15 Οκτωβρίου 2009

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.Ύπουλα παιχνίδια με πολλή μάσα!Γιατί δεν τα παίρνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις;Γιατί να δίνουμε το αίμα μας στα λαμόγια;

Εγκαταλείπουν στην τύχη τους τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο Γερμανοϊάπωνας κ. Ακιο Ιτο, κάλεσε χθες στο γραφείο του το προεδρείο του σωματείου των εργαζομένων Τρίαινα και τους ανακοίνωσε επισήμως την πρόθεση του γερμανικού ομίλου να φύγει από το ναυπηγείο, ζητώντας παράλληλα από την ελληνική κυβέρνηση την εξόφληση κάποιων οφειλών για να πληρώσει τους εργαζομένους ως το τέλος του χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση, είπε, ως το τέλος του έτους η ΤhyssenΚrupp θα αποχωρήσει.

Οι Γερμανοί λένε ότι τυπικά αναζητούν αγοραστή για το ναυπηγείο, αλλά επί της ουσίας πιέζουν τη νέα κυβέρνηση να παραλάβει η Ελλάδα τα τέσσερα υποβρύχια εξαιτίας των οποίων υπάρχει η μεγάλη ελληνογερμανική εκκρεμότητα. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οδηγούνται ουσιαστικά σε λουκέτο με την απώλεια 1.300 θέσεων εργασίας αλλά και των επιπλέον 2.000 θέσεων των εργολάβων και προμηθευτών των Ναυπηγείων.

Πρόσφατα οι Γερμανοί προχώρησαν σε καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια «Ματρόζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης» που κατασκευάζονται στα Ναυπηγεία, ενώ άλλο ένα, το «Παπανικολής» είναι έτοιμο στο ναυπηγείο του Κιέλου αλλά δεν παραλαμβάνεται αφού «γέρνει», σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό. Οι Γερμανοί δεν έχουν επιτύχει μέχρι στιγμής να πουλήσουν τα υποβρύχια ούτε στην Πολωνία ούτε στην Ταϊβάν, όπως υπολόγιζαν.

Τα υποβρύχια δεν παραλαμβάνονται από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας είτε για σοβαρούς τεχνικούς λόγους είτε επειδή υπάρχει διχογνωμία για το υπόλοιπο των χρημάτων που απομένουν (αν τελικώς απομένουν) προς εξόφληση της παραγγελίας.

Αλλά και το πρόγραμμα των φρεγατών, στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί, καρκινοβατεί, ενώ πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή τους Γερμανούς) να επιστρέψουν περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων. Τα πρόστιμα αυτά η ΤhyssenΚrupp δεν τα αναγνωρίζει, αφού δεν έγιναν επί των ημερών της, και δεν επιθυμεί να τα πληρώσει.

Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό πακέτο προβλημάτων τόσο η γερμανική πλευρά θα εκβιάζει. Ο κλήρος της επίλυσης των προβλημάτων πέφτει στη νέα κυβέρνηση και ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Β. Καρακίτσιος ζήτησε για σήμερα συνάντηση με τον υπουργό Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλο.

Η επιβίωση των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος του νέου υπουργού Εθνικής Αμυνας, Βαγγέλη Βενιζέλου.
Για τον λόγο αυτό ζήτησε ενημέρωση για το θέμα της παραλαβής των νέων υποβρύχιων από τον, παραμένοντα μέχρι και σήμερα, γενικό διευθυντή εξοπλισμών Βαγγέλη Βασιλάκο και από τον αρχηγό του ΓΕΝ, αντιναύαρχο Γιώργο Καραμαλίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, ο νέος υπουργός ήταν αρκετά διαβασμένος για το θέμα και αυτό φάνηκε όταν ο κ. Βασιλάκος υποστήριξε ότι πέραν των επαναδιαπραγματεύσεων μεταξύ υπουργείου Αμυνας και γερμανικής εταιρείας, υπάρχει και επιχειρησιακό πρόβλημα. Στο σημείο αυτό ο υπουργός ζήτησε την άποψη του αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος διαφώνησε με τον κ. Βασιλάκο, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα επιχειρησιακό πρόβλημα που να εμποδίζει την παραλαβή τουλάχιστον των τριών από τα τέσσερα υποβρύχια. Ζήτησε μάλιστα λίγο χρόνο για να φέρει στον υπουργό έγγραφη πλήρη ενημέρωση για το πώς αξιολόγησαν τα υποβρύχια οι επιτροπές του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Πρέπει να σημειωθεί ότι μέσα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά το μόνο «πακέτο» εργασιών που υπάρχει είναι η ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων, ενώ υπάρχει προίκα από πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΕΑ επί κυβέρνησης Ν.Δ. για προμήθεια φρεγατών από τη Γαλλία, μέρος της κατασκευής των οποίων θα αναλάμβαναν και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το πρόγραμμα αυτό προς το παρόν έχει παγώσει και κανείς δεν γνωρίζει αν θα υλοποιηθεί ή θα ξεκινήσουν νέες διαδικασίες με διαγωνισμό για την προμήθεια φρεγατών.

Τα ναυπηγεία ιδρύθηκαν το 1958 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο, για την συντήρηση των πλοίων του, αλλά και τις μετασκευές των μεταχειρισμένων σκαφών που η ναυτιλιακή αγόραζε. Ως θέση επελέγη ένα παλαιότερο ναυπηγείο του (τότε) Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού το οποίο, μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο είχε αχρηστευθεί λόγω των εκτεταμένων ζημιών. Θα παραμείνουν κατ'αποκλειστικότητα σε αυτές τις εργασίες εώς το 1965, όταν η συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό έχει ως αποτέλεσμα την κατασκευή της κλάσης παράκτιων περιπολικών "Παναγόπουλος".
Σε αυτήν την φάση, τα ναυπηγεία γνωρίζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη και αρχίζουν την ναυπήγηση νέων κατασκευών πολιτικών και στρατιωτικών σκαφών. Αυτή η περίοδος ακμής θα διατηρηθεί μέχρι περίπου τη δεκαετία του 1980. Το 1985, η ΕΤΒΑ αγοράζει την εταιρία. Με την κρίση στην ελληνική βαριά βιομηχανία να συνεχίζεται, τα ναυπηγεία προσπαθούν να επιβιώσουν συνεργαζόμενα με τα γερμανικά Blohm+Voss για την παραγωγή εν Ελλάδι των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού ΜΕΚΟ 200ΗΝ - κλάση "Ύδρα"). Τρία από τα τέσσερα πλοία που παραγγέλθηκαν κατασκευάστηκαν εκεί, και παραδόθηκαν τα έτη 1992-1994. Η συνεργασία συνεχίστηκε με την κατασκευή των νέων υποβρυχίων τύπου 214 και την αναβάθμιση των παλαιότερων 209 (πρόγραμμα Neptune).
Ακόμα και έτσι όμως, η εταιρία ιδιωτικοποιήθηκε κατά 50%, με μορφή συνεταιρισμού. Το υπόλοιπο 50% περνάει στην αγγλική Brown & Root, από την οποία αγοράζονται από την γερμανική HDW και όταν η τελευταία γίνει ιδιοκτησία του ομίλου χάλυβα Thiessen (2 Ιανουαρίου 2005, τα ναυπηγεία θα ακολουθήσουν. Η δύσκολη κατάσταση στην ευρωπαϊκή ναυπηγική όμως έχει εγείρει προσφάτως φήμες για πώληση των ναυπηγειων σε ασιατικό όμιλο βαριάς βιομηχανίας.
Σήμερα, ο ρόλος των ναυπηγείων είναι πολλαπλός, καθώς εκτός από τα έργα νέων κατασκευών, επισκευών και μετασκευών, έχουν αναλάβει και την κατασκευή βαγονιών συρμών του ΟΣΕ και του Μετρό και άλλων μεγάλων μεταλλικών κατασκευών στην Ελλάδα. Οι υπεύθυνοι των ναυπηγείων δηλώνουν ότι διαθέτουν τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό ακόμα και για την παραγωγή αεροσκαφών.
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία εκτείνονται σε χώρο 832.000m², με 65.000m² από αυτά να είναι στεγασμένα. Διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500 και 250 χιλιάδων τόνων (η δεξαμενή των 500 χιλιάδων τόνων είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους στην Μεσόγειο) καθώς και τρείς μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72 χιλιάδες, 60 χιλιάδες και 36 χιλιάδες τόνοι). Επίσης, κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών.
Το ναυπηγείο είναι εξοπλισμένο κυρίως με μηχανήματα τεχνολογίας CNC (Telerex) και οπτικής εργασίας (φωτοκύτταρο).
Από την αρχή της λειτουργίας του, το ναυπηγείο έχει εκτελέσει εργασίες σε πάνω από 9.000 πλοία, μεταξύ των οποίων:
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι πιστοποιημένα με ISO 9001:2000.
Πηγή: Βικιπαίδεια.

Μήπως όλο το ζουμί της υπόθεσης είναι εδώ;

Στρίβουν αλά γαλλικά για τις φρεγάτες...


Του Ηλία Νταλούμη
Η δημοσιοποίηση των επιστολών Ταβουλάρη - Βασιλάκου, πέραν των άλλων θεμάτων που αναδεικνύει, θέτει κι ένα εύλογο ερώτημα: Μήπως η DCNS και η ThyssenKrupp Marine Systems τα έχουν βρει στο θέμα των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ του Σκαραμαγκά και οι φρεγάτες FREMM, που σχεδιάζεται να αποκτήσει το Ναυτικό, θα ναυπηγηθούν εκεί; Στις 13 Ιουλίου 2009 ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Ελευσίνας Νικ. Ταβουλάρης απευθυνόμενος στον Γεν.

Διευθυντή ΓΔΑΕΕ Ευάγ. Βασιλάκο, αναφέρει: «Η γαλλική πλευρά (DCNSDGA) μας ενημέρωσε ότι έλαβε οδηγίες σας να διακόψει και να αγνοήσει τις από 5ετίας σχέσεις συνεργασίας με την Ελευσίνα/Νεώριο (MOU, πρωτόκολλα κ.λπ.)… Ζήτησα από την DGA και την DCNS την άδεια να χρησιμοποιήσω την ενημέρωση που μου έκαναν σχετικά με τις “οδηγίες σας”, την οποία και μου έδωσαν».
συνέχεια αυτού του άρθρου εδώ

Και σε τελευταία ανάλυση γιατί δεν παίρνει τα ναυπηγεία ο Ελληνικός Στρατός να τελειώνουμε;Να γίνουμε αυτάρκεις σε πλοία,υποβρύχια,τραίνα και...αεροπλάνα;Τόσα τρις ευρώ που δίνουμε από το αίμα μας,γιατί να τα καρπώνονται τα λαμόγια;
Έχετε ούμπαλα να το κάνετε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου