12 Μαρτίου 2009

Ξεκινούν ανασκαφές για τον Ιππόδρομο της Ολυμπίας!!!

-----------------------------------------------------------------------------------
http://pyrisporos.blogspot.com/2009/03/blog-post_12.html

Αναζήτηση τού Ιπποδρόμου και τής Αγοράς τής Αρχαίας Ολυμπίας

Έρευνα με στόχο να εντοπίσουν τον χαμένο Ιππόδρομο της αρχαίας Ολυμπίας, ξεκινούν τους επόμενους μήνες οι αρχαιολόγοι του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου.

Σύμφωνα με το Βήμα, «οδηγός» τους σε αυτή την εντυπωσιακή και δύσκολη αναζήτηση θα είναι ο Παυσανίας, σύμφωνα με περιγραφή του οποίου ο Ιππόδρομος βρισκόταν νοτίως του Σταδίου.

Οι επιστήμονες θα χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο της γεωηλεκτρικής τομογραφίας αλλά και δοκιμαστικές αρχαιολογικές τομές για την αναζήτηση και της Αγοράς της Ολυμπίας, η οποία επίσης μνημονεύεται από τον Παυσανία.

Μεταξύ των ευρημάτων μάλιστα δεν αποκλείεται να υπάρξουν και κατάλοιπα του οικισμού της Ύστερης Εποχής του Χαλκού, που προϋπήρχε στην περιοχή.

O Ιππόδρομος δεν έχει εντοπισθεί ως σήμερα, ενώ κάποιοι πιστεύουν ότι οι εγκαταστάσεις του παρασύρθηκαν κατά την περίοδο του Μεσαίωνα από τον ποταμό Αλφειό. Η άλλη άποψη είναι ότι τελικά το μνημείο μπορεί να διασώθηκε αλλά βρίσκεται θαμμένο κάτω από τόνους ποταμίσιας άμμου.

Η έρευνα θα συνεχιστεί στη μη ανεσκαμμένη ως σήμερα περιοχή που βρίσκεται νοτίως του Λεωνιδαίου και δυτικά της Νότιας Στοάς, καθώς εκεί μαρτυρείται από τον Παυσανία η ύπαρξη του βωμού του Διός Αγοραίου και της Αρτέμιδος Αγοραίας.

Είναι πολύ πιθανόν να βρίσκεται εκεί η Αγορά της αρχαίας Ολυμπίας. Τρίτος στόχος της έρευνας είναι ο εντοπισμός των ορίων του αρχαίου ιερού, τα οποία πιθανολογείται ότι εκτείνονταν προς Βορρά, πέρα από το αρχαίο Γυμνάσιο, κατά μήκος του Κλαδέου.

Στον Ιππόδρομο γίνονταν τα ιππικά αγωνίσματα και οι αρματοδρομίες των Ολυμπιακών Αγώνων. Σύμφωνα με τον Παυσανία, ο Ιππόδρομος ήταν ένας μεγάλος επιμήκης, πλατύς και επίπεδος χώρος, μήκους περίπου 780 μ. και πλάτους 320 μ.

Ο αγωνιστικός χώρος του ήταν στενόμακρος, χωρισμένος κατά το μήκος του σε δύο διαδρόμους από ένα λίθινο ή ξύλινο χώρισμα που ονομαζόταν έμβολο. Τα άλογα ή τα άρματα έτρεχαν στον έναν διάδρομο και μόλις έφθαναν στο τέλος του παρέκαμπταν το άκρο του εμβόλου και έστριβαν στον άλλον. Η αφετηρία βρισκόταν στα δυτικά του Ιπποδρόμου.

ΠΗΓΗ: in.gr
------------------------------------------------

Και τα ορθόδοξα πατριαρχεία εξέδιδαν συγχωροχάρτια!!!!

Ελεείστε τυφλοί τους ανοικτομάτες!!!!
Τουτέστιν,ο...αρχιτέκτων του Σύμπαντος,μέσω των αντιπροσώπων του,ζητά τα λεφτά που του χρωστάτε!!!!!!Τι νομίζατε,ότι σας...δημιούργησε τζάμπα;;;
ΚΟΡΟΪΔΑ!!!!!
Επί τη παλάμη και ούτω...συγχωρέσομεν!!!!
------------------------------------------------------------------------------
http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_fireboard&func=view&id=10828&catid=23#10828
Τα ορθόδοξα πατριαρχεία εξέδιδαν συγχωροχάρτια.

Η άνθιση του θεσμού αυτού ξεκίνησε στη Δύση την εποχή της πρώτης σταυροφορίας, όταν η καθολική Εκκλησία του πάπα Ουρβανού του Β' πάσχιζε να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρυσό για να ολοκληρώσει την κατασκευή του υπερπολυτελούς ναού του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη (την ίδια εποχή που ο κόσμος πέθαινε από την πείνα κατά χιλιάδες, σε σημείο που σε ορισμένα χωριά... έτρωγαν παιδιά σύμφωνα με τον Ουμπέρτο Έκο)!! Τα ποσά που συγκεντρώθηκαν ήταν τεράστια κι έτσι σταδιακά η καθολική Εκκλησία έφτιαξε ένα ολόκληρο φιλοσοφικο-θεολογικό υπόβαθρο για δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα... Έτσι, «ανακάλυψαν» τη θεωρία του καθαρτηρίου και της περίσσειας καλών πράξεων! Σύμφωνα με την τελευταία, οι Άγιοι της Εκκλησίας έχουν κάνει στη ζωή τους πολύ περισσότερες καλές πράξεις από όσες χρειαζόταν για τη σωτηρία τους. Αυτό το «πλεόνασμα» μπορεί η Εκκλησία να το διαχειρίζεται και να το «μοιράσει» στους φιλόχριστους πιστούς, με ένα σημαντικό αντίτιμο φυσικά, ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του καθενός. Επίσης υπάρχει και το καθαρτήριο, ένα μεταβατικό τμήμα της κόλασης, στο οποίο πηγαίνουν οι ψυχές των... ελαφρώς αμαρτωλών και από όπου μπορούν να μετατεθούν στον παράδεισο αν μεσολαβήσει το ιερατείο με τις προσευχές του.



Ήταν πολλά τα λεφτά οπότε οι ορθόδοξοι πατριάρχες το σκέφτηκαν πατριωτικά το πράμα και είπαν «καλύτερος είναι ο δικέρατος πάπας από εμάς;». Έτσι, σύντομα κυκλοφόρησαν αντίστοιχα έντυπα στην ορθόδοξη Ανατολή, συχνά με πρωτοτυπίες έναντι των δυτικών. Για παράδειγμα, τα συγχωροχάρτια αγοράζονταν τόσο από συγκεκριμένα πρόσωπα όσο και από ομάδες, χωρίς να εξετάζεται καν αν είχαν επισκεφτεί τα συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες κάποιο πατριαρχείο. Επίσης, υπήρχαν και συγχωροχάρτια για τους νεκρούς! Σε ότι αμάρτημα και αν είχε υποπέσει ο μακαρίτης συγχωρούνταν, αρκεί η συγγενείς του να πλήρωναν αδρά... Ακόμα κι αν θεωρητικά οι ορθόδοξοι αποδοκίμαζαν τη θεωρία του καθαρτηρίου, στην πράξη εφάρμοζαν κάτι σχεδόν ταυτόσημο, πουλώντας συγχώρεση και μεταθανάτια ευδαιμονία στους νεκρούς (ή τουλάχιστον έτσι υπόσχονταν). Μάλιστα, τα πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως και Ιεροσολύμων ανταγωνίζονταν τόσο έντονα στην έκδοση των χαρτιών αυτών, που στο τέλος συμφώνησαν να «μοιράσουν» την πελατεία, με το πρώτο να έχει την αποκλειστικότητα για τους νεκρούς, ενώ το δεύτερο να ειδικεύεται στους ζωντανούς.
Τα αμαρτήματα που συγχωρούσαν δεν αναγραφόταν στα έντυπα, αλλά κάλυπταν όπως είδαμε αμαρτίες νεκρών και αμαρτίες ζωντανών, αμαρτίες εξομολογημένες και αμαρτίες ανομολόγητες, μέχρι και αμαρτίες που επρόκειτο να διαπραχθούν στο μέλλον! Ότι πλήρωνες έπαιρνες δηλαδή, χαρτιά για όλα τα γούστα και για όλες τις τσέπες... Μπορούμε να πούμε λοιπόν οτι ήταν συγχωροχάρτια «γενικής χρήσης». Το οτι διασώθηκαν μέχρι σήμερα το οφείλουμε στον ιστορικό Φίλιππο Ηλιού, που δημοσίευσε τη μελέτη του στο περιοδικό «Τα ιστορικά», τα έτη 1983 και 1985. Μάλιστα, η φωτογραφία του πιο πρόσφατου συχωροχαρτιού που παρουσίασε χρονολογούταν στο πολύ πρόσφατο 1957



Μια ευτράπελη ιστορία που αξίζει να διηγηθώ είναι αυτή του Ανανία, ηγουμένου της μονής του Σινά τον 17ο αιώνα. Βρισκόμενος σε συνεχή οικονομικό ανταγωνισμό με τα Ιεροσόλυμα, για το ποιος θα προσελκύσει περισσότερους θρησκευτικούς τουρίστες, αποφάσισε να εκδώσει δικά του συγχωροχάρτια! Έτσι, εκτός από τις διάφορες εξωτικές ατραξιόν (κόκαλα, τρίχες, ρούχα και λοιπά τιμαλφή αγίων) που διέθετε το μοναστήρι του, μοίραζε κι αυτός τη συγχώρεση σε μορφή συμβολαίου και μάλιστα σε ανταγωνιστικότερες τιμές σε σύγκριση με το πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Η σφοδρή αντίδραση δεν άργησε να έρθει ομόφωνα από τους τέσσερις «επίσημους» αντιπροσώπους του Θεού, δηλαδή τους πατριάρχες, που θεωρούσαν αναφαίρετο δικαίωμά τους να εκδίδουν αυτοί σε αποκλειστικότητα τα χρυσοφόρα έγγραφα. Το 1689 καταδίκασαν τη στάση του και ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως έγραψε γι' αυτόν σε σχετική εγκύκλιο: «... ετόλμησε διαμερίζειν και συγχωροχάρτια στάμπινα ο ηγούμενος, όπερ μόνον τοις Πατριάρχαις εφειμένον εστί». Κοινώς, άνοιξε δικό του μαγαζί χωρίς να πάρει την άδεια των «νονών» που έλεγχαν την περιοχή, κάτι που δεν μπορούσαν να αφήσουν να περάσει έτσι σε καμία περίπτωση...



http://falsefaith.blogspot.com/2009/03/made-in-east.html
----------------------------------------------------------------------

11 Μαρτίου 2009

Ποιοί είναι πίσω από όλους αυτούς που διεκδικούν κομμάτια της Ελλάδος!

Αυτά δεν είναι τωρινά!!!Πίσω από κάθε επίθεση εναντίον των Ελλήνων,σε όλη την Μεσόγειο από την εποχή του...Αβραάμ,βρίσκεται το ίδιο ιερατείο!!!Με κάθε μέσο,με κάθε τρόπο!!!
Χρησιμοποιώντας ως υποχείρια,όλους τους τυχοδιώκτες βαρβάρους!!!Η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται,ως δια ΜΑΓΕΙΑΣ,από τα βάθη της Ασίας!!!
Πέρσες,Σλαύους,Αλβανούς,Μογγολότουρκους,Ίβηρες,Βούλγαρους,κλπ.
Και η ίδια η κάστα του ιερατείου,βεβαίως,από τα βάθη της Ασίας προήλθε!!!Το γράφουν οι ίδιοι,στη...Βίβλο τους!!!!Ορίστε:


[Βίβλος,Γένεσις,κεφ.10
...
30
και εγενετο η κατοικησις αυτων απο μασση εως ελθειν εις σωφηρα ορος ανατολων
...
κεφ.11
2 και εγενετο εν τω κινησαι αυτους απο ανατολων ευρον πεδιον εν γη σεννααρ και κατωκησαν εκει Γεν 10:10
...]

--------------------------------------------------------------------
http://kostasxan.blogspot.com/2009/03/blog-post_5430.html

Οι εδαφικές διεκδικήσεις κατά της Ελλάδας

Όλοι τρέχουν να πάρουν...

Πολύς λόγος γίνεται τώρα τελευταία για το Μακεδονικό ζήτημα. Ακούμε συνεχώς για τις διεκδικήσεις των Σκοπιανών εις βάρος της Ελλάδας. Δυστυχώς όμως αυτό είναι ένα μέρος της αλήθειας. Οι καιροσκόποι και ταυτόχρονα αφελείς Σκοπιανοί είναι θύματα, όπως και οι Έλληνες, των ίδιων αφανών κέντρων που κινούν τα νήματα απο το παρασκήνιο.
Οι Σκοπιανοί προφανώς δεν γνωρίζουν ότι οι Εβραίοι ανέκαθεν επεδίωκαν ένα «ανεξάρτητο» κράτος στον χώρο της Μακεδονίας με πρωτεύουσα τη Θεσσαλονίκη. Παραθέτω μια απο τις πολλές αναφορές Εβραίων συγγραφέων για τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Μακεδονία απο το βιβλίο «Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης» της Ρένας Μόλχο: «Οι Εβραίοι σοσιαλιστές υιοθέτησαν την άποψη του Αβραάμ Μπεναρόγια που υποστήριζε τη δημιουργία μιας σοσιαλιστικής ομοσπονδίας στην οποία η κάθε εθνότητα θα μπορούσε να διατηρεί την ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα με απόλυτη ελευθερία και παράλληλανα συνεργάζεται με τις άλλες για την επίτευξη ενός κοινού στόχου,του σοσιαλισμού».

Όπως σήμερα οι Σκοπιανοί αμφισβητούν την ελληνικότητα της Μακεδονίας έτσι και πριν ένα αιώνα αλλά και πιο πρόσφατα οι Εβραίοι αμφισβητούσαν τους «κατακτητές» όπως ονομάζουν τους Έλληνες, που «απελευθέρωσαν» την Θεσσαλονίκη. Οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούν οι Σκοπιανοί σήμερα είναι οι ίδιοι με αυτούς που οι Εβραίοι χρησιμοποίησαν όταν οι Έλληνες απελευθέρωσαν την Θεσσαλονίκη. Οι Εβραίοι τότε προσπάθησαν μέσω του Διεθνούς Εβραιοσιωνισμού να επηρεάσουν τις Μεγάλες Δυνάμεις. Οι Σκοπιανοί σήμερα το κάνουν με τα λεφτά του εβραϊκής καταγωγής Τζώρτζ Σόρος.
Η Ελλάδα έχει το προνόμιο να είναι η μοναδική χώρα της υφηλίου -εμείς δε γνωρίζουμε άλλη-, που όλοι οι γείτονές της διεκδικούν εδάφη της.
Οι Αλβανοί διεκδικούν την Τσαμουριά, μέχρι τον Αμβρακικό Κόλπο (ψιλοπράγματα δηλαδή). Και είναι μαχητικοί αφού έχουν την στήριξη των Αμερικανο-Εβραίων (όλοι ξέρουν αυτήν την αλήθεια, φοβούνται όμως να το πούν και ρίχνουν την ευθύνη στους κακόμοιρους Αμερικάνους, που στέλνουν τα παιδιά τους να πεθάνουν για να πραγματοποιηθούν τα σχέδια των Σιωνιστών. Είναι πράγματι πολύ λυπηρό και ταυτόχρονα επικίνδυνο για την ανθρωπότητα).
Οι Σκοπιανοί διεκδικούν μέχρι τον Όλυμπο και έχουν και αυτοί την στήριξη των Αμερικανο-Εβραίων.
Οι Βούλγαροι διεκδικούν τη Θράκη και είναι πρόσφατη η σχετική διαμαρτυρία τους για τα φυλλάδια τουρισμού που περιείχαν τον Ορφέα που είναι Βούλγαρος κατά τη γνώμη τους (περίοδος Αβραμόπουλου).
Οι Τούρκοι διεκδικούν Θράκη, Αιγαίο, Δωδεκάνησα. Έχουν την στήριξη των «Αμερικάνων» και οι χάρτες του ΝΑΤΟ μοιάζουν όλο και πιο πολύ με τους Τουρκικούς.
Συνάντησα πριν λίγες μέρες ένα φίλο απο την Κέρκυρα και μου έλεγε ότι κέντρα που σχετίζονται με μυστικές εταιρείες στο νησί διαδίδουν φήμες ότι θα ήταν καλύτερα να ήταν αυτόνομη η Κέρκυρα. Ταυτόχρονα η Κέρκυρα εμφανίζεται σε αμερικάνικες ιστοσελίδες σαν αυτόνομη. Μερικές φορές εμφανίζεται και σε αλβανικούς χάρτες σαν Αλβανικό έδαφος. Και επιπλέον μεγάλο μέρος του νησιού έχει εξαγοραστεί από μεγιστάνες που συνήθως «δηλώνουν» Άγγλοι ή Γερμανοί, αλλά οι ντόπιοι ξέρουν ότι όλοι είναι πλούσιοι κάτοικοι της Αγγλίας και των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών και είναι Εβραϊκής καταγωγής, με αλλαγμένα ονόματα όμως.
Η Κρήτη εμφανίζεται και αυτή αυτόνομη σε αμερικανικές ιστοσελίδες. Γίνονται τεράστιες εξαγορές εδαφών απο τα ίδια κέντρα. Θυμηθείτε τη τελευταία αγορά από «Τραπεζίτες του Λονδίνου», τεράστια έκταση πουλήθηκε απο τη Μονή Τοπλού στο Βάϊ στην βορειο-ανατολική Κρήτη και μετά από λίγες μέρες μεγάλες εφημερίδες των Αθηνών (Ελευθεροτυπία, Βήμα κ.α) μας πληροφόρησαν ότι η εταιρεία αυτή μετονομάστηκε σε «Ελληνική Επενδυτική».
Αρχικά εμφανιζόταν σαν εταιρεία των Τραπεζιτών Λαζάρντ. Προφανώς για να μην ανησυχούν οι Κρητικοί, έτσι και αλλιώς η Κυβέρνηση μέσα στον ύπνο το βαθύ δεν ανησυχεί. Είναι όλα μπίζνες. Ταυτόχρονα, εφημερίδα της Κρήτης έγραψε για πολλές εκατοντάδες ή χιλιάδες ξένους που εγκαθίστανται στο νησί και που αλλάζουν τα ονόματά τους σε ελληνικά. Γιατί; Σίγουρα έχουν κάποιο σχέδιο στο μυαλό τους. Αμφιβάλλει κανείς ότι δεν αλλάζουν τα ονόματα γιατί τα βαρέθηκαν; Ποιός Έλληνας όταν πάει σε άλλη χώρα αλλάζει το επώνυμό του; Είναι εύκολο να αλλάξεις το επώνυμό σου σε άλλες χώρες, χωρίς να περάσεις από χιλιάδες ανακρίσεις; Γιατί ξέρουν ότι όποιος αλλάζει το όνομά του θέλει να κρύψει κάτι. Ποιά υπηρεσία τους το επιτρέπει; Μήπως πρέπει να επέμβει ένας εισαγγελέας του νησιού να ρωτήσει αυτές τις αρμόδιες υπηρεσίες και να τους τραβήξει τα «αυτιά»;
Η Γαύδος διεκδικείται και απο την Τουρκία και απο την… Λιβύη. Εμφανίστηκε στο διαδίκτυο χάρτης με τη Γαύδο να ανήκει στα χωρικά ύδατα της Λιβύης! Απίστευτο αν είναι αληθινό!
Ας προσέξουμε μερικά σημαντικά σημεία:
Είναι βέβαιο ότι δεν είναι τυχαίο που όλοι αυτοί διεκδικούν τμήματα της χώρας μας! Κινούνται απο μόνοι τους; Σίγουρα οι ταυτόχρονες διεκδικήσεις υποδεικνύουν την ύπαρξη κέντρου και αυτό είναι βέβαια οι γνωστοί Παγκόσμιοι Τραπεζίτες.
Σε όλες αυτές τις χώρες δραστηριοποιείται το εβραϊκό ίδρυμα Σόρος. Αυτοί ενθαρρύνουν τους Σκοπιανούς, τους Αλβανούς και όλους τους άλλους (νηστικούς) διεκδικητές. Χρηματοδοτούν αυτές τις χώρες και τις αναγκάζουν να υπακούουν στις απαιτήσεις τους.
Στην Ελλάδα το ίδρυμα Σόρος προωθεί την αλλαγή σχολικών βιβλίων. Να θυμήσουμε ακόμα ότι το Ίδρυμα Σόρος είναι «εκτελεστικό όργανο» των Ρόθτσιλντ. Η ειδικότητα των Ρόθτσιλντ είναι η δανειοδότηση χωρών -αυτοί μας δανειοδότησαν «γενναιόδωρα» το 1821 και τα ξεχρεώσαμε πρόσφατα, αφού το πληρώσαμε το αρχικό δάνειο δεκάδες φορές πάνω από την αρχική του αξία. Τώρα ο κύριος Ρόθτσιλντ έχει επαφές με Αλβανία και ο Φάτος Νάνο τον επισκεπτόταν τακτικά στο εξοχικό του στη Κέρκυρα. Δεν ήταν δυνατόν η Αλβανία να μην χρωστάει τίποτα! Τώρα ο κύριος Ρόθτσιλντ ταξιδεύει τακτικά στο φίλο του τον Καντάφι, έτσι λέει, μετά την ταπείνωση των Λίβυων και τον εξαναγκασμό τους σε αποζημίωση για το δυστήχημα του Λόκερμπι, σε λίγο το εξωτερικό χρέος της Λιβύης θα εκτοξευθεί στα «ουράνια».
Πρέπει να αντιληφθεί ο ελληνικός Λαός ότι αυτά τα πράγματα οι πολιτικάντηδες τα ξέρουν αλλά τα αποκρύπτουν (επιμελώς) και πρέπει οι πολίτες να δραστηριοποιηθούν. Ας προσέχουν ιδιαίτερα οι Κρητικοί.
Από Αντιπληροφόρηση



Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου »
--------------------------------------------------

Ανακαλύφθηκε το τέμενος του Αίαντα στη Σαλαμίνα;

Έχουμε γράψει ότι η Χθόνα,θέλουν δεν θέλουν,συν τω χρόνω,αποκαλύπτει τα αποδεικτικά εκείνα στοιχεία της ΙΣΤΟΡΙΑΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ!!!!!
------------------------------------------------------------------
http://pyrisporos.blogspot.com/2009/03/blog-post_11.html

Στα ίχνη του τεμένους του ομηρικού Αίαντα

Στα ίχνη του τεμένους του Αίαντα- του ομηρικού ήρωα και βασιλιά της Σαλαμίνας- φαίνεται πως βρίσκεται η αρχαιολογική σκαπάνη, όπως αποκαλύπτει ένας τύμβος- αίνιγμα που βρέθηκε στην καρδιά του νεκροταφείου της μυκηναϊκής ακρόπολης του νησιού. Πρόκειται για έναν υπαίθριο χώρο λατρείας που «μπορεί προκαταρκτικώς και με κάθε επιφύλαξη να ταυτιστεί με το “τέμενος Αίαντος”», αποκάλυψε χθες ο υπεύθυνος της ανασκαφής, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Γιάννος Λώλος, σε χθεσινή διάλεξή του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Ο τύμβος αποτελεί αίνιγμα καθώς διαπιστώθηκε πως είναι κενοτάφιο (δεν έκρυβε δηλαδή στα σπλάγχνα του τάφους) παρά τον μνημειακό χαρακτήρα του. «Παρά το γεγονός της πλήρους απουσίας τάφων στο εσωτερικό του, ο τύμβος αυτός καθαυτός παρουσιάζει μείζον, εάν όχι μοναδικό, ενδιαφέρον», επισημαίνει ο κ. Λώλος.

Έκπληξη όμως αποτελεί όχι μόνο η έλλειψη περιεχομένου του τύμβου, αλλά και δύο μεγάλα ορύγματα που είχαν ανοιχτεί από την αρχαιότητα στην κορυφή του. «Η παντελής απουσία περιεχομένων, και στις δύο περιπτώσεις, καθιστά την ερμηνεία τους δύσκολη», επισήμανε ο κ. Λώλος. «Πρόκειται για ορύγματα προς παραπλάνηση τυμβωρύχων, ημιτελείς τάφους, συλημένα κενοτάφια ή βόθρους εναγισμών και προσφορών;», είναι το ερώτημα που θέτει.

Η απάντηση για την ταυτότητα του τύμβου δεν μπορεί να δοθεί προτού ολοκληρωθούν οι έρευνες, αλλά οι αρχαιολόγοι πιστεύουν πως κλειδιά για τη λύση θα αποτελέσουν τόσο το γειτονικό ελληνιστικό τέμενος όσο και μια λιθόστρωτη εξέδρα που εκτιμάται πως «θα είχε κάποια ειδική λειτουργία, σχετιζόμενη ίσως με την πραγματοποίηση, από τους κατοίκους της ακρόπολης, λατρευτικών επισκέψεων και νεκρικών τελετών, επάνω και γύρω από τον τύμβο- Σήμα και πιθανόν, όπως εμφανίζεται τώρα, κενοτάφιο».

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Η πτώση της Ρώμης



Η πτώση της Ρώμης Η Ρώμη έπεσε χωρίς να πέσει. Εάλω η aetrna Urbs χωρίς να αλωθεί. Διαλύθηκε μες στο νερό η δύναμη, που πλάκωνε με τη σκιά της τους λαούς της οικουμένης, όπως βαριά ασπίδα πλακώνει λευκό αδύναμο ποντικάκι.Ποιος σήκωσε βλέμμα και ατένισε ετούτο το γίγαντα που επέβαλλε το ρυθμό του στον κόσμο, και που λογάριαζε όλους τους αντίπαλους και τους εχθρούς όσο λογαριάζει ο βοριάς το φυσερό του γύφτου;Η pax romana για αιώνες είχε περάσει να σημαίνει στους λαούς και στα έθνη ό,τι σημαίνουν οι γύροι των άστρων που δεν φτάνει τίποτα να ταράξει την τάξη τους.Και όμως η Ρώμη έπεσε. Στο όνομα της αφανίστηκε η πολιτική εξουσία που κανένας δεν μπορούσε να ονειρευτεί ότι θα 'φτανε να δημιουργήσει ο άνθρωπος. Ποιος της εστάθηκε και ποιος την ενίκησε;Η απόκριση είναι τόσο απλή που θα μας κάνει άστομους. Τη Ρώμη την εσύντριψε το μεγάλο Τίποτε. Η περίπτωση της ορθώνει στα μάτια μας την οντολογική δύναμη του Μηδενός. Το Μηδέν είναι ο αόρατος πορθητής και ο κριτής των όντων, που ο άνθρωπος φέρνεται από τη φύση του να μην τον προσέχει και να τον υποτιμά σταθερά. Παρόλο που η αριθμητική μας μαθαίνει πως κάθε μέγεθος που θα πολλαπλασιασθεί με το μηδέν μηδενίζεται Πιστεύω πως είναι σωστό να ξαναπεί κανείς μαζί με το Νίτσε πως τη Ρώμη την εγκρέμισαν τέσσερες εβραίοι. Εκείνοι οι τέσσερες που στο όνομα τους περνούν μέχρι σήμερα και κυρώνουνται όλες οι ηθικές αξίες του ανθρώπου στα πλάτη και στα μήκη του μισού τουλάχιστο πλανήτη μας.Τούτοι οι τέσσερες, που μας πάνε στον ώμο, είναι ένας έμορφος νέος ονειροπόλος και ποιητικός. Ένας αλιέας αγαθός τραχύς και ψαρογένης που έχτισε την πέτρα του στη Ρώμη. Κι ένας ψαθολόγος με γνώσεις επάνω στην ψυχολογία των μαζών με βλέμμα διαπεραστικό με οργανωτική ικανότητα και μια πραότητα πολύ απειλητική. Και είναι τέταρτη η Μαρία, η αναλφάβητη χωρική που όσο έζησε έμεινε κόρη. Ο Μιχαήλ Άγγελος στην Πιετά την παράστησε νεότερη στην ηλικία από το γιο της.- Η φθορά του χρόνου δεν άγγιξε την ηλικία της, γιατί δεν εμφιλοχώρησε η ελάχιστη λάγνα επιθυμία στη διάνοια και τη σάρκα της.Έτσι εξήγησε ο μονήρης καλλιτέχνης το παράδοξο στο γλυπτό του.Αυτοί οι τέσσερες άοπλοι νικήσανε σαράντα κατάφρακτες λεγεώνες. Και το πιο δεινό έφτασαν να στρέφουν οπίσω τις ροές των ποταμών.Η μέθοδος που δουλέψανε ήταν ένα στρατήγημα που ο Νίτσε το ονόμασε πνευματική εκδίκηση : Die geistige Rache: Η μέθοδος αυτή έγινε πράξη σαν μεταξίωση όλων των αξιών.
"Πολυχρόνιο - Στοά και Ρώμη" (β' μέρος)Επιλεγμένα αποσπάσματα.
http://www.liantinis.gr/content.php?id=46 , http://www.epanellinismos.com/index.phpoption=com_fireboard&func=view&id=10816&catid=99#10816

Τι κρύβεται πίσω από την δολοφονία του Φίλιππου Β’ της Μακεδονίας;

Τι κρύβεται πίσω από την δολοφονία του Φίλιππου Β’ της Μακεδονίας;
---
Από τα αρχαία χρόνια, η δολοφονία ήταν ένα από τα πιο αποτελεσματικά θρησκευτικά, πολιτικά και στρατιωτικά μέσα. Σε εποχές που τα έθνη συσπειρώνονταν γύρω από τον ηγέτη τους και οι τύχες τους ήταν αλληλένδετες, η εξουδετέρωση ενός βασιλιά ή ενός στρατάρχη ήταν αρκετή για να κριθεί το αποτέλεσμα μιας αντιπαλότητας
Eρμηνεύοντας τα κίνητρα της δολοφονίας, ο λέκτορας του τμήματος κλασικών σπουδών του πανεπιστημίου του Σουόνσι Oυαλλίας, Daniel Ogden, στέκεται στην αντιπαράθεση μεταξύ των δύο συζύγων του μακεδόνα βασιλιά, της Φιλίννας και της Oλυμπιάδας, και διερωτάται αν η διαμάχη ανάμεσά τους ήταν ένας πόλεμος μαγισσών στην αυλή του Φιλίππου του B΄. Αλλά μήπως υπάρχει και μια τρίτη "μάγισσα";
Το 338 π.Χ., μετά την ιδιαίτερης σκληρότητας μάχη της Χαιρώνειας, κατάφερε ο Φίλιππος να ενώσει τους Έλληνες. πράγμα που στρέφει τις υποψίες για την δολοφονία του στους Πέρσες!
Πλούταρχος
Βίοι Παράλληλοι: Αλέξανδρος
10 ]Ἐπεὶ δὲ Πιξώδαρος (είναι αδελφός της Αρτεμισίας Β' μιας φίλης των Περσών!) ὁ Καρίας σατράπης, ὑποδυόμενος δι’ οἰκειότητος εἰς τὴν Φιλίππου συμμαχίαν, ἐβούλετο τὴν πρεσβυτάτην τῶν θυγατέρων Ἀῤῥιδαίῳ τῷ Φιλίππου γυναῖκα δοῦναι καὶ περὶ τούτων Ἀριστόκριτον εἰς Μακεδονίαν ἀπέστειλεν, αὖθις ἐγίνοντο λόγοι καὶ διαβολαὶ παρὰ τῶν φίλων καὶ τῆς μητρὸς πρὸς Ἀλέξανδρον, ὡς Ἀῤῥιδαῖον ἐπὶ τῇ βασιλείᾳ Φιλίππου γάμοις λαμπροῖς καὶ πράγμασι μεγάλοις εἰσοικειοῦντος. ὑφ’ ὧν διαταραχθεὶς πέμπει Θεσσαλὸν εἰς Καρίαν τὸν τῶν τραγῳδιῶν ὑποκριτήν, Πιξωδάρῳ διαλεξόμενον ὡς χρὴ τὸν νόθον ἐάσαντα καὶ οὐ φρενήρη μεθαρμόσασθαι τὸ κῆδος εἰς Ἀλέξανδρον. καὶ Πιξωδάρῳ μὲν οὐ παρὰ μικρὸν ἤρεσκε ταῦτα τῶν προτέρων μᾶλλον• ὁ δὲ Φίλιππος αἰσθόμενος† ὄντα τὸν Ἀλέξανδρον εἰς τὸ δωμάτιον, παραλαβὼν τῶν φίλων αὐτοῦ καὶ συνήθων ἕνα Φιλώταν τὸν Παρμενίωνος, ἐπετίμησεν ἰσχυρῶς καὶ πικρῶς ἐλοιδόρησεν ὡς ἀγεννῆ καὶ τῶν ὑπαρχόντων περὶ αὐτὸν ἀγαθῶν ἀνάξιον, εἰ Καρὸς ἀνθρώπου καὶ βαρβάρῳ βασιλεῖ δουλεύοντος ἀγαπᾷ γαμβρὸς γενέσθαι. τὸν δὲ Θεσσαλὸν ἔγραψε Κορινθίοις ὅπως ἀναπέμψωσιν ἐν πέδαις δεδεμένον, τῶν δ’ ἄλλων ἑταίρων Ἅρπαλον καὶ Νέαρχον, ἔτι δ’ Ἐρίγυιον καὶ Πτολεμαῖον ἐκ Μακεδονίας μετέστησεν, οὓς ὕστερον Ἀλέξανδρος καταγαγὼν ἐν ταῖς μεγίσταις ἔσχε τιμαῖς.
Ἐπεὶ δὲ Παυσανίας Ἀττάλου γνώμῃ καὶ Κλεοπάτρας ὑβρισθεὶς καὶ μὴ τυχὼν δίκης ἀνεῖλε Φίλιππον, τὸ μὲν πλεῖστον εἰς Ὀλυμπιάδα τῆς αἰτίας περιῆλθεν, ὡς θυμουμένῳ τῷ νεανίσκῳ προσεγκελευσαμένην καὶ παροξύνασαν, ἔθιγε δέ τις καὶ Ἀλεξάνδρου διαβολή. λέγεται γὰρ ἐντυχόντος αὐτῷ τοῦ Παυσανίου μετὰ τὴν ὕβριν ἐκείνην καὶ ἀποδυρομένου προενέγκασθαι τὸ τῆς Μηδείας ἰαμβεῖον?
τὸν δόντα καὶ γήμαντα καὶ γαμουμένην.
οὐ μὴν ἀλλὰ καὶ τοὺς συναιτίους τῆς ἐπιβουλῆς ἀναζητήσας ἐκόλασε, καὶ τὴν Κλεοπάτραν ἀποδημοῦντος αὐτοῦ τῆς Ὀλυμπιάδος ὠμῶς μεταχειρισαμένης ἠγανάκτησε.

Ο Οροντοβάτης: παντρεύεται τελικά την Άδα, την κόρη που ο Πιξώδαρος, ο υποτελής στους Πέρσες βασιλιάς της Καρίας, είχε προτείνει (336) αρχικά στο Φίλιππο ως νύφη, και τότε εγκαθίσταται περσική φρουρά στην Αλικαρνασσό το 334 π. Χ. !
Η «νύφη» δεν μπήκε στα ανάκτορα, και έτσι η δολοφονία του Φίλιππου Β’ της Μακεδονίας έγινε κατά τη διάρκεια των εορτασμών του γάμου της κόρης του Κλεοπάτρας με το Βασιλιά των Μολοσσών της Ηπείρου στο θέατρο των Αιγών. Σε μια επίδειξη αμεσότητας προς του διπλωμάτες που ήτανε παρόντες κατέφθασε στο θέατρο χωρίς προσωπική φρουρά δίνοντας την ευκαιρία στον Παυσανία, ένας από τους σωματοφύλακες του, να τον σκοτώσει.O Άτταλος κατέστη ο ηθικός υπεύθυνος της δολοφονίας του Βασιλέως Φιλίππου, όπου βρίσκουμε τον Άτταλο να ευθύνεται για την σεξουαλική κακοποίηση του Παυσανία από την Ορεστίδα.
Ο Αταλος διορίστηκε το 336 π.Χ. από τον Φίλιππο ως διοικητής μαζί με τον Παρμενίωνα στην εμπροσθοφυλακή του Μακεδονικού στρατού που στάλθηκε στην Ασία. Εν τω μεταξύ πίσω στην Μακεδονία, ο Παυσανίας από την Ορεστίδα δολοφόνησε τον Φίλιππο για να τον εκδικηθεί (τουλάχιστον φαινομενικά) που δεν τιμώρησε τον Άτταλο. Αλλά, ας προσέξουμε: δεν δολοφονεί (προηγουμένος) τον Ατταλο, αλλά τον Φίλιππο!!! Γιατί; Ο Ατταλος ήταν (συνωμοτούσε τότε στην Ασία(Περσία), και ενδεχομένως να έχει διατάξει τον Παυσανία να φονεύσει τον Φίλιππο.Ο Άτταλος στη φάση αυτή των εξελίξεων συνέλαβε το σχέδιο να υφαρπάξει την διαδοχή από τον Αλέξανδρο ως πατέρας της "υπό κηδεμονία" Κλεοπάτρας.. Ο διάδοχος όμως Αλέξανδρος λαμβάνοντας έγκαιρα μηνύματα περί της διαβολής του Αττάλου τον καταδίκασε ως ένοχο "εσχάτης προδοσίας" και έστειλε αμέσως τον Καρδιανό Εκαταίο στην Ασία, ηγούμενος στρατιωτικού αποσπάσματος, με τη ρητή διαταγή αφού ενωθεί με το στρατό του Παρμενίωνα (έστω και αν ήταν αυτός πεθερός του Αττάλου) να κομίσει τον προδότη ζωντανό ή νεκρό στη Μακεδονία. Η διαταγή του Αλέξανδρου εκτελέστηκε και ο Άτταλος συνελήφθη και θανατώθηκε.

Νίκος Σάμιος
------------------

Με αφορμή την εκπομπή του Χαρδαβέλλα,τώρα!!

Βοσκόπουλος,Βαλιανάτος!!!!!!!!!!!!

Πως να μη χαίρονται!!

Αν είχαμε όμως Έλληνες πολιτικούς,θα έβαζαν μπροστά τον ίδιο τον Αλέξανδρο να μιλήσει!!!!

Ο ίδιος ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ,έλεγε ότι είναι απόγονο...

Ο Αρριανός για τον Αλέξανδρο,τον απόγονο του Νεοπτ...

ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ:"Εγώ,τώρα που έγινα βασιλιάς των ...

----------------------------------

26 Νοε 2008

http://northmacedonians.blogspot.com/2008/11/y.html

Yπάρχουν Έλληνες, αλλά όχι μειονότητα (!!!) λέει το ΥΠΕΞ


Για πρώτη φορά το ΥΠΕΞ παραδέχεται την ύπαρξη Ελλήνων στην ΠΓΔΜ. Η zougla.gr αποκαλύπτει τη γραπτή απάντηση της υπουργού Εξωτερικών, Ντόρας Μπακογιάννη, σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ, Κωνσταντίνου Αϊβαλιώτη, στην οποία αναφέρει πως ναι μεν υπάρχουν Έλληνες στη γειτονική χώρα, αλλά λόγω του μικρού αριθμού, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για «ελληνική εθνική μειονότητα».

10 Μαρτίου 2009

ΥΜΝΟΣ ΜΟΙΡΩΝ του ΟΡΦΕΩΣ!!!

ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ;

ΟΝΤΩΣ ΕΣΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ!!!
------------------------------------------------------
http://pyrisporos.blogspot.com/2009/03/blog-post_10.html

ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΜΟΙΡΩΝ * ΙΣΩΣ Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΜΥΗΣΗ...

Έγχρωμα, φανταχτερά , θεϊκά.


Επαναφορά αρχαίων χρωμάτων στην γλυπτοθήκη του Μονάχου(1)!
Έγχρωμα, φανταχτερά , θεϊκά.
Έγχρωμα, φανταχτερά, θεϊκά, (τα ελληνικά αγάλματα και οι ναοί) είναι το θέμα του μάλλον σοβαρότερου τεύχους της Γερμανίας DER SPIEGEL στην έκδοση 09/04/2007.
Φυσικά, ότι αρχαία αγάλματα και ναοί είχαν χρώματα δεν είναι κάτι καινούργιο. Είδη από τον 19ο αιώνα, ο αρχιτέκτονας Gottfried Semper ξεκίνησε την μελέτη αρχαίων χρωμάτων.
Οι ποικιλία των χρωμάτων ξεκινάει από το ειδώλιο των Κυκλάδων και φτάνει μέχρι και το πορτραίτο του Καλιγούλα. Είναι εξάλλου γνωστό ότι ο Πραξιτέλης είχε τον κορυφαίο Νικία ο οποίος έδινε χρώματα στα αγάλματα
Οι „Aιγινήτες ξαναβρίσκουν τα χρώματα τους!“
Το 1811 μία Γερμανοαγγλική αποστολή βρήκε στην Αίγινα στον ναό της Αφαίας κομμάτια από αγάλματα τα οποία περιείχαν υπολείμματα χρωμάτων και τα οποία αγόρασε τότε ο Λουδοβίκος και τα τοποθέτησε στην γλυπτοθήκη του Μονάχου όπου βρίσκονται σήμερα.
Ο αναπληρωτής διευθυντής της γλυπτοθήκης του Μονάχου και ειδικός για χρώματα στην αρχαιότητα κύριος Vinzenz Brinkmann μαζί με μια ομάδα από είκοσι αρχαιολόγους, γλύπτες και άλλους ειδικούς κατάφερε πρόσφατα να επαναφέρει τα αρχαία χρώματα.
„Ευρήματα στην Αθήνα στους Δελφούς και στην Δήλο περιέχουν υπολείμματα χρωμάτων τα οποία με το μικροσκόπιο, με χημική ανάλυση μπορούν να καθοριστούν“ δηλώνει ο κύριος Brinkmann και συνεχίζει: „αλλά για μένα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον όταν δεν βρίσκονται
υπολείμματα χρωμάτων (;)“εδώ η απορία: ανάλογα με το είδος του χρώματος είναι διαφορετική η ανθεκτικότητα του χρώματος πάνω στο μάρμαρο. Πώς μπορεί να γίνει επαναφορά όλων των χρωμάτων; „Ιδιαίτερα επιθετικά χρώματα όπως κίτρινη η καφέ ώχρα επηρεάζουν την επιφάνεια έτσι ώστε η υποδοχή τους, η βάση τους να καταστρέφεται με την πολυκαιρία ενώ δίπλα τους παραμένουν χρώματα όπως το κόκκινο ή το μπλε προκαλώντας έτσι μια απειροελάχιστη διαφορά στην επιφάνεια την οποία μπορούμε να αξιολογήσουμε.“
Η επιστήμη χρησιμοποιεί για τον λόγο αυτό τρεις μεθόδους:
Η πρώτη: Σε τελείως σκοτεινό χώρο παράλληλα σε μάρμαρο με ειδικές λάμπες βγαίνει φωτογραφίες η επιφάνεια από διάφορες γωνίες, η επιφάνεια καθώς και οι σκιές καταγράφονται σε υπολογιστή.
Η δεύτερη: με ψηφιακή μηχανή γίνεται αξιολόγηση αντανακλούντων
UV ακτινών τις οποίες δεν βλέπει ανθρώπινο μάτι, σε οθόνη. Το αποτέλεσμα είναι άμεσο και φαίνεται στην οθόνη.
Η τρίτη: μικροοργανισμοί οι οποίοι έχουν εναπομείνει σε σημεία του πετρώματος φωτίζονται με ακτίνες UV και φωτογραφίζονται τα μικροκύματα. Εδώ το έμπειρο μάτι μπορεί με σχετικά μεγάλη ακρίβεια να κάνει αναπαραγωγή των χρωμάτων.
Τα αποτελέσματα είναι αξιοθέατα.
Νίκος Σάμιος
(1) Στο Μόναχο ρέει ο ποταμός Ισάρ, και επειδή οι Βαυαροί είναι Φιλέλληνες ονομάζουν την πόλη τους οι διανοούμενοι και αρκετοί καλλιτέχνες όχι Μόναχο αλλά η Αθήνα του Ισαρ.
Αρθρογραφία: DER SPIEGEL, P.M. History, Wikipedia, Glyptothek München.

Ψυχανάλυση και περισσότερα από 150 χρόνια Freud στην σκιά χιλιάδων χρόνων Ελληνισμού.


Ψυχανάλυση και περισσότερα από 150 χρόνια Freud στην σκιά χιλιάδων χρόνων Ελληνισμού
Το σεξ, ο Οιδίποδας και ο Freud
Άκουσε φωνές στο δωμάτιο των γονέων του ο μικρός Εβραίος Σίγκιςμουντ Σλόμο, ο οποίος τότε ήταν μόλις οχτώ χρονών, μπήκε μέσα και βρήκε τον πατέρα του και την κατά είκοσι χρόνια μικρότερη μητέρα του στο κρεβάτι. Το παιδάκι ταράχτηκε τόσο πολύ, που στην μέση του δωματίου κατουρήθηκε...
Το περιστατικό αυτό επηρέασε τόσο τον ψυχικό του κόσμο και έως το τέλος της ζωής του δεν μπόρεσε να το ξεπεράσει, τουναντίον παθιασμένα προσπάθησε „κακοποιώντας“ την Ελληνική Γραμματεία να βρει λύση στην πάθηση του. Αν τα κατάφερε, θα το αποφασίσει ο αναγνώστης του παρόντος κειμένου. Ο μικρός αυτός ονομάστηκε αργότερα Sigmund Freud.
Όποιος είχε την τύχη να διαβάσει τον Οιδίποδα, την Αντιγόνη και επτά επί Θήβας, κορυφαία δώρα του Σοφοκλή και του Αισχύλου στην παγκόσμια πολιτισμένη κοινωνία, διαπίστωσε ότι ο Οιδίποδας για τις πράξεις του οι οποίες ήταν αποτελέσματα ακραίων συμπτώσεων και κακοτυχιών, αυτοτιμωρήθηκε με ανεπανάληπτο τρόπο, χαρίζοντας μας ένα αξεπέραστο φιλολογικό έργο. Υπενθυμίζουμε ότι εν αγνοία του υποχρεώθηκε να παντρευτεί την μητέρα του, αποκτώντας παιδιά, τον Πολυνείκη, Ετεοκλή, Ισμήνη και την Αντιγόνη. Τώρα γιατί ο Εβραίος Φρόιντ ονομάζει την σεξουαλική(1) τάση παιδιού/ γονέως Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, παραπλανώντας τον κοσμάκη, είναι απορίας άξιο. Θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει ονομασία από την εβραϊκή ιστορία, όπως π.χ. τον Λωτ, ο οποίος μετα το ολοκαύτωμα των Σοδόμων και Γομόρρων, και που μόλις είχε πεθάνει η γυναίκα του(2), δεν βρήκε τίποτα καλύτερο να κάνη παρά να μεθύσει και να αφήσει έγκυες τις κόρες του. Φυσικά η παθιασμένη θεωρία του περί σεξουαλικότητας δεν βρήκε μόνο υποστηρικτές. Ο κορυφαίος μαθητής του Γιούνγκ, δεν συμφωνούσε οπότε και ο Φρόιντ(3) παθιασμένα τον εκλιπαρεί: „δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε την θεωρία της σεξουαλικότητας, πρέπει μάλιστα να την κάνουμε δόγμα (!)“. Γιατί τώρα όμως ο γερμανικός τύπος (και όχι μόνο) χαρακτηρίζει τον Φρόιντ πατέρα της ψυχανάλυσης έχει άλλα αίτια. Ας σκεφτούμε σε ποιόν ανήκει η Bild, Spiegel,(Γερμανικά ΜΜΕ) κ.λ.π... Πάντως υπήρξαν κορυφαίοι Γερμανοί ψυχαναλυτές όπως ο Jung, ο Adler, και διάφοροι άλλοι οι οποίοι δυστυχώς δεν πήραν την φήμη που τους άξιζε.
Σε αυτό το σημείο καλό είναι να δώσουμε απάντηση στην βαθυστόχαστη ερώτηση του Πόντιου Πιλάτου, η οποία άφησε άναυδους τούς πάντες: „τι είναι η αλήθεια;“
Αλήθεια είναι η πραγματικότητα και αυτή είναι διαφορετική από αυτή που μας „σερβίρουν“.
H „ ερμηνεία των ονείρων “ δεν είναι „εφεύρεση“ του Φρόιντ, αλλά των αρχαίων Ελλήνων.
Ο Ασκληπιός οδηγούσε τούς ασθενείς του στο άβατον και μέσω εγκοίμησης προχωρούσε στην διάγνωση της ασθένειας και της θεραπείας της. Αυτό γινόταν χιλιάδες χρόνια πριν γεννηθεί ο Φρόιντ. Σήμερα, ο Dr. Eduard Tick(4), γράφει διάφορα βιβλία και μόνιμο σημείο αναφοράς του είναι οι αρχαίοι Έλληνες. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής συγγράμματα του:
„Θεραπεία του συνδρόμου Μπάουελ μέσω της μεθόδου του Ασκληπιού“ , „Οι σκιές της Εφέσου: Θεώρηση του Συλλογικού Ασυνειδήτου“, και διάφορα άλλα.
Η ψυχιατρική δεν είναι καινούργιος κλάδος της επιστήμης, αλλά υπήρξε κατά την κλασική εποχή κλάδος της Ιπποκρατικής ιατρικής τέχνης και αυτή με την σειρά της κλάδος της φιλοσοφίας. Δυστυχώς με την πάροδο των χρόνων οι μέθοδοι του Ασκληπιού, Ιπποκράτη, Γαληνού έγιναν έρμαιο του σκοτεινού μεσαίωνα, και διάφοροι αγύρτες πλούτιζαν (και πλουτίζουν) με την άγνοια, μοναξιά, την δυστυχία και την ανάγκη του κοσμάκη για ψυχική ανάταση. Ευτυχώς που κατά το τέλος της δεκαετίας του 1990 σημειώθηκε από φωτισμένους ελληνιστές ψυχίατρους μια στροφή προς την κλασική Ελλάδα. Η „ανάγνωση“, „ανάλυση“, „κατανόηση“ του ανθρωπίνου λόγου έγιναν και πάλι ακράδαντα θεμέλια της λογοθεραπείας. Τα εκπληκτικά αποτελέσματα ξεπέρασαν κάθε προσδοκία! Αλλά μέχρι προ τινός η μέθοδος αυτή δεν υπήρχε στην Ελλάδα. Ίσως αργότερα...
Χωρίς βέβαια να θέλουμε να υποβαθμίσουμε την επιστημονική συμβολή του σπουδαίου Φρόιντ, τονίζουμε ότι ο έλλογος τύπος του ανθρώπου, αυτός που προβάλει την αρετή και την ψυχική υγεία, έργα της ελληνικής φιλοσοφίας, στην σημερινή εποχή της κατάθλιψης, μοναξιάς, των αλλεπάλληλων και δόλιων προσπαθειών υποταγής συνειδήσεως, της Internet-μανίας και ψυχικών αδιεξόδων, είναι περισσότερο επίκαιρος από ότι μπορούμε να φανταστούμε.
Πόσο σημαντική είναι γλώσσα μας, η λογοτεχνία μας, και τι καταφέρνει μοιάζει με θαύμα:
Ο Φρόιντ θαύμαζε τον Göthe και τις μελέτες του περί φυσικών επιστημών, και το πρώτο σύγγραμμα (του Freud )ήταν : Zur Aufassung der Aphasien/ Περί κατανόησης των αφασιών (1891). Χαρακτηριστικό:
Ο Göthe(5) μόνο και μόνο για να διαβάσει για την κόρη του Οιδίποδα, την Αντιγόνη στο αυθεντικό κείμενο, εκάθησε και έμαθε αρχαία ελληνικά.
(1) Η λέξη σεξ προέρχεται από το Λατινικό sexus και σημαίνει γένος. (2) Αγία Γραφή : Γεν. ΙΘ 35/36. Η δικαιολογία ότι τον μέθυσαν οι κόρες του είναι μάλλον χειρότερη της πράξεως.
(3) Το παράδοξο είναι ότι ενώ ο Φρόιντ θεωρούσε τον εαυτό του Μωυσή του ιουδαϊσμού στην ψυχανάλυση, για μασκότ στο γραφείο του είχε την Παλλάδα Αθηνά (;!).
(4) Έχει σπουδάσει Ψυχολογία, Ψυχοθεραπεία, Φιλοσοφία, Ρητορική και Επικοινωνία.
(5)-Göthe: „ Από όλους τους λαούς της γης, οι Έλληνες ονειρεύτηκαν το όνειρο της ζωής ομορφότερα“.
Αρθρογραφία: „Το μεγάλο Ψέμα“ Μ.Καλόπουλος, „ΔΑΥΛΟΣ“ , „Αγία Γραφή, έκδοσης θεολόγων <Η ΖΩΗ>“ , „ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής“ , „Εγκυκλοπαίδεια Ενκάρτα“ „Der Spiegel“.
Νίκος Σάμιος