11 Μαΐου 2009

ΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ.

ΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ

ΑΓΙΑΔΕΣ

Ευρυσθένης Χ - 930
'Αγις Α' 930 - 900 υιός Ευρυσθένη
Εχέστρατος 900 - 870 υιός 'Αγι Α'
Λεοβώτας 870 - 840 υιός Εχέστρατου
Δόρυσσος 840 - 815 υιός Λεοβώτα
Αγησίλαος Α' 815 - 786 υιός Δόρυσσου
Αρχέλαος 786 - 760 υιός Αγησίλαου Α'
Τήλεκλος 760 - 740 υιός Αρχέλαου
Αλκαμένης 740 - 700 υιός Τήλεκλου
Πολύδωρος 700 - 665 υιός Αλκαμένη
Ευρυκράτης 665 - 640 υιός Πολύδωρου
Αναξανδρίδας Α' 640 - 615 υιός Ευρυκράτη
Ευρυκρατίδας 615 - 590 υιός Αναξανδρίδα
Λέων 590 - 560 υιός Ευρυκρατίδα
Αναξανδρίδας Β' 560 - 520 υιός Λέοντα
Κλεομένης Α' 520 - 490 υιός Αναξανδρίδα
Λεωνίδας Α' 490 - 480 υιός Αναξανδρίδα
Πλείσταρχος 480 - 459 υιός Λεωνίδα Α'
Πλειστοάναξ 459 - 409 υιός Κλεομένη Α'
Παυσανίας 409 - 395 υιός Πλειστοάνακτος
Αγησίπολις Α' 395 - 380 υιός Παυσανία
Κλεόμβροτος Α' 380 - 371 υιός Παυσανία
Αγησίπολις Β' 371 - 370 υιός Κλεομβρότου
Κλεομένης Β' 370 - 309 υιός Κλεομβρότου
Αρεύς Α' 309 - 265 εγγονός Κλεομένη Β'
Ακρότατος 265 - 262 υιός Αρέως Α'
Αρεύς Β' 262 - 254 υιός Ακροτάτου
Λεωνίδας Β' 254 - 242 εγγονός Κλεομένη Β'
Κλεόμβροτος Β' 242 - 241 υιός εξ αγχιστείας Λεωνίδα Β'
Λεωνίδας Β' 241 - 236 [βλ. ανωτέρω]
Κλεομένης Γ' 236 - 227 υιός Λεωνίδα Β' Προκλής Χ - 895

ΕΥΡΥΠΟΝΤΙΔΕΣ

Ευρυπών 895 - 865 υιός Προκλέους
Πρύτανις 865 - 835 υιός Ευρυπώντος
Πολυδέκτης 835 - 805 υιός Πρυτάνιδα
Εύνομος 805 - 775 υιός Πολυδέκτη
Χάριλλος 775 - 750 υιός Ευνόμου
Νίκανδρος 750 - 720 υιός Χαρίλλου
Θεόπομπος 720 - 675 υιός Νικάνδρου
Αναξανδρίδας 675 - 660 υιός Θεοπόμπου
Αρχίδαμος Α' 660 - 645 υιός Αναξανδρίδα
Αναξίλας 645 - 625 υιός Αρχιδάμου Α'
Λεωτυχίδας Α' 625 - 600 υιός Αναξίλα
Ιπποκρατίδας 600 - 575 υιός Λεωτυχίδα Α'
Αγασικλής 575 - 550 υιός Ιπποκρατίδα
Αρίστων 550 - 515 υιός Αγασικλή
Δημάρατος 515 - 491 υιός Αρίστωνος
Λεωτυχίδας Β' 491 - 469 δισέγγονος Ιπποκρατίδα
Αρχίδαμος Β' 469 - 427 εγγονός Λεωτυχίδα
'Αγις Β' 427 - 399 υιός Αρχιδάμου Β'
Αγησίλαος Β' 399 - 360 υιός Αρχιδάμου Β'
Αρχίδαμος Γ' 360 - 338 υιός Αγησιλάου Β'
'Αγις Γ' 338 - 331 υιός Αρχιδάμου Γ'
Ευδαμίδας Α' 331 - 305 υιός Αρχιδάμου Γ'
Αρχίδαμος Δ' 305 - 275 υιός Ευδαμίδα Α'
Ευδαμίδας Β' 275 - 244 υιός Αρχιδάμου Δ'
'Αγις Δ' 244 - 241 υιός Ευδαμίδα Β'
Ευδαμίδας Γ' 241 - 228 υιός 'Αγι Δ'
Αρχίδαμος Ε' 228 - 227 υιός Ευδαμίδα Β'
Από την κοινωνική επανάσταση έως την υποδούλωση
στους Αχαιούς και Ρωμαίους.

Κλεομένης Γ' 227 - 222
Μακεδονική κατοχή 222 - 219
Λυκούργος 219 - 210
Μαχανίδας 210 - 207
Νάβις 207 - 192
Πηγή:
http://www.rassias.gr/SPARTA4.html
Σχετικό links:
http://alfeiospotamos.blogspot.com/2009/04/blog-post_9523.html

Η υπόθεση MAN και η Ελλάδα:

Πάνω από 100 άτομα διώκονται στη Γερμανία για την υπόθεση MAN
Σε περισσότερα από 100 άτομα έχει ασκηθεί δίωξη από την εισαγγελία του Μονάχου σχετικά με την υπόθεση ΜΑΝ, παρακλάδια της οποίας φτάνουν και μέχρι τη χώρα μας.
Η υπόθεση αφορά δωροδοκίες από την εταιρεία σε αξιωματούχους ανά τον κόσμο –και στην Ελλάδα – ώστε η εταιρεία κατασκευής βαρέων οχημάτων να παίρνει δουλειές στο εξωτερικό. Σύμφωνα με γερμανικά ΜΜΕ οι προμήθειες ανέρχονται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Εισαγγελίας, έχει ήδη ασκηθεί δίωξη σε πάνω από 100 άτομα. Πρόκειται για υπαλλήλους του ομίλου, άλλα επίσης και για άτομα εκτός του ομίλου μέσω των οποίων μεταβιβάστηκαν δωροδοκίες που είχαν ως στόχο να ενισχύσουν τις πωλήσεις φορτηγών και λεωφορείων της ΜΑΝ. Δυο άτομα τέθηκαν υπό προσωρινή κράτηση την περασμένη εβδομάδα, το ένα από αυτά εξακολουθεί και τώρα να κρατείται.
Την περασμένη Τρίτη η εισαγγελία του Μονάχου έκανε εξονυχιστική έρευνα και ανακρίσεις στον όμιλο στην Γερμανία λόγω των υποψιών για παράνομες προμήθειες πολλών εκατομμυρίων ευρώ ανάμεσα στο 2002 και το 2005.
Αυτές οι προμήθειες που πληρώθηκαν πολλές φορές σε ρευστό και σε όλον τον κόσμο, αφορούν ποσά ύψους περίπου δέκα εκατομμυρίων ευρώ σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ.
http://www.cosmo.gr/News/Germany/238724.html


Η χαμένη τιμή των μνημείων

Ο "Τάφος του Λεωνίδα" στην Σπάρτη
έτσι χαρακτηρίζονται τα ερείπια ενός κτίσματος, που στην πραγματικότητα ανήκουν σε κάποιο μικρό ναό. Ο πραγματικός τάφος του λέγεται ότι βρισκόταν κοντά στην ακρόπολη, απέναντι από το θέατρο. Στη νότια πύλη του τείχους σώζονται ερείπια στοάς των ρωμαϊκών χρόνων, ενώ προς τα Δ ερείπια βυζαντινού τείχους. Από την ίδια την ακρόπολη ελάχιστα ίχνη σώζονται, γιατί οι πέτρες της χρησιμοποιήθηκαν για το χτίσιμο του τείχους.
ΠΑΥΣΑΝΙΟΥΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΣ ΛΑΚΩΝΙΚΑ.ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΔ'
Τάφοι. Θεομηλίδα χωρίον. Λέσχη Κροτανῶν. Χιόνις. Θέτιδος ἱερόν. Πλατανιστᾶς χωρίον. Φοιβαῖον.
XIV. Ἐκ δὲ τῆς ἀγορᾶς πρὸς ἥλιον ἰόντι δυόμενον, τάφος κενὸς Βρασίδᾳ τῷ Τέλλιδος
πεποίηται. Ἀπέχει δὲ οὐ πολὺ τοῦ τάφου τὸ θέατρον, λίθου λευκοῦ, θέας ἄξιον. Τοῦ
θεάτρου δὲ ἀπαντικρὺ Παυσανίου τοῦ Πλαταιᾶσιν ἡγησαμένου μνῆμά ἐστι, τὸ δὲ
ἕτερον Λεωνίδου· καὶ λόγους κατὰ ἔτος ἕκαστον ἐπ' αὐτοῖς λέγουσι, καὶ τιθέασιν
ἀγῶνα, ἐν ᾧ πλὴν Σπαρτιατῶν ἄλλῳ γε οὐκ ἔστιν ἀγωνίζεσθαι. Τὰ δὲ ὀστᾶ τοῦ
Λεωνίδου, τεσσαράκοντα ἔτεσιν ὕστερον ἀνελομένου ἐκ Θερμοπυλῶν τοῦ Παυσανίου
κεῖται· [ἔστι] δὲ καὶ στήλη πατρόθεν τὰ ὀνόματα ἔχουσα, οἳ πρὸς Μήδους τὸν ἐν
Θερμοπύλαις ἀγῶνα ὑπέμειναν.

Τόπος ηρωικός, έχει όμως σημαδέψει τη σύγχρονη ιστορία. Σήμερα, πίσω από τα τοπωνύμια και τα εγκαταλελειμμένα μνημεία που προσπαθούν να διασώσουν μέρος από την προσφορά όλων εκείνων που έγιναν μάρτυρες σε αγώνες υπέρ της ανθρωπότητας και του πολιτισμού κρύβεται η θλιβερή πραγματικότητα: η άγνοια και η αδιαφορία των νεοελλήνων για την ιστορία τους.
Πρόκειται για τόπο ιερό που αντιπροσωπεύει την ιδέα της ελευθερίας και της δημοκρατίας και περικλείει το βαθύτερο νόημα του ελληνικού πνεύματος, το οποίο συχνά πολιτεία και πολίτες επικαλούνται αλλά ελάχιστα προασπίζουν στην πράξη.
Πρόκειται για σελίδες της ιστορίας άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια της ενεργής συμμετοχής πολιτών στους αγώνες εναντίον της επεκτατικής κυριαρχίας των Περσών, μέχρι σημείου αυτοθυσίας, σε εποχές μάλιστα όπου έννοιες όπως «έθνος-κράτος» ή ακόμη περισσότερο «ενιαίο ελληνικό κράτος» δεν υπήρχαν. Το μόνο που σίγουρα κυριαρχούσε στη συνείδηση των τότε αγωνιστών ήταν το χρέος για αγώνα «υπέρ Πατρίδος».
Θλιβερή όμως διαπίστωση αποτελεί στις μέρες μας το γεγονός ότι η ιστορική μνήμη των νεοελλήνων και η απόδοση φόρου τιμής στην πολιτιστική κληρονομιά τείνουν να ξεφτίσουν είτε πρόκειται για την αρχαία είτε για τη νεότερη ιστορία τους. Απόδειξη η εγκατάλειψη των ιστορικών μνημείων με „αντάλλαγμα“ την αύξηση των χριστιανικών τιμών, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν όλοι τον Πανάγιο Τάφο της Ιερουσαλήμ και να αγνοούν τον Τάφο (καθώς και την σταύρωση) του Λεωνίδα.