκε κατά τα φαινόμενα από τον δεύτερο Λαγίδη...]Ελληνίδες πόλεις της Αλεξανδρινής εποχής στην Ασία.
Στη θάλασσα της Γαλιλαίας...ή Γενησαρέτ...ή Τιβεριάδος!Εκεί που "περπάτησε;" πάνω στα νερά της ο Χριστός!Γύρω από την οποία "έκανε θαύματα"!Δείτε:
[...Τα νερά της θάλασσας της Γαλιλαίας ή της Τιβεριάδος είναι 208 μέτρα πιο χαμηλά από τα νερά της Μεσογείου. Τα νερά της είναι υφάλμυρα και έχει έκταση 200 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Από δω πηγάζει ο Ιορδάνης ποταμός. Γύρω από τη θάλασσα της Γαλιλαίας υπάρχουν οι πόλεις Μάγδαλα, Βηθεσδά και Καπερναούμ. Στις παραλίες της ο Ιησούς συνάντησε τους ψαράδες και αυτούς κάλεσε να γίνουν αλιείς των ψυχών. Επίσης στην παραλία βλέπουμε τη σύγχρονη πόλη Τιβεριάδα, κτισμένη από το γιό του Ηρώδη Αντύπα προς τιμή του αυτοκράτορα Τιβερίου. Εδώ υπάρχει και ο ναός των 12 Αποστόλων.Η Καπερναούμ στην οποία δίδαξε ο Χριστός σήμερα είναι ερειπωμένη. Σ’ αυτήν ο Ναζωραίος δίδαξε και θεράπευσε το δούλο του εκατόνταρχου και ανέστησε την κόρη του Ιασείρου.Στην παραλία της Τιβεριάδας είναι η εκκλησία των 12 Αποστόλων. Στον τόπο αυτό κατέβασαν τον παράλυτο από την στέγη, τον οποίο θεράπευσε ο Ναζωραίος.Στα βόρεια της λίμνης Γενησαρέτ σε καταπράσινο περιβάλλον ο Χριστός ευλόγησε τους 5 άρτους και χόρτασε τους 5 χιλιάδες. Πλησίον της λίμνης είναι το όρος που ο Χριστός εκφώνησε τους Μακαρισμούς...]Περιήγηση στα μέρη που γεννήθηκε και δίδαξε ο Χριστός
Περιέργως όμως,ακόμα και 400 χρόνια μετά τον Χριστό,υπήρχαν άνθρωποι που ζούσαν ακριβώς εκεί και...δεν είχαν αντιληφθεί τίποτα!
Και παρά τις σφαγές και τους διωγμούς,αυτοί συνέχιζαν να "διακοσμούν" τα σπίτια τους με...ελληνικές λυχνίες και "Τυχερές" μορφές!...,ενώ οι Μαινάδες
χόρευαν υπό το αμυδρό φως των λυχνίων!
Αχ,αυτοί οι "άπιστοι" Έλληνες...!
Δείτε την είδηση...
Βρήκαν την Τύχη τους οι αρχαιολόγοι στο Ισραήλ
Τοιχογραφία της θεάς Τύχης βρήκαν αρχαιολόγοι στη θέση Σούσιτα, στην Α. ακτή της Θάλασσας της Γαλιλαίας. Πρόκειται για νωπογραφία του 3ου με 4ο αι. μ.Χ. όπου η Τύχη παριστάνεται ως νεαρή γυναίκα με έντονο βλέμμα, καστανά πλούσια μαλλιά και εστεμμένη. Η παράσταση, που σώζεται σε καλή κατάσταση, βρέθηκε κοντά σε κρήνη, στην εσωτερική αυλή επιφανούς οικίας της πόλης η οποία ανασκάπτεται από αρχαιολογική ομάδα των Πανεπιστημίων Κονκόρντια και Χάιφα αλλά και των τοπικών αρχών του Ισραήλ.
Η Τύχη δεν είναι η μόνη μυθολογική ελληνορωμαϊκή μορφή στη διακόσμηση της οικίας: η τοιχογραφημένη μορφή μιας μαινάδας είναι γνωστή από την ίδια ανασκαφική περίοδο στο χώρο. Εντύπωση προκαλεί στους αρχαιολόγους η χρήση μυθολογικών μορφών στις τοιχογραφίες σε μια περίοδο όπου η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μετατρέπεται σε Ελληνοχριστιανική/Βυζαντινή, ειδικά καθώς θεωρούν ότι η οικία έχει συνέχεια χρήσης και κατά τα Βυζαντινά χρόνια. Είναι γνωστό από άφθονα παραδείγματα της τέχνης του Βυζαντίου ότι, παρά την εγκατάλειψη (και κάποτε το διωγμό) της ειδωλολατρίας, τα μυθολογικά θέματα συνέχισαν να χρησιμοποιούνται σε διακοσμήσεις κοσμικού χαρακτήρα. Το πιθανότερο λοιπόν είναι, η χάρη και η ομορφιά των μορφών να επέτρεψε τελικά τη διατήρησή τους ως μέρους της διακόσμησης, ακόμη κι όταν ο οποιος θρησκευτικός συμβολισμός τους είχε σβήσει.
Πηγή: University of Haifa, 16/09/10
Ζ.Ξ.
Πηγή της είδησης: Περιοδικό Αρχαιολογία - Αρχική σελίδα
Η Τύχη δεν είναι η μόνη μυθολογική ελληνορωμαϊκή μορφή στη διακόσμηση της οικίας: η τοιχογραφημένη μορφή μιας μαινάδας είναι γνωστή από την ίδια ανασκαφική περίοδο στο χώρο. Εντύπωση προκαλεί στους αρχαιολόγους η χρήση μυθολογικών μορφών στις τοιχογραφίες σε μια περίοδο όπου η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μετατρέπεται σε Ελληνοχριστιανική/Βυζαντινή, ειδικά καθώς θεωρούν ότι η οικία έχει συνέχεια χρήσης και κατά τα Βυζαντινά χρόνια. Είναι γνωστό από άφθονα παραδείγματα της τέχνης του Βυζαντίου ότι, παρά την εγκατάλειψη (και κάποτε το διωγμό) της ειδωλολατρίας, τα μυθολογικά θέματα συνέχισαν να χρησιμοποιούνται σε διακοσμήσεις κοσμικού χαρακτήρα. Το πιθανότερο λοιπόν είναι, η χάρη και η ομορφιά των μορφών να επέτρεψε τελικά τη διατήρησή τους ως μέρους της διακόσμησης, ακόμη κι όταν ο οποιος θρησκευτικός συμβολισμός τους είχε σβήσει.
Πηγή: University of Haifa, 16/09/10
Ζ.Ξ.
Πηγή της είδησης: Περιοδικό Αρχαιολογία - Αρχική σελίδα