06 Αυγούστου 2009

«Η Εκκλησία δεν θέλει να αποδεχτεί την αλήθεια»

«Άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ»


Δείτε ολόκληρο το βίντεο του κ. Κ. Γαβρά, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την ανάρτηση του στο διαδίκτυο.




Έκανε πίσω το Νέο Μουσείο Ακρόπολης και ανακοίνωσε ότι τελικά «το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά» μαζί με όλες τις σκηνές που γύρισε ο Κώστας Γαβράς.

H ...."αυτονόητη διευκρίνιση"του κ. Γαβρά:

«Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής», αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. Ο λόγος για τα 12 λογοκριμένα δευτερόλεπτα από το βίντεο animation που ενημερώνει τους επισκέπτες του Μουσείου για την ιστορία και τις καταστροφές που υπέστη από τον 6ο αιώνα ο Παρθενώνας- όπου απεικονίζονται μαύρες φιγούρες, τις οποίες η Ιερά Σύνοδος εξέλαβε ως «ρασοφόρους ορθόδοξους ιερείς», να καταστρέφουν τον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα.

Γιατί ο κ. Παντερμαλής μιλάει για «αυτονόητη διευκρίνιση του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο», οπότε το επίμαχο βίντεο θα προβάλλεται ολόκληρο;

Διότι, εκτός άλλων υπήρξε διεθνής κατακραυγή εναντίον της λογοκρισίας όταν εγχώρια και ξένα ΜΜΕ μετέδωσαν την είδηση. Κι όχι μόνον αυτό, προτού δημοσιοποιηθεί το αποτέλεσμα της συνάντησης Παντερμαλή-Γαβρά, έγινε γνωστό ότι το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι έκανε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά του Μουσείου της Ακρόπολης. Επικαλούνταν το συνταγματικό δικαίωμα των επισκεπτών του Μουσείου στην ανεμπόδιστη πρόσβαση στο βίντεο του Κώστα Γαβρά.



Να λοιπόν, τι ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως:

«Δεν απολογούμαι ποτέ. Παλαιοχριστιανοί ήταν οι βάνδαλοι»


Δήλωση Κώστα Γαβρά στην Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009


Για δύο πράγματα μας διαβεβαίωσε ο Κώστας Γαβράς χθες.

* Πως οι μορφές των βανδάλων, που απεικονίζονται στο βίντεό του, είναι «παλαιοχριστιανοί» κι ότι έτσι τους ανέφερε μιλώντας με τον κ. Παντερμαλή, έστω και αν ο τελευταίος δεν δέχεται τον όρο -προτίμησε άλλωστε και στη δήλωσή του να αναφερθεί γενικώς σε «ανθρώπους της εποχής».

* Πως ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης στην επικοινωνία τους κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να αθωώσει πλήρως τους εκκλησιαστικούς κύκλους, επιμένοντας ότι την απόφαση για το «ψαλίδισμα» την έλαβε αυτοβούλως και όχι κατόπιν πιέσεων.

Ο Κώστας Γαβράς στήριζε και στηρίζει πάντα το έργο του. «Δεν απολογούμαι ποτέ γι' αυτό. Επιμένω σ' ό,τι έχω κάνει», μας είπε χθες, διατηρώντας την αίσθηση ότι ο πρόεδρος του μουσείου «δέχτηκε κάποιες πιέσεις. Εχω την τάση να πιστέψω ό,τι έγραψε απ' την αρχή ο Τύπος».

Κατά τα άλλα; «Καθημερινά», λέει ο κ. Γαβράς, «με πλησιάζουν άγνωστοί μου άνθρωποι, με συγχαίρουν και μου λένε "οι παπάδες χάλασαν τα αρχαία μας μνημεία". Μου διηγούνται ιστορικά γεγονότα που δεν ξέρω ή έχω ξεχάσει. Με συγκινεί πολύ να διαπιστώνω πόσο ιερή είναι η Αρχαία Ελλάδα για τους σημερινούς Ελληνες...».

Και στα ΝΕΑ:


«Δεν μίλησα ποτέ για “ανθρώπους της εποχής”», λέει από τη μεριά του στα «ΝΕΑ» ο Κώστας Γαβράς. «Κάναμε πράγματι εκτενή διάλογο, όμως ο κ. Παντερμαλής δεν μου διάβασε κατόπιν την ανακοίνωσή του πριν τη δώσει στη δημοσιότητα. Δεν ήταν “άνθρωποι της εποχής”, ήταν παλαιοχριστιανοί. Έχει μεγάλη διαφορά. Δεν ήταν

αναγκαστικά ρασοφόροι, οι χριστιανοί της εποχής ντύνονταν συχνά με μαύρα. Αλλά δεν ήταν και οποιοιδήποτε πολίτες, ήταν εκπρόσωποι, πολλές φορές και επίσημοι, μιας θρησκείας. Οι χριστιανοί κατέστρεψαν τα είδωλα, είναι γνωστό, και ένας ιστορικός όπως ο κ. Παντερμαλής προφανώς το ξέρει. Προσπαθεί όμως να αφαιρέσει το στοιχείο ενοχής της Εκκλησίας, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι η Εκκλησία δεν είχε τίποτα να κάνει με αυτό. Και αυτό, ενδεχομένως λόγω πιέσεων που- διαβάζω στον Τύπο, δεν ξέρω- δέχεται από αυτή την πλευρά η οποία, τόσους αιώνες μετά, δεν θέλει να αποδεχθεί την αλήθεια. Πρόκειται για μια πολύ λυπηρή υπόθεση. Είναι καιρός να υπάρξει ο διαχωρισμός. Οι άνθρωποι της Εκκλησίας να ασχολούνται με τα θέματα της μεταφυσικής και οι άνθρωποι της πολιτικής με την ιστορία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι χριστιανοί δεν θέλουν να παραμείνουν στον χώρο των δικών τους αρμοδιοτήτων- και δεν παρέμειναν ποτέ».


«Άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ»

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φιλμ δεν είναι στην πραγματικότητα διάρκειας 1 λεπτού και 40 δευτερολέπτων. Πρόκειται για ένα σχεδόν επτάλεπτο φιλμ το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου στο Μουσείο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης και η στόχευσή του ήταν να μιλήσει για τον Έλγιν και τα κλεμμένα αρχαία. Το φιλμ, το οποίο ο Κώστας Γαβράς προτίθεται πλέον να αναρτήσει ολόκληρο στο Ίντερνετ, αυτή την εβδομάδα, αρχίζει με τον Βράχο της Ακρόπολης 3.000 χρόνια πριν, μιλάει για τον Έλγιν και τελειώνει με τη Λυδία Κονιόρδου να απαγγέλλει στα αγγλικά το ποίημα με το οποίο ο λόρδος Μπάιρον ασκούσε έντονη κριτική στον Έλγιν και στη βρετανική κυβέρνηση για το θέμα των Μαρμάρων. Αλλά η επιλογή του μικρού μόνο μέρους - το οποίον κατόπιν ψαλιδίστηκε και αυτό- είναι μια άλλη πικρή ιστορία. «Πρόκειται για νοοτροπία του “παίρνω αυτό που θέλω”. Πρόκειται για άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ», λέει ο παγκοσμίου φήμης Έλληνας σκηνοθέτης.

Πηγές:

http://www.tanea.gr/, http://www.enet.gr/





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου