03 Μαΐου 2009

Η των Πατριαρχών "αγάπη" προς τους Έλληνες.ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΘΑ ΥΠΟΚΙΝΟΥΣΕ ΕΜΦΥΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.Ένα άγνωστο επεισόδιο επί Καποδίστρια

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΘΑ ΥΠΟΚΙΝΟΥΣΕ
ΕΜΦΥΛΙΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ένα άγνωστο επεισόδιο επί Καποδίστρια
Στο άρθρο αυτό θα παρουσιασθεί ένα σκοπίμως αποσιωπούμενο από την επίσημη Ιστορία επεισόδιο με πρωταγωνιστές τον πατριάρχη Αγαθάγγελο και τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας, Ιωάννη Καποδίστρια, όπου καθίσταται έκδηλος ο αντεθνικός ρόλος κι ο αμείωτος φιλοτουρκισμός του Πατριαρχείου ακόμη και μετά τη λήξη του Αγώνα της Ανεξαρτησίας και τη δημιουργία του μικρού ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.
Ο πατριάρχης Αγαθάγγελος Α΄ ο από Χαλκηδόνος έστειλε τον Φεβρουάριο του 1828 στην Ελλάδα τους μητροπολίτες Νίκαιας, Χαλκηδόνας, Λάρισας και Ιωαννίνων, με σκοπό να συστήσουν στους κατοίκους της Πελοποννήσου και των νησιών του Αιγαίου Πελάγους -στους μπαρουτοκαπνισμένους και ματωμένους αγωνιστές, που με τόσες θυσίες κέρδισαν την ελευθερία τους- να δηλώσουν υποταγή στο σουλτάνο και να επανέλθουν στον Οθωμανικό ζυγό! Οι μητροπολίτες είχαν μαζί τους και γράμμα του πατριάρχη, που όχι μόνο συμβούλευε την υποταγή, αλλά υποσχόταν, πως ο «πολυχρονεμένος» σουλτάνος θα έδινε αμνηστία σε όσους υποτάσσονταν.
Οι μητροπολίτες, αφού συνάντησαν πρώτα τον Ιμπραήμ, πήγαν ύστερα στο Ναύπλιο, όπου όμως ο έπαρχος Γενοβέλης δεν τους άφησε να εισέλθουν, για να μην επηρεάσουν τον πληθυσμό. Το ίδιο συνέβη και στην Τριπολιτσά, όπου ο έπαρχος Βλαχόπουλος τους απαγόρευσε να εισέλθουν στην πόλη. Όταν τον Απρίλιο έφτασαν στον Πόρο και τόλμησαν να πουν στον Καποδίστρια, ότι θα διάβαζαν την πατριαρχική προκήρυξη, με την οποία καλούνταν ο Ελληνικός λαός να υποταχθεί στο σουλτάνο, όχι μόνον δεν τους το επέτρεψε, αλλά επί πλέον τους μίλησε σε πολύ αυστηρή γλώσσα.









Στο εικονιζόμενο Δελτίο δημοσιεύεται το γεγονός της αποστολής από τον πατριάρχη Αγαθάγγελο στον Πόρο, στον Κυβερνήτη Ι. Καποδίστρια, τεσσάρων μητροπολιτών με τον μέγα πρωτοσύγγελο, με σκοπό την υποταγή της ελεύθερης Ελλάδας στον Τούρκο σουλτάνο («επαναγωγή των αποπλανηθέντων εις την ποίμνην».
Ο Καποδίστριας αποπέμπει τους μητροπολίτες
Αξίζει εδώ να παραθέσουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα της πατριωτικής και περήφανης απάντησης του Καποδίστρια προς τους απεσταλμένους του Πατριαρχείου κληρικούς, που μετέφεραν την εξωφρενική κι αντεθνική πατριαρχική έκκληση εθελοδουλίας, όπως δημοσιεύθηκε στο «Δελτίο του Κέντρου Ερεύνης της Ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού», τόμος Β΄, Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2000:
«Αρ. 2683
Ελληνική Πολιτεία
Ο Κυβερνήτης της Ελλάδος
Προς τον Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην
και την περί αυτόν αγίαν Σύνοδον.
Η προς τους προύχοντας, κληρικούς, προκρίτους και λοιπούς χριστιανούς κατοίκους της Πελοποννήσου και των νήσων του Αιγαίου Πελάγους εκάστης τάξεως και βαθμού διευθυνθείσα παρά της Υμετέρας Παναγιότητος και της ιεράς Συνόδου επιστολή του Φεβρουαρίου μηνός είχε φανή και εις τας εφημερίδας όλης της Ευρώπης, και αυτής ακόμη της Ελλάδος, ότε εσχάτως οι άγιοι Αρχιεπίσκοποι και Μητροπολίται Νικαίας, Χαλκηδόνος, Λαρίσσης και Ιωαννίνων μετά του Μεγάλου Πρωτοσυγκέλλου έφθασαν εις την νήσον Πόρον, όπου κατά το παρόν και ημείς διατρίβομεν...
Όσον ολίγων ελπίδων και αν ήτον η προσδοκία μας, δεν δυνάμεθα να υποκρύψωμεν εις την Υμετέραν Παναγιότητα την ανέκφραστον λύπην, την οποίαν ησθάνθημεν, όταν εβεβαιώθημεν, ότι η αποστολή των Ιεραρχών τούτων σκοπόν μόνον είχε του να εγχειρίσωσι προς ημάς την ιδίαν του Φεβρουαρίου επιστολήν και να μας προτρέψωσιν εν ταυτώ, καθ’ όλους τους κατεπείγοντας τρόπους, ώστε να τους δώσωμεν καν ελπίδας ότι Ελληνικόν έθνος ήθελε παραδεχθή τας νουθεσίας της Υ. Παναγιότητος.
Οι ίδιοι ημείς, δεξάμενοι παρά των ιδίων αυτών την επιστολήν, είπομεν μεθ’ όλης της παρρησίας τα αίτια, με τα οποία το βήμα τούτο ούτε συνέπειάν τινα εδύνατο να έχη, ούτε καρπούς παντελώς να φέρη αναλόγους προς τας επιθυμίας της Υ. Παναγιότητος...
Βαθύτατα αισθανόμεθα ο,τι οφείλομεν εις την θέσιν και της Μεγάλης Εκκλησίας και της Υ. Παναγιότητος, δια τούτο και δεν εγκρίνομεν να ανακεφαλαιώσωμεν το περιεχόμενον της συνοδικής επιστολής...
Περικυκλούμενος και πολεμούμενος ο λαός ούτος εξ ενός μέρους από φοβερά στρατόπεδα ... ωθούμενος συχνάκις έως του χείλους της αβύσσου, ο λαός ούτος υπάρχει ακόμη…
Ομόφωνος και γενική είναι η πεποίθησις αύτη· ούτε οι προύχοντες ούτε ο κλήρος ούτε ο λαός, προς τους οποίους η Υ.Π. διευθύνεται, έχουσιν ούτε δύνανται να έχωσιν άλλην παρ’ αυτήν την πεποίθησιν, χωρίς να εξαχρειωθώσι και να παύσωσι του να είναι άνθρωποι και χριστιανοί.
Πάμπολυ αίμα εχύθη, πάμπολλαι ουσίαι εφθάρησαν εις διάστημα οκτώ ετών πολέμου και δυστυχιών, καθ’ ους ο τόπος ούτος κατηφανίσθη, ώστε όλως διόλου αδύνατον είναι να επανέλθη εις οποιανδήποτε κατάστασιν πραγμάτων βάσιν έχουσαν το παρελθόν!..
Εν Πόρω την 28η Μαΐου (9 Ιουνίου) 1828
Ο Κυβερνήτης
Ι. Α. Καποδίστριας
Ο Γραμματεύς της Επικρατείας
Σ. Τρικούπης»
* * *
Όσον αφορά στον πατριάρχη Αγαθάγγελο και στην εγκύκλιό του, χαρακτηριστικά είναι όσα γράφτηκαν ανώνυμα στη «Γενική Εφημερίδα της Ελλάδος» το Σεπτέμβριο του 1828 με τίτλο: «Περί της εις την Ελλάδα αποστολής των Αρχιερέων κατά τον παρελθόντα Απρίλιον.» Παραθέτουμε ωρισμένα αποσπάσματα:
«...ο Ρείζ Εφέντης εις μίαν συνέντευξίν του μετά του Πατριάρχου εφάνη παρωργισμένος και ήλεγξεν αυτόν, ότι δεν εκπληροί τα πατριαρχικά χρέη του.
Ο πατριάρχης, φοβηθείς μήπως εκπέση του θρόνου του η μήπως ευρεθή εις ανάγκην να εκκενώση τον συναχθέντα πλούτον του, σκεφθείς επενόησε και επρόβαλεν εις την Πόρταν ότι, αν του εδίδετο άδεια, ηδύνατο να μεταχειρισθή τινά μέσα, δια να διαιρέση τους Έλληνας, και με πρόσχημα θρησκευτικών παραινέσεων να αποτοξεύση εις αυτούς εμφύλιον πόλεμον ... Κατ’ αυτόν τον τρόπον ενηργήθη η αποστολή των αρχιερέων και των εγκυκλίων γραμμάτων εις Πελοπόννησον.
Ο δε πατριάρχης αυτός... περιγράφεται όμως ως άνθρωπος νωθροτάτου νοός και χαμερπών αισθημάτων· διο, και, ενώ αυτόκλητος περιεπλέχθη εις επιχείρημα όσον απερίσκεπτον τόσον και μάταιον, ήδη βλέπων πλησιάζοντα τον καιρόν, καθ’ ον θέλει φανή του κινήματός του η απροβλεψία, κυριεύεται από πολλήν δειλίαν. Άραγε ο συναχθείς παρ’ αυτού πλούτος δύναται να τον σώση;»

Τα διαχρονικά «ρεαγιαδικά χρέη»
Ο επόμενος πατριάρχης, Κωνστάντιος, επικοινώνησε με τον Καποδίστρια και προσπάθησε να τον πείσει να απαγορεύσει να κυκλοφορούν στην Ελλάδα καλβινιστικά βιβλία, εξέφρασε δε «την ζωηράν επιθυμίαν, όπως οι Έλληνες επανέλθωσιν πάλιν υπό τας ζωοπαρόχους ακτίνας του ορθοδόξου πατριαρχικού ήλιου».
Ούτε σε μεταγενέστερους χρόνους το Πατριαρχείο σταμάτησε να προτρέπει τους ορθόδοξους χριστιανούς να εκτελούν πιστά τα προς τον Σουλτάνο χρέη τους. Έτσι με την από 23 Φεβρουαρίου 1840 έντυπη εγκύκλιό του ο πατριάρχης Άνθιμος Δ΄ ο από Νικομηδείας, ευθύς μετά την εκλογή του και την ανάληψη των καθηκόντων του, απευθύνθηκε προς τις μονές του Αγίου Όρους, στις οποίες συνιστούσε να εκτελούν πιστά τα «ρεαγιαδικά χρέη» τους και να προσεύχωνται για την μακροημέρευση και υγεία του «ευσπλαχνικωτάτου ημών Άνακτος Σουλτάν Απδούλ Μετζίτ εφένδη». Αντίτυπό της, μαζί με άλλα παρόμοια, φυλάσσεται στο Αρχείο της Μονής Δοχειαρίου του Αγίου Όρους (φάκελλος: «Πατριαρχικά 1783-1906»).

