Αὐτὸ εἶναι ὅ,τι ἐννοοῦσε ὁ Πλάτων ὅταν μιλοῦσε γιὰ τὸν ἀναχωρητισμό.
Ἔλεγε δηλαδὴ ὅτι ὅταν ὑπάρχει πρόβλημα καὶ ἐπιθυμεῖς νὰ τὸ ἐπιλύσῃς καὶ μάλιστα νὰ τὸ
ἐξαλείψῃς, ἡ τακτικὴ τοῦ ἀναχωρητισμοῦ δὲν θὰ φέρῃ ποτὲ ἀποτέλεσμα πλέον τοῦ νὰ σὲ
ἀφήσῃ ἥσυχο σὰν ἄνθρωπο ἢ νὰ ἀποτραβηχτῇς γιὰ ἄλλου εἴδους πνευματικὴ ἐργασία, ὅμως σὲ αὐτὴν τὴν περίπτωση τὸ «κακό» ποὺ εἶχες ἐντοπίσει θὰ διαιωνίζεται.
Τὸ ἐρώτημα εἶναι: πόλεμος ἐδῶ ἢ πόλεμος ἐκ τοῦ μακρόθεν μὲ συγγραφικὴ ἐπικοινωνία;
Ἔλεγε δηλαδὴ ὅτι ὅταν ὑπάρχει πρόβλημα καὶ ἐπιθυμεῖς νὰ τὸ ἐπιλύσῃς καὶ μάλιστα νὰ τὸ
ἐξαλείψῃς, ἡ τακτικὴ τοῦ ἀναχωρητισμοῦ δὲν θὰ φέρῃ ποτὲ ἀποτέλεσμα πλέον τοῦ νὰ σὲ
ἀφήσῃ ἥσυχο σὰν ἄνθρωπο ἢ νὰ ἀποτραβηχτῇς γιὰ ἄλλου εἴδους πνευματικὴ ἐργασία, ὅμως σὲ αὐτὴν τὴν περίπτωση τὸ «κακό» ποὺ εἶχες ἐντοπίσει θὰ διαιωνίζεται.
Τὸ ἐρώτημα εἶναι: πόλεμος ἐδῶ ἢ πόλεμος ἐκ τοῦ μακρόθεν μὲ συγγραφικὴ ἐπικοινωνία;