06 Αυγούστου 2009

ΑΓΑΠΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΒΟΜΒΕΣ

Αφιέρωμα

Η ρίψη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που με τον τρόμο που προκάλεσε αναδείχτηκε σύμβολο υπέρ της παγκόσμιας ειρήνης και του πυρηνικού αφοπλισμού. Οδήγησε στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου με την παράδοση της Ιαπωνίας λίγες μέρες αργότερα.

Ο βομβαρδισμός της Χιροσίμα από τις ΗΠΑ έλαβε χώρα λίγο πριν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου, στις 6 Αυγούστου 1945 και ήταν η πρώτη πολεμική πυρηνική επίθεση της Ιστορίας. Η βόμβα ήταν τύπου ουρανίου 235, η οποία είχε λάβει το προσωνύμιο "Little Boy" (αγοράκι)

Ήδη από τον Αύγουστο του 1944 είχε οργανωθεί μια επίλεκτη αεροπορική μονάδα με βομβαρδιστικά Β-29, ειδικά διαμορφωμένα για να ρίξουν τη βόμβα. Διοικητής της ορκίστηκε ο σμήναρχος Πωλ Τίμπετς κι η εκπαίδευση περιλάμβανε ειδικές τεχνικές πτήσης για το μεγάλο βάρος και την τεράστια εκρηκτική ισχύ της ατομικής βόμβας. Οι περισσότεροι αεροπόροι δε γνώριζαν για ποιο λόγο εκπαιδεύονταν.

Στις 6 Αυγούστου 1945 τα τρία Β-29 πλησίαζαν τις ακτές της Ιαπωνίας. Η πυκνή νέφωση ανάγκασε το σμήναρχο Τίμπετς ν’ αναζητήσει κάποια κενά στα σύννεφα στην περιοχή της Χιροσίμα. Στη γη οι άνθρωποι που είχαν ήδη ξυπνήσει βρίσκονταν στις δουλειές τους. Η 6η Αυγούστου έμοιαζε να’ναι μια μέρα ίδια με τις άλλες ίσως λίγο πιο ηλιόλουστη απ’ ο,τι συνήθως. Κανείς δεν έδωσε σημασία στον αδύναμο βόμβο που έκαναν πετώντας τα τρία βομβαρδιστικά. Στις 8. 15’ το πρωί η ατομική βόμβα εξερράγη 580 μέτρα πάνω από το κέντρο της Χιροσίμα με εκρηκτική δύναμη που πλησίαζε τους 20 χιλιάδες τόνους ΤΝΤ. Όταν το βομβαρδιστικό πλησίασε ως την άκρη της πόλης για να εκτιμήσει τις ζημιές, o δεύτερος πιλότος Ρόμπερτ Λούις αναφώνησε: “Θεέ μου, τι είναι αυτό που κάναμε!”

Ήταν όμως αργά για τη Χιροσίμα και τους κατοίκους της. Σε μια στιγμή η βόμβα σκότωσε τουλάχιστον εκατόν πενήντα χιλιάδες ανθρώπους. Σκόνη και στάχτη απλώθηκε σ’όλη την έκταση όπου άλλοτε βρισκόταν η πόλη της Χιροσίμα. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, καταφθάνει ο καθηγητής Νισίνα και ο επιφανής ραδιολόγος Οχάσι. Επισκέπτονται όσους έχουν επιζήσει και νεκροτομούν τα πτώματα, συναντώντας και στις δυο περιπτώσεις αυθεντικές οργανικές και κυτταρικές αλλοιώσεις. Τα εγκαύματα είναι ενός ιδιαίτερου είδους, το ίδιο και οι βλάβες στο μυελό των οστών και στους λεμφαδένες. Οι μαρτυρίες όσων επέζησαν από την καταστροφή αποδίδουν τη φρικιαστική εικόνα του θανάτου που εξαφάνισε τη Χιροσίμα. Η Στόμου Καγιάμα, 49 χρονών νοικοκυρά: “. . . Ξαφνικά ένιωσα μια ριπή ανυπόφορης ζέστης που ερχόταν από το κέντρο. Βγήκα αμέσως έξω περισσότερο απορημένη παρά τρομοκρατημένη και αντίκρισα κάτι το απίστευτο, άντρες και γυναίκες κατάμαυρους, καψαλισμένους, μισόγυμνους, χωρίς μαλλιά. Έβλεπες πρόσωπα να λιώνουν σαν κερί. Κι ούτε μπορούσαμε να βοηθήσουμε τους δυστυχισμένους ν’ ανέβουν στα κάρα, γιατί ήταν χωρίς δέρμα. Μόνο που τους αγγίζαμε, ούρλιαζαν σαν τρελοί.” Ο Τακεχίντε Γιοκόο, φοιτητής: "Ήμουν στο κρεβάτι βυθισμένος σ’ ένα χαυνωτικό μισούπνι. Ξαφνικά απόκτησα συνείδηση του τι γινόταν γύρω μου και είδα με κατάπληξη ότι το δωμάτιο μου ήταν πλημμυρισμένο με φως. Αλλά το σπίτι γκρεμίστηκε σχεδόν αμέσως κι ένιωσα πως λουζόμουν στο αίμα. Έτσι Θαμμένος σκέφτηκα τους συντρόφους μου στο Πανεπιστήμιο και τους φίλους μου. Δεν ήξερα τι είχε συμβεί αλλά διαισθανόμουν ότι γύρω μου όλα είχαν πεθάνει. Με ξέθαψαν κατά τις 4 το απόγευμα. Μόλις βρέθηκα σε ανοιχτό χώρο, έμεινα εμβρόντητος από το Θέαμα μιας απέραντης φωτιάς που στριφογύριζε σαν ερπετό σφυρίζοντας τρομακτικά. Σκέφτηκα ότι κοντά στη Χιροσίμα θα έπρεπε να είχε πέσει ένας γιγαντιαίος μετεωρίτης. Όλα ήταν φωτιά, μόνο φωτιά και οι άνθρωποι καίγονταν σαν σπίρτα. Οι ανθρώπινες αυτές λαμπάδες τρέχανε ουρλιάζοντας κι έτρεξα κι εγώ προς ένα δάσος μπαμπού. Τα πτώματα ήταν σκόρπια παντού, κοντά μου τρέκλιζαν ετοιμοθάνατοι σαν μούμιες δίχως μάτια. Το βράδυ αντάμωσα φίλους που με πήγανε σ’ ένα σπίτι έξω από την πόλη, απείραχτο. Κανένας δεν κατόρθωνε να δώσει μιαν εξήγηση για την αιτία της καταστροφής, αλλά ήταν φανερό ότι η Χιροσίμα είχε πάψει να υπάρχει. Στα προάστια, άνθρωποι βάδιζαν ψηλαφητά άλλα σε κάθε βήμα κάποιος έπεφτε στο χώμα νεκρός. Μαζί με τους φίλους μου αρχίσαμε να σωριάζουμε πτώματα και να τα καιμε πάνω σε αυτοσχέδιες πυρές. ‘Ηταν το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε. Ανάμεσα στα ερείπια του Πανεπιστημίου δε βρήκα, την άλλη μέρα, παρά μόνο κράνη στρατιωτών γεμάτα στάχτες και κομμάτια κόκαλα. “

Υπάρχει όμως κάτι που περισσότερο απ’ όλα αφήνει κατάπληκτους τους πρώτους επισκέπτες της νεκρής πολιτείας. Η εντύπωση του παμπάλαιου. Η Χιροσίμα μοιάζει με πόλη πετρωμένη, απολιθωμένη. Η βόμβα προκάλεσε μια ακαριαία φθορά, μια διαδικασία γεράσματος από την οποία δεν ξέφυγε τίποτα και κανένας. Βρέθηκε ένας κινητήρας αυτοκινήτου λιωμένος μαζί με τα κόκαλα του οδηγού που ταίριαζαν με τα ιζηματογενή στρώματα της τριτογενούς περιόδου. Άμορφοι σωροί από λιωμένες μποτίλιες, πέτρες, πλάκες, κολόνες, διαλυμένα όλα στη μοριακή τους δομή. Οπτασίες που οπτικοποιούν την ιδέα που έχουν οι άνθρωποι για την κόλαση. Μια διμοιρία στρατιωτών στημένοι σε στάση προσοχής άψογοι μέσα στις στολές τους από τη μέση και πάνω. Ένα παιδί δεκατεσσάρων χρονών σχεδόν άθικτο μ’ ένα γάντι στο χέρι. Δεν είναι γάντι, αλλά το δέρμα του δεξιού του χεριού που κόλλησε ολόκληρο, καθώς βγαίνει ένα γάντι. Οι γυναίκες ολότελα γυμνές, φαίνονται σαν να είναι ντυμένες, γιατί τα πολύχρωμα και πολύτροπα σχήματα των κατεστραμμένων κιμονό τους αποτυπώ0ηκαν στα σώματά τους. Περούκες σκόρπιες παντού, μαλλιά πεσμένα όλα μαζί από πολλά κεφάλια. Φαίνεται όμως πως η φρίκη της Χιροσίμα δεν ήταν αρκετή για ν’ αποτρέψει μια νέα καταστροφή.

Στο Τινιάν, βάση της 509ης Μεικτής Μοίρας των U. S. Α. Α. F., έτοιμη κιόλας η δεύτερη επιχειρησιακή πυρηνική βόμβα. Διαφέρει από εκείνη που κατέστρεψε τη Χιροσίμα, η καταστρεπτική της όμως δύναμη είναι σχεδόν ίδια. Έτσι στις 1 1.01’ της 9ης Αυγούστου 1945 η βόμβα πλήττει το Ναγκασάκι.

Τα θύματα υπολογίστηκαν μεταξύ 60. 000 και 80. 000. Το Ναγκασάκι, όπως ακριβώς και η Χιροσίμα, “σβήνονται” από το χάρτη μέσα σε δευτερόλεπτα. Οι μαρτυρίες και τα ντοκουμέντα της εποχής έμοιαζαν ν’ αποκλείουν το μέλλον γι’ αυτές τις πόλεις. Παρόλ’ αυτά, σήμερα, πενήντα χρόνια μετά, η ζωή συνεχίζεται πάνω στα ερείπια του ολέθρου. Το αναμνηστικό κενοτάφιο στη Χιροσίμα, γνωστό και ως Μνημείο Ειρήνης της Χιροσίμα, αποκαλύφθηκε στις 6 Αυγούστου 1952. _ Κάτω από την αψιδωτή του στέγη βρίσκεται ένα πέτρινο φέρετρο μέσα στο οποίο φυλάγεται ο κατάλογος με τα ονόματα των θυμάτων της ατομικής βόμβας.

Κάθε χρονιά, στις 6 Αυγούστου, μια επιτροπή επιζώντων κατεβαίνει στο κενοτάφιο και προσθέτει μερικά ακόμα ονόματα στο μεγάλο κατάλογο των θυμάτων, αυτών που εξακολουθούν να πεθαίνουν από τις συνέπειες της ατομικής βόμβας. Κι αυτό γιατί ‘ φαίνεται πως μια κατάρα βαραίνει τους επιζώντες της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι. Το 1960 γεννήθηκε στο Ναγκασάκι και έζησε 20 ώρες ένα κοριτσάκι με την κρανιακή κοιλότητα εντελώς άδεια. Οι γονείς του την ημέρα της καταστροφής ήταν 15 και 13 χρονών αντίστοιχα. Μεταξύ του 1945 και 1954 είχαν γεννηθεί στο Ναγκασάκι 25 παιδιά χωρίς καθόλου εγκέφαλο.

Στα πρώτα εννέα χρόνια υπήρξαν 471 περιπτώσεις νεκρογέννητων παιδιών ασφαλώς εξαιτίας των μεταγενέστερων επιδράσεων της ραδιενέργειας, 181 αποβολές, 3630 περιπτώσεις με σοβαρές παθολογικές ανωμαλίες ή τερατογενέσεις. Διαπιστώθηκε ότι από τα 70 χιλιάδες περίπου άτομα που είχαν βρεθεί σε απόσταση 3 ως 5 χιλιομέτρων από το επίκεντρο της έκρηξης σχεδόν όλα είχαν χάσει μεγάλο μέρος της ζωικής τους δύναμης και ότι η Θνησιμότητα _ ανέβηκε αισθητά στην πόλη. Το ποσοστό των φοβερότερων ασθενειών όπως ο καρκίνος και η λευχαιμία ήταν τρεις φορές υψηλότερες από άλλες περιοχές.’ Έρευνες που έγιναν επί σειρά ετών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δυστυχώς η επιστήμη δεν είναι σε Θέση να αποφανθεί για το αν τα άτομα που εκτέθηκαν στη ραδιενεργό ακτινοβολία Θα φέρουν πάντοτε μέσα τους τα σπέρματα _ των αλλοιώσεων που Θα πλήξουν τα παιδιά τα εγγόνια ή τα δισέγγονά τους.

Αγάπα τον πλησίον σου λοιπόν. Τέλειο. Αν ρίξεις καμιά ατομική βόμβα στον πλησίον σου είσαι χαμένος.

Τι γίνεται όμως εάν δεν είναι και τόσο πλησίον σου; Μακριά από τον πλησίον σου τις ατομικές βόμβες, εκεί που δεν άφησε την κληρονομιά του ο Αβραάμ. Και προ πάντων αγάπα τον πλησίον σου.

Ακόμη και οι ατομικές βόμβες μπορούν να τεθούν στην υπηρεσία αγάπης προς τον πλησίον είπε ο χριστιανός ιερέας Künneth ,13 χρόνια μετά τη Χιροσίμα.

Και το Βατικανό πρότεινε στον πόλεμο του Βιετνάμ να ριχθούν ατομικές βόμβες προς προστασία της χριστιανικής (Καθολικής) σχολής. ...Το επίσημο θρήσκευμα του κράτους δεν είχε την "χάρη" του Θεού, της κληρονομιάς του Αβραάμ. Ήταν tam giao ένα συσσώρευμα από 3 άλλες θρησκείες μη εβραιογενείς...

Πηγές:http://members.tripod.com/lyc30th/index.htm, Βικιπαίδεια, Ν.Σάμιος



«Η Εκκλησία δεν θέλει να αποδεχτεί την αλήθεια»

«Άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ»


Δείτε ολόκληρο το βίντεο του κ. Κ. Γαβρά, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την ανάρτηση του στο διαδίκτυο.




Έκανε πίσω το Νέο Μουσείο Ακρόπολης και ανακοίνωσε ότι τελικά «το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά» μαζί με όλες τις σκηνές που γύρισε ο Κώστας Γαβράς.

H ...."αυτονόητη διευκρίνιση"του κ. Γαβρά:

«Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής», αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. Ο λόγος για τα 12 λογοκριμένα δευτερόλεπτα από το βίντεο animation που ενημερώνει τους επισκέπτες του Μουσείου για την ιστορία και τις καταστροφές που υπέστη από τον 6ο αιώνα ο Παρθενώνας- όπου απεικονίζονται μαύρες φιγούρες, τις οποίες η Ιερά Σύνοδος εξέλαβε ως «ρασοφόρους ορθόδοξους ιερείς», να καταστρέφουν τον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα.

Γιατί ο κ. Παντερμαλής μιλάει για «αυτονόητη διευκρίνιση του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο», οπότε το επίμαχο βίντεο θα προβάλλεται ολόκληρο;

Διότι, εκτός άλλων υπήρξε διεθνής κατακραυγή εναντίον της λογοκρισίας όταν εγχώρια και ξένα ΜΜΕ μετέδωσαν την είδηση. Κι όχι μόνον αυτό, προτού δημοσιοποιηθεί το αποτέλεσμα της συνάντησης Παντερμαλή-Γαβρά, έγινε γνωστό ότι το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι έκανε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά του Μουσείου της Ακρόπολης. Επικαλούνταν το συνταγματικό δικαίωμα των επισκεπτών του Μουσείου στην ανεμπόδιστη πρόσβαση στο βίντεο του Κώστα Γαβρά.



Να λοιπόν, τι ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως:

«Δεν απολογούμαι ποτέ. Παλαιοχριστιανοί ήταν οι βάνδαλοι»


Δήλωση Κώστα Γαβρά στην Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009


Για δύο πράγματα μας διαβεβαίωσε ο Κώστας Γαβράς χθες.

* Πως οι μορφές των βανδάλων, που απεικονίζονται στο βίντεό του, είναι «παλαιοχριστιανοί» κι ότι έτσι τους ανέφερε μιλώντας με τον κ. Παντερμαλή, έστω και αν ο τελευταίος δεν δέχεται τον όρο -προτίμησε άλλωστε και στη δήλωσή του να αναφερθεί γενικώς σε «ανθρώπους της εποχής».

* Πως ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης στην επικοινωνία τους κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να αθωώσει πλήρως τους εκκλησιαστικούς κύκλους, επιμένοντας ότι την απόφαση για το «ψαλίδισμα» την έλαβε αυτοβούλως και όχι κατόπιν πιέσεων.

Ο Κώστας Γαβράς στήριζε και στηρίζει πάντα το έργο του. «Δεν απολογούμαι ποτέ γι' αυτό. Επιμένω σ' ό,τι έχω κάνει», μας είπε χθες, διατηρώντας την αίσθηση ότι ο πρόεδρος του μουσείου «δέχτηκε κάποιες πιέσεις. Εχω την τάση να πιστέψω ό,τι έγραψε απ' την αρχή ο Τύπος».

Κατά τα άλλα; «Καθημερινά», λέει ο κ. Γαβράς, «με πλησιάζουν άγνωστοί μου άνθρωποι, με συγχαίρουν και μου λένε "οι παπάδες χάλασαν τα αρχαία μας μνημεία". Μου διηγούνται ιστορικά γεγονότα που δεν ξέρω ή έχω ξεχάσει. Με συγκινεί πολύ να διαπιστώνω πόσο ιερή είναι η Αρχαία Ελλάδα για τους σημερινούς Ελληνες...».

Και στα ΝΕΑ:


«Δεν μίλησα ποτέ για “ανθρώπους της εποχής”», λέει από τη μεριά του στα «ΝΕΑ» ο Κώστας Γαβράς. «Κάναμε πράγματι εκτενή διάλογο, όμως ο κ. Παντερμαλής δεν μου διάβασε κατόπιν την ανακοίνωσή του πριν τη δώσει στη δημοσιότητα. Δεν ήταν “άνθρωποι της εποχής”, ήταν παλαιοχριστιανοί. Έχει μεγάλη διαφορά. Δεν ήταν

αναγκαστικά ρασοφόροι, οι χριστιανοί της εποχής ντύνονταν συχνά με μαύρα. Αλλά δεν ήταν και οποιοιδήποτε πολίτες, ήταν εκπρόσωποι, πολλές φορές και επίσημοι, μιας θρησκείας. Οι χριστιανοί κατέστρεψαν τα είδωλα, είναι γνωστό, και ένας ιστορικός όπως ο κ. Παντερμαλής προφανώς το ξέρει. Προσπαθεί όμως να αφαιρέσει το στοιχείο ενοχής της Εκκλησίας, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι η Εκκλησία δεν είχε τίποτα να κάνει με αυτό. Και αυτό, ενδεχομένως λόγω πιέσεων που- διαβάζω στον Τύπο, δεν ξέρω- δέχεται από αυτή την πλευρά η οποία, τόσους αιώνες μετά, δεν θέλει να αποδεχθεί την αλήθεια. Πρόκειται για μια πολύ λυπηρή υπόθεση. Είναι καιρός να υπάρξει ο διαχωρισμός. Οι άνθρωποι της Εκκλησίας να ασχολούνται με τα θέματα της μεταφυσικής και οι άνθρωποι της πολιτικής με την ιστορία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι χριστιανοί δεν θέλουν να παραμείνουν στον χώρο των δικών τους αρμοδιοτήτων- και δεν παρέμειναν ποτέ».


«Άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ»

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φιλμ δεν είναι στην πραγματικότητα διάρκειας 1 λεπτού και 40 δευτερολέπτων. Πρόκειται για ένα σχεδόν επτάλεπτο φιλμ το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου στο Μουσείο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης και η στόχευσή του ήταν να μιλήσει για τον Έλγιν και τα κλεμμένα αρχαία. Το φιλμ, το οποίο ο Κώστας Γαβράς προτίθεται πλέον να αναρτήσει ολόκληρο στο Ίντερνετ, αυτή την εβδομάδα, αρχίζει με τον Βράχο της Ακρόπολης 3.000 χρόνια πριν, μιλάει για τον Έλγιν και τελειώνει με τη Λυδία Κονιόρδου να απαγγέλλει στα αγγλικά το ποίημα με το οποίο ο λόρδος Μπάιρον ασκούσε έντονη κριτική στον Έλγιν και στη βρετανική κυβέρνηση για το θέμα των Μαρμάρων. Αλλά η επιλογή του μικρού μόνο μέρους - το οποίον κατόπιν ψαλιδίστηκε και αυτό- είναι μια άλλη πικρή ιστορία. «Πρόκειται για νοοτροπία του “παίρνω αυτό που θέλω”. Πρόκειται για άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ», λέει ο παγκοσμίου φήμης Έλληνας σκηνοθέτης.

Πηγές:

http://www.tanea.gr/, http://www.enet.gr/





05 Αυγούστου 2009

Υπέκυψαν στις πιέσεις

ΟΛΟΚΛΗΡΟ θα προβάλλεται τελικά το βίντεο του σκηνοθέτη κ. Κώστα Γαβρά.
Μπούμερανγκ για την Εκκλησία αποδεικνύεται η περικοπή ύστερα από παρέμβασή της στο φιλμ του Κώστα Γαβρά στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, καθώς η είδηση κάνει τον γύρο του κόσμου και πέφτει φως στις καταστροφές του Παρθενώνα από χριστιανούς που θέλησαν να αποσιωπήσουν την αλήθεια.
Κανονικά, και με τις κομμένες σκηνές, θα προβάλλεται τελικά το βίντεο
του σκηνοθέτη κ. Κώστα Γαβρά, το οποίο παρουσιάζεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπως ανακοίνωσε ο κ. Δ. Παντερμαλής μετά από συνάντησή του με τον σκηνοθέτη. Οι επίμαχες σκηνές είχαν κοπεί μετά από έντονες αντιδράσεις της Εκκλησίας.

Ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητής κ. Δ. Παντερμαλής συνομίλησε την Τρίτη με τον κ. Γαβρά.

Μετά την συνάντηση έκανε την εξής δήλωση:

«Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής. Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».

Ας θυμηθούμε τις δηλώσεις:

«Απαιτώ η ταινία να προβάλλεται ολοκληρωμένη. Δεν επιθυμώ να ασκήσω αγωγή εναντίον του Μουσείου της Ακρόπολης προσφεύγοντας σε ένα γαλλικό ή σε ένα ελληνικό δικαστήριο καταφέρνοντας έτσι- άθελα και με μεγάλη μου θλίψη- ένα διεθνούς εμβέλειας πλήγμα στη φήμη της Ελλάδας».

"Σκοπός μου ήταν να δείξω - βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα - ότι η σταδιακή " συρρίκνωση " του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Eλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας. Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους " παλαιοχριστιανούς".

Τα λόγια ανήκουν στον διεθνώς καταξιωμένο σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά

Δήλωση κ. Δ. Παντερμαλή

«Απορώ που αυτές οι επιστολές δεν έρχονται σε μένα. Δεν μπορώ να απαντήσω σε επιστολές που δεν έχω λάβει», έλεγε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής. «Για μένα σημασία έχει να ενημερωθεί ο επισκέπτης για την ιστορική αλήθεια, ότι έγιναν δηλαδή καταστροφές στον Παρθενώνα από τους χριστιανούς. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Δεν υπάρχουν όμως ντοκουμέντα που να αποδεικνύουν πως οι καταστροφές έγιναν από ρασοφόρους» και διευκρινίζει πως δεν δέχθηκε πιέσεις από την Ιερά Σύνοδο, αλλά πως υπήρξαν πολίτες που δήλωσαν ότι «σκανδαλίζονται από τις επίμαχες σκηνές».


03 Αυγούστου 2009

Εκπλήξεις στην διαμαρτυρία πολιτών για τη λογοκρισία στο βίντεο για τον Παρθενώνα


Στην διαμαρτυρία παραβρέθηκε και συνετός θεολόγος!

Πολίτες πραγματοποίησαν χθες το πρωί διαμαρτυρία έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης ενάντια στην λογοκρισία τμήματος στην οποία έπεσε θύμα η ταινία του Κώστα Γαβρά για το Μουσείο, της Ακρόπολης. Το κομμάτι που αφαιρέθηκε έδειχνε Χριστιανούς να καταστρέφουν αρχαία γλυπτά.

Ανάμεσα στον κόσμο που παραβρέθηκε ήταν κι ο γνωστός από την τηλεόραση θεολόγος κ.Μουστάκης, ο οποίος δήλωσε κατά της εξουσίας των ιερατείων.

Συγκεκριμένα η δήλωση του είναι:

"Ήλθα στην συγκέντρωση σας και την χαιρετώ, και σαν ελεύθερος πολίτης ζητώ εδώ και τώρα τον χωρισμό Εκκλησίας από το κοσμικό Κράτος για να σταματήσουν τα αντιδημοκρατικά παρατράγουδα.

Γεώργιος Μουστάκης, καθηγητής θεολογίας και κοινωνιολογίας"


Η συγκλονιστική στιγμή που τράβηξε την προσοχή όλων ήταν όταν μπήκε σαν μάσκα το κακοποιημένο από τους χριστιανούς κεφάλι του αγάλματος της Αφροδίτης με το σταυρό χαραγμένο στο μέτωπο.

