05 Δεκεμβρίου 2008

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΜΑΚΟΙ.

Η "προγραμματισμένη" αδιαφορία του Νεοελληνικού κράτους για τους Έλληνες!!!!!
_____________________________________________________________
ΕΛΛΑΣ

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΜΑΚΟΙ

Oι Έλληνες πολιτκοί γνωρίζουν πως η εξουσία τους συνδέεται με την επιβίωση του νεοελληνικού κράτους και συνειδητά προσφέρουν θυσία στον αχόρταγο κι απαιτητικό βωμό του ένα - ένα τα κομμάτια του Ελληνισμού.

Κι αν θελήσουμε να είμαστε επιεικείς, αν θεωρήσουμε πως στέκουν κάποιες σκοπιμότητες, που έντεχνα προβάλλονται κάθε φορά που ένα τμήμα του Ελληνισμού αφανίζεται κι ακόμα δεχθούμε πως η αδιαφορία για τον Ελληνισμό της Β. Ηπείρου, της Κωνσταντινούπολης της Κύπρου κ.λ.π., οφείλεται σε άγνοια και φυσική ανικανότητα, τότε ποιά σκοπιμότητα, πόση άγνοια και πόση ανικανότητα μπορούμε να δεχθούμε σαν αρκετή δικαιολογία, για την περιφρόνηση και την αδιαφορία, που επιδεικνύει το Ελληνικό κράτος σ’ ένα κομμάτι της Ελληνικής φυλής, που κατοικεί εντός των συνόρων του;

Στον ορεινό όγκο της Ροδόπης κατοικεί ένα από τα αρχαιότερα Ελληνικά φύλλα γνωστό σήμερα με την ονομασία ΠΟΜΑΚΟΙ. Υπολογίζεται ότι αριθμούν περισσότερους από 300.000 στο τμήμα που βρίσκεται σήμερα υπό Βουλγαρική κατοχή αν και οι Βούλγαροι προκειμένου να τους αφομοιώσουν έχουν μεταφέρει ένα τμήμα τους σε άλλες περιοχές της Βουλγαρίας. Εντός των Ελληνικών συνόρων πρέπει να βρίσκονται γύρω στις 35.000 ίσως και περισσότεροι Πομάκοι. Το γεγονός ότι υπήρξαν πάντοτε και παραμένουν ως σήμερα ορεσίβιος πληθυσμός, λειτούργησε θετικά για την διατήρηση της καθαρότητάς τους. Σήμερα όμως η ιδιότητά τους αυτή της απομόνωσης με την αμορφωσιά που συνεπάγεται, τείνει να τους εξαφανίσει μιας και τα ιστορικά γεγονότα των τελευταίων πέντε αιώνων οδήγησαν στην απώλεια της Εθνικής τους συνείδησης. Δύσκολη λεία για τις αρπακτικές διαθέσεις των εκάστοτε επιδρομέων και “φίλων” γειτόνων, που όμως χάνει σιγά - σιγά την αντοχή της με την βοήθεια της “αψόγου στάσεως” και την ανυπαρξία Εθνικής πολιτικής.

Περήφανοι και γενναίοι διατηρούν και σήμερα, όλα τα χαρακτηριστικά των αρχαίων προγόνων τους ΑΓΡΙΑΝΩΝ. Παρά το γεγονός πως οι ίδιοι δεν νοιώθουν ούτε Βούλγαροι, ούτε Τούρκοι, δύο επίκτητα στοιχεία τους διευκολύνουν το έργο της Βουλγαρικής και της Τουρκικής προπαγάνδας σε δυνδυασμό με την αποχή και την ανοχή των εκάστοτε Ελληνικών κυβερνήσεων :

1ον) Η γλώσσα τους: Κράμα Βουλγαρικών, Ελληνικών και Τουρκικών λέξεων. Μια γλώσσα χωρίς γραπτά μνημεία και ιστορική εξέλιξη, αφού δεν είναι παρά αποτέλεσμα των πολλών επιδρομών και

2ον) Η θρησκεία τους: Μουσουλμάνοι.

Το 1204 που κατελήφθη η Κωνσταντινούπολη από τους Φράγκους, η Βούλγαροι εκμεταλλεύτηκαν το κενό εξουσίας που δημιουργήθηκε και κατέλαβαν την περιοχή της Ροδόπης και για έναν περίπου αιώνα αλώνιζαν ανενόχλητοι στην περιοχή. Οι βιαιότητες κι η σκληρότητα που χρησιμοποίησαν οι Βούλγαροι την περίοδο εκείνη προκειμένου να εκβουλγαρίσουν τους Ροδοπαίους, είχε σαν αποτέλεσμα το σημερινό γλωσσικό ιδίωμα των ΠΟΜΑΚΩΝ.

Όμως η γλώσσα, σαν επίκτητο στοιχείο δεν αποτελεί απόδειξη για την καταγωγή ενός λαού. Τα γλωσσικά στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνον σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα ανθρωπολογικά, ιστορικά, αρχαιολογικά, λαογραφικά κ.α. στοιχεία. Παρ’ όλα αυτά το μικτό γλωσσικό ιδίωμα των Πομάκων περιέχει ένα ισχυρότατο τεκμήριο της Ελληνικότητάς τους.

Οι Βουλγαρικές λέξεις αποτελούν περίπου το 50% της ιδιόμορφης αυτής λαλιάς, το 10-15% οι Τουρκικές κι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό αποτελούν οι Ελληνικές. Το αξιοσημείωτο είναι, ότι ενώ οι Βουλγαρικές και Τουρκικές λέξεις στην πλειοψηφία τους είναι ουσιαστικά που δηλώνουν αντικείμενα, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελληνικών λέξεων είναι ρήματα, πολλά δε εξ’ αυτών αρχαία Ελληνικά ρήματα, γεγονός που δείχνει πως δεν μπορεί να προσετέθησαν στην γλώσσα τους τους νεώτερους χρόνους.

Παράδειγμα ρημάτων:

Αρέσβαμ - αρέσκομαι
Αφορίσβαμ - αφορίζω
Ζαπεικασούβαμ - απεικάζω
Παταξάμ - Πατάσσω
Πραξούβαμ - πράττω

Παράδειγμα ουσιαστικών:

Παίπελ - παιπάλη
πεντεψία - παίδευση
πέλκα - πέλεκυς
έντρο - αδρός

Πέρα από αυτό μια συστηματικώτερη μελέτη της Πομακικής γλώσσας, έδειξε πως οι Ελληνικές λέξεις αποτελούν τον κορμό, την σπονδυλική της στήλη, τα ρήματα προέρχονται από τον αόριστο της υποτακτικής με προσθήκη της κατάληξης (-αμ) π.χ. δέχομαι - εδεξάμην - ντέξαμ κ.λ.π., γεγονός που αποκλείει να είναι δάνεια ενσωματωμένα στην Βουλγαρική. Αντίθετα είναι υπολείματα της διαλέκτου που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες της Θράκης.

Ωστόσο οι Βούλγαροι δεν παρέλειψαν να δημιουργήσουν μια τεχνητή γραπτή γλώσσα για τους ΠΟΜΑΚΟΥΣ τυπόνωντας και σχετικά εγχειρίδια στα Σκόπια, όπου κατά την γνωστή και πολυσυζητημένη άποψή τους βρίσκεται η έδρα του “Μακεδονικού κράτους”.

Σε ότι αφορά την Βουλγαρία και για να μην ταράξουμε τους φίλους γείτονές μας, το Ελληνικό κράτος προτίμησε την σιωπή. Σε ότι αφορά τους ΠΟΜΑΚΟΥΣ το Ελληνικό κράτος φρόντισε να παραμείνουν αμόρφωτοι επί σειρά ετώ, ενώ στην συνέχεια τους στέλνει σε κοινά μειονοτικά σχολεία με τους Τουρκογενείς της Ροδόπης. Στην πλειοψηφία τους οι Πομάκοι διδάσκονται σε ιδιωτικά σχολεία την Τουρκική, μένοντας έξω από το Ελληνικό σύστημα παιδείας που θα τους επέτρεπε την βαθμιαία προσαρμογή στις συνθήκες της Ελληνικής κοινωνίας. Διοχετεύονται κατ’ αυτόν τον τρόπο στην Τουρκία, απ’ όπου επιστρέφουν ανθελληνικά διαμορφωμένοι. Το 1955κατόπιν συμφωνίας μεταξύ Ελλάδος - Τουρκίας το Ελληνικό κράτος έδωσε εντολή στον επιθεωρητή των Μουσουλμανικών σχολείων Δυτικής Θράκης, να προχωρήσει στην δημιουργία τοπικών συνεδρίων ΠΟΜΑΚΩΝ διδασκάλων με στόχο την υιοθέτηση της Λατινικής γραφής. Ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε το 1973 μετά την επίσκεψη του Τούρκου πρέσβυ Κ. Gurum στην Δυτική Θράκη. Η επιβολή της Λατινικής γλώσσας διευκολύνει σήμερα αφάνταστα την Τουρκική προπαγάνδα και τον εκτουρκισμό των ΠΟΜΑΚΩΝ.

Ποια άγνοια, ποιά ηλιθιότητα και ποιά σκοπιμότητα μπορεί να δικαιολογήσει σήμερα τον αφελληνισμό των αρχαιοτέρων κατοίκων της Θράκης;

Δεκέμβριος 5th, 2008 at 8:44 π.μ.

Πόσοι ήταν οι "Απόστολοι" και ποιά η "αποστολή" τους;;

