…θα τον δείτε πιθανότατα προσεχώς στα Σκόπια (μέχρι στιγμής δεν υπάρχει στην Θεσσαλονίκη) και μετά θα φταίνε …οι άλλοι.
Τουλάχιστον στην Αθήνα υπάρχει (έστω και "για τα μάτια του κόσμου") άγαλμα της Αθηνάς…
Η ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΠΑΡΑ ΣΠΑΝΙΑ ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ΄ ΚΙ ΑΥΤΟ, ΕΠΕΙΔΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ. Αριστοτέλης
Από τον πολιτιστικό σύλλογο “Θερμοπύλες“. Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο για να δείτε και το ενδιαφέρον Βίντεο.
Σε αυτό το πτωχό κείμενο δεν έχουμε λόγια να περιγράψουμε την ομιλία της κ. Άννας Τζιροπούλου με θέμα «Ελληνική Γλώσσα: Ένα μεγάλο δώρο των Ελλήνων στην ανθρωπότητα» που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του συλλόγου.
Η κ. Άννα Τζιροπούλου καθήλωσε τους ακροατές κυριολεκτικά καθώς έκανε μια γλαφυρή επισκόπηση της Ελληνικής Γλώσσας που όπως υποστήριξε έχει μια ιστορία δεκάδων χιλιάδων χρόνων.
Χρησιμοποίησε πλήθος παραδειγμάτων για να αποδείξει ότι η Ελληνική Γλώσσα είναι καταγεγραμμένη στου Έλληνες από την γέννησή τους.
Ανέλυσε την το γνωστό κείμενο του Ισοκράτη περί ημετέρας παιδείας που η ερμηνεία του είναι αντίθετη από αυτή που πάνε κάποιοι να περάσουν. Ανεφέρθη και στην φιλοξενία των αρχαίων Ελλήνων αναλύοντας τον όρο ξένος και τον όρο αλλοδαπός.
Επισήμανε την κακή χρήση της στην σύγχρονη εποχή, το κόψιμο κάποιων κλήσεων και καταλήξεων (και την σημασία τους) και την κακή αντιγραφή της από Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου »
και εδώ http://labrysgr.blogspot.com/
Διάφορες Ειδικότητες > Διάφορες Ειδικότητες">Business > Διάφορες Ειδικότητες > Διάφορες Ειδικότητες (1) |
| ΙΕΡΕΙΣ και μοναχοί ζητούνται από μοναστήρι περισσότερα Τελ. έκδοση: 21/10/2009 | Τελ. online ενημέρωση: 13/10/20 |
ΝΑ ΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ξανά: Οι Αρμένιοι και οι Ισραηλινοί δεν συγχώρησαν ποτέ τους δολοφόνους των ομοφύλων τους. Οι Τούρκοι αφάνισαν το 1915 πάνω από 1,5 εκατομμύριο Αρμενίους. Οι Αρμένιοι απαιτούν από τη βαρβαρική Τουρκία ν' απολογηθεί και να αναγνωρίσει τη γενοκτονία. Μέχρι σήμερα, η Τουρκία έχει ξοδεύσει μυθικά ποσά για να διαγράψει το στίγμα που τη βαραίνει. Από την άλλη, οι Ισραηλινοί δεν λησμόνησαν ποτέ το ολοκαύτωμα έξι και πλέον εκατομμυρίων Εβραίων από τους Ναζί. Και οι μεν Αρμένιοι εκτέλεσαν τους Τούρκους δολοφόνους και πρωτεργάτες της γενοκτονίας των αδελφών τους. Οι δε Ισραηλινοί κυνήγησαν στα πέρατα του κόσμου κάθε Ναζί εγκληματία, τον δίκασαν και τον απαγχόνισαν. Ήταν το λιγότερο που θα μπορούσαν, Αρμένιοι και Ισραηλινοί να πράξουν για να αποδώσουν δικαιοσύνη και να τιμήσουν τα θύματα των γενοκτόνων και εγκληματιών. Ήταν, όμως, και μια πράξη εθνικής τιμής και αξιοπρέπειας.
