Και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτείτε!
Η ανάρτηση έγινε από έναν από αυτούς που αποκαλεί ο κ. Γιακουμάτος ψυχάκηδες και αγκυλωμένοι ...
ΤΟ ΒΗΜΑ - Γιακουμάτος: Νοικιάστε τώρα την Ακρόπολη - πολιτική
Θυμάστε τι λέγατε ρε κοπρίτες;
Αναπαράσταση του Ερεχθείου. Στον δυτικό προαύλιο χώρο στεγαζόταν η ιερή ελιά που είχε φυτέψει η θεά Αθηνά κατά την διάρκεια της διαμάχης της με τον Ποσειδώνα για την κυριαρχία στην Αθήνα.
Ερέχθειον το κομψότερο και συνάμα το πιο ιδιόρρυθμο κτίριο της αθηναϊκής Ακροπόλεως.
Εκεί φυλασσόταν το πανάρχαιο – όρθιο ή καθιστό – λατρευτικό ξόανο της θεάς
(«άγιον βρέτας»/«έδος»/«είδωλον»/«ξόανον»/«διιπετές» = εξ’ ουρανού)*, κατασκευασμένο μάλλον από ξύλο και πιθανώτατα πρωτόγονης μορφής, στο οποίο απευθυνόταν η λατρεία και το οποίο έντυναν με τον πέπλο κατά την εορτή των Παναθηναίων. Μπροστά από το άγαλμα έκαιγε «χρυσή λυχνία» (λυχνάρι), έργο του Καλλιμάχου (5ος αι. π.Χ.), και πάνω από αυτήν βρισκόταν χάλκινος φοίνιξ. Εκατέρωθεν της εισόδου βρίσκονταν δύο παράθυρα, ενώ η οροφή ήταν ξύλινη και διακοσμημένη με φατνώματα
*Επισήμανση για τη μαγεία του τίμιου ξύλου.:
Oι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν (δεν τα προσκυνούσαν, τα θαύμαζαν) ξύλινα ειδώλια (ξόανα) με την διαφορά όμως ότι αυτά δεν ήταν όργανα βασανιστηρίου (σταυρός) αλλά εξ ουρανού σταλμένα (πετές) δώρα από τον Θεό "Διί": "Διί"+ "πετές" ='Διιπετές '). Το διασημότερο και το ίσως αγιώτατο όπως γράφει ο Παυσανίας ξόανο ήταν το ξόανο της θεάς Αθηνάς, το 'Διιπετές ξόανο' της Αθήνας.Αυτός είναι άλλωστε και βασικός λόγος που ο Φειδίας επέλεξε ως θέμα για τη ζωφόρο του Παρθενώνα, τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Αθηνάς.
*Επισήμανση για τη μαγεία του τίμιου ξύλου.:
Oι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν (δεν τα προσκυνούσαν, τα θαύμαζαν) ξύλινα ειδώλια (ξόανα) με την διαφορά όμως ότι αυτά δεν ήταν όργανα βασανιστηρίου (σταυρός) αλλά εξ ουρανού σταλμένα (πετές) δώρα από τον Θεό "Διί": "Διί"+ "πετές" ='Διιπετές '). Το διασημότερο και το ίσως αγιώτατο όπως γράφει ο Παυσανίας ξόανο ήταν το ξόανο της θεάς Αθηνάς, το 'Διιπετές ξόανο' της Αθήνας.Αυτός είναι άλλωστε και βασικός λόγος που ο Φειδίας επέλεξε ως θέμα για τη ζωφόρο του Παρθενώνα, τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Αθηνάς.