27 Ιουλίου 2009

Κ. Γαβράς : "Ο Παρθενώνας και η λογοκρισία"


Ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης, Κώστας Γαβράς, με επιστολή του προς τα μέσα ενημέρωσης, διαμαρτύρεται για την περικοπή σκηνής από το φιλμ που ετοίμασε για την ιστορία του Παρθενώνα και που προβάλλεται στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, κατά την οποία εικονίζονται κληρικοί των πρώτων χριστιανικών χρόνων να καταστρέφουν γλυπτά του μνημείου.

Στην περικοπή της σκηνής προέβη η διοίκηση του Μουσείου σε συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού, μετά από διαμαρτυρίες εκκλησιαστικών παραγόντων.

Ο κ. Γαβράς μιλώντας στο MEGA, δήλωσε : «Μπορεί τα δικαιώματα να ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο, που μου ανέθεσε την παραγωγή του φιλμ, αλλά μετά την περικοπή δεν είναι πια το δικό μου φιλμ».

Στην επιστολή που απέστειλε προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανέφερε : «Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα, ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του, αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Έλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας».

Δείτε το σχετικό video :

Ακόμη, ο καταξιωμένος σκηνοθέτης, αναφερόμενος στο περιεχόμενο της σκηνής, τόνισε : «Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών, απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη».

Τέλος, ο κ. Γαβράς επεσήμανε πως σκοπός της δημιουργίας του έργου ήταν να καταδείξει ότι ο Έλγιν κατέστρεψε μέρος του ναού και έκλεψε τα αγάλματά του για κερδοσκοπικούς λόγους και προσέθεσε : «Ο αγοραστής, δηλαδή ο κλεπταποδόχος, ήταν το αγγλικό κράτος. Τα αγάλματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του Παρθενώνα».

Πηγή http://cosmo.gr/ArtsEnt/Switzerland/245882.html

Αντί να ζητήσουν συγνώμη (οι κληρικοί αλλά και η διοίκηση του Μουσείου) από τον κ. Κ.Γαβρά, και να επανορθώσουν το λάθος τους

ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΙΩΝΕΣ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΗ ΖΗΤΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΣΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ!


1 σχόλιο:

  1. Στον συνεχή πόλεμο με τους κατακτητές,το νέο πεδίο μάχης λέγεται Νέο Μουσείο Ακρόπολης!
    Εκτός του ότι είναι ένα έκτρωμα κατασκευαστικά,που υποδηλώνει την απαξίωση μάλλον στο κατασκευαστικό θαύμα του ΙΚΤΙΝΟΥ και όχι τον σεβασμό στην ΑΡΜΟΝΙΑ,του έκαναν και..."αγιασμό"!
    Μάλιστα κρυφά δύο ημέρες πριν τα επίσημα εγκαίνια,ούτως ώστε να μη τους πάρει όλος ο πλανήτης με τις πέτρες!
    Μελανορασοφόροι χριστιανοταλιμπάν,εκπρόσωποι του...ερημοσπίτη μάγου και κατασκευαστή της μαυρομαγικής τρομοκρατικής κάστας,Αμπραχάμ(άμπρα-κατάμπρα),..."αγίασαν" το χώρο φοβούμενοι τα...δαιμόνια!
    Οι δούλοι τους,αυτοί που με δική τους οπισθώθιση υπογράφουν τα έγκραφα που οι ίδιοι υποβάλλουν,μετά από απαίτησή τους ψαλίδισαν και πάλι την Ιστορία!
    Προσπαθούν όμως ματαίως!Ήδη το φράγμα κατακρυμνίζεται!
    Βέβαια,οι τροπές και ανατροπές δεν επέρχονται εντός ολίγου χρόνου!
    Μη ξεχνάμε ότι για να επιφέρουν αυτοί την νομιζόμενη κατ'αυτούς τελική τους επικράτηση,πέρασαν κάποιοι...αιώνες,χωρίς ποτέ να έχουν καταφέρει την πλήρη εξαφάνιση των Ελλήνων,κάτι που επιθυμούσαν και επιθυμούν σφόδρα!
    Προσπαθούν ματαίως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή