21 Μαΐου 2009
Ο «άγιος» Κωνσταντίνος η «αγία »Ελένη και ...ο τάφος!
Για να γίνει κατανοητό, ότι τίποτε δεν πάει καλά με τα γενικότερα ιστορικά δεδομένα του Ιεροσολυμικού ‘‘αγίου φωτός’‘ και της σχετικής προσκυνηματικής παρωδίας, πρέπει να σημειώσουμε, πως όχι μόνο η δήθεν ιερή φλόγα του τάφου είναι εφεύρημα, αλλά και ο ίδιος ο τάφος βρέθηκε ετσιθελικά, για να ικανοποιήσει την αυτοκρατορική αλαζονεία του (αγίου[1]) Κωνσταντίνου και της υπέργηρης πια μητέρας του Ελένης, αφού εύκολα όπως θα δείτε αποδεικνύεται, ότι ο συγκεκριμένος τόπος, καμία απολύτως σχέση δεν μπορεί να είχε, με τον βιβλικό τόπο της θρυλούμενης σταύρωσης και ταφής του Χριστού.
Η υπέργηρη βασιλομήτωρ Ελένη, με εντολή του Κωνσταντίνου, βάλθηκε να βρει το άγιο (!;) όργανο της σταύρωσης του Χριστού. Το κίνητρο αυτής της ενέργειας είναι οφθαλμοφανές, δεν αποσκοπούσε μόνο στην θεολογική υστεροφημία της Ελένης, ούτε στην ξαφνική θρησκευτική κατάνυξη του καιροσκόπου Κωνσταντίνου, αλλά κυρίως αποσκοπούσε στην λατρευτική εξύψωση και εδραίωση του χριστιανικού συμβόλου που ήδη είχε επιλέξει για τα λάβαρα του αυτοκρατορικού ρωμαϊκού στρατού.
Μετά την ανεύρεση και μετατροπή του ‘‘τιμίου σταυρού’‘ σε αυτοκρατορικό έμβλημα, οι χριστιανοί των ρωμαϊκών λεγεώνων μπορούσαν να σκοτώνουν τους απίστους... κοιτώντας με κατάνυξη τον σταυρό της αγάπης στα φλάμπουρα της αυτοκρατορίας!!!
Τώρα, πόσο ‘‘τίμιος’‘ μπορεί να είναι ένας σταυρός, πάνω στον οποίο, η ίδια η Ρώμη πρώτα θανάτωσε τον αρχηγό αυτής της θρησκείας και στην συνέχεια, το ίδιο αυτό όργανο ρωμαϊκής εκτέλεσης το μετέτρεψε σε στρατιωτικό της έμβλημα, στο όνομα του οποίου οι ίδιοι οι οπαδοί του... για χίλια χρόνια, σφάζουν οποιονδήποτε κατ’ εντολή της Ρώμης, αφήνω εσάς να το κρίνετε! Τελικά και μόνο η απόφαση μιας τέτοιας ανεύρεσης, είναι εξαιρετικά περίεργη. Ποιος θα μπορούσε σοβαρά να δεχτεί, ότι το συγκεκριμένο ξύλινο όργανο εκτέλεσης, θα έμενε στην ίδια ακριβώς θέση που χρησιμοποιήθηκε, μετά από 300 χρόνια; Ο Γολγοθάς ήταν τόπος ρωμαϊκών εκτελέσεων και εκτελέσεις συνέβαιναν ετησίως αρκετές. Μέχρι των ημερών της ‘‘ευσεβούς’‘ αυτοκράτειρας, πρέπει να συνέβησαν εκατοντάδες εκτελέσεις, παρόμοιες μ’ αυτές των ημερών του Χριστού. Ακόμα και αν παρακάμψουμε την σκέψη ότι πρέπει λογικά να χρησιμοποιούσαν κατ’ επανάληψη και τελικά να έκαιγαν τους φθαρμένους ξύλινους σταυρούς, η πιθανότητα τρεις αιώνες μετά, να βρεθεί το συγκεκριμένο ξύλινο όργανο εκτέλεσης, στον ίδιο τόπο, ήταν πέρα από κάθε φαντασία.
Ένα κομμάτι ξύλο, ικανό να κράτησει το βάρος ενός ανθρώπου πάνω του, ήταν αναντίρρητα έναν γερο, χρήσιμο ξύλινο δοκάρι, που δεν θα έμενε για πολύ καιρό στην ίδια θέση αχρησιμοποίητο. Σε μια χώρα που τα δέντρα σπανίζουν, όπως είναι η ερημοποιημένη Παλαιστίνη, ένα τέτοιο κομμάτι ξύλου, θα ήταν για πολλούς φτωχούςτης Ιερουσαλήμ, ενα ζηλευτό λάφυρο για πολλές χρήσεις. Άλλωστε οι σταυρικές εκτελέσεις πριν και μετά την περίοδο του Ιησού, ιδιαιτέρως στην Ιερουσαλήμ, λόγω των συχνών εξεγέρσεων, εγίνοντο κατά εκατοντάδες![2] Τι έκανε λοιπόν την Ελένη, να είναι τόσο σίγουρη για την ανεύρεση του συγκεκριμένου σταυρού;
Παρόλα αυτά, το 327 μ.Χ., δηλαδή 300 περίπου χρόνια μετά τον θρυλούμενο θάνατο του Ιησού: «απέστειλε ο βασιλεύς την εαυτού μητέρα Ελένη εις Ιερουσαλήμ, μετά χρημάτων αφθονίας, προς τον επίσκοπον Μακάριον, επί αναζητήσει του ζωοποιού ξύλου και οικοδομής των αγίων τόπων». Γεώργιος Μοναχός «Περί της ευρέσεως του σταυρού».110.620.12.
Φορτωμένη χρήματα, από τον παιδοκτόνο και ηλιολάτρη[3] γιο της, η υπέργηρη Ελένη, κατέβηκε στην Ιερουσαλήμ, όπου την υποδέχθηκαν οι ιερείς, οπλισμένοι με όλο το ‘‘άγιο πνεύμα’‘ που μπορούσαν να συγκεντρώσουν, αποφασισμένοι να μην χάσουν την ανεπανάληπτη αυτή οικονομική ευκαιρία!
Ακόμα και σήμερα μια οργανωμένη ομάδα αρχαιολόγων, με υπερσύγχρονο εξοπλισμό, θα είχε αξεπέραστες δυσκολίες, σε ένα τέτοιο σχεδόν ανέφικτο εγχείρημα και τουλάχιστον θα χρειαζόταν χρόνια ανασκαφών και αναζητήσεων... χρόνο όμως, που δεν διέθετε πια η ογδοντάχρονη Ελένη! Ο σταυρός λοιπόν έπρεπε να βρεθεί οπωσδήποτε και να βρεθεί τώρα, που η φορτωμένη χρήματα αυτοκράτειρα ερχόταν για να οικοδομήσει στην Ιερουσαλήμ, ναούς και να στήσει προσκυνήματα!
Οι πλέον επίλεκτες ομάδες αρχαιολόγων, θα είχαν σοβαρό πρόβλημα... όχι όμως και η επισκοπική ομάδα της... ενορατικής αρχαιολογίας! Ένας χριστιανικά όμως ‘‘φωτισμένος’‘ νους, δεν αφήνει ποτέ τέτοιες θεόσταλτες ευκαιρίες να χαθούν! Άλλωστε, γιατί νομίζετε πως υπάρχουν στην συγκεκριμένη πίστη, όλα αυτά τα παράξενα θεολογικά χαρίσματα, ενοράσεις, όνειρα, προφητείες, αλλά και το (κατά Μεταλληνόν)... φαινόμενο της νοεράς ευχής;
Η αφήγηση του Χρονογράφου Γεώργιου μοναχού είναι μοναδική: «Μαθών δε ο επίσκοπος, τα της βασιλικής ελεύσεως, τους επισκόπους των επαρχιών συγκέντρωσε για τις πρέπουσες τιμές της υποδοχής. Ευθέως δε τους επισκόπους παρακάλεσε, την αναζήτηση του ποθούμενου ξύλου να αναλάβουν. Απορούντων δε πάντων περί τούτου, υπόνοιες και υποψίες μόνο διηγούμενοι, ο της πόλεως επίσκοπος πάντας παρακάλεσε ησυχία να κάμουσι (!) και σπουδαιοτέραν ευχήν[4] υπέρ τούτου, στον θεό προσέφερε»!
«Τούτου δε γενομένου, (της ευχής δηλαδή γενομένης) ευθύς, θεόθεν εδείχθη στον επίσκοπο ο τόπος, όπου ο ακαθάρτου δαίμονος, ο Ναός και το άγαλμά της Αφροδίτης υπήρχε. Τότε η βασίλισσα, πλήθος πολύ τεχνιτών και εργατών συγκέντρωσε και εκ βάθρων το αισχρό (θέλει να πει περικαλλέστατο) οικοδόμημα κατέστρεψε. Τούτου δε γενομένου, ανεφάνη το θείον μνήμα και ο τόπος του κρανίου και τρεις καταχωμένοι σταυροί».
«Μεγάλη όμως αμηχανία και θλίψη κατέλαβε την βασίλισσα γιατί κανείς δεν γνώριζε ποιος μπορούσε να είναι ο δεσποτικός σταυρός. Ο δε επίσκοπος μετά πίστεως έλυσε την απορία. (όχι βέβαια πάλι με ευχή, αλλά...) Γυναίκα άρρωστη, υπό πάντων απεγνωσμένη και τα λοίσθια πνέουσα, έφεραν μεταξύ των σταυρών, για να βρεθεί το ζητούμενο. Και μόνο που η σκιά του σωτήριου σταυρού άγγιξε την ασθενούσα, ευθύς η άπνους και ακίνητη αυτή γυναίκα, απ’ την θεια δύναμη, ευθέως (υγιής) αναπήδησε, δοξάζουσα μετά μεγάλης φωνής τον θεό».[5]
«Η δε βασίλισσα Ελένη, μετά χαράς μεγάλης παρέλαβε τον σταυρό... και (μέρος) του σταυρού παρέδωσε στον επίσκοπο της πόλεως εις μνημόσυνο γενναίων και εκκλησία όρισε να γίνει πάνω στο ζωοποιό μνήμα και στον άγιο Γολγοθά». Γεώργιος Μοναχός «Περί της ευρέσεως του σταυρού»110.620-621
Βλέπουμε λοιπόν, ότι τα περί ευρέσεως του σταυρού και η ανοικοδόμηση του ταφικού ναού, στο συγκεκριμένο τόπο, συνέβησαν μέσα σε μια ατμόσφαιρα παραμυθιού, που μόνο ο παλιμπαιδισμός της θρησκευτικής ευπιστίας, θα μπορούσε να αποδεχθεί αδιαμαρτύρητα!
Στην κατεύθυνση των αμφισβητήσεων, βέβαια, υπάρχουν σοβαρές ερωτήσεις που προκύπτουν εντελώς αβίαστα.
Κατ’ αρχάς, είναι λογικό, ένα όργανο θανάτωσης, να γίνεται έμβλημα, λάβαρο και σημαία και να αποδίδονται τιμές σ’ αυτό; Και αν αποδίδομε σε αυτό τέτοιες τιμές, γιατί δεν κάνουμε χριστιανική σημαία, με ανάλογες τιμές και τον ακάνθινο στέφανο, το σφουγγάρι με το ξίδι, την λόγχη, ή ακόμα και τα υποτιθέμενα καρφιά της σταύρωσης; Μήπως είναι φανερό, πως η ανεύρεση αυτή του σταυρού, εξυπηρετούσε περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, την αυτοκρατορική ανάγκη, για νέα λάβαρα πίστης και αφοσιωμένων μαχητών;
Πως γίνεται με το «εν τούτω νίκα», ο σταυρός από σύμβολο σωτηρίας και αγάπης, να μετατρέπεται για αιώνες, σε ξίφος εξουσίας στα χέρια αυτοκρατόρων; Πως συμβιβάζεται αλήθεια, ο χριστιανισμός της αγάπης, να κραδαίνει το ξίφος της Ρώμης για αιώνες; Δεν είναι ύποπτο, ότι η αναζήτηση και το απίστευτο ‘‘θαύμα’‘ της ανεύρεσης και η οριστική αγιοποίηση του συμβόλου, ξεκίνησαν μετά από μια αυτοκρατορική χρηματαποστολή;
Αν πάλι η αποδεδειγμένη θεραπευτική δύναμη του ανευρεθέντος σταυρού, ήταν τέτοια, ώστε «γυναίκα πνέουσα τα λοίσθια ευθύς ανένηψε», γιατί όλοι αυτοί οι αθεόφοβοι, δεν τοποθέτησαν το ιερό αυτό ξύλο στην αρχική του θέση, (μέχρι σήμερα επιδεικνύουν την αρχική τρύπα στο έδαφος!) προσφέροντας για αιώνες τώρα, στους αμέτρητους ταλαιπωρημένους και συχνά φρικτά πάσχοντες πιστούς προσκυνητές, μια ευκαιρία παρόμοιας ίασης με το θεραπευτικό άγγιγμα της σκιάς του θαυματουργού σταυρού; Έτσι ο χριστιανισμός θα μπορούσε εντελώς δικαιολογημένα να καυχηθεί, ότι κατέχει την απόλυτη απόδειξη της ιαματικής υπεροχής, έναντι όλων των υπολοίπων θρησκειών!
Απ’ την άλλη, αναρωτιέμαι, όταν πνέεις τα λοίσθια και έχεις ελάχιστη επαφή με το περιβάλλον, είναι ευκολότερο να επιδείξεις πίστη; Ο σταυρός δεν ήταν ακόμα αντικείμενο λατρείας, προς τι άσκησε πίστη, η ημιθανής αυτή γυναίκα;
Βέβαια η απάντηση σ’ όλες αυτές τις ερωτήσεις είναι εξαιρετικά απλή! Ο όποιος Θεός των γαλαξιών και του σύμπαντος, δεν έχει καμιά σχέση με τους γελοίους θεΐσκους των θρησκειών, που επινοήθηκαν για να διευκολύνουν την συναλλαγή των ιερατείων με τις κοσμικές εξουσίες. Ακριβώς δηλαδή, όπως συνέβη και με τον παραφύση ερώτα της σπαθοφόρου Ρώμης με τον γλυκομίλητο αλλά αμείλικτο, εκρωμαϊσθεντα Χριστιανισμό!
Για τον ίδιο τον τόπο της εύρεσης του σταυρού και της ανέγερσης του ταφικού ναού, γεννιούνται οι εξής δικαιολογημένες αμφιβολίες: Αν όπως βεβαιούν οι βυζαντινοί χρονογράφοι, στην συγκεκριμένη θέση του τωρινού τάφου, προϋπήρχε μεταγενέστερος της σταύρωσης, ναός της Αφροδίτης, είναι βέβαιο, ότι ο τόπος εκείνος, δεν υπήρξε ποτέ τόπος μνημάτων και εκτελέσεων! Οι Ελληνικοί ναοί δεν εκτίζοντο ποτέ, πάνω σε τάφους,[6] πολύ δε περισσότερο πάνω σε γνωστούς τόπους εκτελέσεων.
Οι Έλληνες είχαν την πλέον εκλεπτυσμένη αίσθηση του κάλλους και της αρμονίας. Ακόμη και πολύ μικρότερες αιτίες, από τις παραπάνω, θα ήταν ικανές να αποτρέψουν την ανέγερση ναού στον συγκεκριμένο τόπο. Όλως ιδιαιτέρως βέβαια, αληθεύει αυτό, για τον ναό της φιλομειδούς Αφροδίτης. Ο ναός της πανώριας θεάς του έρωτα και του ειδυλλιακού τοπίου, μπορούσε να οικοδομηθεί μόνο σε τόπο φυσικού κάλλους και ερωτικής έμπνευσης και ποτέ πάνω στον αντιαισθητικό, γυμνό από οποιαδήποτε βλάστηση και εξ’ αυτού γνωστό ως κρανίου τόπο Γολγοθά, όπως ήταν ο συγκεκριμένος τόπος εκτέλεσης κακούργων!
Αφού λοιπόν, όπως βεβαιούν οι βυζαντινοί χρονογράφοι, ο ναός της Αφροδίτης προϋπήρχε εκεί, τότε ο θρυλούμενος τόπος εκτέλεσης και ο τάφος του Χριστού, ήταν οπωσδήποτε κάπου αλλού.
Ποιον θεϊκό τάφο λοιπόν και ποια ουρανόπεμπτη φλόγα, προσκυνάνε χίλια χρόνια τώρα οι οδυνηρά εξαπατηθέντες και φρικτά εξιουδαϊσθέντες Έλληνες;!
[1] Στην ερώτηση μου γιατί είναι άγιος ο Κωνσταντίνος αν και αλλόθρησκος, απάντησαν: «επειδή ευνόησε τα μέγιστα τον Χριστιανισμό». Μα αν είναι έτσι τα μέγιστα ευνόησαν τον χριστιανισμό και οι Οθωμανοί Σουλτάνοι, γιατί δεν τους αγιοποιούμε;
[2] «Αιχμαλώτους ανήγαγε εις Ιερουσαλήμ... και οκτακοσίους ανεσταύρωσεν» Ιώσηπος ιστορία Ιουδαϊκού πολέμου 1.97. «Τους δε πρωταίτιους στην Ιερουσαλήμ σταύρωσε έως και δυο χιλιάδες». Ιώσηπος ιστορία Ιουδαϊκού πολέμου 2.72-75.
[3] Ο Μέγας Κωνσταντίνος εφόνευσε τον υιό του και παρέμεινε οπαδός του Μίθρα μέχρι τέλους. Δεν βαπτίστηκε Χριστιανός παρά… ημιθανής ή νεκρός και από Αριανό επίσκοπο!
[4] Μα επιτέλους, τι ακριβώς είναι αυτή η «ευχή»; Μήπως το λεγόμενο «τάμα»; Μια προσευχή, μπορεί να είναι παρακλητική ή ευχαριστιακή ή και τα δυο. Μια σκέτη ευχή: δηλαδή «εύχομαι να...», θυμίζει εκπληκτικά τους θαυματοποιούς, που με στόμφο εύχονται κάτι προστακτικά, λίγο πριν το πραγματοποιήσουν! Δεν έφτανε λοιπόν «το φαινόμενο της νοεράς ευχής», τώρα έχουμε και το φαινόμενο της «σπουδαιοτέρας ευχής»! Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να πληροφορηθούμε αν τελικά πρόκειται για το ίδιο πνευματικό εργαλείο. Απύθμενη... ‘‘επιστήμη’‘ η θεολογία!
[5] Με παρόμοιο τρόπο, ξεχωρίζουν οι ιερείς, τα θεραπευτικά λείψανα των αγίων από τα κοινά λείψανα των αμαρτωλών! «Τα ‘‘δοκιμάζουν’‘πάνω σε ‘‘δαιμονισμένους’‘! Αν το θύμα ουρλιάξει και μετά ηρεμήσει, δηλαδή αποβάλει το δαιμόνιο, τότε τα συγκεκριμένα λείψανα, είναι όντως κάποιου αγίου! Αυτά, τα πολύ κωμικοτραγικά, παραδέχθηκε ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Ζιόμπολας, στις τηλεοπτικές εκπομπές περί θαυμάτων! Ο παρουσιαστής (Σ. Καρατζαφέρης), εξεμάνη λέγοντας τους παπάδες, πως αν είναι έτσι, πρέπει να πάρουν με την σειρά τα τρελοκομεία, μήπως και θεραπεύσουν κανένα δαιμονιζμένο. Εγώ προσπάθησα να διαμαρτυρηθώ λέγοντας, πως βασανίζουν ταλαίπωρους ανθρώπους! Το βέβαιο είναι, ότι οι εξορκισμοί συνεχίζονται ακόμα και εμείς απλά αναφωνούμε... θρησκεία το μεγαλείο σου!
[6] Η περίπτωση της σκόπιμης ταφής-βεβήλωσης ελληνικού ναού φαίνεται καθαρά στην περίπτωση Βαβύλα. Το 351 ο Διοικητής της Αντιόχειας Γάλος, διέταξε την ταφή των λειψάνων του αγίου Βαβύλα, μέσα στον Ναό του Δαφναίου Απόλλωνα. Μετά την βεβήλωση αυτή σταμάτησε η λειτουργία του ναού και δεν επαναλειτούργησε ούτε όταν ο Ιουλιανός διέταξε την απομάκρυνση των λειψάνων. Βλ. Θεοδώρητου Εκκλ. Ιστ. 3.6. Και Ι. Χρυσόστομος «εις Βαβύλαν λόγοι δυο» Migne 50.527-572.
Έρευνα του κυρίου Μ. Καλόπουλου
Του..."αγίου"! Κωνσταντίνου και της..."αγίας"! Ελένης!
[Είναι αληθές ότι εν τω υπερβολικώ αυτού ζήλω περί την εκτέλεσιν των χριστιανικών παραγγελμάτων,επεκαλέσατο ενίοτε την αρωγήν των βασανιστηρίων τα οποία άλλοτε,εν ονόματι αυτών εκείνων των παραγγελμάτων,ηγωνίζετο να μετριάση'...
...Ο Κωνσταντίνος είχεν από του δευτέρου γάμου του πατρός αυτού τρεις αδελφούς,τον Δαλμάτιον,τον Αννιβαλιανόν και τον Ιούλιον Κωνστάντιον,προς τους οποίους επολιτεύθη αείποτε ψυχρώς,υπείκων,ως βεβαιούσιν,εις τας εισηγήσεις της ιδίας μητρός Ελένης.Αφ' ετέρου ο Κωνσταντίνος είχεν από μεν της πρώτης συζύγου,της Μινερβίνης,υιόν,τον τοσούτον κατά Λικινίου διαπρέψαντα Κρίσπον,από δε της δευτέρας,της Φαύστης,υιούς άλλους εξ ων δύο,ο Κωνσταντίνος και ο Κώνστας,και τοι ήσαν νεώτατοι,είχον ήδη λάβει διάφορα ανώτατα της πολιτείας αξιώματα.Και η μεν Φαύστα απετροπιάζετο τον Κρίσπον όστις καθό πρωτότοκος και καθ' όλα λαμπρός νέος,επεσκίαζε τα ίδια αυτής τέκνα,η δε Ελένη εξεναντίας,ησθάνετο προς τούτον ιδιάζουσαν στοργήν.Πως τα διάφορα ταύτα πάθη κατώρθωσαν να θολώσωσι την άλλως τοσούτον διαυγή του Κωνσταντίνου κρίσιν,δεν είναι σαφώς γνωστόν.Ίσως παρεισέφρησεν εις την ψυχήν αυτού καταχθόνιόν τι φθόνου αίσθημα δια την κοινήν εύνοιαν ής απελάμβανε ο Κρίσπος' τουλάχιστον είναι βέβαιον,ότι ενώ κατ' αρχάς επεδαψίλευσε τω υιώ εκείνω τα ύπατα αξιώματα,μετά το περιφανές κατά τον Ελλήσποντον τρόπαιον,έπαυσε του να νέμη αυτώ μερίδα τινά της υπερτάτης αρχής.Ίσως θεωρών το εν Ρώμη επικρατούν δυσμενές πνεύμα εδυσπίστησεν προς τον Κρίσπον,όστις επευφημείτο υπό του πλήθους,του κακολογούντος και περιϋβρίζοντος τον βασιλέα' τουλάχιστον βεβαιούται προ πάντων,ότι αι της Φαύστης εισηγήσεις κατά του προγόνου αυτής,επί της εν Ρώμη διατριβής εκείνης μάλιστα εκορυφώθησαν.Διότι το παρά τινων ρηθέν,ότι ο Κρίσπος εμισήθη υπό του πατρός,ιδίως ως συλλαβών έρωτα άθεσμον προς την μητρυιάν Φαύσταν,υπολαμβάνεται σήμερον ευλόγως ως μύθος όλως ανυπόστατος,πολύ δε πιθανώτερον νομίζεται ότι συκοφαντίαι έτεραι μάλλον πιστευταί και εξαιρέτως αι προ μικρού υποδειχθείσαι,εξηγρίωσαν τον βασιλέα εις βαθμόν ώστε να καταπνίξωσιν εν αυτώ ό,τι ιερώτατον έχει ο άνθρωπος εν τω κόσμω τούτω.Οπωσδήποτε αναμφισβήτητον είναι ότι εν τω μέσω της αγωνίας εις ήν ο Κωνσταντίνος περιέστη ως εκ του στασιαστικού της Ρώμης πνεύματος και ως εκ των εν τη ιδία οικία διενέξεων,ο Κρίσπος γενόμενος ανάρπαστος,δια διαταγής του βασιλέως,και απαχθείς εις φυλακήν τινα εκτός της Ρώμης,εκεί εθανατώθη.Συγχρόνως δε σχεδόν ανηγγέλθη εξ Ανατολής ότι και ο υιός του Λικινίου και της Κωνσταντίας,άρα του βασιλέως ανεψιός,παις μόλις δωδεκαέτης,εσφάγη αποσπασθείς της μητρικής αγκάλης.Αι δε τραγικαί αύται σκηναί κατετάραξαν εξαιρέτως τους εθνικούς,οίτινες σώζοντες ίσως έτι ελπίδας τινάς από τε του Κρίσπου,από τε του υιού του Λικινίου,έβλεπον αίφνης ψευσθείσας απάσας αυτών τας προσδοκίας.Αλλά και πολλοί εκ των χριστιανών κατεπλάγησαν βεβαίως βλέποντες τον άνθρωπον,όν υπελάμβανον υπό της Θείας Προνείας χειραγωγούμενον,ωσεί υπό μανίας τινός ήδη καταληφθέντα και σπαράσσοντα ιδία χειρί την καρδίαν αυτού.Μόνοι οι περί την Φαύσταν εθριάμβευον,ότε αίφνης τα πράγματα μετέβαλον όψιν.