Το πρωτοφανές αυτό γεγονός για τα ορθόδοξα ήθη και έθιμα, συνέβη λίγες ημέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, την κορύφωση του Θείου Δράματος και τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. Στην απονομή του χρυσού δίσκου συμμετείχε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και η απονομή στον Πέτρο Γαϊτάνο έγινε μέσα στο ναό του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Για την ακρίβεια, η βράβευση ήταν τριπλή. Πριν από τον Αρχιεπίσκοπο, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης, Παύλος και ο δάσκαλος βυζαντινής μουσικής του καλλιτέχνη, Μανόλης Χατζημάρκος, απένειμαν στον Πέτρο Γαϊτάνο δύο χρυσούς δίσκους για τα άλμπουμ «Τα Θεία Πάθη» και «Ώρα Ενάτη», τα οποία πούλησαν 30.000 αντίτυπα.
Την κορυφαία βράβευση, όμως, έκανε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, αφού ο συγκεκριμένος τραγουδιστής έχει πουλήσει πάνω από μισό εκατομμύριο δίσκους με ύμνους της Ορθοδοξίας. Έτσι, για τη συνολική του προσφορά στην εκκλησιαστική μουσική και για το πάθος και τη συγκίνηση που μεταδίδει, ερμηνεύοντας τους κατανυκτικούς ύμνους, ο Πέτρος Γαϊτάνος έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης στην ιστορία της Ορθοδοξίας, που βραβεύτηκε μέσα σε εκκλησία! Μετά την απονομή, ακολούθησε και συναυλία, μέσα στον ιερό ναό. Μια συναυλία με τον τίτλο «Πορεία στο Θείο Πάθος», την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Γλυφάδας και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, λόγω της υψηλής αμοιβής του καλλιτέχνη, η οποία ανήλθε στις 38.000 ευρώ!
Αναγνώριση-Βράβευση
Ο πρόεδρος Δ. Σιούφας βράβευσε με το αργυρούν μετάλλιο της Βουλής των Ελλήνων τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης και πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ καθηγητή Δ. Παντερμαλή. Του το επέδωσε για το τι έκανε «για την ιστορία μας, για την ταυτότητά μας», όπως είπε ο κύριος πρόεδρος.
Το περί ταυτότητος αφορούσε προφανώς τη λογοκρισία στον Γαβρά...
Τι μας λέτε; Εάν δεν διαβάσατε το άρθρο Μια άβολη αλήθεια για τον Παρθενώνα
Δεν διαβάσατε το ΒΗΜΑ;...:ιδού:
«Οσον αφορά, τέλος, το καθαρά ιστορικό μέρος οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί μελετητές γνωρίζουν καλά το περιστατικό της καταστροφής των μετοπών του Παρθενώνα κατά την εποχή που είχε μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία Αθηνιώτισσα. Ο λόγος ήταν ότι οι μορφές των Κενταύρων, κυρίως, που εικονίζονται ανάγλυφα σε αυτές δεν ταίριαζαν με έναν χριστιανικό ναό. Από την καταστροφή γλίτωσε μόνο η μία από τις τέσσερις πλευρές του ναού, καθώς σε αυτή μια μορφή θύμιζε σε κάποιους την Παναγία.»