Πατριάρχης
επί Τουρκοκρατίας.
Ο βασισμένος στην εξουσία, που κληρονόμησε από τον σουλτάνο σαν ανταπόδοση, ρόλος του Πατριαρχείου συνεχίστηκε και μετά την Απελευθέρωση και συνεχίζεται έως και σήμερα. Έτσι υπερασπιζόμενο τα κεκτημένα του το Πατριαρχείο τάχθηκε εναντίον της Επανάστασης του 1821, αφόρισε τους επαναστάτες(*) και συνέχισε να προπαγανδίζει την επαναφορά των Ελλήνων στο σουλτανικό ζυγό ακόμη και μετά την απελευθέρωσή μας και τη δημιουργία του Ελληνικού Κράτους. Πρωταγωνίστησε επίσης στην εγκαθίδρυση της παράλληλης θεοκρατικής εξουσίας στο νέο Κράτος, η οποία έκτοτε αποτελεί τον σπουδαιότερο ανασταλτικό παράγοντα προόδου. Οι εξουσιαστικές του επιδιώξεις είναι σύμφυτες με το Χριστιανισμό, ένα απόλυτα διεθνιστικό οικοδόμημα.
Το Πατριαρχείο αποτελεί σήμερα πρόσωπο δημοσίου δικαίου του Τουρκικού Κράτους, ενώ ο πατριάρχης είναι Τούρκος υπήκοος (ο κ. Βαρθολομαίος επί πλέον είναι και πρώην αξιωματικός του Τουρκικού Στρατού). Παρά το διαχρονικό ανθελληνικό του ρόλο απαιτεί συνεχώς να του αναγνωρίζονται περισσότερα κυριαρχικά δικαιώματα επί των -αποπροσανατολισμένων- Ρωμιών, οι οποίοι συνεχώς το ενισχύουν με τεράστια κονδύλια.
Ίων Δημόφιλος
(*) Διαβάστε:
---
Πηγή:
http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=655

...

Ενέργειες της Ελληνικής Λίγκα της Αμερικής για την Αρμένικη ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ.

HLA ACTIVISTS FACE DOWN TURKS AT ARMENIAN GENOCIDE VIGIL

Δημοσιεύθηκε από olympiada στο Μαΐου 2, 2009

WASHINGTON—The Hellenic League of America (HLA) took a proud stand to face down the Genocidal Turkish regime outside the Turkish Embassy in Washington DC to mark international Remembrance Day for the Armenian Genocide on April 24th, 2009.

HLA activists following on the heels of a string of successful action in recent months, from successfully mobilizing the entire Greek-American community to remove the Star of Vergina from the VISA Card to staging the first ever Hellenic Genocide commemoration outside the UN, have now launched a newly revamped website and embark on a lecture and sporting event circuit for all our ethnic Greek brothers and sisters.

We are expanding our work to encapsulate all a true patriotic Hellenic organization should do, demonstrations, rallies, commemorations , educational teach ins, book readings, sporting events and panel discussions and lectures.

So far, we have done more, much more, than all those organizations out there with thousands of times our financial resources combined. We will do more, this is the New Dawn.

Please take the time to visit the many new sections to our site such as “HLA in the News”, on our website: http://www.hellenicleagueofamericahla.org/

RELATED ARTICLES:

Pan-European Front at Armenian Genocide Vigil by Magna GRECE
http://magnagrece.blogspot.com/2009/04/pan-european-front-at-armenian-genocide.html

HLA Battle of Bitonto Commemoration Flyer by Magna GRECE
http://magnagrece.blogspot.com/2009/04/hla-battle-of-bitonto-commemoration.html

————————————————————————-
Join our E-list on the web at www.hellenicleagueofamericahla.org

The Hellenic League of America (HLA) is a cooperative and collective effort by Hellenes, Phil Hellenes and Hellenic enthusiasts who come together for the Hellenic Cause.

To be added to HLA’s Action Alert e-mail distribution list, or to introduce HLA to a friend or colleague, please forward the pertinent name and e-mail address, with the subject heading “Add e-mail to HLA distribution list”, to hla@hellenicleagueofamericahla.org

You are encouraged to forward this action alert to five or more individuals who may have an interest in our e-distributions or in HLA’s mission.

Πηγή:http://olympia.gr/

Ο αρχαιολογικός χώρος του Κεραμεικού εκχωρήθηκε στο «Άστρο του Δαβίδ».

Μνημείο Ολοκαυτώματος στον Κεραμεικό

Ενα πέτρινο διαμελισμένο Αστρο του Δαβίδ, που θα δείχνει το πλήγμα που
δέχθηκαν οι Εβραίοι από τους ναζί, θα είναι το Μνημείο του
Ολοκαυτώματος. Θα στηθεί έξω από την περίφραξη του αρχαιολογικού χώρου
του Κεραμεικού, στην τριγωνική πλατεία που έχει δημιουργηθεί από τα
έργα Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας στη συμβολή των
οδών Ερμού, Ευβούλου και Μελιδώνη.

Ο χώρος ήταν ιδιωτικός. Υστερα από 20 χρόνων αγώνες της Γ'Εφορείας
Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων απαλλοτριώθηκε αντί 56 εκατ.
δρχ. για αρχαιολογικούς σκοπούς, δηλαδή για να γίνει ανασκαφή.
Εικάζεται ότι θα βρεθεί εκεί η συμβολή της οδού των Παναθηναίων, απ'
όπου ανέβαινε η πομπή στην Ακρόπολη, και της Ιεράς Οδού, που οδηγούσε
στο Ιερό της Ελευσίνας. Γι' αυτό η Γ'ΕΠΚΑ, που δεν παραιτείται του
δικαιώματος της μελλοντικής ανασκαφικής έρευνας, πρότεινε ως
καταλληλότερη θέση για το Μνημείο του Ολοκαυτώματος την απέναντι
πλευρά της Ερμού, στο πάρκο που έχει δημιουργηθεί στην πρώην Κορεατική
Αγορά.

Η Ισραηλιτική Κοινότητα, όμως, είχε χωροθετήσει το μνημείο -χωρίς τη
γνώμη της Εφορείας- στον διαγωνισμό που διενήργησε και κατέληξε στην
επιλογή έργου της Ντιάννας Μαγκανιά, όπου πήραν μέρος 19 καλλιτέχνες.
Το έργο αποτελείται από μονολιθικούς όγκους ωχροκίτρινου μαρμάρου,
ύψους 1,50 έως 0.50 μ. εξακτινωμένους, ενώ στο κέντρο σχηματίζεται ένα
εξάγωνο.

Στο ερώτημα που ετέθη από μέλη του ΚΑΣ γιατί επελέγη αυτός ο χώρος για
τη χωροθέτηση του μνημείου, οι εκπρόσωποι της Ισραηλιτικής Κοινότητας
είπαν γιατί είναι τόπος μνήμης των Ελλήνων Εβραίων. Στην οδό Μελιδώνη,
όπου σήμερα είναι δύο Συναγωγές και τα γραφεία της Ισραηλιτικής
Κοινότητας, στις 24 Μαρτίου του 1944 έγινε από τους Γερμανούς
παγίδευση των Εβραίων. Τους συνέλαβαν, τους εκτόπισαν και λίγοι μόνο
διέφυγαν και σώθηκαν. Τόνισαν επίσης ότι λόγω της ύπαρξης των
Συναγωγών, ο χώρος φυλάσσεται επί 24ώρου βάσεως, οπότε θα
προστατεύεται και το μνημείο από τυχόν βεβήλωση.

Ο σύμβουλος του ΚΑΣ Ν. Μουρτζάς, που επεσκέφθη πρόσφατα την περιοχή,
είδε ότι η πλατεία έχει γίνει σκουπιδότοπος και καταφύγιο αστέγων.
Είπε ότι αποτελεί πράξη δικαίωσης της μνήμης των Ελλήνων Εβραίων που
διώχθηκαν αγρίως εκείνη την εποχή η ανέγερση του Μνημείου του
Ολοκαυτώματος που λείπει από την Αθήνα.

Τελικά το ΚΑΣ ενέκρινε τη χωροθέτησή του στη μικρή αυτή πλατεία με τον
όρο το έργο να μειωθεί σε έκταση στο μισό (καταλάμβανε έκταση 100
τ.μ.) και να απομακρυνθεί σε περίπτωση μελλοντικής ανασκαφής. Ο
αρχαιολόγος Πάνος Βαλαβάνης, που μειοψήφησε όπως επίσης οι συνάδελφοί
του Μαρία Βλαζάκη, Λεωνίδας Χατζηαγγελάκης και Αθηνά Λούπου, είπε:
«Εκείνο που αντιλαμβάνομαι με τα απανωτά αιτήματα που έρχονται για τη
χρήση του χώρου της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας
είναι ότι οι συναρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων αμύνονται του πατρίου
εδάφους. Προσπαθούν να σώσουν ό,τι μπορούν».

Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ

--
Σελίδες Πατριδογνωσίας
http://pheidias.antibaro.gr

Ο ΖΕΥΣ,Ο Βάκχος χορός,ο βρασμός...Ο Ζεϊβακχικός.

---
http://pyrron.blogspot.com/2009/05/blog-post_3327.html

Ζεϊβακχικός χορός.(βαρβαριστί ζεϊμπέκικος).




Μία δύναμη.Ο ΖΕΥΣ.
Μία ψυχή,ασυγκράτητη υπακούει στο ρυθμό των ηλεκτρομαγνητικών κεραυνών που δημιουργούνται από τους ηχητικούς παλμούς των κρουστών.Η ενέργεια γεμίζει το χώρο,οι παλμοί της καρδιάς αυξάνονται,ρυθμίζονται,συγχρονίζονται με τους ήχους,η αδρεναλίνη ανεβαίνει στο κατακόρυφο και τότε επέρχεται η έκρηξη.
Το κορμί τρέμει,ιδρώνει,παίρνει φωτιά...
Τα δεσμά σπάνε,κι αρχίζει ο χορός...
Το σώμα χάνεται,αραιώνει,γίνεται πλάσμα και υπακούει στις δονήσεις...
Πενιές,στα έγκατα του νού,μηνύματα θεϊκά,νήματα που πλέκουν το χορό,τα μνήματα...
Ανοίγουν τα χέρια σαν φτερά,στρέφει το μυαλό,περιδινείται,αναστρέφει και νοιώθει να πετά.
Βράζει το αίμα,οι φλέβες φουσκώνουν,γυαλίζουν τα μάτια,βλέπει ο νούς,ελέγχει,κρίνει,αντιδρά.
Όλο το σύμπαν,ο μικρόκοσμος,στα πόδια κάτω...
Οι αισθήσεις όλες,μία...
Ο άνθρωπος,θεός,ο ΖΕΥΣ....ο Βάκχος....
---

01 Μαΐου 2009

Στη Γη των Θεών.

Επίσκεψη στα ορεινά της Πελοποννήσου.Στη Γη των Θεών.

Γη των Θεών.Ποταμός Ερύμανθος.
Γη των Θεών.Γεφύρι σε παραπόταμο του Ερύμανθου,κοντά στο χωριό Πάο.
Γη των Θεών.Δρυς ριζωμένη γερά στο ιερό χώμα.
Γη των Θεών.Λίμνη φράγματος Λάδωνα.
Γη των Θεών.Τοπίο δίπλα στο χωριό Δάφνη.

Παιδιά σηκωθείτε!Πρωτομαγιά σήμερα!

Πρωτομαγιά σήμερα!

29 Απριλίου 2009

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ.

Ποιοι είναι οι έλληνες «φονταμενταλιστές»

Γνωστοί θεολόγοι, ιερωμένοι και πιστοί αυτοαναγορεύονται θεματοφύλακες της παράδοσης της Εκκλησίας και ξεσπαθώνουν κατά πάσης απειλής

ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ | Κυριακή 21 Μαΐου 2006

«Αιρετικοί», «προδότες», «οικουμενιστές», «οπαδοί του διεθνούς σιωνισμού», «εχθροί της Εκκλησίας, της παράδοσης και του γένους», «υπηρέτες της παγκοσμιοποίησης και των ξένων συμφερόντων» είναι μόνο μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που εξαπολύουν εναντίον πατριαρχών, αρχιεπισκόπων, ιεραρχών, θεολόγων και μελών της Εκκλησίας οι θεματοφύλακες της παράδοσης, όπως αυτοπροσδιορίζονται. Αυτές οι ομάδες άρχισαν να εμφανίζονται στην Ελλάδα μετά τη διάσπαση της Αδελφότητας Θεολόγων «Η Ζωή» και τη δημιουργία του «Σωτήρα» τη δεκαετία του '60 και «ανδρώθηκαν» το '80, όταν ο τότε Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ - γνωστός για τις αντιοργανωσιακές θέσεις του - τις επιστράτευσε στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει δυναμικά τις πρωτοβουλίες του Ανδρέα Παπανδρέου για την αποποινικοποίηση της μοιχείας, την έκδοση του αυτόματου διαζυγίου, την τέλεση του υποχρεωτικού πολιτικού γάμου και τη δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας.

H εμφάνιση κληρικών, μοναχών και μερικών δεσποινίδων-μελών του Ελληνικού Σωτηρίου Κινήματος (ΕΛΚΙΣ) και της Πύρινης Ρομφαίας στην πλατεία Συντάγματος με αφορμή την προβολή της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» πέρασε ασχολίαστη από τους ιεράρχες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος καθώς πρόκειται για ομάδες που προέρχονται από το παλαιό ημερολόγιο, τις οποίες χαρακτηρίζουν περιθωριακές. Το φαινόμενο όμως που προβληματίζει και κατά καιρούς προκαλεί πονοκεφάλους στην Εκκλησία της Ελλάδος είναι η δράση γνωστών θεολόγων και «οργανώσεων» που αντιτάσσονται στα ανοίγματα, στις προσεγγίσεις και στις συζητήσεις με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, τους αρχαίους Ανατολικούς - γνωστούς ως μονοφυσίτες -, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, την απόδοση και στα νέα ελληνικά των βιβλικών αναγνωσμάτων ή τη θέση της γυναίκας στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Και το φαινόμενο λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς πρόκειται για κληρικούς, μοναχούς, θεολόγους και λαϊκούς που αναπτύσσουν δράση σε όλη την ελληνόφωνη Ορθοδοξία.

Το κέντρο

H Θεσσαλονίκη αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλές από τις ομάδες και τις παραφυάδες τους που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα.

* Ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Θεόδωρος Ζήσης έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ένας από τους σημαντικότερους πόλους συντηρητισμού της ελληνόφωνης Ορθοδοξίας. Οι απόψεις του εναντίον του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ) και του διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουν αναστείλει πολλές φορές τις πρωτοβουλίες της διοίκησης της Εκκλησίας. Πανεπιστημιακός με σπουδές στη Γερμανία, ο κ. Ζήσης επί χρόνια συμμετείχε ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στους διαλόγους που διεξάγονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Τη δεκαετία του '90 όμως ανέτρεψε τις ως τότε απόψεις του. Το 1998 ίδρυσε την Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών, η οποία στόχευε στην καλλιέργεια των θεολογικών σπουδών. Γρήγορα όμως άλλαξε προσανατολισμό και μετετράπη σε κέντρο στήριξης της «παράδοσης». Μέσα από το περιοδικό «Θεοδρομία» το οποίο εκδίδει ο ίδιος και οι συνεργάτες του κατακεραυνώνουν όλους όσοι επιθυμούν τον διάλογο με τις άλλες εκκλησίες και θρησκείες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Ζήσης ήταν ένας από τους σημαντικότερους υποστηρικτές του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου - φέρεται μάλιστα ότι τον χαρακτήρισε σε ένα συνέδριο στην Καβάλα νέο Χρυσόστομο Σμύρνης -, οι σχέσεις τους όμως τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, κυρίως μετά την επίσκεψη του Πάπα Ιωάννη Παύλου B' στην Αθήνα το 2001.

Από την ενορία του Αγίου Αντωνίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τις αίθουσες διαλέξεων στο Νέο Ρύσιο και τα αμφιθέατρα του ΑΠΘ ο κ. Ζήσης δραστηριοποιείται σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και τα κείμενά του φθάνουν σε όλη την ελληνόφωνη Ορθοδοξία με τη βοήθεια των παλαιών φοιτητών του και των πνευματικών του παιδιών.

* Ο Αρχιμανδρίτης κ. Αρσένιος Βλιαγκόφτης στη Μονή Οσίου Αρσενίου στη Χαλκιδική είναι ένας από τους διδάκτορες και πρώην βοηθούς του καθηγητή και πρωτοπρεσβύτερου Θεόδωρου Ζήση. Εκδίδει το περιοδικό «Παρακαταθήκη» και μέσα από τις σελίδες του έχει πολλές φορές κατηγορήσει ιεράρχες και θεολόγους για συμπροσευχές μετ' αιρετικών.

* Δυναμικότερη όμως είναι η δραστηριότητα της Ιεραποστολικής Αδελφότητας «Λυδία η Φιλιππισία». Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Αρχιμανδρίτης κ. Θεόφιλος Ζησόπουλος, ο οποίος προέρχεται πνευματικά από την ευρύτερη ομάδα των τέκνων του Μητροπολίτη πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη. Οι κατασκηνώσεις της αδελφότητας και κυρίως τα σύγχρονα τυπογραφεία και ο ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός σταθμός που διαθέτει στην Ασπροβάλτα Χαλκιδικής προσφέρουν τεράστια δύναμη στα μέλη της οργάνωσης. Πρόκειται για νέες και μεγάλες σε ηλικία γυναίκες απόλυτα αφιερωμένες στο έργο τους οι οποίες δραστηριοποιούνται στα Βαλκάνια και προσφέρουν στους πάσχοντες ομοδόξους.

* «Ο Σταυρός»: Πρόκειται για την οργάνωση που δημιούργησε στα τέλη της δεκαετίας του '50 και στις αρχές του '60 ο φλογερός τότε ιεροκήρυκας και σημερινός Μητροπολίτης πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης. Από αυτή την οργάνωση προήλθαν τρεις διαφορετικές συντηρητικές ομάδες που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την Ελλάδα.

* Τη δεκαετία του '80 αποχωρεί ο στενός συνεργάτης του Αυγουστίνου Καντιώτη, ομότιμος σήμερα καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Στέργιος Σάκος και προχωρεί στην ίδρυση δύο διαφορετικών αδελφοτήτων: της «Απολύτρωσης», στην οποία εντάσσονται οι άνδρες-μέλη, και της «Ελπίδας» ή «Ελπίδος» υπό τη δεσποινίδα Ιουλία, όπου εντάσσονται οι γυναίκες. Διαθέτει εγκαταστάσεις με οικοτροφεία, αίθουσες συνεδρίων και ναό στον Φίληρο και μέλη στα Γρεβενά, στην Κοζάνη, στη Φλώρινα, στη Θεσσαλονίκη, στο Κιλκίς και στην Κόνιτσα. Βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα όταν αποκαλύφθηκε ότι είχε ισχυρούς δεσμούς με την οικογένεια του Σάββα και του Χριστόδουλου Ξηρού, οι οποίοι ανατράφηκαν πνευματικά κοντά του.

*Τη δεκαετία του '90 με αφορμή ουσιαστικά την παραίτηση του Αυγουστίνου Καντιώτη από τον μητροπολιτικό θρόνο της Φλώρινας και την εκλογή του διαδόχου του κ. Θεοκλήτου ο «Σταυρός» διασπάται. Την πρώτη ομάδα απαρτίζουν στενοί συνεργάτες του γέροντος Αυγουστίνου και οι γνωστοί από τα τηλεοπτικά παράθυρα θεολόγοι κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος - έχει αφοριστεί από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο - και κ. Σωτήριος Ευσταθίου. Και οι δύο αναπτύσσουν δράση κυρίως στην Αθήνα έχοντας ως σημείο αναφοράς τα κτίρια της οργάνωσης στη Ζωοδόχου Πηγής και στην Κάντζα Αττικής. Από την άλλη πλευρά βρίσκονται οι κληρικοί της οργάνωσης όπως ο ηγούμενος κ. Χρυσόστομος Πήχος της Μονής Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας Πάρου και ο Αρχιμανδρίτης Ιερόθεος Κοκωνός.

Θεσσαλία

Στους Νομούς Λαρίσης και Μαγνησίας, στη Λάρισα και στον Βόλο, δραστηριοποιείται η οργάνωση «Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης», η οποία αντιτάχθηκε στην αγιοποίηση του Χρυσοστόμου Σμύρνης. Θεωρητικός της ομάδας είναι ο Αρχιμανδρίτης κ. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, ο οποίος απασχόλησε το πανελλήνιο όταν έπεσε το αεροπλάνο από το οποίο πετούσε φέιγ βολάν κατά του Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιγνατίου και από τις συγκεντρώσεις που οργάνωσε κατά της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στον Βόλο. Σήμερα ο Αρχιμανδρίτης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα καθώς καθαιρέθηκε από το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό για τους ιερείς δικαστήριο και αναμένεται η εκδίκασή του στο Δευτεροβάθμιο.

Αθήνα

Από την Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα δραστηριοποιούνται οι τρεις μεγάλες και ιστορικές οργανώσεις, η «Ζωή», ο «Σωτήρας» και ο «Σταυρός».

* Υποστηρικτής της παράδοσης είναι ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρωτοπρεσβύτερος κ. Γεώργιος Μεταλληνός. Σπούδασε στο εξωτερικό και διαθέτει τους δικούς του φοιτητές σε όλη την Ελλάδα. Γνωστός για τις αντιρωμαιοκαθολικές θέσεις του ή και εμμονές, ο κ. Μεταλληνός συνεργάζεται με τον συνάδελφό του από τη Θεσσαλονίκη κ. Ζήση. Υπήρξε υποστηρικτής του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου, οι σχέσεις τους όμως πέρασαν απο φάση κρίσης, κυρίως με αφορμή την επίσκεψη του Πάπα στην Αθήνα και την ανωτατοποίηση των Ανωτέρων Εκκλησιαστικών Σχολών. Ωστόσο συνεργάστηκαν πολλές φορές όπως στην υπόθεση των ταυτοτήτων.

* Δυναμική χαρακτηρίζεται και η παρουσία της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, η οποία ζήτησε και την άμεση παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου στην προβολή της ταινίας «Κώδικας Ντα Βίντσι» και είναι γνωστή για τη διοργάνωση συνεδρίων στα οποία δεν κυριαρχούν και οι προοδευτικότερες ιδέες...
H
παρουσία τους

Σπανίως οι πραγματικά ισχυρές ομάδες θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους. Δεν κρατούν πλακάτ ή πανό. Διαμορφώνουν όμως μέσα από τα μοναστήρια και τις ενορίες που τους στηρίζουν την αντίληψη των πιστών που εκκλησιάζονται κάθε Κυριακή. Κυρίως όμως διαθέτουν τεράστια δυναμική στην Ιεραρχία. Και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα όταν ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για την απλοποίηση του ράσου και στη συνέχεια το ζήτημα ξεχάστηκε. Φάνηκε όταν εφαρμόστηκε το πιλοτικό πρόγραμμα για την ανάγνωση των βιβλικών κειμένων στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας και στα ελληνικά το οποίο ανεστάλη. Φαίνεται ακόμη στα συνέδρια που διοργανώνονται για τις γυναίκες όπου κυριαρχούν ενδυματολογικές και κομμωτικές προτιμήσεις των δεκαετιών του '40 και του '50... Οσο για τους παλαιοημερολογίτες που διαδήλωναν στην πλατεία Συντάγματος, δεν είναι τόσο λίγοι όσο νομίζει κανείς. Είναι μεν διασπασμένοι σε πέντε ή έξι διαφορετικές ομάδες με διαφορετικούς αρχιεπισκόπους, μητροπολίτες και κληρικούς αλλά, όπως δηλώνεται στην έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, πρόκειται για περίπου «500.000-800.000 παλαιοημερολογίτες σε ολόκληρη τη χώρα, υπερσυντηρητικούς ορθοδόξους οι οποίοι χρησιμοποιούν το Ιουλιανό ημερολόγιο και είναι αφοσιωμένοι στις παραδοσιακές ελληνορθόδοξες πρακτικές»...

ΠΗΓΗ:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=173350&ct=75&dt=21/05/2006

Ο δρ. Τρύφων Ολύμπιος προς τους βουλευτές: “άγιο φως” και “τιμές αρχηγού κράτους”.

Ο ιδρυτής των Προμηθείων, δρ. Τρύφων Ολύμπιος, έστειλε την παρακάτω επιστολή προς τους βουλευτές της εθνικής μας αντιπροσωπείας με αφορμή την υποδοχή ενός φαναριού προερχόμενου εκ του Ισραήλ (Ιερουσαλήμ) με τιμές αρχηγού κράτους(!)

agiofos493

Προς τους εκλεγμένους πολιτικούς

Αξιότιμοι κύριοι της πολιτικής και της Βουλής των τριακοσίων

Σας αποστέλλω αυτή την επιστολή όχι διότι πιστεύω ότι έχετε διάθεση να ασχοληθείτε με το παρακάτω θέμα, αλλά για να έχω τελέσει το καθήκον μου ως πολίτης.

Προ ημερών μετεφέρθη το “άγιο φως” με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο από το Ισραήλ, ενώ το συνόδευαν εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων και απενεμήθησαν τιμές αρχηγού κράτους. Στην συνέχεια μετεφέρθη το φως με αεροπλάνα και πολεμικά ελικόπτερα σε διάφορα μέρη της χώρας.

Ερώτημα πρώτο:

Ποιός πλήρωσε τα έξοδα; Αν το κράτος, τότε σημαίνει ότι εμείς οι φορολογούμενοι χρεωθήκαμε. Με ποιο δικαίωμα χρησιμοποιήθησαν τα χρήματά μας κατ’ αυτό τον τρόπο, ενώ είναι έξοδα της εκκλησίας η οποία κατέχει αμύθητο πλούτο και μάλιστα αφορολόγητο; Και αυτό συμβαίνει σε καιρό οικονομικής κρίσεως για την οποία μας ζητάτε να σφίξουμε το ζωνάρι!!!!!

Ερώτημα δεύτερο

Γιατί υπήρξε πολιτική εκπροσώπηση, αφού αυτό ήταν καθαρά θρησκευτική υπόθεση μιας εκκλησίας. Εν τοιαύτη περιπτώσει να φέρετε, επίσης επισήμως, μια πέτρα από την Μέκκα και με τις ίδιες τιμές. Φαίνεται ότι είναι μια πολιτική παρωδία, όπως πολλές άλλες, που δεν έχει άλλο από προπαγανδιστικό χαρακτήρα προς το κενοκέφαλον, αλλά πολυπληθές ποίμνιο, από το οποίο αντλείτε ψήφους και θέλετε να το διατηρείτε κενοκέφαλον ες αεί.

Ερώτημα τρίτο:

Προς τί οι τιμές αρχηγού κράτους σε ένα φως από μια σπηλιά του Ισραήλ; Φέρατε με τιμές φως από μια κρύπτη άλλης χώρας στην χώρα που γέννησε το φως της ανθρωπότητας, καταδεικνύοντας περιτράνως ότι το φως έχει εκλείψει από αυτή την χώρα, που κατά σύμπτωση έχει ονομαστεί Ελλάς. Επίσης φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν αντιπροσωπεύετε την πνευματική Ελλάδα, δεν έχετε καμιά οργανική σχέση με αυτήν, την εξευτελίζετε και την υποδουλώνετε πνευματικώς στον οίκο Ισραήλ. Και μη μου πείτε η “Ορθοδοξία μας” και τα συναφή, ή ότι είσθε θρησκευόμενοι, γιατί ανάθεμα αν έχετε γνώση περί χριστιανισμού, ορθοδοξίας και της σχέσεώς τους με την Ελλάδα. Εκείνο που προέχει για σας είναι η αναπαραγωγή σας ως ποιμενάρχες ενός κενοκεφάλου ποιμνίου. Γι’ αυτό προβαίνετε σε παρωδίες τιμών με τσολιάδες και αγήματα, προέδρους δημοκρατίας, πρωθυπουργούς κλπ. Αν όντως είστε θρησκευόμενοι δεν χρειάζεσθε φανφάρες.

Γνωρίζω ότι αυτά θα είναι λόγια άχρηστα για σας, αφού το πολιτικό ποίμνιό σας είναι ταυτοχρόνως και ποίμνιο της εκκλησίας. Έτσι ο ανθρωπάκος της κατά σύμπτωσιν Ελλάδος έχει καταστεί ένα άβουλο και χαζοχαρούμενο ποίμνιο σε πολλές ποιμαντορίες, και διαιωνίζεται και εκτρέφεται για να παραμένει ποίμνιο. Γιατί αν πάψει να είναι ποίμνιο και καταστεί Έλλην, τότε δεν θα έχετε εσείς θέση στα έδρανα, θα είναι άλλοι που θα είναι Έλληνες στην συνείδηση και στην σκέψη. Εσείς ομιλείτε δήθεν για Ελλάδα ενώ η ψυχή σας και το βλέμμα σας είναι στραμμένα στο Ισραήλ, ενώ το έθνος Ισραήλ είναι το μόνο που μπορεί να είναι υπερήφανο για την ταυτότητα του.

Στούπα Μεσσηνίας, 27 Απριλίου 2009

Τρύφων Ολύμπιος

Τράπεζες: Πως κερδίζουν 1 δισ. € χωρίς να «κοπιάζουν»

bonds

E-mailΕκτύπωσηΣτο πρώτο τραπέζι ενός τεράστιου πάρτι ραντιέρηδων έχουν καθίσει οι Έλληνες τραπεζίτες, προσβλέποντας μέχρι το τέλος του χρόνου σε κέρδη που μπορούν να φθάσουν και το 1 δις. ευρώ, χωρίς μάλιστα να ρισκάρουν τα πολύτιμα –εν μέσω κρίσης- κεφάλαιά τους! Αναλυτές που παρακολουθούν στενά τις τραπεζικές μετοχές επισημαίνουν ότι η κρίση έχει και μια κερδοφόρα πλευρά για τις ελληνικές τράπεζες, που δεν έχει γίνει αρκετά ορατή ως τώρα: ενώ χάνουν από τη μειωμένη πιστωτική επέκταση σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, από την αύξηση των επισφαλειών και από τα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια, κερδίζουν τεράστια ποσά εκ του ασφαλούς, από την τεράστια διόγκωση των δανειακών αναγκών του Δημοσίου.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια οι ελληνικές τράπεζες απέκτησαν πρωταγωνιστικό ρόλο το πρώτο τετράμηνο του έτους στις νέες εκδόσεις χρεογράφων του Δημοσίου, αγοράζοντας σχεδόν τους μισούς τίτλους που διατέθηκαν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι ελληνικές τράπεζες αγόρασαν ομόλογα αξίας σχεδόν 20 δις. ευρώ, ενώ ο υπουργός Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου ανακοίνωσε χθες, ότι μέσα στο πρώτο τετράμηνο το Δημόσιο κάλυψε ήδη τον ετήσιο στόχο δανεισμού (42 δις. ευρώ) και στοχεύει να δανεισθεί σύντομα άλλα 8 δις. ευρώ, για να δημιουργήσει «μαξιλάρι» προστασίας από τη διεθνή κρίση.

Ακόμη και αν ο συνολικός δανεισμός μείνει στα όρια που έχουν τεθεί, των 50 δις. ευρώ, οι ελληνικές τράπεζες εκτιμάται ότι θα ανεβάσουν κοντά στα 25 δις. ευρώ την αξία των νέων θέσεών τους σε κρατικά ομόλογα. Και θα κερδίσουν διπλά από τις εξελίξεις στις αγορές, καθώς αφενός οι αποδόσεις των ελληνικών τίτλων παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και αφετέρου οι τράπεζες χρηματοδοτούν τις αγορές τους με όλο και χαμηλότερα επιτόκια (το βασικό επιτόκιο του ευρώ είναι σήμερα 1,25% και προβλέπεται από τους αναλυτές ότι θα πέσει στο 0,50% μέχρι το τέλος του χρόνου).

Το σημαντικότερο, όμως, για τις τράπεζες είναι ότι αυτά τα κέρδη εγγράφονται στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού χωρίς να χρειάζεται να δεσμεύουν πρόσθετα κεφάλαια, όπως θα συνέβαινε αν πρόσθεταν στη σύνθεση του χαρτοφυλακίου τους περισσότερα δάνεια επιχειρήσεων και νοικοκυριών, αντί για τα ασφαλή χρεόγραφα του Δημοσίου. Τελικά, δηλαδή, όπως εύστοχα παρατηρεί τραπεζικό στέλεχος, οι τράπεζες ουσιαστικά μεσολαβούν για το δανεισμό του Δημοσίου από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και σε αντάλλαγμα αποκομίζουν μεγάλα κέρδη, με σχεδόν μηδενικό κίνδυνο.

Αυτό εξηγεί και την απροθυμία των τραπεζιτών να αυξήσουν τις χορηγήσεις δανείων σε επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, για τις οποίες είναι υποχρεωμένοι να κρατούν «στην άκρη» αρκετά ίδια κεφάλαια για την κάλυψη των κινδύνων. Ο διοικητής της Εθνικής, Τάκης Αράπογλου, ήταν χθες αρκετά σαφής στην πρόβλεψή του, ότι ο αρχικός στόχος, για πιστωτική επέκταση 10% φέτος, δεν πρόκειται να επιτευχθεί, κάτι που άλλωστε έχει δηλώσει πρόσφατα και ο διοικητής της ΤτΕ κ. Γ. Προβόπουλος.

Οι τραπεζίτες φαίνεται ότι είναι αποφασισμένοι να αντλήσουν κι άλλη ρευστότητα από τη διεθνή αγορά, αξιοποιώντας και τις εγγυήσεις του Δημοσίου για να μειώσουν το κόστος δανεισμού, για να κατευθύνουν μεγάλο μέρος της πρόσθετης ρευστότητας σε… νέες αγορές κρατικών ομολόγων.

Ήδη η Εθνική και η Alpha ανακοίνωσαν ότι θα δανεισθούν 2,6 και 1 δις. ευρώ αντίστοιχα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν σύντομα στην ίδια οδό και οι άλλες τράπεζες. Όλα δείχνουν ότι οι τραπεζίτες εγκατέλειψαν την αξίωσή τους να μειωθούν οι κρατικές εγγυήσεις του «πακέτου» των 28 δις. ευρώ, ώστε να τους δοθούν περισσότερα κρατικά ομόλογα, αλλά η ρευστότητα που θα αντλήσουν με την εγγύηση του Δημοσίου δεν θα φθάσει ποτέ στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, αφού θα την… «παρκάρουν» στην ασφάλεια των κρατικών χρεογράφων.

Το μόνο πρόβλημα που διαπιστώνουν αναλυτές ότι ίσως αντιμετωπίσουν στην πορεία του χρόνου οι τραπεζίτες-ραντιέρηδες, από την «ασφαλή πτήση» τους προς τα κέρδη από τα κρατικά χρεόγραφα, είναι ότι η δραματική μείωση των ροών ρευστότητας, ιδιαίτερα προς τις επιχειρήσεις, οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη επιδείνωση της θέσης των δανειοληπτών και τροφοδοτεί την αύξηση των καθυστερήσεων στις πληρωμές υφιστάμενων υποχρεώσεων και των επισφαλειών.

email από ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