Φαίνεται πως όλοι οι λαοί έχουν υψηλό αίσθημα δικαιοσύνης, τιμής, αξιοπρέπειας και σεβασμού προς τους νεκρούς των, πλην ημών των Κυπρίων. Πώς διαφορετικά να χαρακτηρισθεί η πρωτοφανής απάθεια και η ανεκδιήγητη παθητικότητα, η απύθμενη αδιαφορία, η αφόρητη μιζέρια και η εμπεδωμένη ασέβεια, που επιδεικνύεται έναντι ηρώων και νεκρών; Πώς να εκληφθεί η εξωφρενική έκκληση, χθες, από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, να βγάλουν όλοι το σκασμό και να μη μιλούν, να μη γράφουν και να μην αναφέρονται στα εγκλήματα της Τουρκίας; Ο Κυβ. Εκπρόσωπος έβαλε ως ασπίδα της έκκλησής του, τους συγγενείς των αγνοουμένων. Να μην παραπλανά και να μη νομίζει ότι απευθύνεται σε λοβοτομημένους πολίτες. Η έγνοια της Κυβέρνησης είναι να μην ενοχληθεί, δηλ. να μην εξαγριωθεί η βαρβαρική Τουρκία και εξ αυτού να επηρεαστεί το δήθεν καλό κλίμα των συνομιλιών. Η Κυβέρνηση, λέγει, κάνει ό,τι χρειάζεται να κάνει για τους αγνοουμένους και τον τόπο.
Πρόκειται για χονδροειδή εμπαιγμό της νοημοσύνης των πολιτών. Θυμόμαστε πως μετά την ομολογία Ολγκάτς, ότι εκτέλεσε δέκα Ελληνοκύπριους εθνοφρουρούς και την κατακραυγή που είχε σημειωθεί, η Κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι θα προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες σε διεθνή βήματα. Ας μας πει, λοιπόν, τι έκανε; Δεν έκανε τίποτε! Όπως δεν έκαναν σχεδόν τίποτε καμία κυβέρνηση και κανένας Πρόεδρος προηγουμένως. Πάντα προτασσόταν το κωμικό και βλακώδες επιχείρημα ότι έχουμε συνομιλίες, δεν πρέπει να διαταραχθεί το ανύπαρκτο καλό κλίμα, δεν πρέπει να είμαστε οι… κακοί αλλά πάντα τα καλόπαιδα, δηλ. οι καρπαζοεισπράκτορες των Τούρκων και των ξένων. Όταν τέλειωσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η πρώτη δουλειά των συμμάχων και κάθε χώρας ξεχωριστά ήταν να οργανώσουν δίκες και εκτελέσεις όσων αποδεδειγμένα ενήργησαν κατά της πατρίδας τους. Στη Νυρεμβέργη στήθηκε το γνωστό διεθνές δικαστήριο, που δίκασε και καταδίκασε Ναζί εγκληματίες για εγκλήματα πολέμου κατά της ανθρωπότητας.
Η Τουρκία, διά της εισβολής στην Κύπρο, διέπραξε ειδεχθή εγκλήματα εναντίον των Ελλήνων και κατά της ανθρωπότητας. Από το 1976, με τη γνωστή έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μέχρι τις αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων, την ομολογία Ντενκτάς, του Ολγκάτς, τους πέντε του Τζιάος και τώρα με τη φρικώδη σφαγή 320 Ε/κυπρίων στο Πέντε Μίλι, στοιχειοθετείται ένας ογκωδέστατος φάκελος τουρκικών εγκλημάτων. Γιατί μέχρι σήμερα καμία κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν απαίτησε να στηθεί ένα διεθνές δικαστήριο να δικάσει την Τουρκία; Η σημερινή κυβέρνηση εξισώνει το έγκλημα της χούντας με τα εγκλήματα της γενοκτονικής Τουρκίας και καλλιεργεί κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης με δολοφόνους…
Ηταν κοινό όνομα και κατά την αρχαιότητα και τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Από τον 4ο αι. μ.Χ. το όνομα συνδέθηκε με τον ομώνυμο χριστιανό μάρτυρα - άγιο που κατέκτησε υψηλή θέση στην κοινή συνείδηση. Τιμήθηκε εξαιρετικά από τους γεωργούς και κτηνοτρόφους που αποτελούσαν την πλειοψηφία του ελληνικού πληθυσμού (όπως και ο Αϊ-Γιώργης). Καβάλα στο άλογό τους και οι δύο (άσπρο του Αϊ-Γιώργη, κοκκινωπό του Αϊ-Δημήτρη) προστατεύουν αγρότες και κτηνοτρόφους με τα όπλα τους.
Οι γιορτές αυτών των δύο αγίων είναι χρονικά ορόσημα, χωρίζουν τον κτηνοτροφικό χρόνο σε δύο εξάμηνα, το θερινό και το χειμερινό. Του Αγίου Δημητρίου κατεβαίνουν οι κτηνοτρόφοι στα χειμαδιά. Τώρα αρχίζουν και τελειώνουν οι συμβάσεις και οι συμφωνίες που κάνουν οι κτηνοτρόφοι μεταξύ τους, αλλά και με τους γεωργούς. Βέβαια, το κρύο και οι πάγοι αργούν ακόμη να έρθουν. Μεσολαβεί το μικρό καλοκαιράκι με τα αγιοδημητριάτικα χρυσάνθεμα. Από την ημέρα του Αγίου Δημητρίου όμως όλα προμηνύουν τον ερχομό του χειμώνα.
Ο Αγιος Δημήτριος είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης από την οποία και καταγόταν. Σπάνια άλλος άγιος συνδέθηκε τόσο στενά με τον τόπο καταγωγής του όσο ο Αϊ-Δημήτρης με τις περιπέτειες της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηρίστηκε φιλόπολις και σωζώπολις αφού η «θαυματουργική» του παρέμβαση έσωσε την πόλη από τους κατά καιρούς επιδρομείς. Ως φιλόπολις και σωζώπολις δε θα μπορούσε να λείπει και από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους το 1912. Ετσι η απελευθέρωση της πόλης ...συνέπεσε με τη γιορτή του αγίου. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα από το 1821 και μετά τα σημαντικά γεγονότα του «εθνικού μας βίου» ταυτίστηκαν με χριστιανικές γιορτές. Για να ενισχυθεί η ταύτιση έθνους και θρησκείας.
Στους πρώτους αιώνες του χριστιανικού ημερολογίου, στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία επικρατούσε ανεξιθρησκία. Οσο οι χριστιανικές αδελφότητες ήταν μικρές, η άρχουσα τάξη δεν έδινε σημασία στη νέα θρησκεία. Οι Θεοί του Ολύμπου και του Καπιτωλίου είχαν χάσει το σεβασμό των πιστών. Η Ρώμη για να επιτύχει την ενότητα της αυτοκρατορίας επέβαλε τη λατρεία του αυτοκράτορα.
Μέσα στην απόλυτη ανεξιθρησκία ο χριστιανισμός δε μπορούσε να κηρύξει τα δόγματά του. Και αυτό γιατί, ως πολιτικοκοινωνική οργάνωση που ήταν, ζητούσε να τραβήξει μαζί του τις λαϊκές μάζες και έδειχνε περιφρόνηση στους κοινωνικοπολιτικους θεσμούς. Βάζοντας πάνω από όλα τις δικές του αρχές και δόγματα. Ούτε τους θεούς της πολιτείας σέβονταν, ούτε το ιερατείο, ούτε θυσίαζαν στο άγαλμα του αυτοκράτορα. Επίσης, ο θεός τους ήταν ένας παγκόσμιος θεός, ο θεός όλων των φυλών που θα ερχόταν να ιδρύσει το κράτος των φτωχών. Αυτό ανησύχησε την άρχουσα τάξη και κυρίως τους Ρωμαίους. Ηταν επικίνδυνος αφού δημιουργούσε παντού ενώσεις με αδιάρρηκτους δεσμούς και ο θεός τους όχι μόνο παρουσιαζόταν πιο μεγάλος από τους άλλους, αλλά και υποσχόταν να ιδρύσει ένα βασίλειο στη γη όπου θα ζούσαν ευτυχισμένοι οι φτωχοί όλου του κόσμου και θα βασανίζονταν οι κάθε λογής δυνάστες.
Παράλληλα, ο χριστιανισμός ζημίωνε κάποιους επαγγελματίες και το ιερατείο των εθνικών θρησκειών. Δεν αγόραζαν λουλούδια για να στεφανωθούν στις γιορτές και τις τελετές, δε θυσίαζαν, δεν αγόραζαν θυμίαμα, δεν έφτιαχναν αγάλματα. Γενικότερα επέφεραν μια διαταραχή στην αγορά. Ετσι την κρίση που χτυπούσε την πόρτα της αυτοκρατορίας το Γ' αιώνα εξαιτίας του θεσμού της δουλείας την απέδωσαν στους χριστιανούς.
Η άρχουσα τάξη έβλεπε στους χριστιανούς μια επικίνδυνη αίρεση και μαζί με αυτή οι μαστρωποί, οι προαγωγοί, οι φίλοι και οι προστάτες των γυναικών, τα κακοποιά στοιχεία, οι αστρολόγοι, οι μάντεις, οι οιωνοσκόποι κακολογούσαν τους χριστιανούς και δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα αντιπάθειας και έχθρας για τους οπαδούς της νέας θρησκείας. Οι χριστιανοί είναι στοιχεία ύποπτα και αντικαθεστωτικά, έλεγαν κάποιοι.
Είναι συνωμότες και επαναστάτες, φώναζαν άλλοι. Εχουν κακούς σκοπούς και είναι επικίνδυνοι, ανταπαντούσαν τρίτοι.
Αφού σχηματίστηκε τέτοια αντίληψη, δεν ήταν δύσκολο να αρχίσουν οι διωγμοί εναντίον τους. Και όσο οι χριστιανοί πλήθαιναν, οι αυτοκράτορες χρησιμοποιούσαν την τρομοκρατία για την εξόντωσή τους. Οι χριστιανοί διώκονταν για πράξη πολιτική κατά της αυτοκρατορίας. Σε περίοδο που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία βρίσκεται σε παρακμή και ο χριστιανισμός δεν έχει χάσει ακόμη το κοινωνικό του περιεχόμενο.
Μετά τον Νέρωνα οι μεγάλοι διωγμοί ήταν δύο, το 250 και το 303 και ενδιάμεσα κάποιοι μικρότεροι. Καλούνταν οι χριστιανοί αρνηθούν την πίστη τους και να θυσιάσουν στους θεούς της κρατικής θρησκείας. Η άρνηση επέφερε απάνθρωπα βασανιστήρια και φρικτό θάνατο. Χιλιάδες δείλιασαν και απαρνήθηκαν την πίστη τους. Μαζικά υπέγραφαν δηλώσεις στις οποίες έλεγαν ότι δεν είναι πια χριστιανοί (οι πιο πολύ πλούσιοι και ανώτεροι κρατικοί υπάλληλοι). Μα πολλοί ήταν και οι χριστιανοί που δεν έχασαν το θάρρος τους και δε γονάτισαν. Αυτή την περίοδο δημιουργήθηκε ο τύπος του μάρτυρα - αγίου.
Η αυτοκρατορική λατρεία ως θεσμός πολιτικός με θρησκευτικό ένδυμα διαπότιζε όλη την κοινωνική ζωή εκείνων των χρόνων. Είτε επρόκειτο για θυσία είτε για συμμετοχή σε οποιοδήποτε τύπο δείπνου, δημόσιου ή ιδιωτικού συλλόγου, έπρεπε να προηγηθεί θυμίαμα ή θυσία προς τον αυτοκράτορα. Οι χριστιανοί αφού δε θυσίαζαν σε θεούς και στον αυτοκράτορα, δεν καταλάμβαναν δημόσια αξιώματα.
Ετσι, ένας Ρωμαίος πολίτης δε θα μπορούσε να είναι χριστιανός και αυτό ίσχυε για τους στρατιώτες και πολύ περισσότερο για τους αξιωματικούς, αφού η αυτοκρατορική λατρεία ήταν ένα είδος πίστης στον αυτοκράτορα και στην αυτοκρατορία.
Στα μέσα του τρίτου αιώνα η κατάσταση στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία δεν είναι καθόλου καλή. Ηταν η ευκαιρία οι χριστιανοί να πάρουν τα κλειδιά της αυτοκρατορίας. Για να το επιτύχουν αυτό όμως, έπρεπε να καταταγούν στο στρατό, έτσι ώστε την κατάλληλη στιγμή, εξοπλισμένοι όπως θα ήταν, να βάλουν το δικό τους αυτοκράτορα στη Ρώμη. Ετσι, αν και εχθρεύονταν τη στρατιωτική οργάνωση και δεν είχαν φιλοπόλεμα αισθήματα, όταν τους δόθηκε η ευκαιρία κατατάχτηκαν στο στρατό. Πριν από το 230 δεν ήταν όμως πειθαρχικοί και αψηφούσαν τις αυτοκρατορικές διαταγές.
Με την εξάπλωση του Χριστιανισμού (σε πολλές περιοχές της αυτοκρατορίας ήταν πλειοψηφία) πλήθυναν και οι αξιωματικοί και στρατιώτες στις ρωμαϊκές μισθοφορικές λεγεώνες. Φτωχοί και γενικά οι απόκληροι της κοινωνίας κατατάσσονταν στο στρατό για να εξασφαλίσουν πόρους ζωής. Αλλάζει και το προφίλ του χριστιανού στρατιώτη. Σε αντίθεση με τους άλλους, ήταν γενναίοι, πειθαρχικοί, αποφασιστικοί, δε λιποταχτούσαν, δεν έκλεβαν και δεν καταπίεζαν (αυτά τα χαρακτηριστικά εκμεταλλεύτηκε αργότερα ο Κωνσταντίνος).
Η πλειοψηφία των χριστιανών στη σύνθεση του στρατού συντέλεσε στην επικράτηση αργότερα του χριστιανισμού.
«Η αγραμματοσύνη είναι μάνα όλων των κακών.» Πυθαγόρας
Η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), είναι μία νέα ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας και δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών, με τεράστιο εύρος που περιλαμβάνει τα ύδατα, το βυθό και το υπέδαφος της περιοχής της, και αρχίζει μετά το τέλος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Ο νέος αυτός θεσμός αποτελεί τη σημαντικότερη και επαναστατικότερη καινοτομία του νέου δικαίου της θάλασσας.
Κάθε παράκτιο κράτος έχει δικαίωμα να ορίσει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) εύρους μέχρι και 200 μιλίων. Η Ελλάδα, πάνω από δυο δεκαετίες τώρα, αγνοεί εντελώς αυτή τη δυνατότητα και επιμένει να αυτοπαγιδεύετε στο ζήτημα της υφαλοκρηπίδας, που λύνεται με ένα πολύ απλό τρόπο: Η ΑΟΖ, ως κατοχυρωμένο νομικό δικαίωμα ενός κράτους, υπερκαλύπτει το δικαίωμα εκμετάλλευσης της υφαλοκρηπίδας. Σε κάθε περίπτωση ως τώρα οι χώρες που έχουν δημιουργήσει αυτή τη ζώνη αγγίζουν τις 150.
Μετά τις τελευταίες και συνεχιζόμενες τουρκικές προκλήσεις στη περιοχή του Καστελόριζου, η υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, Ντόρα Μπακογιάννη, έκανε και πάλι λόγο πρόδηλα, για την υφαλοκρηπίδα αγνοώντας (;) την έκδηλη δυναμική που θα είχε η ΑΟΖ.
Είναι παράλληλα σαφές πως η Τουρκία είναι ενοχλημένη με την δημιουργία από τη Κύπρο και την Αίγυπτο της ΑΟΖ και επιπλέον τρέμει στην ιδέα μήπως υπάρξει οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και στην Κύπρο και μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Και δικαιολογημένα νοιώθει άσχημα μιας και η ΑΟΖ πέραν όλων των άλλων περιχαράσσει και ένα χώρο έρευνας για τα πολύτιμα κοιτάσματα πετρελαίου στο Αιγαίο.
Σύμφωνα με τον Θ. Καρυώτη Καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο του Μέρυλαντ υπάρχουν τρεις βασικές θέσεις που δεν αμφισβητεί κανείς σε σχέση με την ΑΟΖ:
1- Η ΑΟΖ αποτελεί πλέον, χωρίς καμία αμφιβολία, μέρος του εθιμικού διεθνούς δικαίου ιδιαίτερα τώρα που η Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας έχει τεθεί σε ισχύ.
2- Η ΑΟΖ, αντίθετα από την υφαλοκρηπίδα, δεν ανήκει στο παράκτιο κράτος ipso jure, αλλά πρέπει σαφώς να υιοθετηθεί από το παράκτιο κράτος. Εάν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, η ΑΟΖ απλώς δεν υφίσταται. Η θαλάσσια περιοχή που δεν θα υιοθετηθεί ως ΑΟΖ, παραμένει νομικώς σαν μέρος της ανοικτής θάλασσας.
3- Κανένα κράτος ή ομάδα κρατών δεν έχει το δικαίωμα να ισχυρισθεί ότι κάποιο παράκτιο κράτος δεν μπορεί να υιοθετήσει τη δική του ΑΟΖ. Το αν και πότε ένα παράκτιο κράτος ανακηρύξει την ΑΟΖ του εξαρτάται εντελώς από την δική του δικαιοδοσία.
Mια από τις πιο σημαντικές κινήσεις του προέδρου Παπαδόπουλου ήταν η δημιουργία κυπριακής ΑΟΖ στις θάλασσες που περικλείουν το νησί, σύμφωνα με τους κανόνες του Δίκαιου της Θάλασσας και με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Είναι, βέβαια, στους πάντες γνωστό ότι η Τουρκία δεν έχει υπογράψει τη νέα Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας και συνεχίζει να αρνείται την επικύρωσή της, παρά το γεγονός ότι η ΕΕ έχει βάλει ως όρο της πλήρους ένταξης της Τουρκίας και την πλήρη συμμετοχή της στο νέο Δίκαιο της Θάλασσας. Ποιο είναι το παράδοξο της όλης ιστορίας ; Όπως αναφέρει και ο Σταύρος Λυγερός στη «Κ» (24-07-09) αν και δεν έχει υπογράψει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, η Τουρκία έχει οριοθετήσει τη δική της ΑΟΖ στη Μαύρη Θάλασσα με βάση την αρχή της μέσης γραμμής. Έχει αποδεχθεί, δηλαδή, τον κανόνα.
Με βάση την ίδια αρχή και δεδομένου ότι τα κατοικημένα νησιά έχουν αναμφισβήτητο δικαίωμα ΑΟΖ, η ύπαρξη του Καστελόριζου εξασφαλίζει την επαφή της (υπό οριοθέτηση) ελληνικής ΑΟΖ με την κυπριακή, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την τουρκική ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Θ.Τ.