05 Δεκεμβρίου 2008
Τι γνωρίζετε για το ποδόσφαιρο; What do you know about episkyros?
Επειδή μας τα έχουν ζαλίσει οι εγγλέζοι και οι συνοδοιπόροι τους,ότι είναι εφευρέτες του...foutball!!!!!
What do you know about episkyros?
_______________________________________________________________
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=32&func=view&id=1442&catid=76&limit=10&limitstart=10
Το ποδόσφαιρο γεννήθηκε στην Αγγλία;(1) Παίξτε μπάλα!
„Έριχνε ψηλά την σφαίρα και την γη που έθρεψε πολλούς άρχισε να κτυπά με προικισμένα πόδια και να κάνη στροφές γρήγορες και εναλλασσόμενες, ενώ οι άλλοι νέοι τον ζητωκραύγαζαν και στον ουρανό υψώνονταν δυνατές φωνές.“
Αυτό που διαβάσατε δεν είναι αναμετάδοση ποδοσφαίρου από κουλτουριάρικο ραδιοσταθμό, αλλά απόσπασμα από τον Όμηρο! (Οδύσσεια Θ 370/375)
Καλά, παίζανε ποδόσφαιρο και δεν το ξέρουμε; Ασφαλώς τα παιχνίδια του αρχαίου κόσμου είναι τόσα πολλά που σίγουρα χρειάζεται ειδική μελέτη και χρόνο και αγάπη για την ιστορία και την αρχαιολογία. Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα μερικοί Έλληνες οι οποίοι με καθαρό μυαλό ερευνούν και φέρνουν στο φως της δημοσιότητας ξεχασμένες γνώσεις αθλήματα και διάφορα άλλα.
Πληροφορούμεθα λοιπόν από τον αρχαιολόγο Ε. Μπεξή στο περιοδικό ΙΧΩΡ ότι:
Υπήρχε ένα άθλημα με το όνομα 'Επίσκυρος. Το γήπεδο που διεξήγετο ο αγώνας ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με γραμμές από χαλίκια και η μπάλα ήταν κατασκευασμένη από δερμάτινα κομμάτια ραμμένα μεταξύ τους με εντόσθια ζώων, ενώ στις άκρες του γηπέδου ήταν χαραγμένη μία γραμμή που συμβόλιζε τα δύο τέρματα. Η μπάλα ήταν φουσκωμένη με αέρια και εξωτερικά ήταν ζωγραφισμένη με ζωντανά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα. Σκοπός ήταν και για τις δύο ομάδες όπως και σήμερα να περάσουν την μπάλα από την απέναντι εστία, το τέρμα.
Εντύπωση προξενεί επίσης η ιατρική(!) παρατήρηση του αθλήματος. Ο μεγάλος γιατρός της ύστερης αρχαιότητος Γαληνός μας δίνει μία καταπληκτική περιγραφή στο έργο του „Περί ασκήσεων με μικρή μπάλα“ του παιχνιδιού:
„ Όταν οι παίκτες παρατάσσονται σε αντίθετες σειρές και αγωνίζονται, για να εμποδίσουν τον αντίπαλο να κρατήσει την μπάλα στο κέντρο, τότε είναι βίαια άσκηση με κρατήματα στους ώμους και λαβές πάλης. Έτσι το κεφάλι και ο λαιμός ασκούνται με τις κινήσεις, τα κρατήματα των ώμων και τα πλευρά και το στήθος και το στομάχι ασκούνται από τα κρατήματα και τις λαβές πάλης με τα χέρια. Σε αυτό το παιχνίδι οι γλουτοί και τα πόδια τεντώνονται βίαια, γιατί αποτελούν την βάση των κινήσεων. Ο συνδυασμός με το τρέξιμο μπροστά και πίσω και τα πηδήματα στα πλάγια στα πλάγια, κάθε άλλο παρά μικρή άσκηση είναι όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για όλο το σώμα που είναι σε κίνηση.“
Εάν δεν αρκούν τα λόγια έχουμε και „ κατευθείαν αναμετάδοση“ από το αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών αθλητή/ ποδοσφαιριστή, ο οποίος προσπαθεί με άψογη τεχνική να κοντρολάρει την μπάλα πάνω στο δεξί του πόδι. Είναι σαφές ότι ο παίκτης δεν πρέπει να πιάσει την μπάλα με τα χέρια του γι αυτό τα κρατάει πίσω από την πλάτη του. (Επιτύμβια στήλη 4ος αιών π.Χ. , Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών)
(1) What do you know about episkyros?
03 Δεκεμβρίου 2008
Το περιοδικό "ΔΑΥΛΟΣ" αναστέλει την έκδοσή του,αλλά θα υπάρχει ηλεκτρονικά το αρχείο του!
_____________________________________________________________
Τρία εις τον κύβο
Καθαρά προσωπικός λόγος μου επιβάλλει την απόφαση να αναστείλω την έκδοση του "Δαυλού", τη στιγμή που με το παρόν τεύχος το Περιοδικό αυτό ολοκληρώνει χρονικά μια συνεχή παρουσία 27 ετών, δηλαδή τελειώνει το χτίσιμο του αριθμητικού κύβου μιας κανονικής και γεμάτης δεξαμενής Σκέψης και Λόγου.
* * *
Στους 27 τόμους του "Δαυλού" είναι κατατεθειμένος οργανωμένα ένας τρόπος με τον οποίο μπορεί να ιδωθεί με την ασφάλεια της Απόδειξης και χωρίς σκοπιμότητες η παραμορφώσεις η πραγματικότητα στην Ιστορία και τον Πολιτισμό -το Χθες-, στην Πολιτική και το Άτομο -το Σήμερα- και στην Πρόβλεψη και το Όραμα.
Την χρηστική αξία του τρόπου αυτού στην ερμηνεία των όσων σήμερα συμβαίνουν γύρω μας μπορούν να επιβεβαιώσουν οι αναγνώστες των 22.772 σελίδων του Περιοδικού αυτού, καθώς διαπιστώνουν κάθε μέρα να επαληθεύωνται συνεχώς και με καταιγιστικά γεγονότα αυτά που ιχνηλατούμε, ξεσκεπάζομε και συστηματικά απομυθοποιούμε από τον Ιανουάριο του 1982 ανασύροντάς τα από τα βάθη των πηγαδιών του ψεύδους στο φως της ιστορικής και ατομικής συνείδησης. Θα μπορούσαμε να πούμε ίσως ότι το ανέβασμα του βράχου του Σίσυφου στην κορυφή του λόφου -η ολοκλήρωση της 27χρονης ανηφορικής πορείας του "Δαυλού"- σταματά στην κορύφωση της δικαίωσής του.
* * *
Είμαι βέβαιος, ότι ο συγκεκριμένος αυτός τρόπος θέασης της Αλήθειας, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, μόνο στο πεδίο του Λόγου και της Ελευθερίας μπορεί να λειτουργήσει -και ποτέ στο πεδίο του Παραλόγου και της Μεταφυσικής-, είναι ο μόνος δρόμος που μένει για το μέλλον και του Προσώπου και της Ανθρωπότητας. Και δεν αμφιβάλλω, ότι δεν θα πάψουν να εμφανίζονται κατά καιρούς μοναχικοί -όπως ο "Δαυλός"- σκυταλοδρόμοι στον δρόμο αυτόν, που θα μεταφέρουν ακόμη πιο μπροστά, και στην απόσταση που στον καθένα αναλογεί, τον δαυλό τους. Αυτό λέει η Ιστορία.
* * *
Ο δικός μου δαυλός κολύμπησε κατά τον νόμο του "πάντα ρει" σε μια διαδρομή μέσα στη ροή του παγκόσμιου ποταμού, μέσα στην αέναη ροή του Παγκόσμιου Λόγου. Και δις εις τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίη, όπως εξ άλλου και φυσικά η ροή της σκέψης δεν σταματά εδώ.
* * *
Καταθέτομε οι εκατοντάδες συνεργάτες μου κι εγώ τα 319 τεύχη του "Δαυλού" στις συνειδήσεις των αναγνωστών του -στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία, την Ασία- όπου Γης βρίσκονται.
Δημήτρης Ι. Λάμπρου
http://davlos.gr/
____________________________________________________________
http://davlos.gr
Ανακοινώνεται ότι από 1/1/2009 στην ιστοσελίδα του "Δαυλού" (http://www.davlos.gr) εισάγονται και είναι προσβάσιμα όλα ανεξαιρέτως τα άρθρα, οι έρευνες, οι αναλύσεις, οι ειδήσεις, η γενική κριτική, τα σχόλια, οι συνεντεύξεις, οι διάλογοι, ακόμη και οι επιστολές, τα οποία έχουν δημοσιευθή από το πρώτο τεύχος του Ιανουαρίου του 1982 μέχρι και το παρόν 319ο τελευταίο τεύχος του Δεκεμβρίου του 2008, όπως τέλος και τα σημαντικώτερα βιβλία, που έχουμε εκδώσει. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και δωρεάν. Υπάρχει θεματικό ευρετήριο, ώστε οι επισκέπτες πολύ εύκολα να βρίσκουν και να διαβάζουν τα κείμενα που τους ενδιαφέρουν. Πρόκειται για το Ψηφιακό Μουσείο "Ο Δαυλός", το οποίο θα είναι πάντοτε ανοικτό για πολλά χρόνια σε κάθε επισκέπτη και γενικά σ' όσους ενδιαφέρονται να μυηθούν στον ιδιαίτερο τρόπο σκέψης με τον οποίο ειδώθηκε και αρθρώθηκε σε λόγο η πραγματικότητα στην Ιστορία, τη Γλώσσα, τον Πολιτισμό, την Πολιτική, την Θεοκρατία, το τραγελαφικό ιδεολόγημα "Ελληνοχριστιανισμός", την Ελλάδα, την Ελληνικότητα και τον Κόσμο από το περιοδικό "Δαυλός" στα 27 ακριβώς χρόνια που κυκλοφορούσε.
Πηγή:
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=32&func=view&catid=74&id=7889
Αλήθειες και ψευτιές για την ΕΛΛΗΝΙΔΑ των αρχαίων χρόνων
Οι νεκροί δεν λένε ποτέ ψέματα Ένα κοριτσάκι που διαβάζει Μιλάει η νεκρική σιωπή από το μαρμάρινο ανάγλυφο, καθώς βλέπουμε το κοριτσάκι στο ταξίδι του για τον άλλο κόσμο να διαβάζει ένα βιβλίο! ( Μπορείτε να το δείτε στο Βρετανικό Μουσείο) Αλήθειες και ψευτιές για την ΕΛΛΗΝΙΔΑ των αρχαίων χρόνων Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ. Σωστή ή λανθασμένη; Κατόπιν μίας έρευνας ή καλύτερα δημοσκόπησης θα λέγαμε, σχεδόν όλα τα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας μας είπαν ότι η αρχαία Ελληνίδα ήταν πολύ περιορισμένη, δεν είχε δικαιώματα, και διάφορα άλλα επιχειρήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Το δυσάρεστο είναι ότι σε αυτό το πλαίσιο βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι, φιλόλογοι κ.λ.π., δηλαδή αυτοί στους οποίους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας... Και προχωράμε στα χειρότερα: Ο Έλλην Ιστορικός- Δημοσιογράφος Μ. Δ. Καλαποθάκης αναφέρει στο σύγγραμμα του „Η Ελληνική Κοινωνία κατά την Αρχαιότητα“ ....(οι Ελληνίδες) ήσαν αληθή ανδράποδα, αγράμματοι και εξηυτελισμέναι! Μη χειρότερα! Αχ, να και τα χειρότερα: Ο παγκοσμίου φήμης, εξαίρετος W. Durant στο έργο του, στην βαρυσήμαντη και σε όλη την υφήλιο αποδεχτή „Παγκόσμιος Ιστορία του Πολιτισμού“ Β´ τόμος, σελ. 317-319 πληροφορεί: „Η σύζυγος εάν πεπλοφορεί και συνοδεύεται καταλλήλως, μπορεί να επισκεφτεί και τους οικείους της...“ Καλά ρε μάγκα Durant, δηλαδή πήγαινε μόνο με συνοδεία στους συγγενείς και φίλους; Με μπούρκα ή μήπως με φερετζέ; Και συνεχίζει. „...Πρέπει να παραμένει εις την οικίαν της και να μην εμφανίζεται στα παράθυρα.“ Μάλιστα. Την είχανε και φυλακισμένη. Βέβαια είχε και παράθυρα αλλά δεν έκανε να τα χρησιμοποιεί... Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Έτσι θα ήταν σκέφτεστε; Ε, λοιπόν, ο ίδιος ο Durant στη ίδια παράγραφο αναφέρει: „ημπορεί ακόμη να λάβει μέρος εις τας θρησκευτικάς τελετάς και να παραστεί εις τα διδασκόμενα θεατρικά έργα.“ Αγαπητοί φίλες και φίλοι, αυτές οι θρησκευτικές τελετές κάλυπταν το1/6 του Αττικού έτους, οι δε διδασκαλίες διαρκούσαν περισσότερο από δέκα μέρες. Πόσες γυναίκες πάνε σήμερα περισσότερο από δέκα φορές τον χρόνο θέατρο; Και πόσες λαμβάνουν το 1/6 της χρονιάς μέρος σε θρησκευτικές τελετές; Βέβαια εδώ στα θρησκευτικά δρώμενα υπάρχει σήμερα κάποια σύγχυση. Κρατηθείτε: Στο βιβλίο Θρησκευτικών της Α´ Γυμνασίου, σελίδα 55 διαβάζουμε ... Προτάσεις για εργασία και δραστηριότητες: Επιλέγω και πραγματοποιώ 2. Οργανώστε μία επίσκεψη στην Συναγωγή της πόλης σας (αν υπάρχει) και συζητήστε μαζί με τον ραβίνο για τα έθιμα της γιορτής του Πάσχα. (!!!) Αυτό είναι από βιβλίο του Ελληνικού (!) Υπουργείου Παιδείας. Σίγουρα εδώ σε καμία περίπτωση δεν αποκτά το παιδί ούτε ελληνική αλλά ούτε χριστιανική ορθόδοξη παιδεία. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την χριστιανική ορθόδοξη άποψη η εορτή του Πάσχα συμβολίζει την έξοδο μέσω του Σωτήρος από τον θάνατο προς την ζωή. Φίλοι εκπαιδευτικοί, εσάς που κάποτε σας έλεγαν διαφωτιστές του Έθνους, κάνετε τόσες διαμαρτυρίες, απεργίες και δεν βρέθηκε ούτε ένας Έλληνας ανάμεσα σας για να εναντιωθεί σε αυτό; Καταλαβαίνετε ότι στα δεσμά της μισθοδοσία σας και των αναγκών σας πνίγετε ασφυκτικά την αξιοπρέπεια σας; Συνεπώς κάποιος σοβαρός λόγος υπάρχει και στη σημερινή εποχή δεν παίρνουν μέρος συχνά σε θρησκευτικές τελετές οι γυναίκες. Αλλά και στο θέατρο; Πώς όμως βγάζει η κοινή γνώμη και μάλιστα η ελληνική τόσο επιπόλαια συμπεράσματα; Με λίγα λόγια απαντάει ο Θουκυδίδης: χωρίς μεγάλη ταλαιπωρία κάνουν την αναζήτηση της αλήθειας και με τα έτοιμα τρέφονται. Η αλήθεια είναι διαφορετική και συχνά τη βρίσκουμε μέσα από την αμφισβήτηση και την ακούμε με τα μάτια μας:... ....ΟΤΑΝ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΜΙΛΟΥΝ Οι νεκροί δεν λένε ποτέ ψέματα. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο μία αρκετά αξιόπιστη πηγή είναι οι επιτύμβιες στήλες, οι „ταφόπετρες των νεκρών μας“. Αν θέλετε διαβάστε με την απαραίτητη ευλάβεια τι γράφτηκε για ένα κορίτσι που πέθανε μόλις είκοσι χρονών: „...όλος ο κόσμος της Αθήνας για μένα έκλαψε, για τα νιάτα και την σωφροσύνη, και το πιο πολύ ΓΙΑΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΑ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΜΟΥ και την σοφία. Τα δάκρυα δεν σταματάνε από τού πατέρα μου τα μάτια, που χάσανε της ζωής του την χαρά και τα χέρια που θα τον γεροκομούσαν. Τα χρόνια της ζωής μου είκοσι“. ΑΘΗΝΑ•Ι•Σ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΚΕΚΡΟΠΟΣ Έτσι είναι οι αγράμματες γυναίκες; Μάλλον οι αρχαίες Ελληνίδες όχι μόνο ήξεραν να ζουν αξιοπρεπώς αλλά και τον θάνατο να αντιμετωπίζουν με σωφροσύνη, αξιοπρέπεια. Επί του θέματος ζωής και θανάτου αξιοσημείωτο είναι ότι το γνωστό „Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ“ δεν το έλεγε ο άντρας, ο πατέρας του στρατιώτη, αλλά γυναίκα, η ίδια η μητέρα του! ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΤΥΜΒΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΣΤΟ ΦΕΤΙΒΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ Η δημοτική και η λαϊκή Μούσα συνεχίζοντας τον προγονικό Μύθο μετονόμασε τον „Ποταμό της Λήθης“ σε „ποταμό της Αρνης (Άρνησης)“. Στο Φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης 2006 πήρε το 10 βραβείο το παραδοσιακό τραγούδι «Της Αρνης το νερό» με ερμηνευτή τον νεαρό Σταύρο Σιόλα Στην ποίηση οι λόγιοι αναφέρουν το νερό της λησμονιάς όπως ο Κ. Παλαμάς στο ποίημα ο Τάφος, όπως ο Λορέντζος Μαβίλης στη ΛΗΘΗ, και πολλοί άλλοι. ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ Στοιχειώδη εκπαίδευση: Γραφή, ανάγνωση, λυρική και επιλεγμένη επική ποίηση, χορός. Περίπου μέχρι δώδεκα χρονών. Μέση και ανωτέρα εκπαίδευση: Μέχρι περίπου τα είκοσι της χρόνια εκπαιδεύεται συνήθως από την μητέρα της στην οικονομία και διαχείριση του νοικοκυριού, υφαντική, χειροτεχνία, διακοσμητική. Επίσης υπήρχαν για τις κόρες πλουσιοτέρων Αθηναίων ιδιωτικά οικοδιδασκαλεία στα οποία σπούδαζαν μουσική, κιθαρωδία, όρχηση κ.λ.π. Ανωτάτη εκπαίδευση: Πλήθος ανωτάτων σχολών δεχόταν ευχαρίστως γυναίκες! Επειδή η ιστορία ασχολείται κυρίως με πολέμους οι οποίοι με εξαίρεση των Αμαζόνων και ολιγοστών εξαιρέσεων άλλων γυναικών είναι ανδροκρατική, δεν έχουμε όλα τα ονόματα των γυναικών επιστημόνων. Παρ όλα αυτά υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες που διέπρεψαν στον χώρο της επιστήμης. Στην Ανωτάτη Φιλοσοφική και Μαθηματική Σχολή του κορυφαίου Διδασκάλου Πυθαγόρα διέπρεψαν: Οι Θεανώ, Θεόκλεια, Ασκληπιγένεια, Περικτιόνη, Φιλτύς, Μελίσσσα,, Τιμύχα, Μιλλία, Χειλωνίς, Κρατησόκλεια, Βοιώ, Θεάδουσα και πολλές άλλες. Και ξέρετε ποιος ήταν ο Διδάσκαλος των « Ηθικών αρχών» του Πυθαγόρα; Η Θεμιστόκλεια, η Ιέρεια των Δελφών! Η Σχολή του Επίκουρου: Οι Άνθεια, Λεόντιον, Ερώτιον. Η Πλατωνική Ακαδημία: Το Πανεπιστήμιο της Αρχαίας Ελλάδας, διήρκεσε σχεδόν 1000 χρόνια μέχρι που ο Ιουστινιανός για να σώσει τον κόσμο από ...την ιερόσυλο τρέλα των Ελλήνων (Ιουστινιανός Κώδιξ) το έκλεισε. Διεσώθησαν τα ονόματα της Λασθένειας, και της Αξιοθέας. Ανώτατες Σχολές Ιατρικής: Κνίδος, Κως, Αλεξάνδρεια. Διέπρεψαν οι: Αγνοδίκη, Δεινομάχη, Ερμιόνη, Ευτυχία, Φιλονίλα, Κλεοπάτρα μάλιστα βοηθός και συνεργάτρια του μεγάλου ιατρού Γαληνού, Ολυμπιάς, Σάλπη και πολλές άλλες. Γνωρίζετε ότι η Ελληνίδα Φαραώ της Αιγύπτου Κλεοπάτρα δεν έφτιαχνε μόνο δηλητήρια αλλά και φάρμακα και ότι έγραψε ένα βιβλίο περί φαρμάκων; Φυσικά αυτό στα Χολιγουντιανά σκουπιδόεργα δεν αναφέρεται. Αυτά εν ολίγοις για την ανώτατη εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα. Αλλά σκεφτήκατε από πότε συμμετέχουν οι γυναίκες στην ανώτατη εκπαίδευση στον μοντέρνο κόσμο; Το 1890 μ.Χ. διέγραψαν όλες τις γυναίκες που θέλησαν να λάβουν μέρος στην ανώτατη εκπαίδευση. Αυτό δεν έγινε ούτε στην Αφρική ούτε στην Ασία, αλλά στην πεπολιτισμένη Μ Βρετανία! Στην Ελλάδα παρά τις επελάσεις της έφιππης αστυνομίας στο πανεπιστήμιο τόλμησε να σπουδάσει μόλις το 1896 μ.Χ. η Ελληνίδα Αγγελική Παναγιωτάκη. ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ! Η εντύπωση ότι στο όρος Άθως ζούσαν μόνο άντρες είναι λάθος. Μάλλον θα πρέπει οι αρθρογράφοι να μας εξηγήσουν για ποίο λόγο δεν το αναφέρουν. Είναι ύποπτο να ξεκινάς την Ιστορία της Ελλάδος από τους μοναχούς.... Από την μυθολογία μαθαίνουμε ότι το όρος είχε παραχωρηθεί από τον Δία στην „χρυσόθρονον αγνήν Αρτέμιδα“. Σε πολλούς είναι επίσης γνωστό ότι λέγεται και ο „κήπος της Παναγίας“, και πρωτύτερα ονομαζόταν „ο κήπος της Αρτέμιδος“. Μάλιστα ο αρχιμανδρίτης Ανδρέας Αγιορείτης ο οποίος έζησε μία δεκαετία σε Σκήτη αναφέρει ότι βρέθηκε εκεί νόμισμα με απεικόνιση της θεάς Αρτέμιδος. Επίσης ο Παυσανίας (Αρκαδικά 31,8) αναφέρει ότι σε ιερά αφιερωμένα σε θεές επιτρεπόταν η είσοδος σε γυναίκες αλλά σε άνδρες μόνο μία φορά τον χρόνο. ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ Τα ιερατικά αξιώματα των γυναικών ήταν: Ιέρεια, Πρωθιερέα, Μυσταγωγός, Υδρανός (για βάφτιση), Παναγείς (πάναγνες), Ιεροφάντιδες, Ιεραπόλοι, Αρχιέρεια, Προμάντις. ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΟΡΤΕΣ Ανθεσφόρια (Ηροσάνθεια), Γυναικοθύνθια (Αλεαία), Εκδύσια (Αποδύσια), Ενδυμάτια, Ηρώα, Ηραία Θύεια: Οι γυναικείοι Ολυμπιακοί αγώνες, Θυίεια, Μύσια, Τιτθηνίδια,Μύσια, Καρυάτεια. Στα Καρυάτεια, στην πόλη Καρυές της Αρκαδίας όμορφες γυναίκες έδειχναν τα κάλλη τους σε άνδρες και επιλέγανε έναν για σύζυγο. Από αυτές τις Καρυάτιδες έξι στον αριθμό, είχε την έμπνευση του ο Φειδίας και τις ανέβασε στην αθανασία με τα υπέροχα αγάλματα στην Ακρόπολη. Μέχρι που ο αδίστακτος Ελγίνος κατάφερε την: ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗΣ ΑΔΕΛΦΗΣ „Κλέφτες και βάρβαροι πήραν την αδελφούλα σας, μείνατε πέντε• τα ολόρθα κορμιά σας, από τον θάνατο ασκέβρωτα, ο πόνος βαθύτερα κι απο τον θάνατο σκέβρωσε• βόγγος και κλάμα η φευγάτη κι αντιβογγήξατε εσείς και γινήκατε βρύσες του θρήνου....“ Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ Καρυάτιδες (Ασάλευτη ζωή) Διερωτηθήκατε αλήθεια, γιατί ο Ελγίνος πήρε μόνο μία από τις Καρυάτιδες; Στις „Παραδόσεις“ του ο Νικόλαος Πολίτης αναφέρει (και ο Μακρυγιάννης) „εκεί που πήγαιναν να τις βγάλουν, τις ακούν να σκούζουν λυπητερά και να φωνάζουν την αδελφή τους. Οι Τούρκοι τρόμαξαν κι έφυγαν και με κανένα λόγο δεν ήθελαν να δοκιμάσουν να τις βγάλουν. Πολλοί ήταν κάτω από το κάστρο που άκουγαν όλη νύχτα τις μαρμαρένιες κόρες να κλαίνε....“. Μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι επί χρόνια ολόκληρα τις άκουγαν. Φαίνεται η ρήση „δια αυτά πολεμήσαμε“ του στρατηγού της Επαναστάσεως του 1821 Μακρυγιάννη αποτρέποντας έτσι Έλληνες στρατιώτες που ήθελαν να πουλήσουν σε ξένους Ελληνικά αγάλματα , είναι σοφότατη. MINI -ΚΩΜΟΤΕΙΡΙΑ -ΚΑΛΊΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΙΓΙΑΖ Μίνι: Οι πλέον αισθησιακές (sexy) γυναίκες ήταν οι Σπαρτιάτισσες, οι οποίες φορούσαν κοντό χιτώνα και μάλιστα στο δεξί μέρος σχιστό. Για αυτό και ο όρος φαινομηρίδες (Φαίνονταν ο μηρός). Επίσης φορούσαν περίδεσμο και στρόφιον, μία ζώνη κάτω από τους μαστούς για καλύτερη υποστήριξη τους. Κομμωτήρια: Ειδικές κομμώτριες με ειδικά κομμωτικά όργανα, τους βοστρυχωτήρες(πιστολάκια) τα οποία θέρμαναν στην φωτιά επετύγχαναν υπέροχες κομμώσεις. Καλλιστεία: Αγώνες κάλλους διεξάγονταν στην Λέσβο προς τιμήν της θεάς Ήρας καλούμενοι «Καλλιστεία», Τένεδο, Έφεσο καθώς και σε διάφορες άλλες πόλεις. Μακιγιάζ: Η ψιμμυθίστρια (κοσμητικός) είχε μια ειδική κόκκινη σκόνη (πούδρα) με την οποία προσέδινε στις πελάτισσες της ροδόχροη εμφάνιση στα μάγουλα. Επίσης υπήρχε και η τριχοβάπτρια η οποία χρησιμοποιούσε εκχείλιμα φυσικών αλοιφών και ορυκτών για την χρωμάτωση των μαλλιών αλλά και του προσώπου. Για τα βλέφαρα υπήρχε ειδικό παρασκεύασμα το καλλιβρέφαρον και για την σκίαση χρησιμοποιούσαν τον «στίμμιν» ένα σκεύασμα από αντιμόνιο και θείο. Για τον τονισμό και καθαρισμό των βλεφαρίδων υπήρχε ειδικό εργαλείο, το βλεφαρόξυστον (τσιμπιδάκι φρυδιών). ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Αναμφισβήτητο είναι το δικαίωμα συμμετοχής γυναικών στην κοινωνική και λατρευτική ζωής της πόλεως, είχαν δηλαδή κοινωνικά και αστικά δικαιώματα, πολλά δια νόμου και πολλά εκ τριτενεργείας, ως συνδεομένων με τον πολίτη. Πολιτικά δικαιώματα δεν είχαν. Ούτε στην ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Ούτε στο Βυζάντιο. Ούτε στην Γαλλική Επανάσταση. Σκεφτείτε λοιπόν πριν από πόσα χρόνια οι γυναίκες απέκτησαν πολιτικά δικαιώματα. Και όχι σε όλο τον κόσμο. Για διευκόλυνση σας, ο αριθμός είναι μόνο διψήφιος.... Εάν λοιπόν συναντήσετε κάποια στιγμή κανέναν από τους ελεεινολογούντες περί αρχαίας Ελλάδος και Ελληνίδων μπορείτε να του πείτε την γνωστή ρήση της Υπουργού Παιδείας: ΔΕΝ ΜΑΣΑΜΕ.- Αρθρογραφία: Επιλεκτικά από το βιβλίο „Η αποκάλυψη της αρχαίας Ελληνίδας / Η Κατάρριψη των Μύθων“ Δρ. Παναγιώτης Κυριακόπουλος , Εκδόσεις Εύανδρος. |
02 Δεκεμβρίου 2008
Οι πεθαμένοι μπορούν να παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα!!!!!
Η είδηση στα δελτία των ΜΜΕ!!!!
Στην Ισπανία σκέφτηκαν το...αδιανόητο.Έβαλαν σκιά...στους νεκρούς!!!!!!
Κι όμως οι Ισπανοί έχουν μυαλό!!!
Γιατί να μην είναι χρήσιμοι και οι...νεκροί;;;Τι έκαναν;;;
Τοποθέτησαν φωτοβολταϊκά σε νεκροταφείο,εκμεταλλευόμενοι το ανοικτό τοπίο,για τη δωρεάν παραγωγή ηλεκτρισμού από τον ήλιο!!!!!
Φανταστείτε να γεμίσουν όλα τα νεκροταφεία της Ισπανίας με καθρέφτες!!!!!
Και οι νεκροί θα την περνούν...δροσερά και οι ζωντανοί θα υμνούν τους πεθαμένους!!!!!!!!!!
Προτείνουμε,λοιπόν,ακόμα μιά κίνηση που μπορούν να κάνουν οι ΔΗΜΟΙ,εδώ...στην Ελλάδα!!!
Να γεμίσουν με καθρέφτες τα νεκροταφεία και να δίνουν δωρεάν ρεύμα στους άπορους και αναξιοπαθούντες!!!!!!!Έτσι οι πεθαμένοι θα είναι χρήσιμοι και οι ζωντανοί δεν θα πεθαίνουν κάθε μέρα από το κρύο και τη ζέστη!!!!!!!!
_____________________________________________________
http://www.i-live.gr/2008/11/26/photovoltaics-cemetery-spain-2/
Φωτοβολταϊκά συστήματα σε τάφους εγκατέστησαν οι Ισπανοί
Ειδήσεις περιβάλλον:
Στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής τάχθηκε ένα νεκροταφείο στην Ισπανία σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press.
Πιο συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή της Σάντα Κολόμα ντε Γκραμενέτ, που βρίσκεται λίγο πιο έξω από τη Βαρκελώνη, τοποθέτησε φωτοβολταϊκά συστήματα πάνω από ένα τοπικό νεκροταφείο, μεταμορφώνοντάς το σε ηλιακό
πάρκο.
Το γεγονός ότι ελάχιστα σημεία στην Σάντα Κολόμα ήταν κατάλληλα για να φιλοξενήσουν ένα πάρκο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έκανε τη λύση του νεκροταφείου να μοιάζει ιδανική.
Η ενέργεια που παράγουν τα 462 φωτοβολταϊκά συστήματα που εγκαταστάθηκαν στο νεκροταφείο, μπορεί να τροφοδοτήσει τουλάχιστον 60 σπίτια. Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία λειτουργούν συνδεδεμένα με το δίκτυο
ηλεκτροδότησης.
«Ο μεγαλύτερος φόρος τιμής για τους προγόνους μας, ανεξάρτητα θρησκείας, είναι η παραγωγή καθαρής ενέργειας για τις επόμενες γενιές», δήλωσε ο Στηβ Σερέτ, διευθυντής της ισπανικής εταιρείας που διευθύνει το
νεκροταφείο και παράλληλα ασχολείται με την ανανεώσιμη ενέργεια.
Παρέχοντας ενέργεια στα νοικοκυριά, το νεκροταφείο περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 62 τόνους το χρόνο. Τα φωτοβολταϊκά συστήματα, συνολικού κόστους 720.000 χιλιάδων ευρώ, τοποθετήθηκαν
πάνω στα μνήματα με τέτοιον τρόπο ώστε να μην αλλοιώνουν την εικόνα του χώρου.
Πηγή:
http://m.apnews.com/ap/db_7772/contentdetail.htm?contentguid=zY6kPKD7
Ιατρείο "πολυτελείας"… για απόρους!!Μια πρωτοβουλία του ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ.
Συγχαίρουμε το ΔΗΜΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ για τη πρωτοβουλία του,με την ελπίδα να τον ακολουθήσουν όλοι οι ΔΗΜΟΙ της Ελλάδας,αρκεί βεβαίως να ευαισθητοποιηθούν όσοι περισσότεροι γιατροί της Ελλάδας!!!!!!
Οι Έλληνες έχουν τη δύναμη να αντιμετωπίσουν τη λαίλαπα αρκεί να ομονοήσουν.Να καταλάβουν ότι χωρίς Έλληνες,Ελλάς δεν πρόκειται να υπάρχει!!!!!
Στη θέληση των Ελλήνων επαφίεται το μέλλον της ΠΑΤΡΙΔΟΣ.
_________________________________________________________________
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=32&func=view&catid=104&id=7850#7850
______________________________________________________________
Ιατρείο "πολυτελείας"… για απόρους!!
Σε παλιότερο μας άρθρο είχαμε γράψει για τους άστεγους της πόλης μας και το πώς προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτήν την ζούγκλα της Πόλης. Σήμερα θα αναφέρουμε μια πολύ καλή προσπάθεια άξιας συγχαρητηρίων του δήμου Πολίχνης.
Ο δήμος Πολίχνης πριν δυο μήνες άρχισε να λειτουργεί το δημοτικό πολυιατρείο του, που στεγάζεται επί της οδού Βενιζέλου, απέναντι από το πάρκο Κρύας Βρύσης και σκοπό έχει να εξυπηρετήσει όλους όσοι έχουν ανάγκη κάλυψης ασφαλιστικού φορέα και αδυνατούν να προσφύγουν σε κάπου...
Το δημοτικό πολυιατρείο είναι το πρώτο δημοτικό στη Θεσσαλονίκη που είναι πλήρως εξοπλισμένο και επανδρωμένο με 14 ειδικότητες γιατρών, οι οποίοι είναι Εθελοντές, ενώ μπορεί και έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί μέχρι και ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
Όσον αφορά τις ειδικότητες των γιατρών αυτές είναι: γυναικολόγος (δύο γιατροί), παθολόγος, καρδιολόγος, οδοντίατρος, ορθοπεδικός, οφθαλμίατρος (δύο γιατροί) παιδίατρος, χειρούργος, μαστολόγος και νευρολόγος.
Το πολυιατρείο το επισκέπτονται καθημερινά δεκάδες εκατοντάδες πολίτες, ανασφάλιστοι στο 90%, άποροι, οικονομικοί μετανάστες, νεοπρόσφυγες, ακόμα και περιθωριακοί προσφέροντας εντελώς δωρεάν ιατρική περίθαλψη. Εκτός αυτού όμως κάνει και μια ακόμα παρέμβαση υπέρ φτωχών και απόρων, στους οποίους προσφέρει και δωρεάν φάρμακα που λαμβάνουν για διάφορες παθήσεις. Τα φάρμακα, που χορηγούνται από τους γιατρούς του πολυιατρείου, διαθέσανε χωρίς κανένα κέρδος οι φαρμακοποιοί της περιοχής, μετά από κάλεσμα του ίδιου του δημάρχου.
Το πολυιατρείο Πολίχνης άρχισε να λειτουργεί πριν από περίπου δύο μήνες και στο διάστημα αυτό οι γιατροί του δέχθηκαν την επίσκεψη 1.200 ασθενών.
Αυτό θα πει κύριοι κοινωνική πολιτική στην πράξη!! Έχουμε ακούσει πολλές φορές ωραίες εξαγγελίες οι οποίες μένουν στα λόγια ενώ στην πράξη δεν γίνεται ΤΙΠΟΤΑ.
Νιώθω λοιπόν την υποχρέωση να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας στην Δημοτική Αρχή για την πρωτοβουλία αυτή, Στους γιατρούς που εθελοντικά προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ασκούν πραγματικά το λειτούργημα του γιατρού και στην Κοινωνία της Πολίχνης που προσφέρει δωρεάν τα φάρμακα σε αυτούς τους ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη!!
Η συνταγή λοιπόν για μια σωστή κοινωνική πολιτική είναι απλή:
Πολιτεία-Κοινωνία-Εθελοντισμός
Χωρίς έναν από αυτούς τους κρίκους η προσπάθεια μένει προσπάθεια ενώ με την συνένωση των τριών αυτών κρίκων γίνεται υλοποίηση!! Έτσι αποδεικνύετε ότι ακόμα και σε αυτήν την ζούγκλα που ζούμε υπάρχει κάποιο στοιχειό ανθρωπιάς για τον συνάνθρωπο μας!!
Το όλο εγχείρημα μου δίνει ελπίδα ότι μπορεί να υπάρξει κάτι καλό αν πραγματικά το θέλουμε!!
Το μέλλον θα δείξει….
Μ.Καλόπουλος
Μια εφαρμόσιμη πρόταση προς όλους τους ΔΗΜΟΥΣ της Ελλάδας!!!!!
Το μόνο που χρειάζεται για να γίνει πράξη είναι η θέληση των ανθρώπων που διοικούν τους ΔΗΜΟΥΣ της Ελλάδας!!!!!
Αν πραγματικά πιστεύουν στα λόγια που λένε περί ενδιαφέροντος για τους πολίτες τους!!!!!!
____________________________________________________________
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&func=view&id=7849&catid=86#7849
_______________________________________________________
Μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την καταπολέμηση της φτώχιας.
Μια πρόταση που έκανα πριν από 10 χρόνια στον δήμαρχο της περιοχής μου (και φυσικά αγνοήθηκε) έρχεται ξανά επιτακτική στην ζοφερή οικονομική επικαιρότητα.
Ο κάθε δήμος, σε ολόκληρη την επικράτεια με τις πλέον υποτυπώδεις υποδομές, θα μπορούσε να μετατρέψει μια οποιαδήποτε αποθήκη του, σε διασωστικό δημοτικό κέντρο βασικών τροφίμων, με εκπληκτικά χαμηλές τιμές! Αν ο ενδιαφερόμενος δήμος, διαθέσει μονό πέντε μισθομένα άτομα, και αποφεύγοντας τους αμέτρητους μεσολαβητές εμπόρους, συγκέντρωνε τα βασικά τρόφιμα κατευθείαν από τους παραγωγούς ή τους χονδρεμπόρους της περιοχή του, με ελάχιστο (για τον δήμο) κόστος, θα ανακούφιζε τους ταλαιπωρημένους απ’ τη φτώχια δημότες του, ενώ ταυτόχρονα θα άσκουσε αφόρητες πιέσεις στις υπερβολικές τιμές των τοπικών σούπερ μάρκετ που ορίζονται απ’ τα αδηφάγα καρτέλ των σούπερ μάρκετ.
Δεν μπορώ να καταλάβω που σκοντάφτει μια τέτοια πρωτοβουλία, τη στιγμή που εθελοντές γιατροί (όπως στο Δήμο Πολίχνης) μπορούν να προσφέρουν ιατρικές υπηρεσίες δωρεάν!
Μ. Καλόπουλος
01 Δεκεμβρίου 2008
Με πόσα ¨θεόπνευστα" σκάνδαλα τελειώνει η υπομονή του Έλληνα;;
Δηλαδή πόσα ακόμα σκάνδαλα της..."θεικής αντιπροσωπείας" θα πρέπει να αποκαλυφθούν για να αντιληφθεί ότι τον δουλεύουν ψιλό γαζί εδώ και 2.000 χρόνια;
Και καλά με τους απλοικούς ανθρώπους του λαού,αλλά να ακούς μορφωμένους Έλληνες να μιλούν σαν να είναι παπάδες,περί μεμωνομένων περιστατικών από τα οποία κινδυνεύει η...πλήρωση των εκκλησιών από...πιστούς,πάει πολύ!!!!!!
Θα περίμενε κανείς από αυτούς τους ανθρώπους να έχουν βγάλει το...γ-ράσο από πάνω τους και να έχουν μπει μπροστάρηδες σε έναν αγώνα αφύπνισης!!!!!!
Εδώ δεν προλαβαίνουν τα...πιεστήρια των ΜΜΕ τις απανωτές απάτες που ξεσκονίζονται κάθε μέρα σε όλη την Ελλάδα και αυτοί κόπτονται μη μείνουν άδειες οι...εκκλησίες!!!!!
Ούτε μέτοχοι στις εκτός ελέγχου "θεόπνευστες" εταιρίες των "μελανειμονούντων" να ήταν!!!!!!!!!!
Ο ευτελισμός του Πανεπιστημιακού ασύλου!!!
Saturday, November 29, 2008
ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=53055588
http://benl.primedu.uoa.gr/tzani/index.html
Ξεχείλισμα μίσους και ροή αίματος στη βίβλο!!!
___________________________________
____________________________________________________________
http://ermionh.blogspot.com/
Saturday, November 08, 2008
Ένα μικρό και πρόχειρο δείγμα βιβλικής αντιφάσεως και ασυναρτησίας
Εδώ προσφέρουμε στους αναγνώστες ένα μικρό και πρόχειρο δείγμα βιβλικής αντιφάσεως και ασυναρτησίας. Υπολογίζω ότι ένα καλό ολοκληρωμένο δείγμα πρέπει να ισούται με εκατό φορές αυτό εδώ. Υπάρχουν τέτοιοι κατάλογοι σχεδόν πλήρεις στην διεθνή βιβλιογραφία Αν τα βάλουμε όλα μαζί, έχομε τουλάχιστον επτά χιλιάδες (7.000) προβλήματα που ανακύπτουν από το ιερό αυτό βιβλίο. Αν και τα θέματα που εκτίθενται εδώ ευρίσκονται όλα εντός της Βίβλου, ζητώ συγγνώμη για τυχόν λανθασμένους αριθμούς στις αναφορές. Έπειτα, από έκδοση σε έκδοση υπάρχει μια διαφορά συν ή πλην ένα ή δύο στην αρίθμηση των στίχων και των ψαλμών. Οπότε ελέγξετε τις εκδόσεις του «αγίου» αυτού βιβλίου στις οποίες αναφέρεστε. Επί πλέον, κάθε έκδοση περιέχει πολλές συγκρίσεις και αντιπαραθέσεις στίχων στα περιθώρια κλπ. Έτσι αν βρείτε όλες τις αναφορές και τις συγκρίσεις των, θα φτιάξετε μια ατέρμονα αλυσίδα αντιφάσεων και ασυναρτησίας. Καλό κουράγιο! Αξίζει όμως η προσπάθεια για να αποδείξετε έτσι την «θεοπνευστία», την «ακρίβεια» και το «άριστο» ύφος αυτού του άχρηστου βιβλίου!
συνέχεια....
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΖΕΥΣ.
οι ευμενώς επηρεαζόμενοι υπ'αυτού είναι ειλικρινείς και αισθηματικοί,ιστάμενοι προ των άλλων ανθρώπων αβιάστως,επειδή δε συνήθως συγκεντρώνουν εις χείρας των την εξουσίαν,καθίστανται οι προστάται της ελευθερίας.Αντιθέτως,οι επηρεαζόμενοι δυσμενώς υπό του Διός,είναι ηδυπαθείς,υπερήφανοι και καυχησιολόγοι,θρησκόληπτοι,άνομοι και ανήθικοι.Η σοφία μετατρέπεται,εις την περίπτωσιν αυτήν,εις πονηρίαν,μηχανορραφίαν και υποκρισίαν".
(Βλ. το εισαγωγικόν σημείωμα του Καθηγητού της Αστρονομίας εις το Πανεπιστήμιον Αθηνών Κωνσταντίνου Χασάπη,εις το Η.Κεφ. του Τόμου "ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ" του "ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ 'ΗΛΙΟΥ'".
[Από το βιβλίο του Ι.Φουράκη,"ΤΑ (ΠΡΟ)ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ",εκδόσεις ΤΑΛΩΣ Φ.