Πηγές http://kokorikoo.blogspot.com/2009/08/blog-post.html, http://www.patrasblogs.gr/, Ν.Σάμιος,

Γεώργιος Μουστάκης, καθηγητής θεολογίας και κοινωνιολογίας

Black μπεεε - Η βράβευση του σκηνοθέτη Θόδωρου Μαραγκού.


black μπεε: Η ταινία

ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ (ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ-ΚΛΗΡΙΚΩΝ-ΜΟΥΣΙΚΩΝ)


Το πρωτοφανές αυτό γεγονός για τα ορθόδοξα ήθη και έθιμα, συνέβη λίγες ημέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, την κορύφωση του Θείου Δράματος και τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. Στην απονομή του χρυσού δίσκου συμμετείχε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και η απονομή στον Πέτρο Γαϊτάνο έγινε μέσα στο ναό του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Για την ακρίβεια, η βράβευση ήταν τριπλή. Πριν από τον Αρχιεπίσκοπο, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης, Παύλος και ο δάσκαλος βυζαντινής μουσικής του καλλιτέχνη, Μανόλης Χατζημάρκος, απένειμαν στον Πέτρο Γαϊτάνο δύο χρυσούς δίσκους για τα άλμπουμ «Τα Θεία Πάθη» και «Ώρα Ενάτη», τα οποία πούλησαν 30.000 αντίτυπα.

Την κορυφαία βράβευση, όμως, έκανε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, αφού ο συγκεκριμένος τραγουδιστής έχει πουλήσει πάνω από μισό εκατομμύριο δίσκους με ύμνους της Ορθοδοξίας. Έτσι, για τη συνολική του προσφορά στην εκκλησιαστική μουσική και για το πάθος και τη συγκίνηση που μεταδίδει, ερμηνεύοντας τους κατανυκτικούς ύμνους, ο Πέτρος Γαϊτάνος έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης στην ιστορία της Ορθοδοξίας, που βραβεύτηκε μέσα σε εκκλησία! Μετά την απονομή, ακολούθησε και συναυλία, μέσα στον ιερό ναό. Μια συναυλία με τον τίτλο «Πορεία στο Θείο Πάθος», την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Γλυφάδας και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, λόγω της υψηλής αμοιβής του καλλιτέχνη, η οποία ανήλθε στις 38.000 ευρώ!

Πηγή

Αναγνώριση-Βράβευση

Ο πρόεδρος Δ. Σιούφας βράβευσε με το αργυρούν μετάλλιο της Βουλής των Ελλήνων τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης και πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ καθηγητή Δ. Παντερμαλή. Του το επέδωσε για το τι έκανε «για την ιστορία μας, για την ταυτότητά μας», όπως είπε ο κύριος πρόεδρος.

Το περί ταυτότητος αφορούσε προφανώς τη λογοκρισία στον Γαβρά...

Τι μας λέτε; Εάν δεν διαβάσατε το άρθρο Μια άβολη αλήθεια για τον Παρθενώνα

Δεν διαβάσατε το ΒΗΜΑ;...:ιδού:


«Οσον αφορά, τέλος, το καθαρά ιστορικό μέρος οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί μελετητές γνωρίζουν καλά το περιστατικό της καταστροφής των μετοπών του Παρθενώνα κατά την εποχή που είχε μετατραπεί σε χριστιανική εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία Αθηνιώτισσα. Ο λόγος ήταν ότι οι μορφές των Κενταύρων, κυρίως, που εικονίζονται ανάγλυφα σε αυτές δεν ταίριαζαν με έναν χριστιανικό ναό. Από την καταστροφή γλίτωσε μόνο η μία από τις τέσσερις πλευρές του ναού, καθώς σε αυτή μια μορφή θύμιζε σε κάποιους την Παναγία.»




02 Αυγούστου 2009

Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών.!

Απάντηση στον ελληνορθόδοξο βουλευτή
του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού
κ. Άδωνι-Σπυρίδωνα Γεωργιάδη

Είναι γνωστές και παγιωμένες οι θέσεις του γνωστού πλέον τηλεοπτικού σταρ Άδωνι - Σπυρίδωνα Γεωργιάδη περί ελλην-ορθοδοξο-βυζαντινισμού. Οι δημαγωγικές προσπάθειές του να πείσει το χριστεπώνυμο ποίμνιον του κόμματός του, αλλά και του σε αφασία Νεορωμιού (μέσα από φωνασκίες, τσιριχτά και απειλές) είναι πραγματικά κωμικές...

Όμως, ο γνωστός βουλευτής προέβη σε έμμεση επίθεση κατά του άρθρου της «Ελεύθερης Έρευνας» Από τις εκκλησίες της Πλάκας να αρχίσει η επιστροφή των μαρμάρων, (το οποίο έχει ήδη αναγνωσθεί από χιλιάδες αναγνώστες του περιοδικού μας κι έχει αναδημοσιευθεί σε αναρίθμητα blogs και ιστοσελίδες) χαρακτηρίζοντας όσους δεν αποδέχονται το υβρίδιο του ελληνοχριστιανισμού, ότι είναι επικίνδυνοι για την ένωση του Ελληνισμού.

Ήμαρτον κ. Γεωργιάδη, ήμαρτον...

Λάσπη βυζαντινή, εβραιορωμαίικη, ελληνοχριστιανική, ραγιαδική...

Στην μεσημεριανή του εκπομπή (29 Ιουλίου '09) στο ιδιωτικό κανάλι του κόμματός του (είναι το μοναδικό πολιτικό κόμμα στην σύγχρονη Ρωμιοσύνη, που διαθέτει τηλεοπτικό σταθμό για να προπαγανδίζει τις πολιτικές του θέσεις) μεταξύ άλλων είπε, ότι οι πρόγονοί του Χριστιανορωμιοί και το ιερατείο που τους κατεύθυνε (και ακόμα τους κατευθύνει) «προξένησαν ελάχιστες καταστροφές στα αρχαία μνημεία και ειδικά στην Ακρόπολη των Αθηνών»! Ότι «ευτυχώς που χτίστηκε η Παναγία η Αθηνιώτισσα πάνω στην Ακρόπολη και διεσώθη το μνημείο μέχρι σήμερα»! Ότι «οι χριστιανικοί ναοί και η Ορθοδοξία αποτελούν συνέχεια του Ελληνισμού»! Ότι «ορθά οι εκκλησιές χτίστηκαν επάνω στους αρχαίους ναούς»! Και φυσικά, ότι όλοι εμείς όσοι διαφωνούμε με την άποψή του αυτή «είμαστε ύποπτοι κι επικίνδυνοι για την ένωση του Ελληνισμού»! Κι άλλα πολλά απίστευτα...



Σχόλιο ποταμού Αλφειού:Σας πήρε το ποτάμι,σας πήρε ο ποταμός!

Μα για ποιον Ελληνισμό ομιλείτε κ. Γεωργιάδη; Εννοείτε για τους Χριστιανορωμιούς κατοίκους αυτής της δύσμοιρης Βυζαντινής χώρας, που απλά ομιλούν Ελληνικά; (άν και αυτά ακόμα τείνουν να εξαφανιστούν απ' τα greeklish). Ανθρώπους, που το ιερατείο που υπηρετείτε, τους μετέτρεψε από Έλληνες σε βαρβάρους Βυζαντινορωμιούς;

συνέχεια...

Δείτε και το παρακάτω!

sibilla - σίβυλλα

Έτσι για επιδόρπιο!...
Ναι!Οι χριστιανοί έκαναν τις καταστροφές!Μόνο που αυτοί ήταν..."αρειανοί"!Δεν ήταν..."ορθόδοξοι"!Ήταν..."καθολικοί"!Ήταν...!

Άχνα για τα διατάγματα του "μεγααάλου" Κωνσταντίνου,του Θεοδόσιου,του Γιουδπράβδα και άλλων "ελλήνων"!
Οι..."αρειανιστές",όμως είχαν τη δύναμη για ένα χρονικό διάστημα...πενήντα περίπου ετών,από "μεγααάλου" Κωνσταντίνου και μέχρι του Θεοδοσίου,ο οποίος με διατάγματα τους..."κατετρόπωσε"!
Έτσι ο Θεοδόσιος το 380 εξέδωσε το διάταγμα:"
Και επειδή κρίνομεν ότι πάντες οι λοιποί είναι τυφλοί και μωροί,στιγματίζομεν αυτούς δια του μυσαρού ονόματος των αιρετικών και απαγορεύομεν εις τας συνελεύσεις αυτών να σφετερίζωνται το σεβαστόν της εκκλησίας όνομα.Παρεκτός δε της θείας δίκης,οι τοιούτοι έχουσι να υποβληθώσιν εις τας αυστηράς τιμωρίας τας οποίας η αρχή ημών,υπό της θείας Προνοίας καθοδηγουμένη,θέλει κρίνει εύλογον να επιβάλη αυτοίς."

Γράφει ο Παπαρρηγόπουλος:"
...ο βασιλεύς,εκβαλών αμέσως τον αρειανόν επίσκοπον Δημόφιλον,ενεχείρησε τον θρόνον εις τον Γρηγόριον και δια στρατιωτικής παρατάξεως,εγκαθίδρυσεν αυτόν,εί και άκοντα,εις τον ναόν της μητροπόλεως.Αξιομνημόνευτος δε υπήρξεν η ημέρα εκείνη'ημέρα θριάμβου δια τους μεν,αρών και τρόμου δια τους δε' καθ΄ήν ο Θεοδόσιος,περιεστοιχισμένος υπό των ταγμάτων αυτού,καθωδήγησε τον μακάριον άνδρα εις τον πρωτεύοντα ναόν τον οποίον μέχρι της στιγμής ταύτης κατείχον οι αρειανοί...."!!!!!

Και πιο κάτω:"
...οι αρειανοί έπασχον ήδη από των ορθοδόξων ό,τι άλλοτε κατά των ορθοδόξων έδρασαν'..."!!!!!

Δεν πειράζει κύριε...βο(υ)λευτά!Αρκεί που ομολόγησες ότι οι χριστιανοί έκαναν τις καταστροφές.Κι έτσι τώρα ως βο(υ)λευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου εγκαλείσαι να ζητήσεις την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας,ζητώντας να διδάσκονται τα σχετικά!
Άντε και καλή...αρχή!Ελληναρά...!!!

Τέρμα τα αστεία, Τουρκία! „Μιλάει“ η Μασσαλία...

Δεξιά ελληνική τριήρης

Αγανάκτηση και διαμαρτυρίες προκάλεσε η άφιξη στη Μασσαλία τουρκικού πλοίου, του "θα ήθελα να είμαι αντίγραφο" αρχαίας ελληνικής τριήρους που αποτελεί μία από τις ατραξιόν της «σεζόν της Τουρκίας στη Γαλλία», της οποίας οι εκδηλώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2010.

Οι κοινότητες των Αρμενίων, των Κυπρίων και των Ελλήνων (!) της Μασσαλίας κινητοποιήθηκαν με διαβήματα προς τον Δήμο και διανομή προκηρύξεων, για να εμποδίσουν να δέσει το «πλοίο της ντροπής» -όπως το αποκαλούν- στο λιμάνι, καταγγέλλοντας μια επιχείρηση «προπαγάνδας για πολιτική εκμετάλλευση» από την Αγκυρα.

Χθες, απουσία του δημάρχου της Μασσαλίας, το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου δέχτηκε ο εμπορικός σύμβουλος του δήμου. Μία ώρα αργότερα δέχτηκε τους εκπροσώπους των αρμενικών, κυπριακών και ελληνικών κοινοτήτων, οι οποίοι του επέδωσαν έγγραφη διαμαρτυρία για την έλευση του τουρκικού πλοίου. Για τους Αρμένιους, αποδεχόμενες το άραγμα του πλοίου οι γαλλικές αρχές «είναι σαν να παραβλέπουν πως η Τουρκία αρνείται να αναγνωρίσει την ενοχή της στην αρμενική γενοκτονία». Για τους Κυπρίους σημαίνει ότι «είναι σαν να ξεχνούν πως η Τουρκία κατέχει παράνομα από το 1974 το βόρειο τμήμα του νησιού».

Για... προληπτικούς λόγους και για να ηρεμίσουν τα οξυμένα πνεύματα των διαμαρτυρόμενων στον καπετάνιο διατάχθηκε να δέσει σε άγνωστο σημείο ,αργότερα έλαβε άδοξο τέλος και η προγραμματισμένη από τον καθηγητή διάλεξη όταν εισέβαλαν στον χώρο Αρμένιοι φωνάζοντας συνθήματα κατά της Τουρκίας .

Με παρέμβαση του Ελληνα γενικού προξένου της Μασσαλίας κ. Αντώνη Αλεξανδρίδη στον δήμαρχο της Μασσαλίας από τον περασμένο Δεκέμβριο, το τουρκικό πλοίο δεν άραξε τελικά στο κεντρικό πολυσύχναστο «παλιό λιμάνι». Ελλιμενίστηκε στην εξωτερική αποβάθρα Quai de Commerce, όπου αράζουν μόνο εμπορικά πλοία και από 1 μέχρι 8 Αυγούστου θα αράξει στον απέναντι ναυτικό όμιλο. Στη συνέχεια το πλοίο θα ανεβεί από τον Ρήνο μέχρι το Παρίσι και περνώντας από τον Δούναβη θα επιστρέψει στην Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για την «Ισταμπούλ, Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010».

Το τουρκικό πλοίο «Κυβέλη» είχε αποπλεύσει 2 Μαΐου από τη Φώκαια, στις ακτές της Μικράς Ασίας, με πλήρωμα από 20 φοιτητές κωπηλάτες και καπετάνιο τον αρχαιολόγο Οσμάν Ερκούτ. Με πλου 2.800 χιλιομέτρων, περνώντας από την Ελλάδα και την Ιταλία, το πλοίο έφτασε στις γαλλικές ακτές, την Τρίτη στο Κασίς και χθες στη Μασσαλία. Η Τουρκία επικαλείται σαν κίνητρό της την ιστορική αναπαράσταση μιας αρχαίας εποποιίας προ 2.300 ετών, την εκκίνηση των Ελλήνων αποίκων της Φώκαιας από τις τουρκικές ακτές και τη διαδρομή τους ώς το λιμάνι της Μασσαλίας.

Ας υπενθυμίσουμε πάλι ,πως και πότε εξολόθρευσαν τους πραγματικούς Φωκαείς οι θρασύτατοι ανατολίτες :

Οι σφαγές της Φώκαιας (1914)

Πηγές: troktiko,

«εν κρυπτώ»,

Αθηναϊκή Τριήρης " Ολυμπιάς "


Σχετικό θέμα : Γιαούρτωσαν τους Τούρκους στη Μασσαλία



01 Αυγούστου 2009

Δείτε ποιος διέφυγε από την αστυνομία...



Το πρωί της Κυριακής (26/07) το Αστυνομικό Τμήμα της Γιούτα έλαβε τηλεφωνήματα για έναν ιδιαίτερα απρόσεκτο οδηγό, που κινείτο παράξενα στους δρόμους της πόλης και ο οποίος, σύμφωνα μάλιστα με ένα από αυτά, παραβίασε ένα «στοπ».
Κατά του «απρόσεκτου» οδηγού εστάλησαν δύο αστυνομικοί, οι οποίοι άρχισαν να τον καταδιώκουν. Ο οδηγός ανέπτυξε όμως ταχύτητα και διέφυγε, μέχρι που λίγο αργότερα, σταμάτησε μπροστά από ένα σπίτι.
Περισσότερα

Μωρά ...για πέταμα!

Ένα πρωτότυπο και ριψοκίνδυνο θρησκευτικό φεστιβάλ λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στην Ινδία, το οποίο ονομάζεται Baby Dropping Festival.
Η παράδοση έχει ως εξής: Τα μωρά πετιούνται από αξιοσημείωτο ύψος, από ένα κτίριο σε μια κουβέρτα, την οποία κρατά το πλήθος που είναι συγκεντρωμένο από κάτω. Η εξήγηση αυτού του εθίμου, θέλει τα παιδιά αυτά να έχουν καλή τύχη στην υπόλοιπη ζωή τους.
Παρακολουθήστε τα βίντεο. Κάποιοι θα τα βρουν διασκεδαστικά, ενώ κάποιοι άλλοι όχι.


Πηγή