«Χρυσή» ευκαιρία
Οι αριθμοί των τελευταίων ετών δεν μπορούν να αγνοηθούν στο Κατάκολο. Ο τομέας της κρουαζιέρας ανθεί και αναπτύσσεται με εξαιρετικούς ρυθμούς. Όπως αναφέραμε και στο χθεσινό μας φύλλο, φέτος η αύξηση στο πρώτο τετράμηνο στις αφίξεις ξεπέρασε το 40% και στην επιβατική κίνηση το 32%. Οι εταιρίες που ποντάρουν χρόνια στο επίνειο του Πύργου και της Αρχαίας Ολυμπίας, φαίνεται πως προετοιμάζονται από καιρό για την επόμενη κίνηση. Στη δεδομένη χρονική στιγμή, η άρση του καμποτάζ και η γενικότερη οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, δημιουργούν ευνοϊκό κλίμα για να γίνει το επόμενο βήμα από τις εταιρίες. Εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν γίνει τρεις προτάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα και έχουν σχέση με την εκμετάλλευση του λιμανιού. Προτάσεις που αν υλοποιηθούν θα εκτινάξουν την κίνηση του Κατακόλου στα ύψη. Οι τρεις εταιρίες είναι ανάμεσα στις κορυφαίες παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας. Το σχέδιο βασίζεται πάνω στο νεότερο μάστερ πλαν του Κατακόλου και στη δημιουργία νέου προβλήτα που θα προσφέρει ακόμα δύο θέσεις στο λιμάνι για τα κρουαζιερόπλοια. Μια τέτοια προοπτική είναι ικανή να αυξήσει τις αφίξεις από 350 σήμερα, στις 500 μετά από δύο ή τρία χρόνια.Επενδύσεις για σίγουρο μέλλον
Το κόστος κατασκευής του νέου αυτού προβλήτα υπολογίζεται στα 17 εκατομμύρια ευρώ και ανάλογα με τα επιπλέον έργα που μπορεί να γίνουν (σταθμός υποδοχής κ.α.) αυτό μπορεί να ανέβει. Οι ναυτιλιακές εταιρίες είναι διατεθειμένες να καλύψουν το κόστος, προκειμένου να αποκτήσουν μια σειρά από προνόμια. Κίνηση που συνηθίζεται σε πολλά λιμάνια του κόσμου. Για να γίνουν όμως όλα αυτά πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες διαδικασίες, που έχουν να κάνουν με διεθνείς διαγωνισμούς και επεξεργασία του νομοθετικού πλαισίου για την υλοποίηση των αναπτυξιακών σχεδίων. Το όποιο σχέδιο επιλεγεί για να εφαρμοστεί θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένο και με σοβαρή προοπτική για το μέλλον. Η άρση του καμποτάζ μπορεί παράλληλα να δώσει την ευκαιρία στο Κατάκολο να αποτελέσει λιμάνι αφετηρίας και τερματισμού κρουαζιέρας, για μικρότερης δυναμικότητας πλοία. Για την ώρα, όμως, ακόμα και οι εταιρίες που έχουν εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον, κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά για τις επόμενες κινήσεις. Πέρα όμως από το τι σκέφτονται και τι κάνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες, επαναλαμβάνουμε ότι θα πρέπει η Πολιτεία και οι τοπικοί φορείς να δουν πάρα πολύ σοβαρά τις δυνατότητες του λιμένα Κατακόλου, από τη στιγμή που αυτός βρίσκεται μεταξύ της δεύτερης και τρίτης θέσης από πλευράς αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και διακίνησης τουριστών στην Ελλάδα και βάση των προοπτικών που αναπτύσσονται γενικότερα για τη Μεσόγειο και ειδικότερα για την ανατολική πλευρά της, στο χώρο της κρουαζιέρας.Πηγή...