Παρακολουθείστε τη κριτική ενός καλογυρισμένου "έργου"!!!!!
_____________________________________________________________
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=32&func=view&catid=5&id=7913#7913
________________________________________________________________
Η λέξη απόστολος είναι λέξη που έχει τη ρίζα της στην αρχαία Ελλάδα. Τότε όμως η λέξη απόστολος σήμαινε το στόλο που είναι έτοιμος να αποπλεύσει. Αργότερα η ίδια λέξη πήρε τη σημασία του απεσταλμένου.
Μετά τη σταύρωση του Χριστού και όταν το βάρος της εξάπλωσης της διδασκαλίας του έπεσε στους μαθητές του, η λέξη χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει το νέο θεσμό του αποστολικού αξιώματος.
Σύμφωνα με τα κείμενα της Καινής Διαθήκης, το όνομα Απόστολος το πήραν για πρώτη φορά οι 12 διαλεκτοί μαθητές του Χριστού. Και από τότε ο αριθμός 12 πήρε τόσο μεγάλη σημασία, ώστε να είναι ταυτόσημος με τη λέξη "απόστολος".
Οι Δώδεκα απόστολοί είναι: Ανδρέας, Σίμων, Ιάκωβος και Ιωάννης οι υιοί του Ζεβεδαίου, Φίλιππος και Βαρθολομαίος, Θωμάς, Ματθαίος, Ιάκωβος ο υιός του Αλφαίου, Θαδδαίος, Σίμων ο Κανανίτης και Ιούδας ο Ισκαριώτης "ο και παραδούς αυτόν".
Ο Χριστός, προτού τους εκλέξει, τους κάλεσε με διαφορετική σειρά, τους προπαρασκεύασε, τους δοκίμασε και, τελικά, τους ανάθεσε το δύσκολο ρόλο να διδάξουν το Λόγο Του σε ολόκληρη τη Γη. Το σημαντικότερο γεγονός στη ζωή των Αποστόλων, μετά τη συνάντησή τους με το Χριστό βέβαια, είναι η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Οι Απόστολοι ήταν κρυμμένοι στο υπερώο ενός σπιτιού, γιατί είχαν μεγάλο φόβο για την οργή των Φαρισαίων, που είχε αρχίσει ήδη να εκδηλώνεται καθαρά. Και απορούσαν πραγματικά πώς θα ήταν δυνατό αυτοί οι απλοί άνθρωποι, αυτοί οι αμόρφωτοι ψαράδες να δώσουν στον κόσμο να καταλάβει τη Χριστιανική αλήθεια. Και τότε το Άγιο Πνεύμα, με μορφή πύρινων γλωσσών, ήρθε και κάθησε πάνω από τα κεφάλια τους. Και τότε όχι μόνο οι απλοί και αμόρφωτοι μεταμορφώθηκαν σε δυναμικούς και σοφούς, όχι μόνο μπόρεσαν να μιλήσουν σ' όλες τις γλώσσες, αλλά και απόκτησαν πλήρη συνείδηση της θείας αποστολής τους.
Όταν ο Ιούδας κρεμάστηκε, έπρεπε να βρεθεί άλλος για να τον αντικαταστήσει. Αυτός ήταν ο Ματθίας, από τους ανθρώπους που είχαν πλήρη συνείδηση του έργου τους. Ο θεσμός των 12 άρχισε να καταρρέει όταν οι Απόστολοι μεταβίβασαν στους 7 διακόνους ορισμένες δικές τους αρμοδιότητες. Αλλά στην εξαφάνιση αυτού του θεσμού συντέλεσε πολύ η προβολή του Παύλου σαν του δυναμικότερου από τους Αποστόλους. Ο Παύλος, εκτός από τους 12, θεώρησε σαν απόστολους το Βαρνάβα, τον αδελφόθεο Ιάκωβο και ορισμένους συνεργάτες του. Έτσι ο θεσμός των 12 καταρρέει ιδίως όταν αρχίζουν να δίνονται και σε άλλους υπεύθυνες αρμοδιότητες για την εξάπλωση του Χριστιανισμού.
Ο ευαγγελιστής Ματθαίος αναφέρει τις παραγγελίες που ο ίδιος ο Ιησούς τους έδωσε, όταν τους έπεισε να κηρύξουν τη χριστιανική αλήθεια σ' όλο τον κόσμο. Το έργο των Δώδεκα Αποστόλων, μετά την Ανάληψη του Χριστού, μας το διηγείται το πέμπτο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, που γι' αυτό έχει πάρει την ονομασία "οι Πράξεις των Αποστόλων". Το έγραψε ο ευαγγελιστής Λουκάς και αναφέρεται στις πράξεις που έκαναν οι Απόστολοι και ιδιαίτερα ο Πέτρος, ο Παύλος, ο Ιωάννης και ο Ιάκωβος, για να διαδοθεί η διδασκαλία του Χριστού.
Υπάρχουν εκτός από τους δώδεκα Αποστόλους και τον Παύλο, 3 ακόμη κατηγορίες ανθρώπων που χαρακτηρίστηκαν σαν απόστολοι:
• α) Οι 70 απόστολοι που διάλεξε ο Χριστός μετά τους 12 σε αντιστοιχία με τους 70 πρεσβύτερους του Μωυσή και τους έστειλε ανά 2 σε διάφορες πόλεις να κηρύξουν το Λόγο του Θεού.
• β) Από τις "Πράξεις των Αποστόλων", απόστολοι επίσης ονομάζονται από τους συνεργάτες του Παύλου ο Βαρνάβας, ο Σιλουανός, ο Ανδρόνικος και ο Ιουνιάς και
• γ) Απόστολοι ονομάζονται εκείνοι οι προικισμένοι άνθρωποι της Εκκλησίας που έργο τους είχαν τη διάδοση του Χριστιανισμού σε νέες κοινότητες όπως οι ιεραπόστολοι. Η Σύναξη των Δώδεκα Αποστόλων γιορτάζεται την 30ή Ιουνίου. Ιδιαίτερη επίσης θέση στην Ορθόδοξη Εκκλησία έχει η απεικόνιση των Αποστόλων με την αγιογραφία.
Πηγή:http//www.live-pedia.gr/index.php/Απόστολοι
Ένας από τους 70 ήταν και ο Επαφρόδιτος, εορτάζεται στις 8 Δεκεμβρίου…

___________________________________________________________________

"ΑΠΟΣΤΟΛΕΙΣ". "ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ".
"Ούτοι ήσαν Άρχοντες έχοντες την ανωτάτην εποπτείαν,ψηφίσματι της Βουλής των Πεντακοσίων και του Δήμου,της παρασκευής και του έκπλου του στόλου και την αμέσον επίβλεψιν επί των Κυβερνητών των πολεμικών πλοίων περί την εκτέλεσιν των καθηκόντων των,είτε περί την εισφοράν,είτε περί την διοίκησιν,είτε περί αμφότερα,διότι Τριήραρχοι ήσαν και εκαλούντο και οι εισφέροντες προς ναυπήγησιν,εκ καταλόγου εκ των πλουσιωτέρων συνήθως πολιτών,πολεμικού πλοίου,και οι Κυβερνήται αυτού,οίτινες ως επί το πλείστον ήσαν οι αυτοί.
Προϊσταμένη αυτών αρχή ήτο η Βουλή των Πεντακοσίων,ήτις τη εισηγήσει αυτού και των δέκα "Α π ο σ τ ο λ έ ω ν" ετιμώρει τους παρανομούντας εκ των Τριηράρχων,ως μαρτυρεί η κατωτέρω των αυτών Πειραϊκών πλακών στήλη αύτη.

[Εάν δε τις μη ποιήση,οίς
έκαστα προστέτακται,ή
Άρχων,ή ιδιώτης κατά τόδε
Το ψήφισμα,οφειλέτω ο μη
ποιήσας μυρίας δραχμάς
ιεράς τη Αθηνά και ο "Εύθυνος"
και οι "Πάρεδροι",επάναγκες
αυτών καταγιγνωσκόντων,ή αυτοί
οφειλόντων'την δε Βουλήν τους
[Η]=(500):επιμελείσθαι του
"Αποστόλου" κολάζουσαν τους
ατακτούντας των τριηράρχων
κατά τους Νόμους'
τους δε Πρυτάνεις ποείν
Βουλής έδραν επί χώματι
περί του "Αποστόλου"
συνεχώς,έως άν ο Απόστολος
γένηται'ελέσθαι δε και
"Αποστολέας" τον Δήμον
δέκα άνδρας εξ Αθηναίων απάντων'
τους δε αιρεθέντας επιμελείσθαι
του "Αποστόλου" καθάπερ
τη Βουλεί προστέτακται'
είναι δε τη Βουλεί και τοις
Πρυτάνεσιν επιμεληθείσιν του
"Αποστόλου" στεφανωθήναι υπό
του Δήμου χρυσώ στεφάνω
από Χ=(1000):δραχμών.
Εάν δε του προσδέηται τόδε
το ψήφισμα των περί τον
"Απόστολον" την Βουλήν
κυρίαν είναι ψηφίζεσθαι
μη λύουσαν μηθέν των
εψηφισμένων τω Δήμω'
Ταύτα δ'είναι άπαντα
εις φυλακήν της χώρας.]

Ώστε εκ τούτων σαφώς καταφαίνεται,ότι η Βουλή των Πεντακοσίων κατά το Κλεισθένειον πολίτευμα εξέπεμπε μετά του προς δράσιν στόλου ίδιον αντιπρόσωπον,"Απόστολον" καλούμενον,και αντιπροσώπους αυτής δέκα,"Αποστολείς" ονομαζομένους,όπως επιτηρώσι τους κυβερνήτας των πολεμικών πλοίων,προς τους οποίους δεν είχον απόλυτον εμπιστοσύνην,ως φαίνεται,δια του "Αποστόλου",αν εξετελέσθη νομίμως και εγκαίρως οιαδήποτε αποστολή.Και όχι μόνον τούτο,αλλά και δι'αντιπροσώπων της,"Βουλευτών-Πρυτάνεων" δηλαδή εδρευόντων συνεχώς εν Πειραιεί από του απόπλου του στόλου,ανέμενε την επάνοδον του "Αποστόλου",όπως αναφέρη τα κατά την δράσιν και γενικώς την συμπεριφοράν των αξιωματικών του Στόλου προς τιμωρίαν των τυχόν εξ αυτών μη εκτελεσάντων το καθήκον των κατά τους Νόμους.Τούτους δε,εάν έκρινον τούτο,εστεφάνουν και δια χρυσού στεφάνου.Ενί λόγω κατά τους τότε Νόμους οι πολίται εν τω προσώπω των Βουλευτών "Αποστολέων" εστεφανούντο,και ουχί οι αξιωματικοί,αν τούτο έκρινον οι "Πρυτάνεις-Βουλευταί" και η Βουλή.Οποία αντίθεσις,μα το Ν α ί,προς τα κατ'άκραν αντίθεσιν σήμερον τελούμενα! Ευτυχώς μόνον,ότι η Ιστορία δεν πλαστογραφείται,αλλ'ως τις δύναμις Θεία "τα Καίσαρος Καίσαρι" αποδίδει "και τα του Θεού τω Θεώ",παρ'όλας τας απεγνωσμένας των ενδιαφερομένων ενόχων προσπαθείας και παρ'ημίν και παρά τοις πεπολιτισμένοις λαοίς πάσιν."

Απόσπασμα από το βιβλίον "ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ",του Ιωάννου Β. Πατσουράκου,εκδοθέν τω 1932.
____________________________________________________
Τώρα μπορείτε να αντιληφθείτε ότι οι "απόστολοι",όσοι κι αν ήταν,είχαν ως αποστολή να παρακολουθούν αν το "έργο" προχωρούσε κατά τις εντολές των Ραββίνων!!!!!!
Ένα "έργο",για το οποίο εργάζονταν χιλιάδες στρατευμένοι και βιαίως εξελληνισθέντες Ιουδαίοι από τους Φαρισαίους,Ραββίνους,ζηλωτές,(δέστε τα σχετικά στον Παπαρρηγόπουλο)και οι οποίοι είχαν διασπαρεί στις πόλεις-κέντρα του Ελληνισμού,αλλά και στις πρωτεύουσες όλων των βασιλείων του γνωστού τότε κόσμου,δημιουργώντας θύλακες,μέσα από τους οποίους προετοίμαζαν το έδαφος της γενικής επίθεσης κατά του Ελληνισμού!!!!Φυσικά και είχαν μεταξύ τους προστριβές και αντιπαραθέσεις,υπόνοιες κλοπής(καθαρό παράδειγμα ο ταμίας Ιούδας),δολοπλοκίες για ίδιον όφελος,κλπ.,κλπ.Οι "Απόστολοι",λοιπόν,μετέβαιναν στις συναγωγές για να ελέγχουν,να ενημερώνουν,να κατευθύνουν και να αναφέρουν στους ανωτέρους τους τη πορεία του "έργου"!!!!
Η περίπτωση του Σαούλ-Σαύλου-Παύλου,είναι η επιβεβαίωση!!
Από διώκτης(στην ουσία διαφωνών με την τακτική πολέμου που εφαρμοζόταν μέχρι τη στιγμή που κατάφερε να αναλάβει τα ηνία),έγινε ο αρχηγός της όλης επιχείρισης!!!!!
Βάλτε τα κάτω,ελέγξτε τις ιστορικές αναφορές,κολλήστε τα κομμάτια του...πάζλ,και τότε θα έχετε μπροστά σας πεντακάθαρο όλο το...σενάριο του "έργου",τους πρωταγωνιστές,τους γκεστ-σταρς,τους κομπάρσους,τους σεναριογράφους,τους σκηνογράφους,τους παραγωγούς,αλλά και τους..."θεατές"!!!!!!!
ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ,ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ,ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ,ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ Ή ΜΕ "ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ"!!!!!!
Τα υπόλοιπα είναι φούμαρα!!!

Τι γνωρίζετε για το ποδόσφαιρο; What do you know about episkyros?

Τι γνωρίζετε για το ποδόσφαιρο;;;
Επειδή μας τα έχουν ζαλίσει οι εγγλέζοι και οι συνοδοιπόροι τους,ότι είναι εφευρέτες του...foutball!!!!!

What do you know about episkyros?


_______________________________________________________________
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=32&func=view&id=1442&catid=76&limit=10&limitstart=10

Το ποδόσφαιρο γεννήθηκε στην Αγγλία;(1) Παίξτε μπάλα!
„Έριχνε ψηλά την σφαίρα και την γη που έθρεψε πολλούς άρχισε να κτυπά με προικισμένα πόδια και να κάνη στροφές γρήγορες και εναλλασσόμενες, ενώ οι άλλοι νέοι τον ζητωκραύγαζαν και στον ουρανό υψώνονταν δυνατές φωνές.“

Αυτό που διαβάσατε δεν είναι αναμετάδοση ποδοσφαίρου από κουλτουριάρικο ραδιοσταθμό, αλλά απόσπασμα από τον Όμηρο! (Οδύσσεια Θ 370/375)
Καλά, παίζανε ποδόσφαιρο και δεν το ξέρουμε; Ασφαλώς τα παιχνίδια του αρχαίου κόσμου είναι τόσα πολλά που σίγουρα χρειάζεται ειδική μελέτη και χρόνο και αγάπη για την ιστορία και την αρχαιολογία. Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα μερικοί Έλληνες οι οποίοι με καθαρό μυαλό ερευνούν και φέρνουν στο φως της δημοσιότητας ξεχασμένες γνώσεις αθλήματα και διάφορα άλλα.
Πληροφορούμεθα λοιπόν από τον αρχαιολόγο Ε. Μπεξή στο περιοδικό ΙΧΩΡ ότι:
Υπήρχε ένα άθλημα με το όνομα 'Επίσκυρος. Το γήπεδο που διεξήγετο ο αγώνας ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με γραμμές από χαλίκια και η μπάλα ήταν κατασκευασμένη από δερμάτινα κομμάτια ραμμένα μεταξύ τους με εντόσθια ζώων, ενώ στις άκρες του γηπέδου ήταν χαραγμένη μία γραμμή που συμβόλιζε τα δύο τέρματα. Η μπάλα ήταν φουσκωμένη με αέρια και εξωτερικά ήταν ζωγραφισμένη με ζωντανά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα. Σκοπός ήταν και για τις δύο ομάδες όπως και σήμερα να περάσουν την μπάλα από την απέναντι εστία, το τέρμα.
Εντύπωση προξενεί επίσης η ιατρική(!) παρατήρηση του αθλήματος. Ο μεγάλος γιατρός της ύστερης αρχαιότητος Γαληνός μας δίνει μία καταπληκτική περιγραφή στο έργο του „Περί ασκήσεων με μικρή μπάλα“ του παιχνιδιού:
„ Όταν οι παίκτες παρατάσσονται σε αντίθετες σειρές και αγωνίζονται, για να εμποδίσουν τον αντίπαλο να κρατήσει την μπάλα στο κέντρο, τότε είναι βίαια άσκηση με κρατήματα στους ώμους και λαβές πάλης. Έτσι το κεφάλι και ο λαιμός ασκούνται με τις κινήσεις, τα κρατήματα των ώμων και τα πλευρά και το στήθος και το στομάχι ασκούνται από τα κρατήματα και τις λαβές πάλης με τα χέρια. Σε αυτό το παιχνίδι οι γλουτοί και τα πόδια τεντώνονται βίαια, γιατί αποτελούν την βάση των κινήσεων. Ο συνδυασμός με το τρέξιμο μπροστά και πίσω και τα πηδήματα στα πλάγια στα πλάγια, κάθε άλλο παρά μικρή άσκηση είναι όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για όλο το σώμα που είναι σε κίνηση.“
Εάν δεν αρκούν τα λόγια έχουμε και „ κατευθείαν αναμετάδοση“ από το αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών αθλητή/ ποδοσφαιριστή, ο οποίος προσπαθεί με άψογη τεχνική να κοντρολάρει την μπάλα πάνω στο δεξί του πόδι. Είναι σαφές ότι ο παίκτης δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα με τα χέρια του γι αυτό τα κρατάει πίσω από την πλάτη του. (Επιτύμβια στήλη 4ος αιών π.Χ. , Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών)

(1) What do you know about episkyros?