ΝΑ ΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ξανά: Οι Αρμένιοι και οι Ισραηλινοί δεν συγχώρησαν ποτέ τους δολοφόνους των ομοφύλων τους. Οι Τούρκοι αφάνισαν το 1915 πάνω από 1,5 εκατομμύριο Αρμενίους. Οι Αρμένιοι απαιτούν από τη βαρβαρική Τουρκία ν' απολογηθεί και να αναγνωρίσει τη γενοκτονία. Μέχρι σήμερα, η Τουρκία έχει ξοδεύσει μυθικά ποσά για να διαγράψει το στίγμα που τη βαραίνει. Από την άλλη, οι Ισραηλινοί δεν λησμόνησαν ποτέ το ολοκαύτωμα έξι και πλέον εκατομμυρίων Εβραίων από τους Ναζί. Και οι μεν Αρμένιοι εκτέλεσαν τους Τούρκους δολοφόνους και πρωτεργάτες της γενοκτονίας των αδελφών τους. Οι δε Ισραηλινοί κυνήγησαν στα πέρατα του κόσμου κάθε Ναζί εγκληματία, τον δίκασαν και τον απαγχόνισαν. Ήταν το λιγότερο που θα μπορούσαν, Αρμένιοι και Ισραηλινοί να πράξουν για να αποδώσουν δικαιοσύνη και να τιμήσουν τα θύματα των γενοκτόνων και εγκληματιών. Ήταν, όμως, και μια πράξη εθνικής τιμής και αξιοπρέπειας.
Φαίνεται πως όλοι οι λαοί έχουν υψηλό αίσθημα δικαιοσύνης, τιμής, αξιοπρέπειας και σεβασμού προς τους νεκρούς των, πλην ημών των Κυπρίων. Πώς διαφορετικά να χαρακτηρισθεί η πρωτοφανής απάθεια και η ανεκδιήγητη παθητικότητα, η απύθμενη αδιαφορία, η αφόρητη μιζέρια και η εμπεδωμένη ασέβεια, που επιδεικνύεται έναντι ηρώων και νεκρών; Πώς να εκληφθεί η εξωφρενική έκκληση, χθες, από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, να βγάλουν όλοι το σκασμό και να μη μιλούν, να μη γράφουν και να μην αναφέρονται στα εγκλήματα της Τουρκίας; Ο Κυβ. Εκπρόσωπος έβαλε ως ασπίδα της έκκλησής του, τους συγγενείς των αγνοουμένων. Να μην παραπλανά και να μη νομίζει ότι απευθύνεται σε λοβοτομημένους πολίτες. Η έγνοια της Κυβέρνησης είναι να μην ενοχληθεί, δηλ. να μην εξαγριωθεί η βαρβαρική Τουρκία και εξ αυτού να επηρεαστεί το δήθεν καλό κλίμα των συνομιλιών. Η Κυβέρνηση, λέγει, κάνει ό,τι χρειάζεται να κάνει για τους αγνοουμένους και τον τόπο.
Πρόκειται για χονδροειδή εμπαιγμό της νοημοσύνης των πολιτών. Θυμόμαστε πως μετά την ομολογία Ολγκάτς, ότι εκτέλεσε δέκα Ελληνοκύπριους εθνοφρουρούς και την κατακραυγή που είχε σημειωθεί, η Κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι θα προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες σε διεθνή βήματα. Ας μας πει, λοιπόν, τι έκανε; Δεν έκανε τίποτε! Όπως δεν έκαναν σχεδόν τίποτε καμία κυβέρνηση και κανένας Πρόεδρος προηγουμένως. Πάντα προτασσόταν το κωμικό και βλακώδες επιχείρημα ότι έχουμε συνομιλίες, δεν πρέπει να διαταραχθεί το ανύπαρκτο καλό κλίμα, δεν πρέπει να είμαστε οι… κακοί αλλά πάντα τα καλόπαιδα, δηλ. οι καρπαζοεισπράκτορες των Τούρκων και των ξένων. Όταν τέλειωσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η πρώτη δουλειά των συμμάχων και κάθε χώρας ξεχωριστά ήταν να οργανώσουν δίκες και εκτελέσεις όσων αποδεδειγμένα ενήργησαν κατά της πατρίδας τους. Στη Νυρεμβέργη στήθηκε το γνωστό διεθνές δικαστήριο, που δίκασε και καταδίκασε Ναζί εγκληματίες για εγκλήματα πολέμου κατά της ανθρωπότητας.
Η Τουρκία, διά της εισβολής στην Κύπρο, διέπραξε ειδεχθή εγκλήματα εναντίον των Ελλήνων και κατά της ανθρωπότητας. Από το 1976, με τη γνωστή έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μέχρι τις αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων, την ομολογία Ντενκτάς, του Ολγκάτς, τους πέντε του Τζιάος και τώρα με τη φρικώδη σφαγή 320 Ε/κυπρίων στο Πέντε Μίλι, στοιχειοθετείται ένας ογκωδέστατος φάκελος τουρκικών εγκλημάτων. Γιατί μέχρι σήμερα καμία κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν απαίτησε να στηθεί ένα διεθνές δικαστήριο να δικάσει την Τουρκία; Η σημερινή κυβέρνηση εξισώνει το έγκλημα της χούντας με τα εγκλήματα της γενοκτονικής Τουρκίας και καλλιεργεί κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης με δολοφόνους…
27 Οκτωβρίου 2009
Ο Νταβούτογλου και ...η οθωμανική κληρονομιά
«Επιθυμούμε μία νέα Βαλκανική, που θα θεμελιώνεται στις πολιτικές αξίες, την οικονομική αλληλεξάρτηση, τη συνεργασία και την πολιτιστική αρμονία. Όλα αυτά εξασφαλίζονταν στα Οθωμανικά Βαλκάνια», ανέφερε ο κ. Νταβούτογλου.
Όπως αναφέρουν σερβικά ΜΜΕ ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, μεταξύ άλλων είπε «Θα κάνουμε τα Βαλκάνια, τον Καύκασο, τη Μέση Ανατολή, μαζί με την Τουρκία, επίκεντρο της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής. Αυτός είναι ο στόχος της εξωτερικής μας πολιτικής στο μέλλον και θα τον πετύχουμε».
Πηγή http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=72963&cid=5
Κάτι παρόμοιο επιθυμούν να δημιουργήσουν όσοι προπαγανδίζουν και οργανώνουν την ιστορία του Ορθόδοξου τόξου.Ορθόδοξη ταυτότητα έναντι της εθνικής. Στόχος άμεσος η Βόρειος Ελλάδα και στην συνέχεια το κόψιμο της χώρας στα δύο. Το Τουρκικό σχέδιο, αυτό που ονομάζουν Οθωμανικά Βαλκάνια, δεν αποκλείει όσο και αν φαίνεται αρχικά αδιανόητο, την συνεργασία μεταξύ Μουσουλμάνων και Ορθοδόξων, και οι δύο Αβραμικές θρησκείες, στο πλαίσιο της δημιουργίας του Ανατολικού Βατικανού, και στην προοπτική δημιουργίας προγεφυρώματος μη Ευρωπαικής πρωτοβουλίας, κοντά στον ζωτικό χώρο της Ανατολής, έχοντας σαν βάση μιά εύθραστη και επιβεβλημένη ισσοροπία, ανάμεσα σε προαιώνιους εχθρούς που τώρα θα πρέπει να γίνουν φίλοι στα πλαίσια της παγκοσμοιημένης κοινωνίας αλλά και εφεξής και θρησκείας. Με λίγα λόγια, επιστροφή στις ρίζες...Στην μεγάλη Εβραική μήτρα.
Ευάγγελος Μπεξής
Δωράκι Δημητράκη;
Ζητούνται...παπάδες και καλογέροι!Υπάρχει έλλειψη!Και δωρεάν...χριστιανικά βιβλία!
Χριστιανικά Βιβλία
Το είδαμε στον Κίτρινο Τύπο,μπήκαμε στη Χρυσή Ευκαιρία και τσααάκ!!!
Ιδού ο προσυλητισμοοός!!!Κάτι που απαγορεύεται βάσει του Συντάγματος...
Business (1)
Διάφορες Ειδικότητες > Διάφορες Ειδικότητες">Business > Διάφορες Ειδικότητες > Διάφορες Ειδικότητες (1) |
| ΙΕΡΕΙΣ και μοναχοί ζητούνται από μοναστήρι περισσότερα Τελ. έκδοση: 21/10/2009 | Τελ. online ενημέρωση: 13/10/20 |
26 Οκτωβρίου 2009
Πέλλα.Άνοιξε το νέο αρχαιολογικό Μουσείο.
Τόσο σεβασμό έχουν για τα σπαράγματα που..."φυλάττουν"!
Άνοιξε τις πύλες του το νέο αρχαιολογικό μουσείο στην Πέλλα
Το μουσείο έχει έκταση 6.000 τετραγωνικά μέτρα και βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του αρχαιολογικού χώρου δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο.
Ένα νέο μουσείο, έκτασης 6.000 τετραγωνικών μέτρων, που στεγάζει όχι μόνο σημαντικά ευρήματα από τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας, αλλά κυρίως όνειρα και διεκδικήσεις 40 χρόνων των αρχαιολόγων και κατοίκων της περιοχής, άνοιξε τις πύλες του για το κοινό.
«Αυτό το μουσείο ήταν όνειρο ζωής, όχι μόνο για εμάς τους αρχαιολόγους, αλλά και για τους κατοίκους της Πέλλας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η πρώτη κίνηση για τη δημιουργία αυτού του μουσείου είχε γίνει το 1963, ωστόσο δεν ευοδώθηκε», εξήγησε η προϊσταμένη της ΙΖ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Μαρία Λιλιμπάκη- Ακαμάτη, με αφορμή την ξενάγηση για τους εκπροσώπους των ΜΜΕ.
Το μουσείο έχει...συνέχεια στην πηγή...
Πότε θα στηθεί μια Νυρεμβέργη για τη γενοκτονική Τουρκία;
ΜΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ
Για ποιο λόγο θαύτηκε το ζήτημα με τον Κρανιδιωτη από τα ΜΜΕ;
εστάλη με email και το παραθέτουμε αυτούσιο
Ο Κρανιδιώτης πήγε στην Ρουμανία για να υπογράψει για ύπαρξη Ρουμανικής (ρουμανοβλάχικης) μειονότητας στη Θεσσαλία όπως ήταν η απαίτηση των Ρουμανικών κυβερνήσεων για χρόνια! (από την εποχή του Αρη Βελουχιώτη ο οποίος πατριωτικά εκτέλεσε τον πρίγκηπα των Ρουμάνων που προορίζονταν να ηγηθεί προσπάθειας αυτονόμησης της Θεσσαλίας από τους Ρουμάνους;)
Ο Κρανιδιώτης συμμετείχε στη εβραιοσαξονική συνωμοτική λέσχη Μπιλντερμπεργκ με θέματα συζητήσεων "Αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια";
Η ΟΕΑ εκτέλεσε τον Κρανιδιώτη μέσω ηλεκτρονικού πολέμου (PLASER) για αυτούς τους λόγους και έβγαλε και κείμενο "ανάληψης της ευθύνης της εκτελέσως". Για ποιο λόγο θαύτηκε το ζήτημα από τα ΜΜΕ; Για ποιο λόγο το δικαστήριο αρνήθηκε να εξετάσει το θέμα του ηλεκτρονικού πολέμου-σαμποτάζ και αντι αυτού έριξε όλες τις ευθήνες στον πιλότο;
Συμμετοχη του στη λεσχη μπιλντερμπεργκ εκεινο το ετος, και τις προδοτικες για την ελλαδα μυστικές συζητησεις περι αλλαγων συνορων στα βαλκανια και επανδιαταξεων........
http://www.geocities.com/anaxfiles/forum/bilderberg_gr.html
Ο Πάγκαλος (υπουργός εξωτερικών τότε) είχε παραδεχτεί δημόσια ότι δολοφόνησαν τον Κρανιδιώτη (ο κρανιδιώτης ήταν υφυπουργός). Η οεα ανέλαβε την ευθύνη με τις λεπτομέρειες εκτέλεσης. Γιατί δεν συλαμβάνουν τον Γιάννη Καραγεωργιου εκπροσωπο της Ο.Ε.Α.? Γιατί δεν ανακοινώνουν τίποτα στα ΜΜΕ? ΔΕΙΤΕ:
http://www.hri.org/news/grpapers/typos/1999/99-10-23.typos.html
Η ΒΡΑΔΥΝΗ: Δολοφονήθηκε ο Κρανιδιώτης; Βόμβα Πάγκαλου! Εκφράζει υπόνοιες για σαμποτάζ στο "Φάλκον".
Η οεα όχι μόνο πήρε την ευθύνη αλλά αναφέρει και λεπτομέρεις και τον τρόπο της εκτέλεσης:
Ορίστε: συνέχεια στην πηγή...
Οι Μασσαλιώτες έκαναν τα εγκαίνια του αρχαίου(ελληνικού) λιμανιού!
Οι εδώ γραικύλοι,συνοθύλευμα εισβολέων και καταστροφέων,κάθε καρυδιάς καρύδι,όχι μόνο δεν...συντηρούν την κληρονομιά των Ελλήνων,αλλά συνεχίζουν με καταστροφική μανία το..."Γιαχβάρεστο" έργο τους,εναντίον κάθε λειψάνου που έχει τη δυνατότητα να υπενθυμίζει σε όλο τον κόσμο ότι εδώ κάποτε υπήρχε ένας ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ που έδωσε τα φώτα του σε όλους τους λαούς της γης!
le 21/10/2009 9:46:54
Inauguration du port Antique de Marseille le 16 octobre 2009
Ο κ. Jean-Claude Gaudin, Δήμαρχος Μασσαλίας και Αντιπρόεδρος της Γερουσίας
Ο κ. André Malrait, Αντιδήμαρχος αρμόδιος για την Πολιτιστική Κληρονομιά και τα ιστορικά μνημεία
Η κα Laure-Agnès Caradec, Αντιδήμαρχος αρμόδια για τα πάρκα, κήπους και φυσικούς χώρους
Ο κ. Αντώνης Αλεξανδρίδης, Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στη Μασσαλία
παρέστησαν στα εγκαίνια των εργασιών για την ανάπλαση του αρχαίου λιμένος της Πόλης την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009
Πίσω από το Εμπορικό Κέντρο, βρίσκονται τα πιο όμορφα αρχαιολογικά μνημεία της Μασσαλίας: το κέρας του ελληνικού λιμένος από όπου αρχίζει και η ιστορία της Μασσαλίας 600 έτη Π.Χ., με την άφιξη των ελλήνων της Φώκαιας.
Έχοντας αφεθεί για μεγάλο διάστημα, ο ανακαινισμένος χώρος εις το εξής ονομάζεται "Αρχαίο Λιμάνι" και η χωριστή του είσοδος από την οδό Henri Barbusse, επιτρέπει την ευκολότερη πρόσβαση του κοινού.
Κατά τη διάρκεια των ομιλιών των επισήμων, αποδόθηκε πολλές φορές τιμή στην Ελλάδα, η οποία αντιπροσωπεύθηκε από τον Γενικό Πρόξενο κ. Α. Αλεξανδρίδη.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ο Δήμαρχος κ. Jean-Claude Gaudin έκοψε την κορδέλα και την παρέδωσε με συμβολικό τρόπο στον Γενικό Πρόξενο
Μετά τις ομιλίες του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου, ο κ. Γενικός Πρόξενος μίλησε με τη σειρά του και τόνισε τα εξής: συνέχεια στην πηγή...
Παρίσι γιόκ!Βούλιαξε το πλοίο στη Μασσαλία!
Δείτε:Τέρμα τα αστεία, Τουρκία! „Μιλάει“ η Μασσαλία...
Έλα όμως που ο Ποσειδώνας τους φύλαγε μια έκπληξη!!!Έτσι για το..."Έτος της Τουρκίας",που γιορτάζει η...Γαλλία!
"Μπρε,μπρε,μπρε,τέτοιο χουνέρι...!Άφεριμ...Ποσειδώνα!"
Texte en français : cliquez ici
Κείμενο στα γαλλικά κάνετε κλικ εδώ,
Μετά από καθυστέρηση ενός μηνός, το τουρκικό πλοίο μπήκε στο παλιό λιμάνι της Μασσαλίας, στις 30 Ιουλίου, όπου είναι αγκυροβολημένο μέχρι σήμερα
Έπειτα από τη Μασσαλία, κανονικά θα έμπαινε θριαμβευτικά στο ίδιο το Παρίσι, παίρνοντας μέρος στις εκδηλώσεις του «Τουρκικού Έτους» στη Γαλλία!!!
Μετά από τη ψυχρή υποδοχή πού του έγινε από από τους Μασσαλιώτες το τουρκικό πλοίο τελικά δεν πήγε στο Παρίσι και η χρονιά της Τουρκίας στη Γαλλία άρχισε με τον χειρότερο τρόπο
Οι τούρκοι παραπλάνησα τους πάντες ότι το πλοίο θα έκανε τον πλου από Φώκαια, μέχρι Μασσαλία για ιστορική έρευνα της διαδρομής. Το οποίο μάλιστα, όταν πλησιάζε σε λιμάνι κινόταν με κωπηλάτες, ενώ όλο τον άλλο πλου κινόταν με ρυμουλκό.
Θα ήταν σήμερα δύσκολο να μιμηθεί κάποιος τους τολμηρούς θαλασσοπόρους της Φώκαιας,
Ίσως ότι το όνειρο των Τούρκων θα γίνει πραγματικότητα εάν το πλοίο τους βυθιστεί εντελώς μετά απο 2.600 χρονια, θα γραφτεί στην στην ΙΣΤΟΡΙΑ ως αρχαίο καράβι…!
Εάν επιθυμείτε να γνωρίσετε την ιστορία του τουρκικού πλοίου, κάντε κλικ πιο κάτω.
La Turquie a transformé le bateau historique grec de Phocée en bateau turc.
ΤΟΥΡΚΕΨΑΝ ΚΑΙ ΠΛΟΙΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΦΩΚΑΕΩΝ
Arméniens et Grecs contestent la venue de ce bateau provocateur turc à Marseille !
Αρμένιοι και Έλληνες διαμαρτήρονται γιά την άφιξη του προκλητικού τουρκικού πλοίου στην Μασσαλία
Polémique autour de l’arrivée du bateau turc à Marseille - Αντιδράσεις γύρω από την αναμενόμενη άφιξη του τουρκικού πλοίου στην Μασσαλία
Le bateau turc froidement accueilli à Marseille
Ψυχρή υποδοχή στη Μασσαλία του τουρκικού πλοίο
Καθ' οδόν: Με τον Δημήτρη.
Ηταν κοινό όνομα και κατά την αρχαιότητα και τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Από τον 4ο αι. μ.Χ. το όνομα συνδέθηκε με τον ομώνυμο χριστιανό μάρτυρα - άγιο που κατέκτησε υψηλή θέση στην κοινή συνείδηση. Τιμήθηκε εξαιρετικά από τους γεωργούς και κτηνοτρόφους που αποτελούσαν την πλειοψηφία του ελληνικού πληθυσμού (όπως και ο Αϊ-Γιώργης). Καβάλα στο άλογό τους και οι δύο (άσπρο του Αϊ-Γιώργη, κοκκινωπό του Αϊ-Δημήτρη) προστατεύουν αγρότες και κτηνοτρόφους με τα όπλα τους.
Οι γιορτές αυτών των δύο αγίων είναι χρονικά ορόσημα, χωρίζουν τον κτηνοτροφικό χρόνο σε δύο εξάμηνα, το θερινό και το χειμερινό. Του Αγίου Δημητρίου κατεβαίνουν οι κτηνοτρόφοι στα χειμαδιά. Τώρα αρχίζουν και τελειώνουν οι συμβάσεις και οι συμφωνίες που κάνουν οι κτηνοτρόφοι μεταξύ τους, αλλά και με τους γεωργούς. Βέβαια, το κρύο και οι πάγοι αργούν ακόμη να έρθουν. Μεσολαβεί το μικρό καλοκαιράκι με τα αγιοδημητριάτικα χρυσάνθεμα. Από την ημέρα του Αγίου Δημητρίου όμως όλα προμηνύουν τον ερχομό του χειμώνα.
Ο Αγιος Δημήτριος είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης από την οποία και καταγόταν. Σπάνια άλλος άγιος συνδέθηκε τόσο στενά με τον τόπο καταγωγής του όσο ο Αϊ-Δημήτρης με τις περιπέτειες της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηρίστηκε φιλόπολις και σωζώπολις αφού η «θαυματουργική» του παρέμβαση έσωσε την πόλη από τους κατά καιρούς επιδρομείς. Ως φιλόπολις και σωζώπολις δε θα μπορούσε να λείπει και από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους το 1912. Ετσι η απελευθέρωση της πόλης ...συνέπεσε με τη γιορτή του αγίου. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα από το 1821 και μετά τα σημαντικά γεγονότα του «εθνικού μας βίου» ταυτίστηκαν με χριστιανικές γιορτές. Για να ενισχυθεί η ταύτιση έθνους και θρησκείας.
Στους πρώτους αιώνες του χριστιανικού ημερολογίου, στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία επικρατούσε ανεξιθρησκία. Οσο οι χριστιανικές αδελφότητες ήταν μικρές, η άρχουσα τάξη δεν έδινε σημασία στη νέα θρησκεία. Οι Θεοί του Ολύμπου και του Καπιτωλίου είχαν χάσει το σεβασμό των πιστών. Η Ρώμη για να επιτύχει την ενότητα της αυτοκρατορίας επέβαλε τη λατρεία του αυτοκράτορα.
Μέσα στην απόλυτη ανεξιθρησκία ο χριστιανισμός δε μπορούσε να κηρύξει τα δόγματά του. Και αυτό γιατί, ως πολιτικοκοινωνική οργάνωση που ήταν, ζητούσε να τραβήξει μαζί του τις λαϊκές μάζες και έδειχνε περιφρόνηση στους κοινωνικοπολιτικους θεσμούς. Βάζοντας πάνω από όλα τις δικές του αρχές και δόγματα. Ούτε τους θεούς της πολιτείας σέβονταν, ούτε το ιερατείο, ούτε θυσίαζαν στο άγαλμα του αυτοκράτορα. Επίσης, ο θεός τους ήταν ένας παγκόσμιος θεός, ο θεός όλων των φυλών που θα ερχόταν να ιδρύσει το κράτος των φτωχών. Αυτό ανησύχησε την άρχουσα τάξη και κυρίως τους Ρωμαίους. Ηταν επικίνδυνος αφού δημιουργούσε παντού ενώσεις με αδιάρρηκτους δεσμούς και ο θεός τους όχι μόνο παρουσιαζόταν πιο μεγάλος από τους άλλους, αλλά και υποσχόταν να ιδρύσει ένα βασίλειο στη γη όπου θα ζούσαν ευτυχισμένοι οι φτωχοί όλου του κόσμου και θα βασανίζονταν οι κάθε λογής δυνάστες.
Παράλληλα, ο χριστιανισμός ζημίωνε κάποιους επαγγελματίες και το ιερατείο των εθνικών θρησκειών. Δεν αγόραζαν λουλούδια για να στεφανωθούν στις γιορτές και τις τελετές, δε θυσίαζαν, δεν αγόραζαν θυμίαμα, δεν έφτιαχναν αγάλματα. Γενικότερα επέφεραν μια διαταραχή στην αγορά. Ετσι την κρίση που χτυπούσε την πόρτα της αυτοκρατορίας το Γ' αιώνα εξαιτίας του θεσμού της δουλείας την απέδωσαν στους χριστιανούς.
Η άρχουσα τάξη έβλεπε στους χριστιανούς μια επικίνδυνη αίρεση και μαζί με αυτή οι μαστρωποί, οι προαγωγοί, οι φίλοι και οι προστάτες των γυναικών, τα κακοποιά στοιχεία, οι αστρολόγοι, οι μάντεις, οι οιωνοσκόποι κακολογούσαν τους χριστιανούς και δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα αντιπάθειας και έχθρας για τους οπαδούς της νέας θρησκείας. Οι χριστιανοί είναι στοιχεία ύποπτα και αντικαθεστωτικά, έλεγαν κάποιοι.
Είναι συνωμότες και επαναστάτες, φώναζαν άλλοι. Εχουν κακούς σκοπούς και είναι επικίνδυνοι, ανταπαντούσαν τρίτοι.
Αφού σχηματίστηκε τέτοια αντίληψη, δεν ήταν δύσκολο να αρχίσουν οι διωγμοί εναντίον τους. Και όσο οι χριστιανοί πλήθαιναν, οι αυτοκράτορες χρησιμοποιούσαν την τρομοκρατία για την εξόντωσή τους. Οι χριστιανοί διώκονταν για πράξη πολιτική κατά της αυτοκρατορίας. Σε περίοδο που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία βρίσκεται σε παρακμή και ο χριστιανισμός δεν έχει χάσει ακόμη το κοινωνικό του περιεχόμενο.
Μετά τον Νέρωνα οι μεγάλοι διωγμοί ήταν δύο, το 250 και το 303 και ενδιάμεσα κάποιοι μικρότεροι. Καλούνταν οι χριστιανοί αρνηθούν την πίστη τους και να θυσιάσουν στους θεούς της κρατικής θρησκείας. Η άρνηση επέφερε απάνθρωπα βασανιστήρια και φρικτό θάνατο. Χιλιάδες δείλιασαν και απαρνήθηκαν την πίστη τους. Μαζικά υπέγραφαν δηλώσεις στις οποίες έλεγαν ότι δεν είναι πια χριστιανοί (οι πιο πολύ πλούσιοι και ανώτεροι κρατικοί υπάλληλοι). Μα πολλοί ήταν και οι χριστιανοί που δεν έχασαν το θάρρος τους και δε γονάτισαν. Αυτή την περίοδο δημιουργήθηκε ο τύπος του μάρτυρα - αγίου.
Η αυτοκρατορική λατρεία ως θεσμός πολιτικός με θρησκευτικό ένδυμα διαπότιζε όλη την κοινωνική ζωή εκείνων των χρόνων. Είτε επρόκειτο για θυσία είτε για συμμετοχή σε οποιοδήποτε τύπο δείπνου, δημόσιου ή ιδιωτικού συλλόγου, έπρεπε να προηγηθεί θυμίαμα ή θυσία προς τον αυτοκράτορα. Οι χριστιανοί αφού δε θυσίαζαν σε θεούς και στον αυτοκράτορα, δεν καταλάμβαναν δημόσια αξιώματα.
Ετσι, ένας Ρωμαίος πολίτης δε θα μπορούσε να είναι χριστιανός και αυτό ίσχυε για τους στρατιώτες και πολύ περισσότερο για τους αξιωματικούς, αφού η αυτοκρατορική λατρεία ήταν ένα είδος πίστης στον αυτοκράτορα και στην αυτοκρατορία.
Στα μέσα του τρίτου αιώνα η κατάσταση στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία δεν είναι καθόλου καλή. Ηταν η ευκαιρία οι χριστιανοί να πάρουν τα κλειδιά της αυτοκρατορίας. Για να το επιτύχουν αυτό όμως, έπρεπε να καταταγούν στο στρατό, έτσι ώστε την κατάλληλη στιγμή, εξοπλισμένοι όπως θα ήταν, να βάλουν το δικό τους αυτοκράτορα στη Ρώμη. Ετσι, αν και εχθρεύονταν τη στρατιωτική οργάνωση και δεν είχαν φιλοπόλεμα αισθήματα, όταν τους δόθηκε η ευκαιρία κατατάχτηκαν στο στρατό. Πριν από το 230 δεν ήταν όμως πειθαρχικοί και αψηφούσαν τις αυτοκρατορικές διαταγές.
Με την εξάπλωση του Χριστιανισμού (σε πολλές περιοχές της αυτοκρατορίας ήταν πλειοψηφία) πλήθυναν και οι αξιωματικοί και στρατιώτες στις ρωμαϊκές μισθοφορικές λεγεώνες. Φτωχοί και γενικά οι απόκληροι της κοινωνίας κατατάσσονταν στο στρατό για να εξασφαλίσουν πόρους ζωής. Αλλάζει και το προφίλ του χριστιανού στρατιώτη. Σε αντίθεση με τους άλλους, ήταν γενναίοι, πειθαρχικοί, αποφασιστικοί, δε λιποταχτούσαν, δεν έκλεβαν και δεν καταπίεζαν (αυτά τα χαρακτηριστικά εκμεταλλεύτηκε αργότερα ο Κωνσταντίνος).
Η πλειοψηφία των χριστιανών στη σύνθεση του στρατού συντέλεσε στην επικράτηση αργότερα του χριστιανισμού.