Η μήτηρ του Κωνσταντίνου Ελένη έδραμεν εξ Ανατολής,όπου τότε διέτριβεν,ίνα εκφράση την αγανάκτησιν αυτής και την θλίψιν δια τον οικτρόν του φιλτάτου Κρίσπου θάνατον,όστις ετραυμάτισεν αυτήν και ένεκα της στοργής ήν ησθάνετο προς τον νέον τούτον,και ένεκα της φρίκης ήν ενεποίησεν εις αυτήν,ως χριστιανήν και ως μητέρα,το ανοσιούργημα του Κωνσταντίνου.Οι οδυρμοί και οι έλεγχοι της σεβασμίας εκείνης γυναικός ήνοιξαν τους οφθαλμούς του βασιλέως.Είναι αληθές ότι οι πλείστοι των χρονογράφων αξιούσιν,ότι,εν τη παραφορά της τύψεως του συνειδότος ήν ενέβαλον εις την καρδίαν αυτού οι λόγοι της μητρός,εμίανεν αύθις τας χείρας αυτού θανατώσας την Φαύσταν,ως παραίτιον της πρώτης συμφοράς.Αλλά το καθ' ημάς ομολογούμεν ότι ασπαζόμεθα μάλλον την γνώμην του Άγγλου ιστοριογράφου Γίββωνος,όστις,στηριζόμενος εις ετέρας μαρτυρίας,νομίζει όλως απίθανον το νέον τούτο αδίκημα' και τοσούτω μάλλον παραδεχόμεθα το συμπέρασμα αυτού όσω εν γένει δεν ανεδείχθη επιεικής προς τον Κωνσταντίνον.Ουδέ βλέπομεν πως συμβιβάζεται ο παροξυσμός εκείνος της μανίας προς την μετάνοιαν ήν πάντες ομολογούσιν ότι ησθάνθη ο βασιλεύς ακούων τους θρήνους της μητρός και ήν επεδείξατο,ως λέγεται,δια πολλών και ποικίλων τεκμηρίων εξαιρέτου προς το θρήσκευμα ευλαβείας.Το βέβαιον είναι ότι ο Κωνσταντίνος ελαυνόμενος υπό των αποτροπαίων περιπετειών εις άς περιέστη εν τη πόλει της Ρώμης,δια τε την προς αυτόν αποστροφήν του ειδωλολάτρου εκείνου δήμου και τα εν τη ιδία οικία επελθόντα τραγικά γεγονότα,απεφάσισε μετ' ου πολύ ν' αναχωρήση εκ της αρχαίας του κράτους πρωτευούσης,εις ήν ουδέποτε πλέον επέστρεψε,και απήλθε προς ανατολάς,έτερα και μεγάλα τινά διανοούμενος περί της μελλούσης του κόσμου τύχης.
Τότε και η Ελένη επορεύθη προς την Παλαιστίνην...
...Τωόντι,κατά την πρώτην και την δευτέραν μ.Χ. εκατονταετηρίδα,αι επανειλημμέναι των Ιουδαίων κατά της Ρωμαϊκής αρχής επαναστάσεις είχον προκαλέσει δεινοτάτας αντεκδικήσεις.Επί των ερειπίων της Ιερουσαλήμ ηγέρθη πόλις νέα φέρουσα το εθνικόν όνομα της Αιλείας Καπιτωλίνης,και επί του τόπου όπου υψούτο άλλοτε ο ναός του Σολομώντος,κατεσκευάσθη πολυτελές ιερόν του Καπιτωλίου Διός.Ιουδαίοι σχεδόν πλέον δεν υπήρχον εν αυτή,ολίγιστοι δε ήσαν οι χριστιανοί,ώστε ο Επίσκοπος της πόλεως και χώρας εν ή ετελέσθησαν τα πρώτα της πίστεως ημών μυστήρια,ο Επίσκοπος του θρόνου επί του οποίου εκάθησάν ποτε ο Ιάκωβος και πολλοί του Χριστού συγγενείς,εκπεσών παντάπασι του αρχαίου αξιώματος,κατήντησε να υποτάσσηται εις τον μητροπολίτην Καισαρείας.Ότε εν έτει 327 η βασίλισσα Ελένη έφθασεν εις Ιερουσαλήμ(Αιλείαν Καπιτωλίνην),ουδείς ηδυνήθη να καταδείξη αυτή τον τάφον του Σωτήρος.]....!!!!
Παπαρρηγόπουλος,ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ,βιβλίον όγδοον,σελ.158-160,εκδόσεις ΓΑΛΑΞΙΑ-ΕΡΜΕΙΑΣ.
Χρόνια τους...πολλά,να τους χαίρονται!
Ρίξτε και μιά ματιά παρακάτω,θα σας κάνει καλό...
-Ο..."μέγας" Κωνσταντίνος.....
-Θρησκευτική ελευθερία και ανεξιθρησκία
-"Μέγας" Κωνσταντίνος,Ιουστινιανός,Θεοδόσιος,οι σφαγείς των Ελλήνων,ψηφίστηκαν ως...μεγάλοι..."Έλληνες"!!!!!!!
-Δια πυρός και σιδήρου.....
-Είστε "μυσεροί Έλληνες" ή "Ρωμηοί χριστιανοί";;;;;;;;;;
-Διωγμοί των Ελλήνων από τους χριστιανούς επί Κωνσταντίνου!!!!!
Στις 20/6 τα εγκαίνια του Μουσείου Ακρόπολης
Οι εκδηλώσεις για τα εγκαίνια του μουσείου θα διαρκέσουν για μία εβδομάδα με την πόλη της Αθήνας -και όχι μόνο- να ντύνονται γιορτινά και να χαιρετούν το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός.
Η αποκάλυψη των εκθεμάτων, σημείωσε ο κ. Σαμαράς, θα γίνει με τρόπο αναπάντεχο και το καλλιτεχνικό γεγονός της βραδιάς θα είναι νέες τεχνολογίες που θα προβάλουν τις σημαντικές αρχαιότητες του μουσείου.
Την ασφάλεια των εκδηλώσεων έχει αναλάβει για το πενθήμερο το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ προγραμματίζεται και κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό για την επομένη των εγκαινίων για τους αρχηγούς κρατών.
Να σημειωθεί ότι το 2009 το αντίτιμο του εισιτηρίου για όλο τον κόσμο καθημερινά θα ανέρχεται σε 1 ευρώ και για το 2010 στα 5 ευρώ, ώστε να τιμηθεί ο Έλληνας φορολογούμενος που χρηματοδότησε το μουσείο αυτό, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαμαρά
Πηγή http://ant1online.gr
Δείτε το site του Νέου Μουσείου Ακρόπολης
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Σχετικό θέμα:Έκθεση στη Βασιλεία για το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως
20 Μαΐου 2009
Προς ενδιαφερόμενους επισκέπτες των ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ 2009.
Όσοι θελήσουν να είναι παρόντες στα ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2009,ας ετοιμαστούν.
Όσοι θα διανυκτερεύσουν σε ξενοδοχεία, ας φροντίσουν να κλείσουν εγκαίρως δωμάτια.
Τις ημέρες των Προμηθείων είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί κλίνη στην περιοχή.
Υπάρχει βέβαια και κατασκηνωτικός χώρος.
Ακολουθεί παρακάτω κατάλογος των ξενοδοχείων της περιοχής προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων.
ΛΙΤΟΧΩΡΟ | ΠΛΑΚΑ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ | ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ |
Αφροδίτη | Ναυσικά | Αφροδίτη Ξενοδοχείο-Διαμερίσματα, Παραλία Λεπτοκαρυάς |
|
|
|
Βίλα Δρόσος | Λητώ | Ήρα |
|
|
|
Ενιπέας | ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | Γαλαξίας |
|
|
|
Μυρτώ……………….23520 81398 |
| Ποσειδών Παλλάς |
|
|
|
OLYMPUS MEDITERRANEAN HOTEL |
| METROPOLE HOTEL |
|
|
|
Παρκ………………….23520 81252| |
| Διόνυσος |
|
|
|
ΔΙΟΝ ΠΑΛΑΣ |
| OLYMPIAN BAY |
|
|
|
ΒΙΛΛΑ ΠΑΝΘΕΟΝ |
| ΓΚΟΥΝΟΣ |
|
|
|
ΞΕΝΙΟΣ ΔΙΑΣ |
|
|
|
|
|
|
|
|
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2009
Προμήθεια 2009
Εκδηλώσεις τιμής
προβολής και ανάδειξης
της ελληνικής θέασης του κόσμου
….Οι προετοιμασίες για την τέλεση των Προμηθείων 2009, των πολιτιστικών εκδηλώσεων προς τιμήν του ελληνικού πνεύματος έχουν ξεκινήσει.
….Τα Προμήθεια, ως πανελλήνιος θεσμός που σκοπό έχει να μας φέρει σ’ επαφή με τον πολιτισμό, το πνεύμα και τις αξίες των προγόνων μας, διανύουν ήδη το δέκατο τέταρτο έτος συνεχούς παρουσίας τους. Με εμπνευστή και πρωτεργάτη τον καθηγητή του πανεπιστημίου της Στοκχόλμης Τρύφωνα Ολύμπιο, λαμβάνουν χώρα στο υπέροχο φυσικό περιβάλλον του Άλσους Προμηθέως, στους πρόποδες του Ολύμπου, όπου χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα κι από το εξωτερικό συγκεντρώνονται κάθε χρόνο για να κατασκηνώσουν κάτω από τον καταγάλανο ουρανό του Όρους των Θεών. Να γνωρίσουν το ελληνικό πνεύμα και έθος, να τιμήσουν τους αρχαίους φιλοσόφους και τις φιλοσοφικές σχολές με δημόσιες συζητήσεις και εκδηλώσεις, να παρακολουθήσουν καλλιτεχνικά, πολιτισμικά και τελεστικά δρώμενα, να μετάσχουν σ’ αυτά ως αναζωογονητική μύηση στις αρχέγονες πηγές που μας γέννησαν, να έρθουν σ’ επαφή με την κοσμοθέαση των προγόνων μας.
….Η θέαση που είχαν οι αρχαίοι Έλληνες για τον κόσμο και η οποία είχε απολύτως γνωσιολογικό και επιστημονικό χαρακτήρα, εκφράστηκε μέσα από τον τρόπο ζωής τους (ήθη και έθιμα πλήρως εναρμονισμένα με το σεβασμό τους για τη φύση), μέσα από τις κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες, τη συμμετοχή στα κοινά και την ανάδειξη της έννοιας του πολίτη, τη μαχητικότητα για την προάσπιση των θεσμών που δημιούργησαν, τη φιλοσοφική αναζήτηση, την επιστημονική έρευνα, την Τέχνη καθώς και την αντίληψή τους για το θείον που απετέλεσε το μυθολογικό και ψυχολογικό υπόβαθρο της ελληνικής κοσμοθεάσεως και του ελληνικού πολιτισμού. Οι παράγοντες αυτοί, αλληλένδετοι για τους προγόνους μας και για όποιον σήμερα επιχειρεί να τους κατανοήσει, συναποτελούν ένα όλον η προσέγγισή του οποίου φρονούμε ότι αποτελεί ζητούμενο αλλά και αναγκαιότητα για το σύγχρονο γίγνεσθαι.
….Αυτή την ανασύνδεση με τον αρχαίο, παγκοσμίως σεβαστό και πάντοτε επίκαιρο πολιτισμό μας προβάλλουμε και αναδεικνύουμε στις εκδηλώσεις των Προμηθείων. Όχι σαν άγονη λατρεία ενός νεκρού παρελθόντος αλλά ως έκφραση του ζωντανού και ρέοντος Λόγου εκείνων στους οποίους αναγνωρίζει η σώφρων ανθρωπότητα ότι τους οφείλει τα πάντα. Ως έναυσμα επίκαιρου και γόνιμου προβληματισμού για διεξόδους στα αδιέξοδα του σήμερα, με άξονα σκέψης και πλαίσιο αναφορών την κοσμοαντίληψη εκείνων.
….Τα Προμήθεια 2009 θα τελεστούν στις 19, 20 και 21 Ιουνίου. Η επιμέλεια της διοργάνωσης έχει ανατεθεί στον Πολιτιστικό Σύλλογο “Προμηθεύς Πυρφόρος” ως μόνιμο πλέον φορέα με θεσμοθετημένη διάσταση ευθύνης, ενώ στις εκδηλώσεις μετέχουν εμπράκτως φορείς, ομάδες και προσωπικότητες απ’ όλη την Ελλάδα.
….Τα Προμήθεια είναι μια γιορτή για όλους όσους τιμούν την ελληνική παιδεία και τον ελληνικό πολιτισμό. Ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των Προμηθείων είναι όλοι όσοι νιώθουν πως η διαύγεια σκέψης και οι αξίες των προγόνων μας, μπορούν ν’ αποβούν βατήρας πνευματικής παλιγγενεσίας και αντίστασης στους μαζικούς ισοπεδωτικούς μηχανισμούς της εποχής μας.
….Το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων των Προμηθείων 2009 θα γίνει γνωστό με νεότερη δημοσίευση.
Οράτε το μέλλον, ευγένειαν ασκείτε, επαινείτε αρετήν
Έρρωσθε κι ευδαιμονείτε!
Επιτροπή Προμηθείων 2009
Στις 19 - 20 - 21 Ιουνίου 2009 θα πραγματωποιηθούν οι ελληνικές πολιτιστικές εκδηλώσεις των Προμήθεια 2009 στο Άλσος του Προμηθέα στον Όλυμπο, (θέση Αϊγιαννης, Λιτόχωρο).
Παρασκευή 19 Ιουνίου
ώρα 17:30, Χώρος: Αρχαιολογικός τόπος Δίον – Αφή Προμηθεϊκού ΠυρόςΤελετουργική Αφή του Προμηθεϊκού Πυρός από τις Ιέρειες στην Ιερή πόλη των Μακεδόνων Δίον. Παραλαβή του Πυρός από αθλητές.
ώρα 19:30, Χώρος: Άλσος Προμηθέως - Έλευση Προμηθεϊκού ΠυρόςΤελετουργική έναρξη των εκδηλώσεων του τριημέρου με την έλευση του Προμηθεϊκού Πυρός από τους αθλητές.
ώρα 21:00, Μελοποίηση Ορφικών ΎμνωνΜελωδός: Βασίλης Γαλανός.
ώρα 21:30, Φιλοσοφικό Συμπόσιο. Θέμα: Σοφιστές και Σοφιστική Θα προηγηθούν εισηγήσεις επί του θέματος και θ’ ακολουθήσει συζήτηση με τη συμμετοχή των παρευρισκομένων.Εισηγητές: Γεώργιος Κλήμης – Καλλίμαχος, Ιστορικός, ΠολιτισμολόγοςΣτέφανος Κολέττας – Μέλανθος, Συγγραφέας, Εκπαιδευτικός
ώρα 23:50, “BLACK ΜΠΕΕΕ…” Προβολή της κινηματογραφικής ταινίας του Θεόδωρου Μαραγκού. Θ’ ακολουθήσει συζήτηση του σκηνοθέτη με το κοινό.
Σάββατο 20 Ιουνίου
ώρα 10:00, Β΄ Πανελλήνια Συνάντηση Φίλων της Επικούρειας ΦιλοσοφίαςΘέμα: Επίκουρος και Πολιτική.
ώρα 13:30, ΠΑΙΑΝ, επικολυρική ποίηση της Γεωργίας Αλεξίου – Γοργούς με τη συνοδεία αυλού.
Απόγευμα, Διανομή του Κυκεώνα(αρχαιοελληνικό έδεσμα μαγειρεμένο από ποικιλία δημητριακών).
ώρα 16:30, Δίον: Εκκίνηση Προμηθεϊκού Δρόμου 14,5 χλμ.Προς τιμήν της Προμηθεϊκής και Ολύμπιας συνύπαρξης. Με αφετηρία το Δίον, η διαδρομή των αθλητών οδηγεί δια μέσου του ορεινού δρόμου και του Λιτόχωρου στο Άλσος Προμηθέως.
ώρα 17:00, Δαφνοστέφανοι, επικολυρική ποίηση της Γεωργίας Αλεξίου – Γοργούς για το αρχαίο αθλητικό πνεύμα.
ώρα 17:30, Αθλητικά δρώμενα με την ελεύθερη συμμετοχή των παρευρισκομένωνΔρόμου (ανδρών, γυναικών και παίδων), Οπλιτοδρομίας (ανδρών). Στεφάνωση των νικητών με κότινο, δάφνη, κυπάρισσο.
ώρα 18:00, Αφίξεις των πρώτων αθλητών του Προμηθεϊκού ΔρόμουΤιμητική στεφάνωση με κότινο, απονομές επίχρυσων μεταλλίων και αναμνηστικών διπλωμάτων.
ώρα 18:30, Επίδειξη αρχαίας ελληνικής πάλης
ώρα 18:45, Απονομή κυπέλων στους νικητές του Προμηθεϊκού Δρόμου
ώρα 19:00, ΩδέςΕρμηνεύει συνθέσεις του ο μουσικοσυνθέτης Αλέξανδρος Χάχαλης.
ώρα 19:20, Συναυλία του μουσικού σχήματος Δειπνοσοφιστές
ώρα 20:00, Ες ΠαγάνΕρμηνεύει συνθέσεις του ο μουσικοσυνθέτης του “Ες Παγάν” Δημήτρης Πάνας. Συνοδεύει το μουσικό σχήμα Ανάσες (άσκαυλος, πλαγίαυλος, κρουστά).
ώρα 20:15, Συναυλία του μουσικού σχήματος Κάβειρος
ώρα 21:00, Ελαία ζείδωρος, Ελαία ΑθηνάΕρμηνεύει συνθέσεις του ο μουσικοσυνθέτης Δημήτριος Μιχάκης – Αλέξανδρος
ώρα 21:15, Χαιρετισμοί, Τιμώμενα πρόσωπα Παρουσίαση: Σεμέλη Τραυλού.
ώρα 21:30, Έναρξη μυσταγωγικών δρώμενων υπό τον τίτλο:«Προμηθεϊκόν Πυρ. Αείζωον και αεί υπάρχων»
ώρα 23:15, Εν χορδαίς και οργάνοιςΒακχική μουσική και διονυσιακός χορός με τη συμμετοχή όλων των παρευρισκομένων, ευωχία, έκσταση και ψυχική ανάταση. Μουσική: Ανάσες και Δημήτρης Πάνας.
Κυριακή 21 Ιουνίου
ώρα 9:00, Τελετή θερινού ηλιοστασίου
ώρα 10:30, Ονοματοδοσίες με το τυπικό της πατρώας παράδοσης
ώρα 11:30, Κοινό των ΕλλήνωνΠροτάσεις και ελεύθερη ανάπτυξη απόψεων περί των πεπραγμένων στον ελληνοπρεπή χώρο.
ώρα 14:00, Λήξη των Προμηθείων 2009
Χώρος εκδηλώσεων: Άλσος Προμηθέως Όλυμπος, Λιτόχωρο, (θέση Αϊγιάννης)
Διοργάνωση: Επιτροπή Προμηθείων 2009
Επιμέλεια διοργάνωσης: Πολιτιστικός Σύλλογος ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ
http://mhtida.blogspot.com/2009/05/2009.html
19 Μαΐου 2009
Τι βρίσκεται στο κέντρο της Γης;
Αυτό το οποίο ξέρουμε είναι ότι ο πυρήνας αρχίζει σε βάθος 2.890 χιλιομέτρων, και ότι η διάμετρός του είναι 6.800 χιλιόμετρα. Αποτελείται από δύο στρώματα, τον εξωτερικό πυρήνα από λιωμένο σίδηρο και τον στερεό εσωτερικό πυρήνα, ο οποίος αποτελείται από νικέλιο και σίδηρο και έχει σχεδόν το μέγεθος της Σελήνης.
Δεν ήταν βέβαια ο πυρήνας πάντα ίδιος. Αρχικά ο πλανήτης ήταν απλώς ένα τεράστιο συνονθύλευμα χωρίς εμφανή δομή. Τότε τα πιο βαριά στοιχεία, κυρίως σίδηρος και λίγο νικέλιο, κατακάθισαν προς το κέντρο και σχημάτισαν ένα πυρήνα.
Το πότε και το πώς ακριβώς συνέβη αυτό εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης. Μια άποψη υποστηρίζει ότι ο πυρήνας σχηματίστηκε ξαφνικά, σαν μια χιονοστιβάδα που κινήθηκε προς το κέντρο. Άλλοι πιστεύουν ότι ο σίδηρος έρευσε αργά αργά προς τα κάτω. Ραδιενεργά ισότοπα που μετρήθηκαν σε ηφαιστειογενή πετρώματα, που προέρχονται βαθιά από τη Γη, δείχνουν ότι ο πυρήνας σχηματίστηκε όταν ο πλανήτης είχε ηλικία ανάμεσα στα 30 και στα 100 εκατομμύρια χρόνια. Πριν από 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια, στροβιλώδης κίνηση μέσα στον πυρήνα από ρευστό σίδηρο δημιούργησαν ένα μαγνητικό πεδίο. Ύστερα, πριν από περίπου 1,5 δισεκατομμύρια χρόνια, το κέντρο του πυρήνα ψυχράνθηκε και στερεοποιήθηκε, δημιουργώντας έτσι έναν στερεό εσωτερικό πυρήνα. Ένα μυστήριο γύρω από τον πυρήνα λύθηκε πρόσφατα. Ήταν γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι σεισμικά κύματα διαδίδονται πιο γρήγορα στην ανατολική πλευρά του πυρήνα απ΄ ό,τι στη δυτική, κανείς όμως δεν γνώριζε το γιατί. Νέες όμως προσομοιώσεις έδειξαν ότι αυτό κυρίως οφείλεται σε στροβιλιζόμενες δίνες ρευστού σιδήρου στον εξωτερικό πυρήνα, οι οποίες έλκουν προς τα κάτω ψυχρά υλικά γύρω από τα σύνορα με τον μανδύα και τα εναποθέτουν στον στερεό εσωτερικό πυρήνα. Τα τελευταία 300 εκατομμύρια χρόνια οι περισσότερες δίνες σιδήρου βρίσκονταν κάτω από την Ασία, κάνοντας τον εσωτερικό πυρήνα να μεγαλώσει περίπου κατά 100 χιλιόμετρα περισσότερο στην ανατολική πλευρά του σε σχέση με τη δυτική.
Αυτό θα μπορούσε να έχει συνέπειες και για το μαγνητικό πεδίο της Γης, το οποίο δημιουργείται από τη μεταφορά της θερμότητας και της ενέργειας στον εξωτερικό πυρήνα. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι οι αναταράξεις που προκαλούνται από την αύξηση του εσωτερικού πυρήνα μπορούν, με τον χρόνο, να αποσταθεροποιήσουν το μαγνητικό πεδίο και να το αντιστρέψουν, αναγκάζοντας τον βόρειο και το νότιο μαγνητικό πόλο της Γης να αλλάξουν θέσεις. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο - όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν πολλές φορές - ο πλανήτης θα μείνει προσωρινά απροστάτευτος από τα ενεργητικά σωματίδια που έρχονται από τον Ήλιο, τον λεγόμενο ηλιακό άνεμο. Θα μας αφήσει δηλαδή χωρίς ασπίδα απέναντι στα μαγνητικά σωματίδια του ηλιακού ανέμου. Αυτό θα προκαλέσει σίγουρη κατάρρευση στα υπολογιστικά μας συστήματα, και ίσως αποβεί καταστρεπτικό και για την ίδια τη ζωή. Το πότε, όμως, θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο δεν το γνωρίζει κανείς.
Πηγή: New Scientist "Unknown Earth: Our planet's seven biggest mysteries"
Δείτε και τα σχετικά άρθρα Ταξίδι στο κέντρο της Γης Ο πυρήνας της Γης περιστρέφεται ταχύτερα από το φλοιό Ο εσωτερικός πυρήνας της Γης εμφανίζει μια ανισοτροπία στην κατεύθυνση διάδοσης των σεισμικών κυμάτων. Νέες αποκαλύψεις για τον πλανήτη κάτω από τα πόδια μας Ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια σεισμικών κυμάτων ότι ο πυρήνας της Γης είναι στερεός
Εμείς και οι άλλοι
Η αντίθεση
Οι αρχαίοι Έλληνες τιμούσαν τα Ομηρικά Έπη όχι μόνο σαν λογοτεχνικά αριστουργήματα και τρόπο ζωής, αλλά δίνοντας σε αυτά και εκπαιδευτική αξία. Ο Έλλην άνθρωπος ήταν ο ομηρικός άνθρωπος.
Στις μέρες μας με την υποβολή του Χριστιανισμού το τοπίο άλλαξε. Την αισθητή διαφορά και την αντίθεση μπορεί την δει κανείς στα ελληνικά Μουσεία. Από την μια η συναρπαστική γιορτή της ζωής και του θανάτου με περιπέτειες, τραγούδια έρωτα, φως, κρασί, πάθος και πολέμους. Από την άλλη,απο τα 363 μ.Χ. , η γιορτή δίνει τη θέση της σε ασκητικούς , συνήθως ντυμένους στα σκούρα γενειοφόρους αγίους, κρύους σαν χιόνι. Μαύρο χιόνι.
Το σκοτάδι νίκησε το φως. Η βυζαντινή εποχή και οι μετέπειτα εποχές είχαν μόλις γεννηθεί.
Στα Μουσεία αμερόληπτος και ακλόνητος μάρτυρας βρίσκονται σιωπηλά οι άψυχοι αυτόπτες
μάρτυρες δυο διαφορετικών εποχών.
Η προειδοποίηση
Ο Λουκάς , ο Μάρκος (και όχι μόνο)
γνωρίζοντας την Ελληνική Γραμματεία δημιούργησαν το δικό τους έπος στα πρωτοχριστιανικά χρόνια μετασχηματίζοντας έτσι τις παραδόσεις των Ιουδαίων, όπως αυτές βρίσκονταν στην βίβλο, την μετάφραση των Εβδομήκοντα. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Ιουλιανού :
« μας πολεμούν με βέλη φτερωτά από τα φτερά μας, γιατί μας πολεμούν οπλισμένοι με τα δικά μας βιβλία»Χριστιανοί υπέρ Εθνικών
Κατά το μεγαλύτερο μέρος της Βυζαντινής περιόδου τα αρχαία ελληνικά κείμενα αποτέλεσαν το κύριο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος. Πολλοί χριστιανοί συγγραφείς έγραψαν σε εξάμετρο, μιμούμενοι τους Έλληνες Εθνικούς...Ο μητροπολίτης του 12ου αιώνα Ευστάθιος (ομηρικός σχολιαστής!) γράφει:
Οι μύθοι του Ομήρου δεν βρίσκονται εκεί χωρίς λόγο. Είναι σκιές, πέπλα,
ευγενικών σκέψεων...
Δυστυχώς όμως το τοπίο άλλαξε.
Όταν οι άνθρωποι μιλούν για σύγκρουση ή θρησκειών πολιτισμών ή θρησκειών , όπως κάνουν αυτή τη στιγμή πολλοί πολιτικοί και πανεπιστημιακοί, μπορεί μερικές φορές να χάσουν το κεντρικό θέμα. Η ανεπάρκεια της θεωρίας αυτής αρχίζει πολύ προτού φθάσουμε στο ερώτημα του αν οι πολιτισμοί και οι θρησκείες συγκρούονται. Κάθε άνθρωπος που αισθάνεται Έλληνας και τουλάχιστον (όχι μόνο) οι ιστορικοί, μακριά από εξαρτήσεις και επηρεασμούς, πρέπει να κάνουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους, υπηρετώντας την επιστήμη και την αλήθεια. Να βρουν και να καταγράψουν τις ευθύνες όλων για όλα, για να μάθει και η νέα γενιά πώς ο Ελληνισμός έφθασε εδώ που έφθασε .
18 Μαΐου 2009
Ο Ποσειδώνας και η κάτω Αρχαία Σάμια
Πήρε το όνομα του στην αρχαία εποχή από τον Κένταυρο Λάπιθο που ζούσε στην περιοχή. Οι αρχαίοι κάτοικοι ήταν οι Καύκωνες και οι Μινύαι που κατοικούσαν στις ανατολικές πλευρές του στην περιοχή που λεγόταν Μακιστία. Στα προηγούμενα χρόνια στη μεγάλη μετακίνηση των αρχαίων Ελληνικών φυλών ένας ολόκληρος λαός οι Λαπίθες ήρθαν από την Θεσσαλία έδωσαν μάχες με τους Καύκωνες και εγκαταστάθηκαν μόνιμα. Για την ασφάλεια τους έχτισαν τα δύο κάστρα το Αίπυ (Το Αίπυ (Αἶπυ) ή Τυπανέαι ήταν πόλη της αρχαίας Ηλείας.
Προϊστορική πόλη της Ηλείας μέλος της εξάπολης των Μινύων , βρισκόταν κοντά στην Μάκιστο και σύμφωνα με τον Όμηρο είχε συμμετάσχει τον Τρωικό πόλεμο και μάλιστα το αναφέρει σαν εύκιστον (καλόχτιστο).Η αρχαία πόλη δεν έχει ανασκαφεί και βρίσκετε 5 χιλιόμετρα από το χωριό Πλατανιά της Ηλείας. Διασώζονται τμήμα του αρχαίου τείχους της ακρόπολης, ερείπια του θεάτρου, και ερείπια αγοράς) και το Σαμικό.
Τα ευρήματα που έχουν βρεθεί μαρτυρούν ότι τον 4ο αιών. π.Χ. η ακρόπολη οχυρώνεται από ισχυρό τείχος με πύργους.. Σήμερα τα τείχη μπορούν να γίνουν ορατά και βρίσκονται σε ένα ύψωμα 180 μέτρων βόρεια της λίμνης Καϊάφα
Το Αρχαίο Κάστρο του Λεπρέου
Πρόκειται για κάστρο που χτίστηκε στα προμηκυναϊκά χρόνια. Το πάχος των τειχίων είναι περίπου ενάμισι μέτρο. Στη νότια πλευρά του, υπάρχουν ερείπια αρχαίου ναού, που ήταν αφιερωμένος στη θεά Δήμητρα. Ιδρυτής του κατά την παράδοση που μας διέσωσε ο Παυσανίας ήταν ο Λέπρεος εγγονός του θεού Ποσειδώνα. Πολλοί Ολυμπιονίκες της αρχαιότητας όπως ο Αντίοχος, ο Αλκαίνετος, ο Ευφυνος, ο Ελλάνικος κ.α., κατάγονταν από το Λέπρεο. Στους Περσικούς πολέμους 200 Λεπρεάτες έλαβαν μέρος στη μάχη των Πλαταιών. Στα χρόνια του Πελοποννησιακού πολέμου, το Λέπρεο τάχθηκε με τους Σπαρτιάτες, ενώ στα Μακεδονικά χρόνια γνώρισε μεγάλη ακμή.Η Ρωμαϊκή κατάκτηση σήμανε το μαρασμό του.
Το Κάστρο της Αρχαίας ΣαμίαςΤο Κάστρο της Αρχαίας Σαμίας βρίσκεται στα Ν.Δ. της επαρχίας Ολυμπίας, στην τελευταία απόληξη του όρους Λαπίθα, στο χωριό Σαμικό, πολύ κοντά στη λουτρόπολη του Καιάφα και τη θάλασσα του Κυπαρισσιακού κόλπου.Η τείχινη περίμετρος του είναι 1600 μέτρα και το εμβαδόν του είναι 75 στρέμματα. Η παράδοση λέει ότι χτίστηκε στα προομηρικά χρόνια από τον Νηλέα τον πατέρα του βασιλιά της Πύλου, Νέστορα. Στην εύφορη γή γύρω από το κάστρο αναπτύχθηκε μια νέα πολιτεία η Σάμος ή Σαμία της οποίας προστάτης ήταν ο θεός Ποσειδώνας. Η Σαμία καταστράφηκε πιθανότατα τον 5Ο αιώνα μ.Χ. από φοβερούς σεισμούς που επέφεραν τεράστιες γεωλογικές μεταβολές στην περιοχή.Οι κάτοικοί της λάτρευαν τον Ποσειδώνα (μία λατρεία, που φέρνει στο νου την περιγραφή, στην ομηρική Οδύσσεια, των τελετών που διενεργούσαν οι κάτοικοι της Πύλου στην «αμμοθόεσσα» παραλία της, προς τιμήν του Ποσειδώνα).
Στη Νότια πλευρά του Σαμικού υπήρχε η αποκαλούμενη σπηλιά των Ανιγρίδων Νυμφών που ανέβλυζε ιαματικό νερό για τη θεραπεία δερματοπαθειών.Στη θέση Κλειδί, βόρεια του Σαμικού, ο DOΕRPFELD το 1908 βρήκε μυκηναϊκά όστρακα και λείψανα κυκλώπειων τειχών. Επίσης το 1954 ο Ν.Γιαλούρης ανέσκαψε έναν τύμβο με τάφους , στον οποίο βρέθηκαν αγγεία μεσοελλαδικών και μυκηναϊκών χρόνων. Ο τύμβος είχε κτισθεί κατά τον ανασκαφέα προς τιμήν του Ιαρδάνου. Οι ανασκαφές επαναλήφθηκαν από την Ελ. Παπακωνσταντίνου στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 και έφεραν στο φώς άλλους τέσσερεις τύμβους καθώς και έναν θολωτό τάφο, που είχε κτισθεί εντός ενός τύμβου. Η τελευταία περίπτωση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αφού καταφαίνεται ότι οι μυκηναίοι κατασκευαστές του θολωτού τάφου επέλεξαν τον τύμβο, συνεχίζοντας αδιάλειπτα την ταφική χρήση του χώρου και μαρτυρώντας ότι ανήκαν στην ίδια φυλή με τους Μεσοελλαδίτες.Στην περιοχή υπάρχουν ερείπια της αρχαίας πόλης Σαμίας, την οποία ο Παυσανίας ταυτίζει με την ομηρική Ακρόπολη Αρήνη. Σώζεται οχυρωματικό τείχος, που χρονολογείται στους μακεδονικούς χρόνους. Στον χώρο σώζονται αναλημματικοί τοίχοι.Στη θέση «Κλειδί» αποκαλύφθηκαν λείψανα κυκλώπειου τείχους,( ονομασία που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στα τείχη των προϊστορικών ακροπόλεων, κυρίως των μυκηναϊκών, που ήταν χτισμένα από ακατέργαστους, συνήθως πολυγωνικούς, ογκόλιθους.. Ο όρος κυκλώπεια δόθηκε, επειδή, λόγω του όγκου τους, οι αρχαίοι πίστευαν ότι μόνο Κύκλωπες μπορούσαν να τα κατασκευάσουν) νεκροταφείο και θολωτός τάφος
Πηγές:
http://www.nailias.gr/leader/site/index.php/el/tourism-culture/ancient-places/ancient-samias.html, http://www.livepedia.gr/ , http://leader.mhx.gr/en/home/384.html
Παρουσίαση Νομού Ηλείας:
17 Μαΐου 2009
Πίσω από την Ιστορία, μπροστά στα μάτια μας...
Στη διάρκεια της εφηβείας του, ο Ιώσηπος ήταν ένθερμος μελετητής του Μωσαϊκού Νόμου. Ανέλυσε τρεις αιρέσεις του Ιουδαϊσμού, (ο πατέρας του Ιώσηπου ανήκε σε ιερατική οικογένεια. Η μητέρα του, ήταν απόγονος του Ασμοναίου αρχιερέα Ιωνάθαν ) τους Φαρισαίους, τους Σαδδουκαίους και τους Εσσαίους. Αποφάσισε να ζήσει τρία χρόνια κοντά σε έναν ερημίτη που ονομαζόταν Βάννος, ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα ήταν Εσσαίος. Όμως σε ηλικία 19 χρονών, ο Ιώσηπος επέστρεψε στην Ιερουσαλήμ και προσχώρησε στους Φαρισαίους.
Ο Ιώσηπος στη Ρώμη και στον πόλεμο
Ο Ιώσηπος πήγε στη Ρώμη το 64 μ.Χ. προκειμένου να μεσολαβήσει για μερικούς Ιουδαίους ιερείς τους οποίους ο ανθύπατος Φήλιξ της Ιουδαίας είχε στείλει στον Αυτοκράτορα Νέρωνα για να τους δικάσει. Ο Ιώσηπος ναυάγησε στη διάρκεια του ταξιδιού και μόλις και (υπό Θεού προνείας...) γλίτωσε το θάνατο. Διασώθηκαν μόνο 80 από τους 600 επιβάτες που ήταν στο πλοίο.
Στη διάρκεια της επίσκεψης του Ιώσηπου στη Ρώμη, ένας Ιουδαίος ηθοποιός τον σύστησε στη σύζυγο του Νέρωνα, την αυτοκράτειρα Ποππαία. Εκείνη έπαιξε βασικό ρόλο στην επιτυχία της αποστολής του. Το μεγαλείο της τον εντυπωσίασε.
Όταν ο Ιώσηπος επέστρεψε στην Ιουδαία, η ιδέα της εξέγερσης εναντίον της Ρώμης είχε ριζώσει στο μυαλό των Ιουδαίων. Αυτός προσπάθησε να καταδείξει στους συμπατριώτες του τη ματαιότητα του πολέμου εναντίον της Ρώμης. Καθώς δεν μπόρεσε να τους συγκρατήσει και πιθανώς επειδή φοβόταν ότι θα τον θεωρούσαν προδότη, δέχτηκε τη θέση του διοικητή των ιουδαϊκών στρατευμάτων στη Γαλιλαία.
ΙΟΥΔΑΙΑ-ΙΩΤΑΠΑΤΑ Το παράδοξο μιας μαζικής "αυτοκτονίας"
Ο Ιώσηπος επιστρέφει στην Ιουδαία, όπου και οργανώνει την Ιουδαϊκή αντίσταση στην Γαλιλαία, στο φρούριο της Ιωτάπατα. Ο Ιώσηπος συγκέντρωσε και εκπαίδευσε τους άντρες του και εξασφάλισε προμήθειες προετοιμαζόμενος για τη μάχη εναντίον των ρωμαϊκών δυνάμεων, αλλά χωρίς αποτέλεσμα
Ο Βεσπασιανός νίκησε τον στρατό του Ιώσηπου στο φρούριο Ιωτάπατα, κι άρχιζε να σκοτώνει τους επαναστάτες στην Γαλιλαία, αλλά ο ίδιος ο Ιώσηπος δεν βρισκόταν πουθενά. Είχε βρει μια τρύπα (στην φωρτογραφία η "τρύπα" από την Ιωτάπατα)όπου χώθηκε και κατέληξε σε ένα σπήλαιο με σαράντα ακόμη συντρόφους του. Οι σύντροφοι του Ιώσηπου πρότειναν, αφού ήταν αδύνατον να σωθούν, να σκοτωθούν ώστε να μην πέσουν στα χέρια των Ρωμαίων. Αφού μετά από πολλά επιχειρήματα ο Ιώσηπος, που δεν συμφωνούσε καθόλου με την ιδέα αυτή, δεν τους έπεισε να παραδοθούν στους Ρωμαίους, τους πρότεινε να σκοτώσουν ο ένας τον άλλο μέχρι τον τελευταίο (ακριβώς το ίδιο θα συμβεί αργότερα και στην Μασάντα, από όπου οι ιστορικές μαρτυρίες στηρίζονται σε μία και μοναδική πηγή, τον Ιώσηπο), μια και η αυτοκτονία απαγορεύεται από τον νόμο του θεού. Εδώ η ερώτηση: Ο θεός του Ιώσηπου απαγορεύει την αυτοκτονία αλλά επιτρέπει τον φόνο μεταξύ συντρόφων; Λίγο απίστευτο. Ως εκ θαύματος όμως, "υπό τύχης είτε υπό Θεού προνείας"(πάλι εδώ ο θεός προνείας, φαίνεται ο Ιώσηπος τα πάει πολύ καλά μαζί του) λέει ο Ιώσηπος, σκοτώθηκαν οι τριανταοκτώ άνδρες κι έμεινε ο ίδιος με ένα (τον φίλο του) ακόμη για να τραβήξουν κλήρο. Αυτόν τον πείθει να παρατήσουν τον κλήρο και παραδοθούν στους Ρωμαίους. Μα τι αυτοκτονία είναι αυτή; Εδώ σκοτώθηκαν οι σύντροφοι μεταξύ τους! Εκτός φυσικά από τον Ιώσηπο και τον φίλο του...Εδώ η "θεία πρόνοια" ξέχασε τους άλλους τριανταοχτώ. Και η τέχνη της δολοφονίας σε συσκευασία αυτοκτονίας "δίνει και παίρνει"... Πάντως ο Ιώσηπος επιζεί, καταγράφει βιβλία. Γνωρίζουμε ποιος ήταν ο εκδότης των βιβλίων του Ιώσηπου; Φυσικά. Ο Επαφρόδιτος, ο δολοφόνος του Νέρωνα, συστρατιώτης του Σαούλ/Παύλου: Ο Σαούλ/ Παύλος τον αποκαλεί με τα καλύτερα λόγια: αδερφό, συνεργάτη και συστρατιώτη (Φιλιππησίους 2:25), καθώς τον Επαφρόδιτο τον είχε επιλέξει μαζί με τους άλλους 69 Αποστόλους ο Χριστός αυτοπροσώπως!
Πηγές:http://www.oodegr.com/oode/sygrafeis/iosipos1.htm,
Judaicum Delitzschianum Uta Bültermann, Münster
Σχετικό links: Άγιοι Απόστολοι 70
http://www.anthosorthodoxias.net/forum/viewtopic.php?t=706
Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ του Νέρωνα,ο Παύλος και ο Χριστός
http://alfeiospotamos.blogspot.com/2009/05/blog-post_10.html