10 Δεκεμβρίου 2009

Κώστας Κοτσανάς.Ένας μοναδικός Έλληνας Καθηγητής.

Μένει άφωνος όποιος έρχεται αντιμέτωπος με τα ανακατασκευασμένα επιτεύγματα των Προγόνων μας!Αυτές τις ημέρες στο Μουσείο Πύργου εκτίθενται αντίγραφα μινιατούρες των μουσικών οργάνων των ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.Κι όλα οφείλονται σε έναν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.Δείτε,επισκεφθείτε,απολαύστε και αναλογιστείτε...Επισκεφθήκαμε την έκθεση των μουσικών οργάνων στο Μουσείο Πύργου και εκστασιασμένοι...αναρωτηθήκαμε...γιατί αυτά δεν ενσωματώνονται στη διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων;
(Το εμπρός και πίσω εξώφυλλο του ενημερωτικού φυλλαδίου,για τα μουσικά όργανα των Ελλήνων.Χορηγία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας.)

Κώστας Κοτσανάς
Γεννήθηκε το 1963 στην Αιγείρα Αχαΐας. Σπούδασε στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών απ' όπου αποφοίτησε το 1986. Από το 1991 εργάζεται ως μόνιμος εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (και από το 2003 ως Δντης στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πύργου).

Από το 1990 ασχολήθηκε με τη μελέτη του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού και ιδιαίτερα με την έρευνα στο πεδίο της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και την κατασκευή ομοιωμάτων. Πολλές έρευνες, μελέτες και ανακατασκευές του που αφορούν την Αρχαιοελληνική Τεχνολογία έχουν παρουσιασθεί σε Διεθνή Συνέδρια και Εκθέσεις με εξαιρετική επιτυχία.

Από το 1996 στα πλαίσια της διδακτικής της Τεχνολογίας στo Γυμνάσιο ασχολήθηκε με την έρευνα, μελέτη και ανακατασκευή λειτουργικών ομοιωμάτων μηχανισμών και επινοήσεων του ανθρώπου από την προϊστορική, την αρχαιοελληνική, την προβιομηχανική και τη σύγχρονη εποχή. Το Σεπτέμβρη του 2002 με πρωτοβουλία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας παρουσιάζει την έκθεση (με ανακατασκευές μηχανισμών - έργα μαθητών του) «Έργα τεχνολογίας από το Γυμνάσιο Κρεστένων» στη Στοά του βιβλίου με μεγάλη απήχηση ως προς την ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών στη διδακτική του μαθήματος της Τεχνολογίας.

Από το 2004 με ομάδες εκπαιδευομένων του ΣΔΕ Πύργου ασχολήθηκε με μαθητικές έρευνες - κατασκευές και συμμετέχει σε διαγωνισμούς ερευνών - κατασκευών του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας αποσπώντας επαίνους και βραβεία.

Το 2005 δημιούργησε με προσωπική του δαπάνη την έκθεση Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας η οποία λειτουργεί μόνιμα στο ομώνυμο μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου προσελκύοντας Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Έχει συγγράψει τρία βιβλία σχετικά με την αρχαία ελληνική τεχνολογία.
Έκθεση αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας (οδηγός εκθεμάτων), Τ.Ε.Ε.Α.ΠΗ. Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα, 2007.
Αρχαία ελληνική τεχνολογία (οδηγός εκθεμάτων), αυτοέκδοση, Πάτρα, 2008, (ISBN: 978-9963-9270-2-9).
Γνωστές και άγνωστες πτυχές της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, Ίδρυμα Λανίτη, Λεμεσός Κύπρου, 2009. (ISBN: 978-9963-9270-2-9).
Είναι μέλος της Εταιρείας Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας ενώ το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας του έχουν αναθέσει τη μελέτη και ανακατασκευή σημαντικών μηχανισμών της αρχαιότητας.

Το 2001 δημιούργησε τη μαθητική θεατρική ομάδα Κρεστένων που ασχολήθηκε με διάφορα θεατρικά είδη (θέατρο, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών, κ.ά.).
Κορυφαίες δημιουργίες της ομάδας ήταν η «Αναβίωση των Ηραίων», η «Αναπαράσταση του αρχαίου πεντάθλου» στο αρχαίο στάδιο της Ολυμπίας που κινηματογραφήθηκε δύο φορές από το κανάλι της κρατικής Γερμανικής τηλεόρασης ARD στα πλαίσια σχετικών ντοκυμαντέρ και η τετραλογία θεάτρου σκιών («Ο Καραγκιόζης στην αρχαία Ελλάδα», «Ο Καραγκιόζης αρχαίος Ολυμπιονίκης», «Ο Καραγκιόζης αρχαίος φιλόσοφος» και «Ο Καραγκιόζης ιεροφάντης») η οποία έχει αποσπάσει τέσσερα πρώτα βραβεία σε ισάριθμους «Αγώνες Ελληνικού Θεάτρου Σκιών» που διοργάνωσε ο Δήμος Πατρών το 2002, το 2004, το 2006 και το 2008.

Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας(Κατάκολο Ηλείας)
Στο Κατάκολο της ΗλείαςΠεριλαμβάνει 250 περίπου αξιόπιστα και λειτουργικά ομοιώματα μηχανισμών και επινοήσεων του αρχαιοελληνικού τεχνολογικού θαύματος (κατόπιν έρευνας, μελέτης και κατασκευής του Κώστα Κοτσανά) που εκτίθενται μόνιμα στο ομώνυμο Μουσείο Αρχαίας Εληνικής Τεχνολογίας και στο Μουσείο Αρχαίων Ελληνικών Μουσικών Οργάνων και παιχνιδιών που λειτουργούν στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου.

Τα εκθέματα συνοδεύονται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό (στα ελληνικά και αγγλικά) όπως επεξηγηματικές πινακίδες και γιγαντοαφίσες με πολλές πληροφορίες, αναλυτικά σχέδια, φωτογραφίες και πλήρεις βιβλιογραφικές αναφορές ενώ πολλά από τα εκθέματα είναι διαδραστικά. Υπάρχουν σταθμοί προβολής βίντεο και κινουμένων σχεδίων επίδειξης της λειτουργίας των μηχανισμών καθώς και προβολή ντοκυμαντέρ όπου ο εκθέτης εξηγεί τη λειτουργία και τη σημασία των μηχανισμών.
Η έκθεση (ταξινομημένη σε ενότητες) ακολουθεί όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις της Παιδαγωγικής και Μουσειακής Αγωγής ώστε να δρα πολυεπίπεδα ως προς το μέγεθος της αρχαίας ελληνικής τεχνολογικής σκέψης και τεχνικής τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων όσο και στο ευρύτερο κοινό.

Στόχος της έκθεσης είναι να κάνει γνωστές στο κοινό τις απίστευτες τεχνολογικές επιδόσεις των αρχαίων Ελλήνων δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να μάθουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες:
    • είχαν ανακαλύψει έναν «κινηματογράφο» ικανό να παρουσιάζει αυτόματα την πλοκή ενός μύθου με κινούμενη εικόνα και ήχο, καθώς και προγραμματιζόμενο αυτοκινούμενο κουκλοθέατρο
    • είχαν επινοήσει (για ψυχαγωγικό δυστυχώς μόνο σκοπό) αυτοκινούμενα οχήματα (αυτοκίνητα) με αυτόματη πλοήγηση, με κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικές προγραμματιζόμενες βαλβίδες και άλλα περίπλοκα εξαρτήματα
    • χρησιμοποιούσαν λειτουργικά ρομπότ με σκοπό να τους υπηρετούν
    • είχαν ανακαλύψει την αρχή της ατμομηχανής
    • χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα μετρητικά όργανα ακριβείας που τους επέτρεπαν να υπολογίζουν τη διάμετρο της γης και την απόσταση ηλίου-γης ή να διανοίγουν σήραγγες χιλιομέτρων και από τις δυο πλευρές ενός βουνού
    • είχαν επινοήσει ευφυείς μηχανές με κερματοδέκτη
    • χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα ανυψωτικά μηχανήματα ικανά να οικοδομούν πανύψηλα κτίσματα με ολιγάριθμο προσωπικό
    • διέθεταν ωρολόγια (και ξυπνητήρια) ικανά να λειτουργούν αυτόματα και αδιάκοπα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση
    • και πολλά άλλα επιτεύγματα που μπορείτε να θαυμάσετε στο μουσείο και να διαπιστώσετε την υψηλής στάθμης τεχνολογία του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων που δεν είχε σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από τη σύγχρονη τεχνολογία.
Δείτε μερικά από τα επιτεύγματα αυτά
Το υδραυλικό αυτόματο των «φθεγγόντων ορνέων» και της «επιστραφείσης γλαυκός»
Yδραυλικός ατέρμονας κοχλίας του Αρχιμήδη
Aλφάδι
Ναυτικό δρομόμετρο
Ποδοκίνητος τόρνος
Η «σιδηρά χειρ»

«Φιλοσοφική λίθος» του Ήρωνος

Στην ιστοσελίδα του Μουσείου μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα εκθέματα

----------------------------------------------------------------------------
To Μουσείο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της κεντρικής πλατείας του Κατακόλου, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό

Πληροφορίες για το Μουσείο:
Κώστας Κοτσανάς
Ομήρου 18, Πύργος
Κινητό-φορητό τηλέφωνο 6942420157

http://www.kotsanas.com
kostas@kotsanas.com

Πηγή των άρθρων:


3 σχόλια:

  1. Ναι!
    Υπάρχουν και Έλληνες που νοιάζονται για το παρελθόν και το μέλλον στο παρόν της ελλειμματικής καθημερινότητας.
    Ο Αλφειός ποταμός ρέει συνεχώς κουβαλώντας στην επιφάνειά του αυτά που πρέπει να μεταφέρονται, και όχι αυτά που κάποιοι θέλουν να φαίνονται.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυριολεκτεί ο "Νοών Νοήτω",όταν γράφει ότι ο Αλφειός Ποταμός ρέει συνεχώς...μεταφέροντας αυτά που πρέπει να μεταφέρονται!
    Από την πρώτη στιγμή που αποφάσισε ο Αλφειός να μπει στα κανάλια του ΔΙΑ-δικτύου,έθεσε ως στόχο να παρασύρει τα πάντα!Πόσο μάλλον αυτά που πηγάζουν και ψάχνουν διέξοδο να ρεύσουν διάπλατα στους δρόμους της γνώσης!
    Όπως το παλαιό ρητό λέει:"Ουδέν κρυπτόν υπό τον Ήλιον",ο Αλφειός το έχει παραφράσει στο:"Ουδέν κρυπτόν υπό τον ποταμόν"!
    Παρασύρει τα πάντα στο διάβα του και μάλιστα στην επιφάνεια!
    Δείχνοντας ΠΑΝΤΑ τις πηγές στις οποίες μπορεί ο κάθε διψασμένος να μεταβεί,να ξεδιψάσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χτες, περνώντας από την παλιά αγορά του Πύργου, επισκέφτηκα την έκθεση των αρχαίων μουσικών οργάνων.
    Είναι η δεύτερη φορά που βλέπω δουλειά αυτού του εξαιρετικού ανθρώπου και των συνεργατών του.
    Δυστυχώς, αυτή τη φορά απουσίαζε ο ίδιος ή οποιοσδήποτε συνεργάτης του, κι έτσι δεν μπόρεσα να τον ξανασυγχαρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή