05 Αυγούστου 2013

FOR INTERNATIONAL OLYMPIC COMMITTEE...OUT OF THE HOLY PLACE OF OLYMPIA ANTHELLINES.


FOR INTERNATIONAL OLYMPIC COMMITTEE
OUT OF THE HOLY PLACE OF OLYMPIA ANTHELLINES.
DIRTY ANIMALS IF YOU REMOVE THE LANGUAGES YOU THE GREEK WORDS.
TO ONLY SOUND THAT WILL BE AFTER ... Hugo
WHO ARE YOU TO REMOVE THE EVENT OF WRESTLING ELLINOROMAIKIS? ONE OF THE MOST ANCIENT ΑΓΩΝΕΣ ...
WHEN THE GREEKS ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΝ IN OLYMPIA YOU DID NOT EXIST.




ΠΡΟΣ ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ.
ΒΡΩΜΙΚΑ ΖΩΑ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΣΑΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ...ΟΥΓΚ
ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΕΙΤΕ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΗΣ ΠΑΛΗΣ;ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ...
ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΤΕ ΚΑΝ.
Πλάτων Πισατίδης
..................................................

ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ [ ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ] ΣΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΑΝΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΑΝΕ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΑΝ ΟΙ ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΣΑΣ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΙΝΓΚ ΠΟΝΓΚ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ Κ.Α ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΒΑΛΑΤΕ ΡΕ ΖΩΑ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ; 
ΣΑΣ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΤΕ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΖΩΝΤΟΒΟΛΑ ΠΟΙΟΣ ΑΘΛΗΤΗΣ ΠΟΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΦΑΡΜΑΚΟΜΕΝΟΣ ΘΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΧΡΥΣΟ ΚΑΙ ΑΡΓΥΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΛΗΤΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ Α Θ Α Ν Α Τ Ο Υ [ ΕΙΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΨΥΧΗ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΓΕΝΝΗΣΕ ΜΗΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ] ΠΩΣ ΤΟΛΜΑΤΕ ΝΑ ΛΕΓΕΣΤΕ ΑΘΑΝΑΤΟΙ 
ΤΑ ΝΕΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΧΑΣΙΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑΣ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΣΤΡΙΠΤΙΖ ΑΝΔΡΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΤΕ ΡΕ ΖΩΑ ΜΗ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΗ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΠΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΦΩΣ [ΦΛΟΓΑ ] ΕΡΧΕΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΑΒΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΞΩ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΣΤΟ ΦΩΣ ΑΦΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΙΕΡΕΙΕΣ ΑΠΑΓΓΕΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΑΝΑΒΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΤΟ ΦΩΣ [ΦΛΟΓΑ ] 
ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΥΜΝΟ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ [ ΧΩΡΙΣ ΤΡΙΚ ΣΕ ΔΩΜΑΤΙΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΣΕ ΥΠΟΓΕΙΑ ΕΞΩ ΣΤΟ ΦΩΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΖΩΑ ] 
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΟΝ ΜΕΤΡΑΓΑΜΕ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ [4 ΧΡΟΝΙΑ ] ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ 
ΦΤΙΑΞΤΕ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΔΙΑΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ 
ΕΛΛΗΝΑ ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΑΣ ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΚΥΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΠΟΣΟ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΤΕΙΣ ΑΚΟΜΗ; 
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΚΑΙ ΣΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΕΣΕΝΑ ΕΛΛΗΝΑ 
ΕΝΩΣΟΥ ΕΛΛΗΝΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ 
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΥΝΑΜΗ ΦΩΣ

ΣΥΣΣΩΜΟΣ Ο ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ἀλαφιάστηκε στὸ ἄκουσμα τῆς εἴδησης ὅτι τὸ ἀρχαῖο ἀγώνισμα τῆς (ἑλληνορωμαϊκῆς) πάλης θὰ ξοριστῇ ἀπ’ τὸ πρόγραμμα τῶν «Ὀλυμπιακῶν» ἀγώνων· κι ἔπεσε βαρὺ πένθος στὶς ὁμοσπονδίες καὶ στοὺς ἀθλητικοὺς συλλόγους γιατὶ ὅλοι αὐτοὶ φοβοῦνται ὅτι οἱ ἀθλητές τους δὲν θὰ μποροῦν, πλέον, νὰ διεκδικοῦν τὸν «κότινο» κι όλα τα συμπαρομαρτοῦντα (καὶ κυρίως αὐτά, ἢ μόνον αὐτὰ θάλεγα) ποὺ συνεπάγεται ἡ συμμετοχὴ σὲ μιὰ τόσο «περίλαμπρη» διοργάνωση. Ἔτσι τώρα ὅλοι τρέχουν νὰ ἀποκαταστήσουν στὴ «συνείδηση» τῆς «Ὀλυμπιακῆς» ἐπιτροπῆς τὸ ἀρχαῖο αὐτὸ ἀγώνισμα.
Βέβαια, ἡ «Ὀλυμπιακή» ἐπιτροπὴ κι οἱ ἑκάστοτε διοργανωτὲς κοιτάζουν τὸν ἀπώτερο σκοπὸ τῆς διοργάνωσης, μόνον, ποὺ εἶναι τὸ κ έ ρ δ ο ς. Φαίνεται ὅτι τ’ ἀγώνισμα τῆς πάλης δὲν ἀποφέρει τ’ ἀ π α ι τ ο ύ μ ε ν α χ ρ ή μ α τ α καθὼς δὲν στηρίζεται ἀπ’ τὸν δέοντα ἀριθμὸ διαφημιστικῶν κι ἀθλητικῶν ἑταιρειῶν ἢ δὲν προσελκύει πολλοὺς θεατὲς μιᾶς καὶ δὲν προσφέρει τὸ φαντασμαγορικὸ θέαμα καὶ τὶς συγκινήσεις χολιγουντιανῆς ταινίας.
Ἡ ψευτοΟλυμπιακὴ ἐπιτροπὴ εἶναι γνωστὸ ὅτι ἐδῶ καὶ πάρα πολλὲς δεκαετίες ἐξαπατᾶ καὶ κοροϊδεύει «φιλάθλους» κι «ἀθλητές», στήνοντας κάθε τέσσερα χρόνια μιὰ παράτα κι ἕνα τσίρκο, τάχα στ’ ὄνομα τοῦ Ὀλυμπιακοῦ ἰδεώδους, τῆς ἄδολης κι ἀγνῆς συμμετοχῆς, τοῦ εὐ ἀγωνίζεσθε κι ἄλλων ἠχηρῶν παρομοίων.
Ὁ κόσμος γνωρίζει (;) ὅμως ὅτι οἱ σύγχρονοι «Ὀλυμπιακοί» ἀγῶνες δὲν ἔχουν καμμία σχέση μὲ τοὺς ἀρχαίους ποὺ ἡ βάση τους ἦταν καθαρὰ ἱερή, θρησκευτική· ποὺ ἀποτελοῦσαν τὴν ἀφορμὴ γιὰ τὴν ἀπόδοση τιμῶν στοὺς Θεοὺς καὶ τὴν παρουσίαση πέραν τῶν ἀθλητικῶν κ α ὶ πνευματικῶν ἐπιτευγμάτων· ἕνας, λοιπόν, ὁλόκληρος κόσμος μεστὸς, βαθύτερου νοήματος καὶ πνευματικότητας. Οἱ σύγχρονοι ἀγῶνες δὲν μποροῦν νὰ νοηματοδοτήσουν τίποτα καθὼς κάθε πτυχή τους θυσιάζεται στὸν βωμὸ τῆς τ η λ ε θ έ α σ η ς καὶ τοῦ κ έ ρ δ ο υ ς. Τόσο τὸ «φιλοθεάμον» κοινὸ ὅσο κι οἱ «ἀθλητές» κουνοῦν χαρούμενοι τὰ προσωπάκια τους στὶς ὀθόνες ἑκατομμυρίων τηλεοράσεων σὰν νὰ μὴν συμβαίνῃ τίποτα, σὰν νὰ θέλουν νὰ πειστοῦν καὶ νὰ πείσουν ὅτι οἱ σύγχρονοι «Ὀλυμπιακοί» ἀγῶνες συνεχίζουν τὴν παράδοση ἐκείνη ποὺ ξεκίνησε τὸ 776 π.χ. στὴν Ἤλιδα.
Ἐπειδὴ λοιπὸν ἐκεῖνο τὸ μοναδικὸ γεγονὸς δὲν μπορεῖ ν’ ἀναβιωθῇ (παρὰ τὴν ἀφέλεια καὶ τὸν ῥομαντισμὸ τοῦ Γάλλου βαρώνου Pierre de Coubertin καὶ τὶς ἀστεῖες προτάσεις γιὰ μόνιμη τέλεσή του στὸν χῶρο τῆς Ὀλυμπίας!!!), κι ἐπειδὴ πραγματώνεται μέσα σὲ μιὰ ἀτμoσφαῖρα ψευτισμένη κι ἐξαλλοιωτικὴ κάθε γ ν ή σ ι ο υ νοήματος ἀθλητικοῦ ἀγώνα, θάλεγα ὅτι εἶναι καλλίτερα νὰ βγοῦν ἀπ’ τὸ πρόγραμμα τῶν ἀγώνων ὄχι μόνον ἡ πάλη ἀλλὰ κι ὅλα τ’ ἄλλα ἀρχαῖα ἀγωνίσματα γιὰ νὰ μὴν πλήττεται ἔτσι τὸ κῦρος τους κι ἡ ἀπαράμιλλη ὀμορφιά τους!







 (Το Στάδιον=ΕΣ ΤΟΝ ΔΙΑΝ; και στο βάθος ο Κρόνιος Λόφος)
[[6] ταῦτα μὲν δὴ ἔχει τρόπον τὸν εἰρημένον: ἐς δὲ τὸν ἀγῶνα τὸνὈλυμπικὸν λέγουσιν Ἠλείων οἱ τὰ ἀρχαιότατα μνημονεύοντες Κρόνον τὴν ἐν οὐρανῷ σχεῖν βασιλείαν πρῶτον καὶ ἐν Ὀλυμπίᾳ ποιηθῆναι Κρόνῳ ναὸν ὑπὸ τῶν τότε ἀνθρώπων, οἳ ὠνομάζοντο χρυσοῦν γένος: Διὸς δὲ τεχθέντος ἐπιτρέψαι Ῥέαν τοῦ παιδὸς τὴν φρουρὰν τοῖς Ἰδαίοις Δακτύλοις, καλουμένοις δὲ τοῖς αὐτοῖς τούτοις καὶ Κούρησιν: ἀφικέσθαι δὲ αὐτοὺς ἐξ Ἴδης τῆς Κρητικῆς, [πρὸς] Ἡρακλέα καὶ Παιωναῖον καὶἘπιμήδην καὶ Ἰάσιόν τε καὶ Ἴδαν

[7] τὸν δὲ Ἡρακλέα παίζοντα--εἶναι γὰρ δὴ αὐτὸν πρεσβύτατον ἡλικίᾳ--συμβαλεῖν τοὺς ἀδελφοὺς ἐς ἅμιλλαν δρόμου καὶ τὸν νικήσαντα ἐξ αὐτῶν κλάδῳ στεφανῶσαι κοτίνου: παρεῖναι δὲ αὐτοῖς πολὺν δή τι οὕτω τὸν κότινον ὡς τὰ χλωρὰ ἔτι τῶν φύλλων ὑπεστρῶσθαι σφᾶς καθεύδοντας. κομισθῆναι δὲ ἐκ τῆς Ὑπερβορέων γῆς τὸν κότινόν φασιν ὑπὸ τοῦ Ἡρακλέους ἐς Ἕλληναςεἶναι δὲ ἀνθρώπους οἳ ὑπὲρ τὸν ἄνεμον οἰκοῦσι τὸν Βορέαν

[8] πρῶτος μὲν ἐν ὕμνῳ τῷ ἐς Ἀχαιίαν ἐποίησεν Ὠλὴν Λύκιος ἀφικέσθαι τὴν Ἀχαιίαν ἐς Δῆλον ἐκ τῶν Ὑπερβορέων τούτων: ἔπειτα δὲ ᾠδὴν Μελάνωπος Κυμαῖος ἐς Ὦπιν καὶ Ἑκαέργην ᾖσεν, ὡς ἐκ τῶν Ὑπερβορέων καὶ αὗται πρότερον ἔτι τῆς Ἀχαιίας ἀφίκοντο [καὶ] ἐς Δῆλον: 

[9] Ἀριστέας [γὰρ] ὁ Προκοννήσιος--μνήμην ἐποιήσατο Ὑπερβορέων καὶ οὗτος--τάχα τι καὶ πλέον περὶ αὐτῶν πεπυσμένος εἴη παρὰ Ἰσσηδόνων, ἐς οὓς ἀφικέσθαι φησὶν ἐν τοῖς ἔπεσιν. Ἡρακλεῖ οὖν πρόσεστι τῷ Ἰδαίῳ δόξα τὸν τότε ἀγῶνα διαθεῖναι πρώτῳ καὶ Ὀλύμπια ὄνομα θέσθαι: διὰ πέμπτου οὖν ἔτους αὐτὸν κατεστήσατο ἄγεσθαι, ὅτι αὐτός τε καὶ οἱ ἀδελφοὶ πέντε ἦσαν ἀριθμόν

[10] Δία δὴ οἱ μὲν ἐνταῦθα παλαῖσαι καὶ αὐτῷ Κρόνῳ περὶ τῆς ἀρχῆς, οἱ δὲ ἐπὶ κατειργασμένῳ ἀγωνοθετῆσαί φασιν αὐτόν: νικῆσαι δὲ ἄλλοι τε λέγονται καὶ ὅτι Ἀπόλλων παραδράμοι μὲν ἐρίζοντα Ἑρμῆν, κρατήσαι δὲ Ἄρεως πυγμῇ. τούτου δὲ ἕνεκα καὶ τὸ αὔλημα τὸ Πυθικόν φασι τῷ πηδήματι ἐπεισαχθῆναι τῶν πεντάθλων, ὡς τὸ μὲν ἱερὸν τοῦ Ἀπόλλωνος τὸ αὔλημα ὄν, τὸν Ἀπόλλωνα δὲ ἀνῃρημένον Ὀλυμπικὰς νίκας.

VIII. τούτων δὲ ὕστερον Κλύμενον τὸν Κάρδυος, πεντηκοστῷ μάλιστα ἔτει μετὰ τὴν συμβᾶσαν ἐπὶ Δευκαλίωνος ἐν Ἕλλησιν ἐπομβρίαν ἐλθόντα ἐκ Κρήτης, γένος ἀπὸ Ἡρακλέους ὄντα τοῦ Ἰδαίου, τόν τε ἀγῶνα ἐν Ὀλυμπίᾳ θεῖναι καὶ Κούρησι τοῖς τε ἄλλοις καὶ Ἡρακλεῖ τῷ προγόνῳ λέγουσιν ἱδρύσασθαι βωμόν, Παραστάτην ἐπωνυμίαν τῷ Ἡρακλεῖ θέμενον. Ἐνδυμίων δὲ ὁ Ἀεθλίου Κλύμενόν τε ἔπαυσε τῆς ἀρχῆς καὶ δρόμου τοῖς υἱοῖς ἆθλα ἐν Ὀλυμπίᾳ τὴν βασιλείαν ἔθηκε. [2] Πέλοψ δὲ ὕστερον γενεᾷ μάλιστα μετὰ Ἐνδυμίωνα τὸν ἀγῶνα τῷ Ὀλυμπίῳ Διὶ ἐποίησεν ἀξιολογώτατα ἀνθρώπων τῶν πρὸ αὐτοῦ. Πέλοπος δὲ τῶν παίδων σκεδασθέντων ἐξ Ἤλιδος ἀνὰ πᾶσαν τὴν ἄλλην Πελοπόννησον, Ἀμυθάων ὁ Κρηθέως Ἐνδυμίωνι ἀνεψιὸς πρὸς πατρός--εἶναι γάρ φασι καὶ Ἀέθλιον Αἰόλου, Διὸς δὲ ἐπίκλησιν--, ἔθηκεν ὁ Ἀμυθάων τὰ Ὀλύμπια, μετὰ δὲ αὐτὸν Πελίας τε καὶ Νηλεὺς ἐν κοινῷ. [3] ἔθηκε δὲ καὶ Αὐγέας καὶ Ἡρακλῆς ὁ Ἀμφιτρύωνος ἑλὼν Ἦλιν: ὁπόσους δὲ ἐστεφάνωσεν οὗτος νικῶντας, ἔστιν Ἰόλαος ταῖς Ἡρακλέους δραμὼν ἵπποις. ἦν δὲ ἄρα ἐκ παλαιοῦ καθεστηκὸς ἀγωνίζεσθαι καὶ ἀλλοτρίαις ἵπποις: Ὅμηρος γοῦν ἐν ἄθλοις τεθεῖσιν ἐπὶ Πατρόκλῳ πεποίηκεν ὡς Μενέλαος Αἴθῃ τῇ Ἀγαμέμνονος, τῷ δὲ ἑτέρῳ χρήσαιτο τῶν ἵππων οἰκείῳ. [4] ἡνιόχει δὲ καὶ ἄλλως ὁ Ἰόλαος Ἡρακλεῖ τὰς ἵππους: αὐτός τε οὖν ἅρματι καὶ Ἰάσιος ἀνὴρ Ἀρκὰς κέλητος ἐνίκησεν ἵππου δρόμῳ, Τυνδάρεω δὲ οἱ παῖδες ὁ μὲν δρόμῳ, Πολυδεύκης δὲ πυκτεύων. λέγεται δὲ καὶ ἐς αὐτὸν Ἡρακλέα ὡς πάλης τε ἀνέλοιτο καὶ παγκρατίου νίκας.

