Χριστίνα Παπαδά
ΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΔΑΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΥΣ. ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΡΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΩΡΡΑ - END ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ.ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΜΑΙΑΝΔΡΟ.Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ. ΜΑ ΚΑΛΑ. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ;ΑΣ ΠΑΝΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΑ ΤΟ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΟΥΝ.ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΩΡΡΑΣ ΕΚΑΝΕ ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ 302 ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ;ΔΗΛ.ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ;ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΙΔΙΑ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ 600 ΔΙΣ; ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΜΜΑ;ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΕΣ, ΕΛΛΑΔΙΤΕΣ, ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΙ Ο ΣΩΡΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ END ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ;
Ιωνικός κίονας στα Βασιλικάτα της Μεγάλης Ελλάδας - Παρατηρήστε τον μαίανδρο και την σπείρα,πανάρχαια ελληνικά σύμβολα
Ιωνικός κίονας στα Βασιλικάτα της Μεγάλης Ελλάδας - Παρατηρήστε τον μαίανδρο και την σπείρα,πανάρχαια ελληνικά σύμβολα
Hellenic Symbols
Ionic Column - Basilicata - Lucania - Magna Grecia - Italy
Ιωνικός κίονας στα Βασιλικάτα της Μεγάλης Ελλάδας - Παρατηρήστε τον μαίανδρο και την σπείρα,πανάρχαια ελληνικά σύμβολα
Hellenic Symbols
Ionic Column - Basilicata - Lucania - Magna Grecia - Italy
Meander - Μαίανδρος
ΑΡΧΑΙΑ ΓΝΩΣΗ - ΝΑ ΣΕ ΕΙΧΑ ΠΑΛΙ!!!!!
Το αρχαιότερο ελληνικό σύμβολο ο Μαίανδρος αποτελεί σύμβολο Νίκης και Ενότητας, σύμβολο του Άπειρου και της Αιώνιας Ζωής, αλλά και της αέναης πορείας μας στον κόσμο. Εμπνευσμένος, κατά την άποψη κάποιων ακαδημαϊκών, από τις πολυάριθμες στροφές του ποταμού Μαιάνδρου, ο οποίος έχει...
συνολικό μήκος πάνω από 500 χιλιόμετρα και βρίσκεται στην νοτιο δυτική Τουρκία, στην αρχαία Καρία της Μικράς Ασίας.
ΚΑΙ ΚΑΤΩ
Αρχαία Ελληνικά διακοσμητικά Μοτίβα
© imagebroker / Masterfile
Το Ηλιοκεντρικό σύστημα αποτυπωμένο στο δάπεδο της θόλου της Επιδαύρου 2 αιώνες πριν τον Αρίσταρχο .... για τον φωστήρα Κοπέρνικο ας μην σχολιάσω καλύτερα... έχουσι Γνώσιν οι Φύλακες !!!
The Heliocentric theory designed at the floor of the ''Tholos'' Building at Epidauros !!! 365 B.C. .... many Centuries before Kopernicus !!!
Το κυκλικό οικοδόμημα της Θόλου της Επιδαύρου ήταν ένα άρτιο αστρονομικό Μνημείο. Το παράδοξο είναι ότι βρισκόταν στο κατ' εξοχήν θεραπευτικό κέντρο του αρχαίου Ελληνικού κόσμου. Ίσως κάποια μέρα κατανοήσουμε τους λόγους που αστρονομικό μνημείο λειτουργούσε σε χώρο ιάσεων, σε χώρο ασχολούμενο με την υγεία. Και ίσως αυτός είναι ο λόγος που κανείς μέχρι σήμερα δεν σκέφθηκε να συνδυάσει αρχιτεκτονικά και γλυπτά στοιχεία, εσωτερικά και εξωτερικά, δαπέδου, οροφής και τοιχογραφίας, προκειμένου να συνθέσει την αστρονομική ταυτότητα του Μνημείου.
Εκτός του υπογείου της Λαβυρίνθου, το υπόλοιπο Μνημείο φέρει την σφραγίδα του πατέρα του Ασκληπιού, του Απόλλωνος, θεού του πνευματικού Φωτός. Εκπρόσωπος του Απόλλωνος στο φυσικό σύμπαν είναι ο Ήλιος. (Πλούτ., «Περί του ΕΙ του εν Δελφοίς», 4 και 21).
Σήμερα σώζονται μόνο τα λείψανα του Λαβυρίνθου της. Στο Λαβύρινθο εφυλάσσοντο τα καστανόξανθα ιερά φίδια του Ασκληπιού, οι λεγόμενοι Παρείες. Τα φίδια είχαν θεραπευτική δράση και κατά τον Παυσανία ανήκαν στα ακινδυνώτερα είδη.
Η επιλογή του κυκλικού σχήματος του Μνημείου δεν ήταν τυχαία. Επέτρεπε την αναπαράσταση του ουρανίου στερεώματος και προσδιόριζε τις δύο αστρονομικές θεωρείες περί Ηλίου, την Γεωκεντρική άποψη της φαινομενικής πορείας του και την Ηλιοκεντρική. Η φαινομενική πορεία διεγράφετο στο εξωτερικό του Μνημείου και την έβλεπαν όλοι οι επισκέπτες. Η Ηλιοκεντρική είχε χαραχθεί μέσα στο Μνημείο προφυλαγμένη από τα μάτια των πολλών.
Η Θόλος του Ασκληπιείου της Επιδαύρου ή Θυμέλη σύμφωνα με τη σχετική οικοδομική επιγραφή, οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 365 και του 335 π.Χ., στο πλαίσιο του μεγάλου οικοδομικού προγράμματος του Ιερού, αμέσως μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του ναού του Ασκληπιού. Ο Παυσανίας, περιηγητής του 2ου αιώνα μ.Χ., αναφέρει ότι αρχιτέκτονας της Θόλου ήταν ο Πολύκλειτος από το Άργος.
Η Θόλος της Επιδαύρου έχει έως σήμερα τη φήμη του τελειότερου κυκλικού οικοδομήματος της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής. Το κτίριο χαρακτηρίζεται από διατάξεις αρχιτεκτονικών στοιχείων σε τριμερή οργάνωση. Η ανωδομή του αποτελείτο από τρεις ομόκεντρους κυκλικούς δακτυλίους. Εξωτερικά υπήρχε πώρινη περίσταση από 26 δωρικούς κίονες, η οποία περιέβαλε έναν πώρινο σηκό. Μια δεύτερη κυκλική κιονοστοιχία από 14 μαρμάρινους κίονες με κορινθιακό κιονόκρανο διακοσμούσε το εσωτερικό του σηκού. Το δάπεδο στο εσωτερικό της κορινθιακής κιονοστοιχίας διαμορφωνόταν από λευκές και μαύρες ρομβοειδείς πλάκες σε ένα μοναδικής σύλληψης γεωμετρικό σχέδιο. Σύμφωνα με τον Παυσανία, στο εσωτερικό του σηκού υπήρχαν ζωγραφικές παραστάσεις του ζωγράφου Παυσία. Τόσο το δωρικό πτερό όσο και το κορινθιακό περιστύλιο στήριζαν οροφή με μαρμάρινα φατνώματα φυτικής διακόσμησης. Το κτίριο στεγαζόταν από κωνική ξύλινη στέγη καλυμμένη με ένα πολύπλοκο σύστημα μαρμάρινων κεραμίδων ενώ στην κορυφή της στέγης είχε τοποθετηθεί ένα περίτεχνο κεντρικό φυτικό ακρωτήριο.
Κάτω από το περίπλοκο δάπεδο υπήρχε ένας τριμερής υπόγειος χώρος. Οι κυκλικοί διάδρομοι που τον αποτελούσαν επικοινωνούσαν μεταξύ τους με ανοίγματα ενώ φράγματα στις κατάλληλες θέσεις ανάγκαζαν τον εισερχόμενο να ακολουθήσει μαιανδροειδή πορεία. Το κυκλικό σχήμα του κτιρίου, που συνήθως χαρακτηρίζει ταφικά οικοδομήματα, καθώς και η λαβυρινθώδης μορφή του υπογείου με τους σκοτεινούς διαδρόμους παραπέμπει στο χθόνιο χαρακτήρα του Ασκληπιού, επιτρέποντας την ερμηνεία της Θόλου ως κτίριο που στέγαζε την υπόγεια κατοικία του Θεού. Εξάλλου, σύμφωνα με το μύθο, ο Θεός θεράπευε τους πιστούς του μέσα από τη γη.
Ο Μαίανδρος ….. Το μήνυμα πίσω από τον μύθο...
Κάνοντας μια βόλτα στο διαδύκτυο μπορεί ο κάθε ένας να διαβάσει πολλά και διάφορα.
Συμπεράσματα όμως υπεύθυνα για την<< αλήθεια>> που πιθανότατα αναζητά δεν θα βρει έξω από τον εαυτό του, αλλά ούτε και κάποια συμπεράσματα για το μέλλον δεν μπορεί να κάνει, διότι η κάθε στιγμή διαμορφώνει την επόμενη .
Αναζήτησα σχετικά με το σύμβολο του << μαιάνδρου >> μιας και συζητιέται τον τελευταίο καιρό αυτό το << ιερό σύμβολο >> από πολύ κόσμο, αλλά και επίσης επειδή το αισθάνομαι κοντά μου από όταν ήμουν παιδάκι.
Μετά από την βόλτα μου σε διάφορα blogs και site, θυμήθηκα τον μέγα Έλληνα, τον Σωκράτη που έλεγε ... ....
<< Δεν είμαι Αθηναίος, ούτε Έλλην πολίτης, αλλά πολίτης του κόσμου >>.
Και αυτό είναι και κατά την άποψη μου το μεγαλείο του Έλληνα .... Το να μπορεί και να αισθάνεται αγκαλιά και ενωμένος με όλο το κόσμο.
Άλλωστε η λέξις << Ελλην>> προέρχεται από το <<ΕΛ>> που σημαίνει ο Ήλιος [ ο ορατός] ο οποίος δεν κάνει καμιά απολύτως διάκριση και προσφέρει την ζεστασιά του και το φως του σε όλα τα όντα .
Το μάθημα για κάθε ψυχή που ενσαρκώνετε ειδικά σε αυτή την γεωγραφική περιοχή είναι να ελευθερωθεί από διχαστικές νοοτροπίες και πρακτικές, και να ανακαλύψει την ενότητα και την πραγματική ελευθερία.
Στο διαδίκτυο βρήκα blogs που αναφέρονται με ευθύνη και σοβαρότητα στο σύμβολο του μαιάνδρου. Σίγουρα όμως υπάρχει και η προσπάθεια για χειραγώγηση και παραπληροφόρηση, διαιώνιση κλίματος ανασφάλειας, αλλά και μια τάση για επιφανειακή και ρηχή οπτική. Για το πώς κόσμος αντιλαμβάνεται κάποια πράγματα, για το πως εκτιμά τα γεγονότα και φυσικά πόσο πρόχειρα ερμηνεύει κάποια σύμβολα .
Είναι γνωστό ότι ο Μαίανδρος στην Ελληνική μυθολογία ήταν μια ποτάμια θεότητα.
Επίσης είναι και η ονομασία ενός ποταμού στην Τουρκία.
Αλλά κυρίως είναι μια λαβή σύμβολο με την οποία ο θνητός άνθρωπος κατάφερε να κατακτήσει την θεότητα.
Ανέκαθεν υπήρχε η τάση στον άνθρωπο να χρησιμοποιεί διάφορα σύμβολα
<< δύναμης >>.
Τέτοια σύμβολα δύναμης θα τα δούμε παντού, και όσοι γνωρίζουν μπορούν να τα εντοπίζουν σε σήματα αυτοκινήτων, σε logo και γραφήματα εταιρειών, σε ποτά και αναψυκτικά, σε τρόφιμα κλπ.
Και αυτό φυσικά δεν είναι λάθος, υπάρχει η ελεύθερη βούληση του κάθε ανθρώπου να χρησιμοποιεί τα σύμβολα και την δυναμική τους αφού εμπνέετε από αυτά, όπως υπάρχει και η ελευθερία το να χρησιμοποιεί τον λόγο.
Τον μαίανδρο για παράδειγμα οι πρόγονοι μας τον χρησιμοποιούσαν στην αρχιτεκτονική, στην διακόσμηση, τον έραβαν στα ρούχα τους ή τον φορούσαν σαν κόσμημα, θεωρείτο εκτός από ιερός, και σαν ένα σύμβολο τύχης επιτυχίας και ευημερίας .
Και σήμερα επίσης συνεχίζουμε να τον βλέπουμε σε κοσμήματα , στην αρχιτεκτονική, σε γραφήματα, επίσης είναι πλέον και σήμα οργανώσεων, πολιτικών κομμάτων, σωματείων , και εταιρειών.
Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που θα έπρεπε να γνωρίζουμε πέρα από την εικόνα , ή το απλό σχέδιο ενός μαιάνδρου, ή και οποιοδήποτε συμβόλου ... ...
.
Ότι δηλαδή ένα ιερό σύμβολο αλλά και όλα όσα βλέπουμε και ακούμε ,δεν είναι ποτέ μόνο αυτά που << φαίνονται >>, ή αυτά που έχουν γραφτεί σχετικά.....αλλά έχουν μια πολυδιάστατη οπτική και ερμηνεία.
Δηλαδή δεν είναι μόνο είναι η ιστορία του συμβόλου, η θεωρεία του, η φαντασία που τα περιβάλει, (εικόνα-ψευδαίσθηση), και οι διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν.................
Το κάθε ένα σύμβολο, το συνοδεύει και μια πιο βαθιά έννοια και σημασία, πέρα από την θεωρεία και την ιστορία , μια γνώση που δεν είναι ορατή, και που είναι μια << δυναμική>> που συνοδεύει το κάθε σύμβολο ή την κάθε εικόνα.
Είναι αυτό που βρίσκετε ακόμη και πέρα από την έμπνευση αυτών που πρώτοι το φιλοτέχνησαν, η το δημιούργησαν.
Ο μαίανδρος αν και ο κάθε ένας έχει την ελευθερία να τον ερμηνεύει όπως επιθυμεί, ο όρος <<πολεμική λαβή>> είναι πολύ ρηχός, υποβαθμίζει το νόημα των μύθων από όπου προέρχεται , και σίγουρα αποπροσανατολίζει την οπτική του κόσμου
Κάθε σύμβολο εφόσον το χρησιμοποιούμε σαν σημαία, ή στην κάρτα μας, ή σαν τατουάζ, όνομα κλπ, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι είναι, και τι σημαίνει .
Πρώτα για εμάς και από εμάς , και όχι να σκεφτόμαστε και να δρούμε, μόνο σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει άλλοι, ή μόνο με αυτά που έχουμε απλά απομνημονεύσει από ένα ενδιαφέρον βιβλίο ή ένα blog. Ο μαίανδρος είναι σύμβολο ισορροπίας αλλά επίσης και ανισορροπίας. Εξαρτάτε από την χρήση που γίνετε, δηλαδή από τον χρήστη .
Θα πρέπει να εμβαθύνουμε σε αυτό, και να βιώσουμε και να κατανοήσουμε τη σημασία του, χωρίς τις εξωτερικές παρεμβολές του νου, οι οποίες σχεδόν πάντοτε είναι κατευθυνόμενες και σίγουρα ανεπαρκής .
Θα πρέπει να κατανοήσουμε το σύμβολο εφόσον θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε .
Και να γνωρίζουμε σε βάθος την ενέργεια με την οποία θα συνεργαστούμε.
Η ανθρωπότητα έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά από αυτήν την μηχανική,υπνωτική, και ρομποτική συμπεριφορά.
Και σε αυτό δεν φταίνε [όπως πάντα ] οι άλλοι, αλλά η δική μας άγνοια και ανοησία, που μας κάνει να τρέχουμε πίσω από οτιδήποτε που πιστεύουμε ότι τάχα θα μας βοηθήσει να σωθούμε. [από τον εαυτό μας].
Το ισχυρότερο και δυνατότερο <<όπλο>> που υπάρχει, έχει ανακαλυφθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια, και παραμένει το ισχυρότερο ακόμη και σήμερα.
Και αυτό είναι ο έλεγχος του νου. [ χειραγώγηση, παραπληροφόρηση]. Και ένα από τα μεγαλύτερα ψέματα άνθρωπε, είναι ότι χρειάζεσαι αρχηγό!
Ο Χίτλερ πρέπει να γνώριζε τι σήμαινε η σβάστικα, όμως έκανε το λάθος να εκτραπεί και να χρησιμοποιήσει ενέργειες και συμπεριφορές αντίθετες από αυτήν που τα σύμβολο της σβάστικας αντιπροσώπευε ... ... ....με τα γνωστά ....αποτελέσματα .
Δείτε για παράδειγμα τις θρησκείες, και πνευματικές οργανώσεις σε όλο το κόσμο οι οποίες χρησιμοποιούν κυρίως σύμβολα <<ιερά>> και αρχαία , το πως βρίσκονται συνεχώς μέσα στο δόγμα και διχασμένες διότι δεν συνάδει η δράση τους με την ενέργεια των συμβόλων τα όποια χρησιμοποιούν .
Είναι πραγματικά αδιανόητο να υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές θρησκείες στο κόσμο σήμερα .
Έχουν χάσει [ αν είχαν ποτέ] την πνευματικότητα τους , και στηρίζονται προσωρινά στην υλική και οικονομική τους δύναμη και μόνο.
Όλα τα σύμβολα και ειδικότερα αυτά τα οποία προέρχονται από αρχαίους πολιτισμούς από όλο τον κόσμο έχουν μια πολύ πιο βαθιά αλλά συγχρόνως και απλή σημασία από αυτή που ο κάθε ένας από εμάς θεωρητικά και επιφανειακά αντιλαμβάνεται .
Και φυσικά και ο μαίανδρος που αναβλύζει μέσα από αρχαίους ελληνικούς μύθους, άλλα που επίσης τον βρίσκουμε σαν σχέδιο σύμβολο, και σε άλλα σημεία του κόσμου.
Αξίζει να αναφερθούμε σε αυτό, αλλά το πλέον σημαντικό, να δώσουμε και μια ερμηνεία και σημασία πιο πνευματική όπως πραγματικά του αξίζει, και όχι τους χαρακτηρισμούς όπως την άδικη..... << πολεμική λαβή >> που ασυνείδητα κατευθύνει το νου προς την βια και τον ανταγωνισμό .
Ο μύθος και η ερμηνεία του.
Ο Πηλέας λοιπόν, βασιλιάς των Μυρμιδόνων και κοινός θνητός [ο άνθρωπος],
είδε να χορεύει μια νύχτα η θεά Θέτιδα [το πνεύμα του] και ερωτεύτηκε.
[ Μια προφητεία του Προμηθέα ανάγκαζε την θεά να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός που θα ανέτρεπε κάποτε τον παντοδύναμο Δία.]
Ο Πηλέας μην γνωρίζοντας πώς θα μπορούσε να κατακτήσει ένας θνητός μια θεά, ζήτησε την βοήθεια του Κένταυρου Χείρων [εσωτερικός δάσκαλος, εσωτερικός εαυτός, στον οποίο μαθήτευσαν ο Ηρακλής και αργότερα και ο Αχιλλέας].
Ο σοφός Κένταυρος του δίδαξε μια λαβή με την οποία θα μπορούσε να καταφέρει να πιάσει την θεά .
[ όπως με όλους του μαθητές του ο Χείρων δίδαξε στον Πηλέα την επίγνωση, και την συνειδητή δράση ]
Αυτή η λαβή [ δράση] ονομάστηκε <<Χείρώνιος λαβή >> και συμβολίζετε με τον γνωστό σε όλους μας μαίανδρο ο οποίος όμως έχει και πολλές παραλλαγές.
Ο Χείρωνας έδωσε μια πολύ σημαντική συμβουλή στον άνθρωπο Πηλέα ...
Του είπε λοιπόν ότι την <<λαβή>> αυτή δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να την αφήσει ή να την χαλαρώσει, όταν πιάσει την θεά, και να μην επηρεαστεί από οποιαδήποτε μορφή και αν πάρει η θεά για να τον ξεγελάσει. [ εδώ η διδασκαλεία αναφέρεται στα πρόσωπα πράγματα και γεγονότα της καθημερινής ζωής, τα οποία παίρνουν χιλιάδες δυσάρεστες η ευχάριστες μορφές, με σκοπό να μας αποπροσανατολίσουν από την επίγνωση του εαυτού μας, και ότι θα πρέπει να είμαστε σε κατάσταση επίγνωσης κάθε στιγμή για να μπορούμε να τρεφόμαστε πνευματικά ]
Πράγματι, η θεά άλλαξε άπειρες διαφορετικές μορφές όπως σε λιοντάρι, σε φίδι, σε νερό , φωτιά , σε δένδρο μέχρι και σε σουπιά προκείμενου να ξεφύγει από την Χειρώνια λαβή του ανθρώπου .
Ο Πηλέας στον έρωτα [ πάθος] του για τη θεά ξεπέρασε καρτερικά όλες τις θυμωμένες μεταμορφώσεις της.
Τήρησε όσα του είπε ο δάσκαλος του, και τελικά κατέκτησε την θεά [ την πνευματικότητα ] , και την οποία παντρεύτηκε.[ ένωση ανθρώπου και πνεύματος ]
Αργότερα σύμφωνα με το μύθο από αυτόν το γάμο γεννήθηκε και ο Αχιλλέας .
Η Χείρώνιος λαβή καταγράφετε σε εικόνες σε αρχαία αγγεία στο ύψος της καρδιάς, όπου είναι το κέντρο αλλά και το ισχυρότερο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο του ανθρωπίνου οργανισμού, εκεί που είναι η έδρα του συναισθήματος , εκεί που είναι η πηγή της αγάπης.
Η Χείρωνιος λαβή συμβολίζετε με την ένωση και των δυο χεριών, και της αριστερής και της δεξιάς σε ένα κοινό σκοπό και στόχο που είναι η ενότητα .
Η οποία ερμηνεύετε αρχικά σαν ικανότητα συνεργασίας και αλληλεγγύης αντιθέτων δυνάμεων, και συνύπαρξης διαφορετικών ιδεολογιών και απόψεων . [ τα δάχτυλα του ενός χεριού αγκαλιάζουν τα δάχτυλα του άλλου χεριού αν και τραβούν συγχρόνως σε αντίθετη κατεύθυνση.]
Όσο πιο δυνατή η ένωση των δακτύλων, [η αγκαλιά και η ένωση των αντιθέτων ] τόσο πιο δυνατή και η λαβή .
Η δημοκρατία μπορεί να υπάρξει και βασίζετε μόνο στην αρμονία των αντιθέτωνόπως έλεγε ο Ηράκλειτος .
Αυτή η Χείρώνιος λαβή , είναι και ... .... << η ισχύς εν τη ενώσει>> που έλεγε και ο Όμηρος [ Ιλιάδα ].
Και έχει σαν αποτέλεσμα το πέρασμα σε ένα ανώτερουπαρξιακό επίπεδο που είναι να ενωθεί ο ανθρώπινος εαυτός με τον πνευματικό εαυτό του.
Συμβολίζει ΚΑΙ ΔΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ για την ειρήνη και την αρμονία σε όλο τον πλανήτη και όλους τους πολιτισμούς.
Επίσης συμβολίζει και την αρμονία και ισορροπία των αρσενικών και θηλυκών ενεργειών , ή την ένωση του ανθρώπου με την ψυχή του.
Ο γάμος του Πηλέα με την Θέτιδα δεν είναι αποτέλεσμα νίκης μετά από μάχη , αλλά το αποτέλεσμα από μια μεγάλη και δυνατή αγκαλιά με βασικό όπλο την .....αποδοχή και την αγάπη .
Η αγάπη είναι αυτή η οποία ενώνει τους ανθρώπους μεταξύ τους, και αυτή είναι που κάνει τους ανθρώπους θεούς .
Δεν είναι τυχαίο που την ίδια λαβή χρησιμοποίησε και ο Ηρακλής για να κατακτήσει τον Τρίτωνα που συμβολίζει τα άγρια ένστικτα του ψυχισμού του ήρωα, και κρυμμένα κομμάτια του εαυτού του, τα οποία και αποδέχεται, με αποτέλεσμα την εσωτερική ειρήνη, και εξύψωση του επίσης στην θεότητα .
Ο Τριτωνας θα μπορούσε ίσως να είναι και μια από τις μορφές που πήρε η Θέτιδα στην αγκαλιά του Πηλέα προκειμένου να του ξεφύγει.
Θεομάχος [?] .... δεν είναι αυτός που μάχεται τους θεούς, άλλα αυτός που δρα συνειδητά και κατακτά την δική του θεότητα.
<<Σε κάθε άνθρωπο ξεσπάει η πάλη Θεού κι ανθρώπου, και συνάμα η λαχτάρα της φίλιωσης>>.Ν.Καζανζάκης.
Αυτή η δύναμη της ενότητας που συμβολίζετε και με τον Μαίανδρο, κρατά ενωμένα σε όλο το σύμπαν τα μόρια και τα ηλεκτρόνια, τους πλανήτες τα άστρα και τους γαλαξίες , αυτή η δύναμη συγκρατεί τα πάντα και τα κάνει να κινούνται.και να περιστρέφονται.
Για αυτό και οι αρχαίοι Έλληνες τον Μαίανδρο χρησιμοποιούσαν επίσης και σαν φυλαχτό.
Ο μαίανδρος είναι η τρίτη δύναμη που ενώνει το αρσενικό με το θηλυκό, τον Πηλέα με την Θέτιδα , που ενώνει όλα τα αντίθετα, τα συνθέτει, και δημιουργεί σε μια συνεχή και αιώνια κίνηση [ η κίνηση και η ροή συμβολίζετε επίσης με την σβάστικα] .
Η φύση μας διδάσκει ότι η αληθινή ομορφιά βρίσκετε στην ένωση των αντιθέτων
[ .....<<Όταν η μέρα και η νύχτα αγκαλιάζονται, η φύση τραγουδά με τα πιο όμορφα χρώματα.>>]
Το μυαλό αρέσκεται να φτιάχνει απίστευτα , και απόκρυφα μυστικά απρόσιτα, για να χάνετε μέσα στο λαβύρινθο του νου και των θεωριών, και να ξεχνάει συνεχώς αυτό που πραγματικά είναι .
Το βουνό Πήλιο [ η πύλη , η είσοδος] πήρε το όνομα του από τον Πηλέα διότι εκεί έγινε η ένωση με την θεά Θέτιδα,[σωματοποιήθηκε το πνεύμα, η ο άνθρωπος πνευματοποιήθηκε ] επίσης λεγόταν και <<βουνό των Κενταύρων>> διότι εκεί κατοικούσαν οι δάσκαλοι Κένταυροι .
Σημαντικό μέρος του μύθου είναι οι μεταμορφώσεις που συμβολίζουν την καθημερινή ζωή και τις όψεις που παίρνει μέσα στην εμπειρία του ανθρώπου στο φυσικό κόσμο, μέσα στην ύλη .
Το πνεύμα εμφανίζετε μπροστά μας με χιλιάδες μορφές, άλλες φορές τρομακτικές, και άσχημες, και άλλες όμορφες, γοητευτικές, με σκοπό να μας δοκιμάσει να μας εκπαιδεύσει για να αποκτήσουμε την ελευθερία μας .
Η διδασκαλεία του μύθου είναι να παραμένουμε <<συνειδητοί >> ότι και αν έχουμε να αντιμετωπίσουμε στην καθημερινότητα μας .
Μην επιτρέπουμε να μας ξεγελάσει ο διχασμός , ο ανταγωνισμός , η παραπληροφόρηση, η επιφανειακή εικόνα .
Να ενθυμούμαστε ότι όλα είναι.......... και προέρχονται από το πνεύμα, ή όπως ο κάθε άνθρωπος αισθάνεται την πηγή του .
Η λαβή δεν είναι μόνο πολεμική όπως αρέσει σε πολλούς να λένε.
Αν και η συγκεκριμένη λαβή έχει χρησιμοποιηθεί στο άθλημα της πάλης , ο συμβολισμός όσο αφορά τον μύθο είναι κάτι τελείως διαφορετικό.
Άλλωστε ... ....ανίκητος πολεμιστής είναι μόνο αυτός που πρώτα έχει νικήσει τον εαυτό του ..... όπως έλεγε ο Πλάτων.
Και τον μαίανδρο τον φορούσαν οι πολεμιστές στα ρούχα τους, στην ασπίδα τους, η στο μπράτσο τους για καλή τύχη και προστασία, όπως και οι ιερείς για πνευματικότητα.
Ένας μύθος ποτέ δεν μπορεί να είναι ρηχός και επιφανειακός , πάντα έχει πολλά επίπεδα ερμηνείας , και φυσικά εξαρτάτε και από το επίπεδο του μελετητή.
Στην Μπαγκαβάτ Γκίτα.... ιερό βιβλίο των Ινδουιστών, βλέπουμε τον Αρτζούνα να σταματά πικραμένος απέναντι στον αντίπαλο στρατό, και αυτό διότι ο αντίπαλος που είχε κληθεί να πολεμήσει είχε την μορφή του αδερφού του, του συγγενή , του φίλου, του συνάδελφου.
Διαφορετικός ο μύθος, η ίδια όμως εσωτερική αλήθεια.
Και ο Αρτζουνα κλήθηκε να αντιμετωπίσει τον εαυτό του για να κατακτήσει την θεότητα του.
......σε κάποια στιγμή ο θεός Κρίσνα που ήταν δίπλα του του λέει <<................Καλότυχος ο πολεμιστής, που η μοίρα του τον φέρνει να κάνει έναν τέτοιο πόλεμο.>>
Ο Καβάφης είχε κατανοήσει το νόημα των μύθων ......
<< ......τους Λαιστρυγόνες και τους κυκλοπας, τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις, αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου, αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου ......>> [από την Ιθάκη]
Πιστεύω ότι ο περισσότερος κόσμος έχει βαρεθεί και έχει σταματήσει να τρώει το παραμύθι της βίας και του ανταγωνισμού, και έτσι μπορεί να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα την σημασία του συμβόλου του μαιάνδρου. Η χειραψία ενός ανθρώπου με έναν άλλο άνθρωπο συμβολίζει μια συμφωνία, συνεργασία, και αποδοχή.
Η Χειρώνιος λαβή είναι η χειραψία με τον εαυτό μας, η ένωση με το πνευματικότητα μας.
Είναι συνειδητή δράση , και ψυχολογική στάση στη ζωή, αποδοχή χωρίς φόβο της διαφορετικότητας της οικουμενικότητας, της ενότητας των πάντων.
Είναι η επίγνωση του εαυτού η αποδοχή της παγκόσμιας κίνησης και ροής, και η ένωση μας με αυτήν
Αυτή η συνειδητή δράση ξεκινάει από το άτομο, και είναι μια εσωτερική και προσωπική υπόθεση.
Η Χειρώνια λαβή είναι μια εσωτερική κατάσταση συνειδησιακή, με έδρα την καρδιά, είναι οικουμενική και παγκόσμια αντίληψη , όπως του Σωκράτη, και του Ηρακλή .
Οι νίκες των Ελλήνων που έχουν μείνει στην παγκόσμια ιστορία είχαν επιτυχία μόνο διότι ήταν ενωμένοι, και όταν υπήρχε αγάπη μεταξύ τους.
Έτσι μας έχουν αφήσει με την ιστορία τους την καλύτερη διδασκαλεία ... ....την ενότητα !.
Ο μαίανδρος προηγείται κάθε ιδεολογίας , είναι παγκόσμιο σύμβολο, και εκφράζει σαν καλλιτεχνικό δημιούργημα το κλειδί για να φτιάξουμε ένα καλύτερο κόσμο .
Όσο και αν έχουμε την εντύπωση ότι η φυσική προσπαθεί να κυριαρχήσει....
Η συνείδηση ...... προηγείται της φυσικής.
Μαίανδρος η συμβίωση της τάξης με το χάος
Για να μην απορείς τι σχέση μπορεί να έχουμε με το σχήμα αυτό αγαπητέ μου αναγνώστη θα σου πω ότι διέπει την ζωή μας.
Το σχήμα είναι μια γλώσσα από μόνο του και αυτήν την φιλοσοφική προσέγγιση που αγγίζει την μυθολογία είναι που θέλω να σου περιγράψω.
Κατ’ αρχή το όνομα Μαίανδρος έχει να κάνει με τον ποταμό της Μικράς Ασίας
Στις εκβολές του ήταν χτισμένη η Αρχαία Μίλητος πατρίδα του Μεγάλου φιλόσοφου Θαλή. Η παρατήρηση είναι στοιχείο της γνώσης και της εφεύρεσης. Έτσι το σπειροειδές σχήμα των εκβολών του Μαιάνδρου μας έδωσε ένα από τα πιο γνωστά σχήματα της αρχαιότητας. Η κεραμική, η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική το τίμησαν στο έπακρο. Η σπείρα αυτή βέβαια δεν περιορίσθηκε στις καλές τέχνες.
Η τεχνολογία με πρώτον τον Αρχιμήδη έδωσε λειτουργικότητα σ’ αυτήν την ανακάλυψη, ιδέα, παρατήρηση ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο μέσος άνθρωπος.
Οι αντλίες κυβικής διαστολής που δεν είναι εμβολοφόρες χρησιμοποιούν αυτό το σχήμα για να μεταφέρουν ρευστά. Εξέλιξη είναι ο έλικας που χρησιμοποιεί την ίδια αρχή. Η τεχνολογία τον συστημάτων στεγάνωσης πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα για να αποτρέψει την ροή αερίων και ρευστών σε στροβίλους υψηλής πίεσης.
Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι γεννάει ανάλογα με την χρήση του πολλαπλές χρησιμότητες, όπως το γινγκ γιαν που προκαλεί την ισορροπία ή και πολλά άλλα σύμβολα που το κάθε ένα προσδίδει ιδιότητες που συμβάλουν στην οπτική γλώσσα.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από την σπείρα ένα άλλο σχήμα που παράγεται στον ίδιο ποταμό είναι η πολλαπλή τεθλασμένη. Έτσι όπως είναι και η ζωή μας. Βλέπετε η ομαλή καμπύλη και η ευθεία είναι βαρετές όπως οι ζωή των ανθρώπων που τα βρήκαν όλα έτοιμα. Η ταραχή που προκαλεί δίνει την αστάθεια που χρειαζόμαστε για να καταλαβαίνουμε την αξία αυτής της ζωής.
Το σχήμα βέβαια ξεπερνά ακόμα και την τεχνολογία. Ο ανατολίτικος κύκλος με την δυτική ευθεία έρχονται να ισορροπήσουν με την σπειροειδή κίνηση της ιστορίας, κατά την οποία όλα επαναλαμβάνονται αλλά με την πρέπουσα απόκλισης που κάνει δυσδιάκριτο τον ιστορικό κύκλο.
Για να μπορέσεις βέβαια να αποκολληθείς από την ευθύγραμμη Ευρώπη, το ανατολίτικο πεπρωμένο (κισμέτ) και τους ινδουιστικούς κύκλους (που είναι πολύ καλοί μόνο για τους Ινδούς και τους ευρωπαίους που με το Ράστα μαλλί κάνουν την μικροδιακίνηση ινδικών μπιχλιμπιδιών και αυθεντικής κάνναβης, μέχρι να γίνουν πρωταγωνιστές σε κάποιο Εξπρές του μεσονυκτίου) πρέπει εκτός από τα γράμματα να ψάχνεις και τα σχήματα.
Ο Μαίανδρος είναι ένα σχήμα ισορροπημένο και παράλληλα ανισόρροπο. Είναι χάος με τάξη σε εναλλαγή. Όταν πας να το σχεδιάσεις είναι σαν να σχεδιάζεις την ιστορία ενώ θα δώσεις τα ίδια δεδομένα στις ίδιες συνθήκες θα φαίνεται ίδιο αλλά μόνο αισθητικά αν το κοιτάξει με κάτι που υπερβαίνει τις αισθήσεις σου θα δεις ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
Κι αυτό είναι γιατί και ο ίδιος ο άνθρωπος είναι ένα ποτάμι. Πότε ρυάκι, ποτέ ξεροπόταμο χείμαρρος ή πλωτός ποταμός. Το σύμβολο αυτό εκφράζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν ρέει τυχαία κάτω από τα κεραμικά και τις ζωοφόρους.
Δείχνει μια βαθιά όψη της ζωή μας που σπάει τα μούτρα της σε μια τεθλασμένη χάνεται σε λαβύρινθους με κομμένα κουβάρια και ταυτόχρονα επιβιώνει από το κακό προστατευμένη από τις ίδιες της τις κακοτυχίες. Ναι φίλοι μου γιατί η τάξη και το χάος κάνουν πάντα καλή παρέα.
Ελπίζω να βοήθησα για να βρείτε την μορφή τους.
ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ - Η ΧΕΙΡΩΝΙΟΣ ΛΑΒΗ - Η ΛΑΒΗ ΤΩΝ ΘΕΟΜΑΧΩΝ!
Του Μ. Καλόπουλου απο το βιβλίο του ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ του 1995
Κάποτε στο φως του φεγγαριού ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας, είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών. Ήταν η θεά Θέτιδα, που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός, που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία!
Ο Πηλέας τυραννιόταν απ’ τη θεϊκή ομορφιά, αλλά πώς μπορούσε αυτός θνητός, ν’ αποκτήσει τη Θέτιδα που ήταν μια θεά; Ρώτησε όμως γι’ αυτό τον σοφότατο Χείρωνα που κατοικούσε ψηλά στο πολυβότανο Πήλιο. «Εκείνος τον ορμήνεψε, στο ίδιο μέρος σαν τη δει, τη νύχτα να χορεύει, να την αρπάξει όσο γίνεται σφιχτά στην αγκαλιά του. Να μην αφήσει τη λαβή όσο εκείνη κι αν άλλαζε μορφή, κι ας γίνει φίδι, λιοντάρι ή φωτιά, νερό για να ξεφύγει». Ο Πηλέας στο πάθος του για τη θεά ξεπέρασε και νίκησε καρτερικά όλες τις θυμωμένες μεταμορφώσεις της, κρατώντας την με μια λαβή σφιχτά στην αγκαλιά του. Η θεά υπέκυψε και παραδόθηκε στον έρωτά του!
Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας του -500 που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου.
Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του. Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφης θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή"χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι: «το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα». Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.
Ο Πηλέας καταβάλλει τη Θέτιδα με τη "μαιάνδριο ζεύξη χειρών
ή χειρώνιο λαβή"! Εσωτερικό ερυθρόμορφου κύλικα που χρονολογείται γύρω στο -500 Δ. Μουσείο Βερολίνου. |
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος. Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολοανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών". Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων! Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται!
Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του -550 όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό. Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα. Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών.
Ο Ηρακλής καταβάλλει τον Τρίτωνα με την "μαιάνδριο λαβή".
Αγγειογραφία του -550 Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκυνία. |
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου "χέρια" κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου. Και αν μόνο τα δικά σου "χέρια" δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών! Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η Ελληνική Αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών"।
Πηγή.
http://enneaetifotos.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου