22 Σεπτεμβρίου 2014

Viky Charalambous Μπορεί κανείς να μας πει εμπεριστατωμένα τι είναι και πως λειτουργεί το ELA "Emergency Liquidity Assistance";

Viky Charalambous Μπορεί κανείς να μας πει εμπεριστατωμένα τι είναι και πως λειτουργεί το ELA "Emergency Liquidity Assistance";


Viky Charalambous Ας ξεκινήσουμε να γνέθουμε.. Μπορεί κανείς να μας πει εμπεριστατωμένα τι είναι και πως λειτουργεί το ELA "Emergency Liquidity Assistance"; Η Βουλή και όλο το πολιτικό καθεστώς, αποκρύπτει και θεωρεί ότι είναι στο απυρόβλητο κάτι που ενδιαφέρει κάθε Έλληνα διότι από την στιγμή που κάτι γίνεται μέσα στην Χώρα μας και Εγγυάται το Κράτος γι' αυτό και στο οποίο εγγυητές είμαστε όλοι εμείς, δεν μπορεί τίποτα να είναι κρυφό. Αφού η εγγύηση είναι δημόσια, απαιτούμε να γίνει δημόσιο το έγγραφο που αφορά τη σύσταση, την χρηματοδότηση, τις εγγυήσεις, τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού! Σύμφωνα με το «Memorandum of Understanding on high-level principles of co-operation between the banking supervisors and central banks of the European Union in crisis management situations » (MoU) της 10ης Μαρτίου 2003, η διαδικασία δηλώθηκε ως απόρρητη: «The MoU, which is not a public document..,» (…το σύμφωνο που δεν είναι δημόσιο έγγραφο).! (Μετάφραση MoU: Μνημόνιο Συμφωνίας για υψηλού επιπέδου αρχές της συνεργασίας μεταξύ των αρχών τραπεζικής εποπτείας και των κεντρικών τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων.)
Μετάφραση (Β.Χ.) από τη Σελίδα της ΕΚΤ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ELA
Ενώ το MOU είναι απόρρητο όπως δηλώνουν, γίνεται αναφορά σε Δελτίο τύπου και το κοινοποιούν στην σελίδα της ΕΚΤ..
Το MOU επιμένουν ότι είναι ¨Απόρρητο ..
Πως μπορεί άραγε κάτι να είναι απόρρητο, μετά που θα γνωστοποιηθεί σε πάνω από 1 άτομο;.. Άρα η λέξη απόρρητο δεν υπάρχει.
Όλα στο ΦΩΣ - Θέλουμε το Μνημόνιο, γιατί μέσα από αυτό είναι η καταδίκη των ιθυνόντων.
Οργανώθηκαν χίλιες αλχημίες για να δημιουργηθούν πολλαπλοί κίνδυνοι στα Κράτη με σκοπό να μην είναι ευκόλως ελεγχόμενες οι συστηματικές κινήσεις που θα προωθηθούν στην πορεία ..
Δημιουργήθηκαν τόσες τρύπες και δαιδαλώδεις τρόποι προσέγγισης, πολλά ταμεία, ELA, EFSF, ΤΧΣ, ΔΝΤ, και τόσα άλλα που για να βγάλεις άκρη πρέπει να είσαι "Μάγος". Έτσι αφού δυσκολεύεται ο οποιοσδήποτε να βγάλει άκρη, δεν μπορεί παρά να αποτύχει στην ουσία. Γιατί ό,τι είναι δύσκολο να ακολουθηθεί με απλή μέθοδο, καταλήγει σε τρισθεόρατα λάθη.
Και με τη λογική του εσείς δεν είστε ικανοί να κρίνετε, βαφτίζουν το νέο τους δημιούργημα ως "Μυστικό Πολύπλοκο Μηχανισμό Στήριξης"..
Κάθε τι υγιές βιάστηκε από το τραπεζικό δημιούργημα της Βαβέλ.

....................................................................................................................................................
Τον Μάρτη του 2003, Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεννόησης σε υψηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των αρχών τραπεζικής εποπτείας και των κεντρικών τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων.
Οι αρχές τραπεζικής εποπτείας και των κεντρικών τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συμφώνησαν σε ένα μνημόνιο συμφωνίας (εφεξής "το Μνημόνιο") στις αρχές υψηλού επιπέδου της συνεργασίας σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων. Οι αρχές που έχουν εγκρίνει/ υιοθετήσει το μνημόνιο συμφωνίας, απαριθμούνται στο παράρτημα του παρόντος Δελτίου Τύπου. Οι αρχές τραπεζικής εποπτείας και των κεντρικών τραπεζών των υπό ένταξη χωρών θα κληθούν να καταστούν συμβαλλόμενα μέρη του Μνημονίου όταν οι χώρες αυτές έχουν ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μνημόνιο έχει τεθεί σε ισχύ την 1η Μαρτίου 2003.
Η συνεργασία που προβλέπεται στο Μνημόνιο στοχεύει στην επίτευξη του κοινού στόχου της τραπεζικής εποπτείας και των κεντρικών τραπεζών για τη διασφάλιση της σταθερότητας του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Η πρόοδος που σημειώθηκε στην ολοκλήρωση των χρηματοπιστωτικών αγορών και των υποδομών της αγοράς στην ΕΕ, ο αυξανόμενος αριθμός των μεγάλων και πολύπλοκων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τη διαφοροποίηση των οικονομικών δραστηριοτήτων αύξησαν τη ρευστότητα και την αποδοτικότητα των σχετικών αγορών. Ταυτόχρονα, οι εξελίξεις αυτές ενδέχεται επίσης να αυξήσουν την πιθανότητα εκδήλωσης συστημικών διαταραχών που επηρεάζοντας έτσι περισσότερα από ένα κράτη μέλη, και, ενδεχομένως, να αυξήσει το πεδίο εφαρμογής για τη διασυνοριακή εξάπλωση. Στο πλαίσιο αυτό, το Μνημόνιο έχει ως στόχο να ενισχύσει τις πρακτικές ρυθμίσεις για τη διαχείριση κρίσεων σε επίπεδο ΕΕ, δεδομένου ότι η ομαλή συνέργεια μεταξύ των εποπτικών και των κεντρικών τραπεζικών λειτουργιών θα διευκολύνει την έγκαιρη αξιολόγηση της συστημικής έκτασης της κρίσης και θα συμβάλει στην αποτελεσματική διαχείριση των κρίσεων.
Το μνημόνιο αποτελεί επίσης μια συμβολή από τις τραπεζικές εποπτικές αρχές και τις κεντρικές τράπεζες προς την εκπλήρωση των συστάσεων που διατύπωσε η Οικονομική και Δημοσιονομική Επιτροπή στην έκθεσή της για τη διαχείριση χρηματοπιστωτικών κρίσεων [[1]], όπως εγκρίθηκε από το Συμβούλιο ECOFIN. Προκειμένου να δοθεί συνέχεια στις συστάσεις της παρούσας έκθεσης, η Επιτροπή Τραπεζικής Εποπτείας του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών εργάστηκε για τον ορισμό των αρχών και των διαδικασιών συνεργασίας, και αυτά έχουν πλέον επισημοποιηθεί το Μνημόνιο.
Το Μνημόνιο, το οποίο δεν αποτελεί δημόσιο έγγραφο, αποτελείται από ένα σύνολο αρχών και διαδικασιών για τη διασυνοριακή συνεργασία μεταξύ των τραπεζικών εποπτικών αρχών και κεντρικών τραπεζών σε καταστάσεις κρίσης. Αυτές τις αρχές και διαδικασίες ειδικά για τον εντοπισμό των αρχών που είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση κρίσεων, τις απαιτούμενες ροές πληροφοριών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων αρχών και τους πρακτικούς όρους ανταλλαγής πληροφοριών σε διασυνοριακό επίπεδο. Το μνημόνιο συμφωνίας προβλέπει επίσης τη δημιουργία μιας υλικοτεχνικής υποδομής προς στήριξη της ενισχυμένης διασυνοριακής συνεργασίας μεταξύ των αρχών.
Το πλαίσιο που ορίζεται στο μνημόνιο συμφωνίας θα ισχύει σε καταστάσεις κρίσης με πιθανές διασυνοριακές επιπτώσεις που αφορούν μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα ή τραπεζικούς ομίλους, ή που σχετίζονται με τις διαταραχές στις αγορές χρήματος και τις χρηματοπιστωτικές αγορές και / ή των υποδομών της αγοράς (συμπεριλαμβανομένων των υποδομών των πληρωμών) με αν δυνάμει κοινές συνέπειες για τα κράτη μέλη. Η συνεργασία θα λάβει τη μορφή που απαιτείται από τα ειδικά χαρακτηριστικά της κρίσης και σε σχέση με όλα τα σχετικά καθήκοντα και λειτουργία των εποπτικών αρχών και των κεντρικών τραπεζών και θα είναι συνεπής με αναγκαία ευελιξία δράσης για κάθε μία από τις εμπλεκόμενες αρχές.
Οι διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων στην πράξη θα περιλαμβάνουν ένα ευρύτερο φάσμα των αρχών και αντίστοιχων λειτουργιών από εκείνες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος μνημονίου συμφωνίας. Περιλαμβάνουν Υπουργεία Οικονομικών και την ασφάλεια των καταθέσεων κεφάλαια, κινητές αξίες και ασφαλιστικών εποπτικών αρχών στην περίπτωση των κρίσεων που αφορούν αυτών των οικονομικών τομέων, καθώς και τις αρχές τρίτων χωρών στην περίπτωση των κρίσεων που προέρχονται ή έχουν επίπτωση έξω από την ΕΕ. Το Μνημόνιο μπορεί να θεωρηθεί ως μια συμβολή σε άλλες ρυθμίσεις συνεργασίας που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ή να αναπτυχθούν στο μέλλον με τη συμμετοχή άλλων αρμόδιων αρχών.
Emergency liquidity assistance (ELA) and monetary policy
Euro area credit institutions can receive central bank credit not only through monetary policy operations but exceptionally also through emergency liquidity assistance (ELA). ELA means the provision by a Eurosystem national central bank (NCB) of
  1. central bank money and/or
  2. any other assistance that may lead to an increase in central bank money
to a solvent financial institution, or group of solvent financial institutions, that is facing temporary liquidity problems, without such operation being part of the single monetary policy.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ 
(διαδικασίες που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου
14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών και της Ευρωπαϊκής
Κεντρικής Τράπεζας όσον αφορά την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα
πιστωτικά ιδρύματα) 
Τα πιστωτικά ιδρύματα στη ζώνη του ευρώ έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν χρηματοδότηση από τις
κεντρικές τράπεζες όχι μόνο μέσω της διενέργειας πράξεων νομισματικής πολιτικής αλλά, σε εξαιρετικές
περιπτώσεις, και μέσω της παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (Emergency Liquidity Assistance 
- ELA). 
Ως έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα νοείται η παροχή εκ μέρους εθνικής κεντρικής τράπεζας (ΕθνΚΤ) 
του Ευρωσυστήματος: 
(α) χρήματος κεντρικής τράπεζας ή/και
(β) κάθε άλλης μορφής στήριξης η οποία ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του χρήματος κεντρικής
τράπεζας
προς φερέγγυο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, ή προς όμιλο φερέγγυων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, που
αντιμετωπίζει προσωρινά προβλήματα ρευστότητας, χωρίς ωστόσο η ενέργεια αυτή να εντάσσεται στο
πλαίσιο άσκησης της ενιαίας νομισματικής πολιτικής. Η έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα παρέχεται με
ευθύνη της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ. Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω ΕθνΚΤ αναλαμβάνει το κόστος και
τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα. 
Εντούτοις, βάσει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών
και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Καταστατικό του ΕΣΚΤ) ανατίθεται στο Διοικητικό
Συμβούλιο της ΕΚΤ η αρμοδιότητα περιστολής των πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε
ρευστότητα, εφόσον το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί ότι οι εν λόγω πράξεις παρακωλύουν τους
στόχους και τα καθήκοντα του Ευρωσυστήματος. Στην περίπτωση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο
αποφασίζει με πλειοψηφία δύο τρίτων των ψήφων. Προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογήσει ορθώς
κατά πόσον τίθεται θέμα παρακώλυσης, το Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως για
τη διενέργεια τέτοιων πράξεων. Οι σχετικές διαδικασίες θεσπίστηκαν το 1999 και έκτοτε αναθεωρούνται
ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα βασικά χαρακτηριστικά τους εκτίθενται συνοπτικά παρακάτω: 
Κατά κανόνα, οι ΕθνΚΤ παρέχουν στην ΕΚΤ λεπτομερή στοιχεία για κάθε πράξη έκτακτης ενίσχυσης σε
ρευστότητα, το αργότερο εντός δύο εργάσιμων ημερών από την εκτέλεση της εν λόγω πράξης. Τα
στοιχεία αυτά πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα εξής: 
1. τον αντισυμβαλλόμενο προς τον οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε
ρευστότητα· 
2. την ημερομηνία αξίας και την ημερομηνία λήξης της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που
χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί· 
3. το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί· 
4. το νόμισμα στο οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα· 
5. τις εξασφαλίσεις/εγγυήσεις έναντι των οποίων χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη
ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων της αποτίμησης των παρεχόμενων εξασφαλίσεων
και τυχόν περικοπών αποτίμησης που εφαρμόζονται σε αυτές, και, όπου κρίνεται σκόπιμο, 
λεπτομερή στοιχεία σχετικά με τις παρεχόμενες εγγυήσεις και τους όρους τυχόν συμβατικών
διασφαλίσεων· 
6. το επιτόκιο που θα καταβληθεί από τον αντισυμβαλλόμενο επί του ποσού της έκτακτης ενίσχυσης σε
ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί· 
7. τους ειδικούς λόγους για τους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε
ρευστότητα (π.χ. κάλυψη διαφορών αποτίμησης, εκροές καταθέσεων κ.λπ.)· 
8. τη βραχυμεσοπρόθεσμη αξιολόγηση εκ μέρους του φορέα προληπτικής εποπτείας σχετικά με την
κατάσταση ρευστότητας και τον βαθμό φερεγγυότητας του πιστωτικού ιδρύματος που λαμβάνει την
έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων των κριτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν
προκειμένου να εξαχθούν θετικά συμπεράσματα όσον αφορά τη φερεγγυότητά του· και
9. όπου κρίνεται σκόπιμο, μια αξιολόγηση των διασυνοριακών προεκτάσεων ή/και των πιθανών
συστημικών επιδράσεων της κατάστασης που επέβαλε/επιβάλλει την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε
ρευστότητα. 
Πληροφορίες σχετικά με όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στα σημεία 1 έως 9 ανωτέρω πρέπει να
υποβάλλονται εκ των υστέρων, εφόσον δεν έχουν ήδη κοινοποιηθεί προηγουμένως. Οι παρεχόμενες
πληροφορίες πρέπει να ενημερώνονται σε καθημερινή βάση, σε περίπτωση μεταβολής τους σε σχέση με
την προηγούμενη ημέρα. Επιπλέον, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και εφόσον κρίνεται σκόπιμο, το
Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες από την αντίστοιχη
ΕθνΚΤ ή να διευρύνει τις απαιτήσεις υποβολής πληροφοριών/στοιχείων ή/και να τις καταστήσει πιο
αυστηρές. 
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε
ρευστότητα προς συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή προς συγκεκριμένο όμιλο χρηματοπιστωτικών
ιδρυμάτων υπερβαίνει το όριο των 500 εκατ. ευρώ, η ενδιαφερόμενη ΕθνΚΤ οφείλει να ενημερώσει
σχετικώς την ΕΚΤ το νωρίτερο δυνατόν πριν από την παροχή της αιτούμενης ενίσχυσης. 
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα
προς συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή προς συγκεκριμένο όμιλο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
υπερβαίνει το όριο των 2 δισεκ. ευρώ, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εξετάζει κατά πόσον η διενέργεια των
εν λόγω πράξεων θέτει κίνδυνο παρακώλυσης των στόχων και των καθηκόντων του Ευρωσυστήματος. 
Κατόπιν σχετικού αιτήματος της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ, το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να αποφασίσει να θεσπίσει όριο και να μην προβάλει αντιρρήσεις για τις σχεδιαζόμενες πράξεις έκτακτης
ενίσχυσης σε ρευστότητα το ποσό των οποίων δεν υπερβαίνει το εν λόγω όριο και οι οποίες διενεργούνται
εντός προκαθορισμένου σύντομου χρονικού διαστήματος. Το εν λόγω όριο δύναται επίσης να αφορά
αρκετά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή/και αρκετούς ομίλους χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ταυτόχρονα. 
Τουλάχιστον τρεις εργάσιμες ημέρες πριν από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου κατά την
οποία πρόκειται να εξεταστεί το εν λόγω αίτημα, η ΕθνΚΤ θα παρέχει: 
 όλες τις εκ των προτέρων διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία που αναφέρονται στα
σημεία 1 έως 9 ανωτέρω, υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο παρόν έγγραφο. Σε περίπτωση
που το όριο αφορά αρκετά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή/και αρκετούς ομίλους χρηματοπιστωτικών
ιδρυμάτων ταυτόχρονα, οι πληροφορίες θα πρέπει να παρέχονται ανά τράπεζα· και
 μια προβολή που καλύπτει, κατ’ αρχήν, τη χρονική περίοδο έως την επόμενη προγραμματισμένη
συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και αφορά το χρηματοδοτικό κενό κάθε τράπεζας που
πρόκειται να λάβει έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, η οποία καταρτίζεται βάσει δύο σεναρίων, 
ήτοι το αναμενόμενο σενάριο και το σενάριο προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων. 
Σκοπός των διαδικασιών αυτών είναι να διασφαλιστεί επαρκώς η άσκηση των λειτουργιών του
Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του ΕΣΚΤ όσον αφορά την παροχή
έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα. Οι διαδικασίες είναι
δεσμευτικές για όλες τις ΕθνΚΤ και η αποτελεσματικότητά τους εξετάζεται ανά τακτά χρονικά
διαστήματα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου