Ο ΟΡΚΟΣ ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ!!!
Ο ΟΡΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΤΑ ΕΠΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ
Η ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ, ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ, ΕΠΙΝΟΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΚΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΙΕΡΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΤΟ ΨΕΜΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ.
Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΗ ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΩΣ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΈΡΙΔΑΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΩΣ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ, ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΟΡΚΙΑΣ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΙΝΥΕΣ.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗΣ, ΓΙΑΤΙ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ, ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΚΙΖΟΜΕΝΟ, ΕΑΝ ΕΛΕΓΕ ΨΕΜΑΤΑ Η ΠΑΡΕΒΑΙΝΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΤΟΥ. ΑΥΤΟΣ, ΛΟΙΠΟΝ, Ο ΦΟΒΟΣ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ
ΥΠΗΡΞΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ Η ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΣΤΟ ΝΑ ΨΕΥΔΟΛΟΓΟΥΝ Η ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥΣ.
ΥΠΗΡΞΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ Η ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΣΤΟ ΝΑ ΨΕΥΔΟΛΟΓΟΥΝ Η ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥΣ.
Ο ΟΡΚΟΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΚΟΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΡΗΜΑ ΕΙΡΓΩ= ΠΕΡΙΟΡΙΖΩ, ΕΜΠΟΔΙΖΩ, ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Η ΕΙΡΚΤΗ=ΦΥΛΑΚΗ. ΈΡΚΟΣ ΚΑΙ ΟΡΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ ΛΕΞΗ ΜΕ ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ. ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΗ ΕΙΝΑΙ: ΟΡΚΟΝ ΟΜΟΥΜΑΙ, ΩΜΟΣ(Σ)Α ΟΡΚΟΝ.
Η ΛΕΞΗ ΟΡΚΟΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΡΗΜΑ ΕΙΡΓΩ=ΠΕΡΙΟΡΙΖΩ, ΕΜΠΟΔΙΖΩ, ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΛΕΞΗ ΕΙΡΚΤΗ,ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΟΡΚΙΖΟΜΕΝΟΣ ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΥΠΟΣΤΕΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΛΕΞΗ ΕΡΚΟΣ= ΦΡΑΓΜΟΣ, ΕΜΠΟΔΙΟ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ Ο ΟΡΚΟΣ, ΣΗΜΑΙΝΕ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ Η ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΝ Ο ΟΡΚΙΖΟΜΕΝΟΣ (ΣΥΝΩΝΥΜΗ ΛΕΞΗ : ΤΑΟΡΚΙΑ). ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΔΥΝΗΤΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΡΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΟΡΚΙΖΕΤΑΙ, ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΡΑΒΑΙΝΕΙ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ, ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΕΔΙΔΑΝ ΣΤΟΝ ΟΡΚΟ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ, ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΥΠΕΡΒΙΟΝ ΤΩΝ ΚΟΛΧΩΝ, Ο ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ, ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΤΟΝ ΆΔΡΑΣΤΟ ΝΑ ΟΡΚΩΜΟΤΕΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΔΑΝΑΪΔΩΝ, Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΑΝΙΣΧΥΡΟ ΜΟΝΟΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΙΣΤΟΥΣ, Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΤΟΝ ΟΡΚΟ ΩΣ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΧΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΣΤΟΝ ΟΡΚΟ, ΩΣ ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
………………………………………..
…………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου