01 Μαΐου 2009
29 Απριλίου 2009
Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ.
Ποιοι είναι οι έλληνες «φονταμενταλιστές»
Γνωστοί θεολόγοι, ιερωμένοι και πιστοί αυτοαναγορεύονται θεματοφύλακες της παράδοσης της Εκκλησίας και ξεσπαθώνουν κατά πάσης απειλής
ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ | Κυριακή 21 Μαΐου 2006
H εμφάνιση κληρικών, μοναχών και μερικών δεσποινίδων-μελών του Ελληνικού Σωτηρίου Κινήματος (ΕΛΚΙΣ) και της Πύρινης Ρομφαίας στην πλατεία Συντάγματος με αφορμή την προβολή της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» πέρασε ασχολίαστη από τους ιεράρχες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος καθώς πρόκειται για ομάδες που προέρχονται από το παλαιό ημερολόγιο, τις οποίες χαρακτηρίζουν περιθωριακές. Το φαινόμενο όμως που προβληματίζει και κατά καιρούς προκαλεί πονοκεφάλους στην Εκκλησία της Ελλάδος είναι η δράση γνωστών θεολόγων και «οργανώσεων» που αντιτάσσονται στα ανοίγματα, στις προσεγγίσεις και στις συζητήσεις με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, τους αρχαίους Ανατολικούς - γνωστούς ως μονοφυσίτες -, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, την απόδοση και στα νέα ελληνικά των βιβλικών αναγνωσμάτων ή τη θέση της γυναίκας στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Και το φαινόμενο λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πρόκειται για κληρικούς, μοναχούς, θεολόγους και λαϊκούς που αναπτύσσουν δράση σε όλη την ελληνόφωνη Ορθοδοξία.
Το κέντρο
H Θεσσαλονίκη αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλές από τις ομάδες και τις παραφυάδες τους που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα.
* Ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Θεόδωρος Ζήσης έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ένας από τους σημαντικότερους πόλους συντηρητισμού της ελληνόφωνης Ορθοδοξίας. Οι απόψεις του εναντίον του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ) και του διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουν αναστείλει πολλές φορές τις πρωτοβουλίες της διοίκησης της Εκκλησίας. Πανεπιστημιακός με σπουδές στη Γερμανία, ο κ. Ζήσης επί χρόνια συμμετείχε ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στους διαλόγους που διεξάγονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Τη δεκαετία του '90 όμως ανέτρεψε τις ως τότε απόψεις του. Το 1998 ίδρυσε την Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών, η οποία στόχευε στην καλλιέργεια των θεολογικών σπουδών. Γρήγορα όμως άλλαξε προσανατολισμό και μετετράπη σε κέντρο στήριξης της «παράδοσης». Μέσα από το περιοδικό «Θεοδρομία» το οποίο εκδίδει ο ίδιος και οι συνεργάτες του κατακεραυνώνουν όλους όσοι επιθυμούν τον διάλογο με τις άλλες εκκλησίες και θρησκείες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Ζήσης ήταν ένας από τους σημαντικότερους υποστηρικτές του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου - φέρεται μάλιστα ότι τον χαρακτήρισε σε ένα συνέδριο στην Καβάλα νέο Χρυσόστομο Σμύρνης -, οι σχέσεις τους όμως τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, κυρίως μετά την επίσκεψη του Πάπα Ιωάννη Παύλου B' στην Αθήνα το 2001.
Από την ενορία του Αγίου Αντωνίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τις αίθουσες διαλέξεων στο Νέο Ρύσιο και τα αμφιθέατρα του ΑΠΘ ο κ. Ζήσης δραστηριοποιείται σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και τα κείμενά του φθάνουν σε όλη την ελληνόφωνη Ορθοδοξία με τη βοήθεια των παλαιών φοιτητών του και των πνευματικών του παιδιών.
* Ο Αρχιμανδρίτης κ. Αρσένιος Βλιαγκόφτης στη Μονή Οσίου Αρσενίου στη Χαλκιδική είναι ένας από τους διδάκτορες και πρώην βοηθούς του καθηγητή και πρωτοπρεσβύτερου Θεόδωρου Ζήση. Εκδίδει το περιοδικό «Παρακαταθήκη» και μέσα από τις σελίδες του έχει πολλές φορές κατηγορήσει ιεράρχες και θεολόγους για συμπροσευχές μετ' αιρετικών.
* Δυναμικότερη όμως είναι η δραστηριότητα της Ιεραποστολικής Αδελφότητας «Λυδία η Φιλιππισία». Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Αρχιμανδρίτης κ. Θεόφιλος Ζησόπουλος, ο οποίος προέρχεται πνευματικά από την ευρύτερη ομάδα των τέκνων του Μητροπολίτη πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη. Οι κατασκηνώσεις της αδελφότητας και κυρίως τα σύγχρονα τυπογραφεία και ο ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός σταθμός που διαθέτει στην Ασπροβάλτα Χαλκιδικής προσφέρουν τεράστια δύναμη στα μέλη της οργάνωσης. Πρόκειται για νέες και μεγάλες σε ηλικία γυναίκες απόλυτα αφιερωμένες στο έργο τους οι οποίες δραστηριοποιούνται στα Βαλκάνια και προσφέρουν στους πάσχοντες ομοδόξους.
* «Ο Σταυρός»: Πρόκειται για την οργάνωση που δημιούργησε στα τέλη της δεκαετίας του '50 και στις αρχές του '60 ο φλογερός τότε ιεροκήρυκας και σημερινός Μητροπολίτης πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης. Από αυτή την οργάνωση προήλθαν τρεις διαφορετικές συντηρητικές ομάδες που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την Ελλάδα.
* Τη δεκαετία του '80 αποχωρεί ο στενός συνεργάτης του Αυγουστίνου Καντιώτη, ομότιμος σήμερα καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Στέργιος Σάκος και προχωρεί στην ίδρυση δύο διαφορετικών αδελφοτήτων: της «Απολύτρωσης», στην οποία εντάσσονται οι άνδρες-μέλη, και της «Ελπίδας» ή «Ελπίδος» υπό τη δεσποινίδα Ιουλία, όπου εντάσσονται οι γυναίκες. Διαθέτει εγκαταστάσεις με οικοτροφεία, αίθουσες συνεδρίων και ναό στον Φίληρο και μέλη στα Γρεβενά, στην Κοζάνη, στη Φλώρινα, στη Θεσσαλονίκη, στο Κιλκίς και στην Κόνιτσα. Βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα όταν αποκαλύφθηκε ότι είχε ισχυρούς δεσμούς με την οικογένεια του Σάββα και του Χριστόδουλου Ξηρού, οι οποίοι ανατράφηκαν πνευματικά κοντά του.
*Τη δεκαετία του '90 με αφορμή ουσιαστικά την παραίτηση του Αυγουστίνου Καντιώτη από τον μητροπολιτικό θρόνο της Φλώρινας και την εκλογή του διαδόχου του κ. Θεοκλήτου ο «Σταυρός» διασπάται. Την πρώτη ομάδα απαρτίζουν στενοί συνεργάτες του γέροντος Αυγουστίνου και οι γνωστοί από τα τηλεοπτικά παράθυρα θεολόγοι κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος - έχει αφοριστεί από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο - και κ. Σωτήριος Ευσταθίου. Και οι δύο αναπτύσσουν δράση κυρίως στην Αθήνα έχοντας ως σημείο αναφοράς τα κτίρια της οργάνωσης στη Ζωοδόχου Πηγής και στην Κάντζα Αττικής. Από την άλλη πλευρά βρίσκονται οι κληρικοί της οργάνωσης όπως ο ηγούμενος κ. Χρυσόστομος Πήχος της Μονής Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας Πάρου και ο Αρχιμανδρίτης Ιερόθεος Κοκωνός.
Θεσσαλία
Στους Νομούς Λαρίσης και Μαγνησίας, στη Λάρισα και στον Βόλο, δραστηριοποιείται η οργάνωση «Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης», η οποία αντιτάχθηκε στην αγιοποίηση του Χρυσοστόμου Σμύρνης. Θεωρητικός της ομάδας είναι ο Αρχιμανδρίτης κ. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, ο οποίος απασχόλησε το πανελλήνιο όταν έπεσε το αεροπλάνο από το οποίο πετούσε φέιγ βολάν κατά του Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιγνατίου και από τις συγκεντρώσεις που οργάνωσε κατά της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στον Βόλο. Σήμερα ο Αρχιμανδρίτης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα καθώς καθαιρέθηκε από το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό για τους ιερείς δικαστήριο και αναμένεται η εκδίκασή του στο Δευτεροβάθμιο.
Αθήνα
Από την Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα δραστηριοποιούνται οι τρεις μεγάλες και ιστορικές οργανώσεις, η «Ζωή», ο «Σωτήρας» και ο «Σταυρός».
* Υποστηρικτής της παράδοσης είναι ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρωτοπρεσβύτερος κ. Γεώργιος Μεταλληνός. Σπούδασε στο εξωτερικό και διαθέτει τους δικούς του φοιτητές σε όλη την Ελλάδα. Γνωστός για τις αντιρωμαιοκαθολικές θέσεις του ή και εμμονές, ο κ. Μεταλληνός συνεργάζεται με τον συνάδελφό του από τη Θεσσαλονίκη κ. Ζήση. Υπήρξε υποστηρικτής του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου, οι σχέσεις τους όμως πέρασαν απο φάση κρίσης, κυρίως με αφορμή την επίσκεψη του Πάπα στην Αθήνα και την ανωτατοποίηση των Ανωτέρων Εκκλησιαστικών Σχολών. Ωστόσο συνεργάστηκαν πολλές φορές όπως στην υπόθεση των ταυτοτήτων.
* Δυναμική χαρακτηρίζεται και η παρουσία της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, η οποία ζήτησε και την άμεση παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου στην προβολή της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» και είναι γνωστή για τη διοργάνωση συνεδρίων στα οποία δεν κυριαρχούν και οι προοδευτικότερες ιδέες...
H παρουσία τους
ΠΗΓΗ:
http://www.tovima.gr/default.Ο δρ. Τρύφων Ολύμπιος προς τους βουλευτές: “άγιο φως” και “τιμές αρχηγού κράτους”.
Ο ιδρυτής των Προμηθείων, δρ. Τρύφων Ολύμπιος, έστειλε την παρακάτω επιστολή προς τους βουλευτές της εθνικής μας αντιπροσωπείας με αφορμή την υποδοχή ενός φαναριού προερχόμενου εκ του Ισραήλ (Ιερουσαλήμ) με τιμές αρχηγού κράτους(!)
Προς τους εκλεγμένους πολιτικούς
Αξιότιμοι κύριοι της πολιτικής και της Βουλής των τριακοσίων
Σας αποστέλλω αυτή την επιστολή όχι διότι πιστεύω ότι έχετε διάθεση να ασχοληθείτε με το παρακάτω θέμα, αλλά για να έχω τελέσει το καθήκον μου ως πολίτης.
Προ ημερών μετεφέρθη το “άγιο φως” με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο από το Ισραήλ, ενώ το συνόδευαν εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων και απενεμήθησαν τιμές αρχηγού κράτους. Στην συνέχεια μετεφέρθη το φως με αεροπλάνα και πολεμικά ελικόπτερα σε διάφορα μέρη της χώρας.
Ερώτημα πρώτο:
Ποιός πλήρωσε τα έξοδα; Αν το κράτος, τότε σημαίνει ότι εμείς οι φορολογούμενοι χρεωθήκαμε. Με ποιο δικαίωμα χρησιμοποιήθησαν τα χρήματά μας κατ’ αυτό τον τρόπο, ενώ είναι έξοδα της εκκλησίας η οποία κατέχει αμύθητο πλούτο και μάλιστα αφορολόγητο; Και αυτό συμβαίνει σε καιρό οικονομικής κρίσεως για την οποία μας ζητάτε να σφίξουμε το ζωνάρι!!!!!
Ερώτημα δεύτερο
Γιατί υπήρξε πολιτική εκπροσώπηση, αφού αυτό ήταν καθαρά θρησκευτική υπόθεση μιας εκκλησίας. Εν τοιαύτη περιπτώσει να φέρετε, επίσης επισήμως, μια πέτρα από την Μέκκα και με τις ίδιες τιμές. Φαίνεται ότι είναι μια πολιτική παρωδία, όπως πολλές άλλες, που δεν έχει άλλο από προπαγανδιστικό χαρακτήρα προς το κενοκέφαλον, αλλά πολυπληθές ποίμνιο, από το οποίο αντλείτε ψήφους και θέλετε να το διατηρείτε κενοκέφαλον ες αεί.
Ερώτημα τρίτο:
Προς τί οι τιμές αρχηγού κράτους σε ένα φως από μια σπηλιά του Ισραήλ; Φέρατε με τιμές φως από μια κρύπτη άλλης χώρας στην χώρα που γέννησε το φως της ανθρωπότητας, καταδεικνύοντας περιτράνως ότι το φως έχει εκλείψει από αυτή την χώρα, που κατά σύμπτωση έχει ονομαστεί Ελλάς. Επίσης φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν αντιπροσωπεύετε την πνευματική Ελλάδα, δεν έχετε καμιά οργανική σχέση με αυτήν, την εξευτελίζετε και την υποδουλώνετε πνευματικώς στον οίκο Ισραήλ. Και μη μου πείτε η “Ορθοδοξία μας” και τα συναφή, ή ότι είσθε θρησκευόμενοι, γιατί ανάθεμα αν έχετε γνώση περί χριστιανισμού, ορθοδοξίας και της σχέσεώς τους με την Ελλάδα. Εκείνο που προέχει για σας είναι η αναπαραγωγή σας ως ποιμενάρχες ενός κενοκεφάλου ποιμνίου. Γι’ αυτό προβαίνετε σε παρωδίες τιμών με τσολιάδες και αγήματα, προέδρους δημοκρατίας, πρωθυπουργούς κλπ. Αν όντως είστε θρησκευόμενοι δεν χρειάζεσθε φανφάρες.
Γνωρίζω ότι αυτά θα είναι λόγια άχρηστα για σας, αφού το πολιτικό ποίμνιό σας είναι ταυτοχρόνως και ποίμνιο της εκκλησίας. Έτσι ο ανθρωπάκος της κατά σύμπτωσιν Ελλάδος έχει καταστεί ένα άβουλο και χαζοχαρούμενο ποίμνιο σε πολλές ποιμαντορίες, και διαιωνίζεται και εκτρέφεται για να παραμένει ποίμνιο. Γιατί αν πάψει να είναι ποίμνιο και καταστεί Έλλην, τότε δεν θα έχετε εσείς θέση στα έδρανα, θα είναι άλλοι που θα είναι Έλληνες στην συνείδηση και στην σκέψη. Εσείς ομιλείτε δήθεν για Ελλάδα ενώ η ψυχή σας και το βλέμμα σας είναι στραμμένα στο Ισραήλ, ενώ το έθνος Ισραήλ είναι το μόνο που μπορεί να είναι υπερήφανο για την ταυτότητα του.
Στούπα Μεσσηνίας, 27 Απριλίου 2009
Τρύφων Ολύμπιος
Τράπεζες: Πως κερδίζουν 1 δισ. € χωρίς να «κοπιάζουν»
Είναι χαρακτηριστικό, ότι για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια οι ελληνικές τράπεζες απέκτησαν πρωταγωνιστικό ρόλο το πρώτο τετράμηνο του έτους στις νέες εκδόσεις χρεογράφων του Δημοσίου, αγοράζοντας σχεδόν τους μισούς τίτλους που διατέθηκαν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι ελληνικές τράπεζες αγόρασαν ομόλογα αξίας σχεδόν 20 δις. ευρώ, ενώ ο υπουργός Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου ανακοίνωσε χθες, ότι μέσα στο πρώτο τετράμηνο το Δημόσιο κάλυψε ήδη τον ετήσιο στόχο δανεισμού (42 δις. ευρώ) και στοχεύει να δανεισθεί σύντομα άλλα 8 δις. ευρώ, για να δημιουργήσει «μαξιλάρι» προστασίας από τη διεθνή κρίση.
Ακόμη και αν ο συνολικός δανεισμός μείνει στα όρια που έχουν τεθεί, των 50 δις. ευρώ, οι ελληνικές τράπεζες εκτιμάται ότι θα ανεβάσουν κοντά στα 25 δις. ευρώ την αξία των νέων θέσεών τους σε κρατικά ομόλογα. Και θα κερδίσουν διπλά από τις εξελίξεις στις αγορές, καθώς αφενός οι αποδόσεις των ελληνικών τίτλων παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και αφετέρου οι τράπεζες χρηματοδοτούν τις αγορές τους με όλο και χαμηλότερα επιτόκια (το βασικό επιτόκιο του ευρώ είναι σήμερα 1,25% και προβλέπεται από τους αναλυτές ότι θα πέσει στο 0,50% μέχρι το τέλος του χρόνου).
Το σημαντικότερο, όμως, για τις τράπεζες είναι ότι αυτά τα κέρδη εγγράφονται στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού χωρίς να χρειάζεται να δεσμεύουν πρόσθετα κεφάλαια, όπως θα συνέβαινε αν πρόσθεταν στη σύνθεση του χαρτοφυλακίου τους περισσότερα δάνεια επιχειρήσεων και νοικοκυριών, αντί για τα ασφαλή χρεόγραφα του Δημοσίου. Τελικά, δηλαδή, όπως εύστοχα παρατηρεί τραπεζικό στέλεχος, οι τράπεζες ουσιαστικά μεσολαβούν για το δανεισμό του Δημοσίου από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και σε αντάλλαγμα αποκομίζουν μεγάλα κέρδη, με σχεδόν μηδενικό κίνδυνο.
Αυτό εξηγεί και την απροθυμία των τραπεζιτών να αυξήσουν τις χορηγήσεις δανείων σε επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, για τις οποίες είναι υποχρεωμένοι να κρατούν «στην άκρη» αρκετά ίδια κεφάλαια για την κάλυψη των κινδύνων. Ο διοικητής της Εθνικής, Τάκης Αράπογλου, ήταν χθες αρκετά σαφής στην πρόβλεψή του, ότι ο αρχικός στόχος, για πιστωτική επέκταση 10% φέτος, δεν πρόκειται να επιτευχθεί, κάτι που άλλωστε έχει δηλώσει πρόσφατα και ο διοικητής της ΤτΕ κ. Γ. Προβόπουλος.
Οι τραπεζίτες φαίνεται ότι είναι αποφασισμένοι να αντλήσουν κι άλλη ρευστότητα από τη διεθνή αγορά, αξιοποιώντας και τις εγγυήσεις του Δημοσίου για να μειώσουν το κόστος δανεισμού, για να κατευθύνουν μεγάλο μέρος της πρόσθετης ρευστότητας σε… νέες αγορές κρατικών ομολόγων.
Ήδη η Εθνική και η Alpha ανακοίνωσαν ότι θα δανεισθούν 2,6 και 1 δις. ευρώ αντίστοιχα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν σύντομα στην ίδια οδό και οι άλλες τράπεζες. Όλα δείχνουν ότι οι τραπεζίτες εγκατέλειψαν την αξίωσή τους να μειωθούν οι κρατικές εγγυήσεις του «πακέτου» των 28 δις. ευρώ, ώστε να τους δοθούν περισσότερα κρατικά ομόλογα, αλλά η ρευστότητα που θα αντλήσουν με την εγγύηση του Δημοσίου δεν θα φθάσει ποτέ στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, αφού θα την… «παρκάρουν» στην ασφάλεια των κρατικών χρεογράφων.
Το μόνο πρόβλημα που διαπιστώνουν αναλυτές ότι ίσως αντιμετωπίσουν στην πορεία του χρόνου οι τραπεζίτες-ραντιέρηδες, από την «ασφαλή πτήση» τους προς τα κέρδη από τα κρατικά χρεόγραφα, είναι ότι η δραματική μείωση των ροών ρευστότητας, ιδιαίτερα προς τις επιχειρήσεις, οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη επιδείνωση της θέσης των δανειοληπτών και τροφοδοτεί την αύξηση των καθυστερήσεων στις πληρωμές υφιστάμενων υποχρεώσεων και των επισφαλειών.
email από ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
ΓΡΙΠΗ , ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ (!)ΚΑΙ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ...
Όπως είναι γνωστό η θρησκεία απαγορεύει να τρώνε χοιρινό στο Ισραήλ. Σε αυτή τη γραμμή ο υπουργός υγείας Yakov Litzman ανακοίνωσε ότι από δω και πέρα η γρίπη που απειλεί την παγκόσμια κοινότητα θα ονομάζεται Μεξικανική γρίπη και όχι γρίπη των χοίρων.
Το Ισραήλ επιβεβαίωσε και δεύτερο κρούσμα της γρίπης των χοίρων, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων στις οποίες υπεβλήθη ένας άντρας, ο οποίος επέστρεψε πρόσφατα από το Μεξικό και νοσηλεύεται, ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας. Νωρίτερα το υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι έγινε διάγνωση για το πρώτο κρούσμα της γρίπης των πτηνών στη χώρα. Επρόκειτο για άλλον άντρα, ο οποίος είχε επίσης επιστρέψει από ταξίδι του στο Μεξικό. Παράλληλα στη Γαλλία η Φρανσουάζ Ουεμπέρ, διευθύντρια του Ινστιτούτου Ιατρικής Επαγρύπνησης ανακοίνωσε σήμερα ότι είκοσι ύποπτα κρούσματα της γρίπης των χοίρων υποβάλλονται σε εξετάσεις στο πλαίσιο των μέτρων προφύλαξης που έχουν ληφθεί. Συνολικά από τις 25 Απριλίου 107 άνθρωποι έχουν επιστρέψει από το Μεξικό με συμπτώματα που θα μπορούσαν να υποδηλώνουν την εμφάνιση γρίπης. Από όλους αυτούς, 20 ύποπτα κρούσματα διερευνώνται, καθώς παρουσιάζουν "συμπτώματα γρίπης, τα οποία δεν είναι σοβαρά", διευκρίνισε η ίδια. Την ίδια στιγμή στη Γερμανία οι αρμόδιες αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων στις οποίες υπεβλήθη το ένα από τα τρία ύποπτα κρούσματα της γρίπης των πτηνών στη χώρα ήταν αρνητικό. Νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Υγείας της χώρας Κλάους Σρέντερ, είχε δηλώσει σε συνέντευξη Τύπου ότι ακολουθούνται διαδικασίες επαλήθευσης για τρία ύποπτα κρούσματα. Πρόκειται για τρία άτομα στη νότια Γερμανία που επέστρεψαν από διακοπές στο Μεξικό, διευκρίνισε ο Γεργκ Χάκερ, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρόμπερτ Κοχ (RKI), σημειώνοντας ότι η επίσημη επιβεβαίωση ή η διάψευση για τα ύποπτα κρούσματα αναμένεται σήμερα το βράδυ ή αύριο, Τετάρτη, το πρωί. Παράλληλα στην Κούβα οι αρχές ανακοίνωσαν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει διαγνωστεί κανένα κρούσμα της γρίπης των χοίρων ούτε υπάρχουν υποψίες για μόλυνση κάποιου από τον ιό. Τέλος η Παγκόσμια Τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα ότι είναι πολύ νωρίς για να κάνει μια ακριβή εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου της γρίπης των πτηνών στον κόσμο, λόγω της ταχείας εξέλιξης της κατάστασης.
Δείτε στο Google τον παγκόσμιο χάρτη με τα κρούσματα γρίπης των χοίρων, ο οποίος ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο.
Πηγές: http://troktiko.blogspot.com/2009/04/blog-post_3794.html,
http://www.emea.gr/default.asp?ElementId=52066
28 Απριλίου 2009
Καταβασίες της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, Καταβασίες της Πεντηκοστής και τα άλογα του Φαραώ!
Μία μεγάλη επιδημία έπληξε όλα τα ζώα των Αιγυπτίων, ώστε «κάθε είδους ζώα των Αἰγυπτίων πέθαναν » (εδ.9:6 )
καὶ ἐποίησε Κύριος τὸ ρῆμα τοῦτο τῇ ἐπαύριον, καὶ ἐτελεύτησε πάντα τὰ κτήνη τῶν
ΑἰγυπτίωνΠηγή:
http://www.myriobiblos.gr/bible/ot/chapter.asp?book=2&page=9
Αλλά μετά ακολουθεί το εξής παράδοξο:
ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ - ΕΞΟΔΟΣ / 14
Ο Φαραὼ με ἑξακόσια ἅρματα κυνηγάει τον Μωυσή και τους υπόλοιπυς!
6 ἔζευξεν
οὖν Φαραὼ τὰ ἅρματα αὐτοῦ καὶ πάντα τὸν λαὸν αὐτοῦ συναπήγαγε μεθ᾿ ἑαυτοῦ 7 καὶ
λαβὼν ἑξακόσια ἅρματα ἐκλεκτὰ καὶ πᾶσαν τὴν ἵππον τῶν Αἰγυπτίων καὶ τριστάτας
ἐπὶ πάντων.
Στις Καταβασίες της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού λέει ...την δεν επιστρεπτικώς Φαραώ τοις άρμασι κροτήσας ήνωσεν...
Στις Καταβασίες της Πεντηκοστής λέει:
Πόντω εκάλυψε Φαραώ συν άρμασιν ο συντρίβων...
Νομίζω πως είναι το ίδιο. Απλά, στον ειρμό της α' ωδής της Υψώσεως, το "τοις άρμασι", πηγαίνει νοηματικά με το "πεζεύσαντι" που αναφέρεται πιο πριν. Δηλαδή, οι μεν, (του Μωυσή), πεζοί, οι δε, (του Φαραώ), με τα άρματα. Ενώ στον ειρμό της α' ωδής της Πεντηκοστής, λέει πως "πλημμύρισε" τον Φαραώ μαζί με τα άρματα του "Πόντω εκάλυψε Φαραώ συν άρμασι..."
Πηγή Φαραώ τοις άρμασι ή Φαραώ συν άρμασι, http://analogion.net/forum/viewtopic.php?f=56&t=303&p=652#p651
Τι λέτε ρε παιδιά; Αφού είχαν πεθάνει τα άλογα (όλα τα ζώα των Αιγυπτίων) προηγουμένως, τώρα που βρέθηκαν άλογα για εξακόσια άρματα; Και κάθε άρμα έχει τουλάχιστον (και όχι μόνο) ένα άλογο...Αναστήθηκαν τα άλογα;
27 Απριλίου 2009
Καλώς τα, τα παιδιά!
Ετοιμάζεται η πρώτη πρεσβεία για εξωγήινους
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές του Καζακστάν, η κυβέρνηση αποφάσισε να συστήσει και να δημιουργήσει την πρώτη Πρεσβεία για εξωγήινους!
Ειδικότερα, και βάσει των αναφορών αυτών, η κυβέρνηση έχει ήδη δεσμεύσει ένα μεγάλο μέρος γης στην πόλη Αλμάτι για αυτό το -τουλάχιστον φιλόδοξο- έργο.
Η εν λόγω «πρεσβεία» θα
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το δημοσίευμα...
Πηγή:
http://pentaedron-kafes.blogspot.com/2009/04/blog-post_6108.html
Η Ελλάδα, οι Εβραίοι τα ισπανικά και οι γενοκτονίες
Σύμφωνα με παράδοση ζωντανή ως τώρα, η φυλή Βενιαμίν λόγω μιας γυναίκας, ήρθε σε σύγκρουση με τις άλλες του Ισραήλ. Η διένεξη υπήρξε οξύτατη, με αποτέλεσμα πολλοί από τη φυλή του Βενιαμίν να φύγουν σε άλλη χώρα. Κατά την παράδοση πάντα, η χώρα αυτή ήταν, κατά βάση, η Ελλάδα, η Πελοπόννησος ειδικά, όπου η παρουσία των Εβραίων από τα αρχαία χρόνια, μνημονεύεται από ιστορικούς, λόγιους ραβίνους αλλά και από ταφικές εβραϊκές επιγραφές. Η ύπαρξή τους εκεί χρονολογείται από την εποχή του Σέλευκου Νικάρονου της Συρίας, το 300 π. Χ. Η πρώτη μνεία εβραϊκού στοιχείου στην Ελλάδα χρονολογείται το 300-250 π.Χ σε επιγραφή του Ωρωπού, η οποία αναφέρεται σε έναν Εβραίο δούλο ονόματι Μόσχον Μοσχίωνος, αν και μέρος των φυγάδων πήγε ακόμη δυτικότερα, στην Ισπανία.
Παραμονή στην Ισπανία
Οπως και να είναι, οι Εβραίοι της Ισπανίας φαίνεται πως βρίσκονται εκεί τουλάχιστον από τα τέλη της αρχαιότητας. Η από τους Αραβες κατάκτηση της Ισπανίας πάντως είναι σαφές πως δραστικώς επηρέασε την όλη κατάστασή τους. Πράγματι, ολοκληρώθηκε τότε η στροφή τους από κοινωνία με χαρακτηριστικά αγροτικά σε κοινωνία των πόλεων· και αυτό με τη σειρά του είχε συνέπεια άλλο γεγονός σπουδαίο, το «μπόλιασμα» δηλαδή της εβραϊκής θρησκείας με τη σκέψη των αρχαίων Ελλήνων. Με άλλα λόγια, οι Εβραίοι της Ισπανίας προσπάθησαν ό,τι και οι χριστιανοί αλλά και οι μουσουλμάνοι, τη σύζευξη δηλαδή της πίστης με τη φιλοσοφία.
Πολλά έχουν γραφεί για το θέμα αυτό, αλλά παρά τις σχετικές δημοσιεύσεις δεν έχει γίνει ακόμη ευρέως αντιληπτό εκείνο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον οι ψυχολογικοί παράγοντες που ώθησαν τους μεγάλους εβραίους στοχαστές στη μελέτη των αρχαίων Ελλήνων. Οπωσδήποτε, η συμβολή των στοχαστών αυτών στην ανθρώπινη διανόηση γενικώς υπήρξε σπουδαία και γόνιμη, αλλά κατά πόσον το συγκεκριμένο «πάντρεμα» της πίστης με τη φιλοσοφία υπήρξε σταθερό και ευτυχές αποτελεί ερώτημα η συστηματική προσέγγιση του οποίου, δυστυχώς, δεν έχει καν αρχίσει. Και βέβαια στο επίκεντρο των σχετικών ιδεολογικών ζυμώσεων βρέθηκε η μικρή Χερόνα, που από τον Μεσαίωνα δεν έχει πάψει να θεωρείται ιερή πόλη ολόκληρου του εβραϊκού κόσμου.
Απο την Ισπανία στην Ελλάδα
Το τέλος του Μεσαίωνα πάντως επέφερε τραγικές, ως γνωστόν, εξελίξεις για τους Εβραίους της Ισπανίας. Το 1492, πράγματι, διώχτηκαν από τη χώρα· και το γεγονός αυτό έχει σημασία για μας τους Ελληνες, διότι σημαντικός αριθμός τους ήρθε και εγκαταστάθηκε εδώ, στη Θεσσαλονίκη ιδίως, μα και αλλού. Η πλειονότητα των Ελλήνων Εβραίων είναι Σεφαραδίτες, των οποίων οι πρόγονοι είχαν εκδιωχθεί από την Ισπανία το 1492. Οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Η παραδοσιακή γλώσσα των Ελλήνων Σεφαραδιτών ήταν η Ισπανοεβραϊκή ή Λαντίνο και η κοινότητά τους αποτελούσε, μέχρι το Ολοκαύτωμα*, «μοναδικό μείγμα οθωμανικής, βαλκανικής και ισπανικής επιρροής».
Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι στην Ελλάδα παραδοσιακή γλώσσα της πλειονότητας των Εβραίων ήταν τα ισπανικά.
Γιατί όμως έφυγαν από την Ισπανία; Ο διωγμός τους υπήρξε αυθόρμητη βασιλική πρωτοβουλία ή μήπως ήταν καρπός τάσεων που από καιρό αναπτύσσονταν σε λαϊκά ιδίως στρώματα; Και το σπουδαιότερο: Τι έγιναν όσοι κατόρθωσαν να μην φύγουν και παρέμειναν στην Ισπανία; Σε ποιο βαθμό και πώς επιβίωσαν;
Αλλά βέβαια όσον αφορά τα ερωτήματα αυτά η έρευνα δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη.
Δυστυχώς, η ιστορία αποτελεί πεδίο λιγότερο γνωστό από όσο γενικώς πιστεύεται και συνεπώς κάθε καλόπιστη συμβολή στη γνώση δεν μπορεί παρά να είναι ευπρόσδεκτη.
...και οι γενοκτονίες
*Στις 21 Νοεμβρίου 2003 η ελληνική Κυβέρνηση, διά του Υφυπουργού Εσωτερικών, ανακήρυξε την 27η Ιανουαρίου «Ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος» στη χώρα και εξέφρασε την αφοσίωσή της στη συνεργασία όλων των πολιτών, ανεξαρτήτως καταγωγής.
Σε διεθνές επίπεδο μέχρι σήμερα την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου έχει αναγνωρίσει η Ελλάδα, η Βουλή των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, ψηφίσματα υιοθέτησης της ημέρας μνήμης έχουν εκδώσει οι πολιτείες της Νέας Υόρκης και της Νέας Υερσέης των ΗΠΑ, ενώ την υπόθεση έχει απασχολήσει το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο του ΟΗΕ , και τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και την Συνεργασία στην Ευρώπη.
Αλλά υπάρχει και το άλλο περίεργο φαινόμενο: οι σύγχρονοι "αναμορφωτές" της Ελληνικής παιδείας υποβιβάζουν την γενοκτονία των Αρμενίων σε "συνηθισμένο γεγονός πολεμικής βαρβαρότητας", ενω αντιθέτως ως γενοκτονία αποδέχονται αυτήν που κατά τα λεγόμενά τους " διέπραξε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης εναντίον των Τούρκων της Πελοποννήσου"...
Πηγές:
Δ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ, απόσπασμα από το άρθρο „Οι Εβραίοι της Ισπανίας και η ιερή Χερόνα“ Κυριακή 18 Ιουλίου 1999, http://el.wikipedia.org/wiki, http://www.eurolink.tv/articleViewer.aspx?art=af777e91-f220-4120-a5bc-5ceaa3d3
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ της θυσίας της Ιφιγένειας
"Οι τραγωδίες που γράφω, είναι ψίχουλα από το μεγάλο τραπέζι του Ομήρου" Αισχύλος
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ της θυσίας της Ιφιγένειας:
Οι Θεοί δεν άφηναν να φυσήσει ο άνεμος , παρά μόνο κατόπιν θυσίας της κόρης τουΟ Όμηρος είναι απόλυτα σαφής, έχει καταγράψει τα χρονικά με απόλυτη σαφήνεια, χωρίς σκηνοθετικές φαντασιώσεις σύγχρονου κινηματογράφου, και διαχρονικά επιβεβαιώνεται.
Αγαμέμνονα, Ιφιγένεια, οπότε ετοιμάζεται η τελετή με όλα τα επακόλουθα.
Τι έγινε λοιπόν με την Ιφιγένεια; Το περιστατικό είναι ανύπαρκτο στα Ομηρικά Έπη. Αργότερα το εμπνεύστηκαν (καλλιτεχνική φαντασία) άλλοι συγγραφείς για τα έργα τους με την ελευθερία της καλλιτεχνικής αιδούς.
Όσο για την Ιφιγένεια, δεν ήταν εκεί, ήταν στο παλάτι της. (Ιλιάδα Ι' Ραψωδία).
Αλλά για να εξευμενιστούν οι Θεοί έπρεπε να φυσήξει άνεμος....
Ιλλιάδα Β' Ραψωδία:
Τι είχε γίνει...στην συνέλευση του στρατού (στην Τροία) προτείνει ο Αγαμέμνων (για να δοκιμάσει το ηθικό τους) να γυρίσουν στην πατρίδα εφόσον 9 χρόνια πολέμου δεν είχαν αποτέλεσμα.
Οι Αχαιοί ορμούν με χαρές στα πλοία οπότε επεμβαίνει ο Οδυσσέας με βία και πειθώ και αποκαθιστά το ηθικό του στρατού και όλοι ετοιμάζονται για την μεγάλη μάχη.
Αυτό είναι όλο. Που είναι η άπνοια, που είναι η Ιφιγένεια, η οποία όντως είναι μια θυσία που ούτως ή άλλως ποτέ δεν έγινε και δεν αναγράφτηκε στα Ομηρικά Έπη. Από κατοπινούς σίγουρα ναι, από αυτούς που τράφηκαν με ψίχουλα από το μεγάλο τραπέζι του Ομήρου.
Τώρα γιατί είναι άλλα συγγράμματα θεόπνευστα και όχι τα Ομηρικά Έπη στα οποία σημειωτέον ο ποιητής επικαλεί την Μούσα (προστάτιδα επιστημών και τεχνών) για να τα γράψει -εδραιώνοντας έτσι το θεόπνευστον της υποθέσεως-, είναι αντικείμενο μιας άλλης, μεγαλύτερης συζήτησης.