Υπ. Συγκοινωνιών: Πιθανή η αναστολή των εργασιών των ΚΑ
Υπάρχει η πιθανότητα οι Κυπριακές Αερογραμμές να αναστείλουν τις εργασίες τους από τη στιγμή που η εταιρεία καταγράφει τόσο μεγάλες ζημίες, δήλωσε ο κ. Μητσόπουλος.
Υπάρχει η πιθανότητα οι Κυπριακές Αερογραμμές να αναστείλουν τις εργασίες τους από τη στιγμή που η εταιρεία καταγράφει τόσο μεγάλες ζημίες και από τη στιγμή που το κράτος αντικειμενικά δεν διαθέτει ούτε τις οικονομικές δυνατότητες στήριξης αλλά ούτε και τη νομική κάλυψη, δήλωσε ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Τάσος Μητσόπουλος.
Σε δηλώσεις στην Πάφο, μετά από σύσκεψη στο Δημοτικό Μέγαρο με το δήμαρχο και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Υπουργός Συγκοινωνιών επεσήμανε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι νομικά εκτεθειμένη απέναντι στην Ε.Ε.
Η Κύπρος εγκαλείται για τη βοήθεια που έχει δοθεί υπό τη μορφή κρατικής στήριξης προς την εταιρεία και η Ε.Ε. έχει καλέσει την Κυπριακή Δημοκρατία να τερματίσει την οποιαδήποτε μορφή παροχής ρευστότητας προς την εταιρεία, σημείωσε.
Συνεπώς, πρόσθεσε, το ταχύτερο δυνατόν θα πρέπει να εξευρεθούν άλλοι τρόποι στήριξης της εταιρείας αφού η επιδίωξη, όπως είπε, είναι η εταιρεία να παραμείνει σε λειτουργία.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας έχει την αυτονομία να προχωρεί σε διάλογο και να διερευνά πιθανότητες συνεργασίας, εκφράζοντας την ευχή να υπάρξει κατάληξη με τους υποψήφιους στρατηγικούς συνεργάτες.
Τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά, ανέφερε, προσθέτοντας πως γίνονται διαβουλεύσεις τόσο με εκπροσώπους των Μεσανατολικών Αερογραμμών όσο και με τους εκπροσώπους της κινεζικής κοινοπραξίας επενδυτών.
Οι πολιτικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν αφορούν:
1. Τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων που θα αποχωρήσουν από την εταιρεία (ένας στους δύο θα αποχωρήσουν σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο) και τον αριθμό των αεροσκαφών που θα παραμείνουν (6 έναντι 11 σήμερα).
2. Τις χαριστικές αποζημιώσεις που θα τους δοθούν σε βάθος χρόνου αφού το κράτος αδυνατεί αυτή τη στιγμή να πληρώσει ακόμη και τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.
3. Το ποσοστό της μείωσης των μισθών που θα υποστούν όσοι εργαζόμενοι θα παραμείνουν στην εταιρεία.
4. Το πώς θα γίνει ο χειρισμός για την τρύπα των 12-15 εκατ. ευρώ του Ταμείου Προνοίας.
Πηγή ΚΥΠΕ