[5] μετὰ δὲ Ὄξυλον--διέθηκε γὰρ τὸν ἀγῶνα καὶ Ὄξυλος--, μετὰ τοῦτον βασιλεύσαντα ἐξέλιπεν ἄχρι Ἰφίτου τὰ Ὀλύμπια. Ἰφίτου δὲ τὸν ἀγῶνα ἀνανεωσαμένου κατὰ τὰ ἤδη μοι λελεγμένα, τοῖς ἀνθρώποις ἔτι ὑπῆρχε τῶν ἀρχαίων λήθη: καὶ κατ' ὀλίγον ἐς ὑπόμνησιν ἤρχοντο αὐτῶν, καὶ ὁπότε τι ἀναμνησθεῖεν, ἐποιοῦντο τῷ ἀγῶνι προσθήκην. [6] δῆλον δέ: ἐξ οὗ γὰρ τὸ συνεχὲς ταῖς μνήμαις ἐπὶ ταῖς Ὀλυμπιάσιν ἐστί, δρόμου μὲν ἆθλα ἐτέθη πρῶτον, καὶ Ἠλεῖος Κόροιβος ἐνίκα: εἰκὼν μὲν δὴ οὐκ ἔστιν ἐν Ὀλυμπίᾳ τοῦ Κοροίβου, τάφος δὲ ἐπὶ τοῖς πέρασι τῆς Ἠλείας. Ὀλυμπιάδι δὲ ὕστερον τετάρτῃ καὶ δεκάτῃ προσετέθη σφίσι δίαυλος: Ὕπηνος δὲ ἀνὴρ Πισαῖος ἀνείλετο ἐπὶ τῷ διαύλῳ τὸν κότινον, τῇ δὲ ἑξῆς Ἄκανθος <*lakedaimo/nios>. [7] ἐπὶ δὲ τῆς ὀγδόης καὶ δεκάτης Ὀλυμπιάδος πεντάθλου καὶ πάλης ἀφίκοντο ἐς μνήμην: καὶ τοῦ μὲν Λάμπιδι ὑπῆρξεν, Εὐρυβάτῳ δὲ ἡ νίκη τῆς πάλης, Λακεδαιμονίοις καὶ τούτοις. τρίτῃ δὲ Ὀλυμπιάδι καὶ εἰκοστῇ πυγμῆς ἆθλα ἀπέδοσαν: Ὀνόμαστος δὲ ἐνίκησεν ἐκ Σμύρνης συντελούσης ἤδη τηνικαῦτα ἐς Ἴωνας. πέμπτῃ δὲ ἐπὶ ταῖς εἴκοσι κατεδέξαντο ἵππων τελείων δρόμον, καὶ ἀνηγορεύθη Θηβαῖος Παγώνδας κρατῶν ἅρματι. [8] ὀγδόῃ δὲ ἀπὸ ταύτης Ὀλυμπιάδι ἐδέξαντο παγκρατιαστήν τε ἄνδρα καὶ ἵππον κέλητα: ἵππος μὲν δὴ Κραννωνίου Κραυξίδα παρέφθη, τοὺς δὲ ἐσελθόντας ἐπὶ τὸ παγκράτιον ὁ Λύγδαμις κατειργάσατο Συρακούσιος. τούτῳ πρὸς ταῖς λιθοτομίαις ἐστὶν ἐν Συρακούσαις μνῆμα: εἰ δὲ καὶ Ἡρακλεῖ τῷ Θηβαίῳ μέγεθος παρισοῦτο ὁ Λύγδαμις, ἐγὼ μὲν οὐκ οἶδα, λεγόμενον δὲ ὑπὸ Συρακουσίων ἐστί. [9] τὰ δὲ ἐπὶ τοῖς παισὶν ἐς μὲν τῶν παλαιοτέρων οὐδεμίαν ἥκει μνήμην, αὐτοὶ δὲ ἀρέσαν σφίσι κατεστήσαντο Ἠλεῖοι. δρόμου μὲν δὴ καὶ πάλης ἐτέθη παισὶν ἆθλα ἐπὶ τῆς ἑβδόμης καὶ τριακοστῆς
Ὀλυμπιάδος, καὶ Ἱπποσθένης Λακεδαιμόνιος πάλην, Πολυνείκης δὲ τὸν δρόμον ἐνίκησεν Ἠλεῖος.]
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ,Ηλιακά Α'



Ολυμπιακή Φλόγα - Βικιπαίδεια





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου