06 Ιανουαρίου 2014

Η ‘ΔΕΒ’ ή ‘Kaizen’ του ΄Ελληνα Αρτέμη Σώρρα (ΕΙ•ΕΝD)


Η ‘ΔΕΒ’ ή ‘Kaizen’ του ΄Ελληνα Αρτέμη Σώρρα (ΕΙ•ΕΝD)


Για όσες και όσους εξακολουθητικά δεν κατανοούν:
η ‘ΔΕΒ’ ή ‘Kaizen’ του ΄Ελληνα Αρτέμη Σώρρα (ΕΙ•ΕΝD)
Σχετ.: ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ ARTFM RADIO ΚΥΠΡΟΥ 5.1.2014 (http://www.youtube.com/watch?v=4GhfGMGbpR4).




Η «διαδικασία εξακολουθητικής βελτιώσεως» (ΔΕΒ) ή continual improvement process (CIP), κακώς ονομάζεται «διαδικασία αδιακόπου βελτιώσεως » (ΔΑΒ) ή continuous improvement process (CIP). Ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποιήσεως ή International Organization for Standardization (ISO: http://www.iso.org), το όνομα του οποίου προέρχεται από την ελληνική λέξι «ίσος» (http://www.iso.org/iso/home/about.htm...), επιλέγει πολύ προσεκτικά την χρήσι των ονομάτων των προτύπων του, συμπεριλαμβανομένων των ευρέως γνωστών «ISO 9000» και «ISO 14000».

Η «διαδικασία εξακολουθητικής βελτιώσεως» (ΔΕΒ) ή continual improvement process (CIP) λοιπόν είναι η κβαντισμένα αδιάλειπτος βελτίωσις των προϊόντων και υπηρεσιών ενός οργανισμού, όπως επίσης και των διαδικασιών δημιουργίας, σχεδιασμού, παραγωγής, διαθέσεως και καταναλώσεως αυτών των προϊόντων και υπηρεσιών του. Η κβαντισμένα αδιάλειπτος διαδικασία τούτη δύναται να αναζητά δυναμικώς ―δηλαδή διαχρονικώς, σε σχέσι με τον χρόνον― είτε ‘στοιχειώδεις’ βελτιώσεις ή μονομιάς ‘διασαλευτικές’ βελτίωσεις, ενώ η προστιθεμένη αξία της ΔΕΒ προέρχεται και από την επίσης κβαντισμένα αδιάλειπτον αξιολογησίν της, από τους πελάτες, υπηκόους ή και πολίτες του εν λόγω οργανισμού, πάντοτε υπό το πρίσμα της αποδοτικότητος, αποτελεσματικότητος και ευελιξίας της ΔΕΒ (http://www.iso.org/iso/iso_iec_guide_2_2004.pdf).

Κάποιοι βλέπουν την ΔΕΒ ως μία μετα-διαδικασία, κατάλληλον διά τα συστήματα της χρηστής διαχειρίσεως οργανισμών, όπως είναι, π.χ., η διαχείρισις των επιχειρηματικών διαδικασιών, της ποιότητος, των δημοσίων έργων, και των προγραμμάτων αναπτύξεως της οικονομίας και της ανελίξεως της κοινωνίας μιας χώρας. Ο Δρ. W. Edwards Deming (https://www.deming.org/ καιhttp://www.deming.edu/DSP/DSPMain.html), ένας πρωτοπόρος του πεδίου, βλέπει την διαδικασία εξακολουθητικής βελτιώσεως ως ένα μέρος του συστήματος της χρηστής διαχειρίσεως εκάστου οργανισμού, όπου η ανάδρασις ή ανατροφοδότησις (feedback), μέσω αρνητικων (–) σπειρών ισοζυγίου και θετικών (+) σπειρών τάσεως της ΔΕΒ, από τους πελάτες ―ή υπηκόους και πολίτες― εξακολουθητικώς αξιολογήται έναντι των σκοπών και στόχων του εν λόγω οργανισμού.

Το γεγονός ότι η ΔΕΒ αποτελεί μια διαδικασία ή μετα-διαδικασία διαχειρίσεως ενός ιδιωτικού οργανισμού ή μιας χώρας, δεν σημαίνει ότι η ΔΕΒ υλοποιείται μόνον από το τμήμα διαχειρίσεως του εν λόγω οργανισμου. Διότι η κάθε απόφασις, η οποία λαμβάνεται σχετικώς με τις διαδικασίες της δημιουργίας, του σχεδιασμού και της εφαρμογής όλης της διαδικασία εξακολουθητικής βελτιώσεως ενός οργανισμού, είναι ένα συλλογικόν θέμα όλων των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων πρωτίστως των πελατών, υπηκόων ή και πολιτών με «πολιτειότητα» ―την ιδιότητα του πολίτου― του οργανισμού.

Kaizen ή η εις Αρετήν βελτίωσις

Ορισμένες επιτυχείς υλοποιήσεις της ΔΕΒ ή διαδικασίας εξακολουθητικής βελτιώσεως χρησιμοποιούν το όνομα «Kaizen» ή την εις Αρετήν βελτίωσιν, την μετάφρασιν δηλαδή της ιαπωνικής λέξεως «kai», που σημαίνει αλλαγή, και του επίσης ιαπωνικού όρου «zen», που σημαίνει καλή ή Αρετή. Η μέθοδος αυτή έγινε γνωστή από το το βιβλίο του Masaaki Imai, με τίτλον «Kaizen: Το κλειδί για την συναγωνιστική επιτυχία της Ιαπωνίας» (Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success. McGraw-Hill/Irwin: New York, NY, 1986).


ISO - International Organization for Standardization
www.iso.org

Ν Τ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου