28 Μαΐου 2015
ΚΑΒΑΛΑ. «το ιστορικό αρχείο της πόλης, όπως καταγράφηκε από τον κύριο Ρουδομέτωφ» (Α” Επόπτης της Τεκτονικής Στοάς Πλάτωνος)
( Το εβραϊκό μνημείο στο εβραϊκό νεκροταφείο της Καβάλα )
[ Η κοινότητα διαλύθηκε επίσημα το 1980. Πριν λίγα χρόνια, … γράφτηκε και ο επίλογος του εβραϊσμού της Καβάλας. ΚΙΣ ]
ΕΦ” ΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΝΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΖΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ, ΠΟΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΕΝΑ «ΜΝΗΜΕΙΟ» ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ;;;
27 Μαΐου 2015
Χορεύοντας χασαποσέρβικο με τον Μ. Αλέξανδρο στον Γρανικό!
Μακελάρικος> Το Χασάπικο ή Χασάπικος ή χασαποσέρβικο.
ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ – ΜΙΝΥΕΣ – ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ – (Η ΕΚΠΟΜΠΗ)
ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ – ΜΙΝΥΕΣ (Α” ΜΕΡΟΣ): ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ
Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΝΑΥΣΙΝΟΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK: Ναυσίνοος – Nausinous
Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΝΑΥΣΙΝΟΟΥ FACEBOOK: ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: nausinous@yahoo.com
Βατερλώ των τουρκοφρόνων στην Κομοτηνή από τους Πομάκους. (ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΡΙΑΝΕΣ ΙΠΠΟΜΑΧΟΥΣ-»ΠΟΜΑΚΟΥΣ»)
Την μαχητικότητα των Αγριάνων θαύμασε ο Μέγας Αλέξανδρος και τους είχε στο πλευρό του στις πιο δύσκολες μάχες, όπως στον ποταμό Εριγώνα κα το Γρανικό: «Ο Αλέξανδρος επήγεν με τους τε Αγριάνας και τους τοξότας …» (Αρριανός, ΑV 17). Ο ίδιος ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, έλεγε ότι είναι απόγονος των ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ που κατάγονταν από το ΑΡΓΟΣ της Πελοποννήσου.
Ο Μακεδόνας στρατηλάτης αναγνωρίζοντας τη μαχητικότητα, την εργατικότητα και την αφοσίωση των Αγριάνων, τους εμπιστευόταν απόλυτα και τους τοποθέτησε ως μαχητές στο ιππικό του, γιατί είχαν μεγάλη εξοικείωση και εμπειρία με τα άλογα, όπως υποστηρίζει και ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου, Σταύρος Θεοφανίδης. Η ονομασία «ιππομάχοι» λόγω της αίγλης και της δόξας της αρχίζει να επικρατεί και το «Αγριάνες» ταυτίζεται με το «Ιππομάχοι», από την οποία λέξη προήλθε το «Πομάκος».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)